Zaproszenie do składania aplikacji

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA APLIKACJI
(2022/C 87 A/01)

Mamy obecnie wakat na stanowisku dyrektora ds. Technologii Informacyjnej (w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w dyrekcji generalnej Informacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

I. CHARAKTER ZADAŃ

Osoba zatrudniona na tym stanowisku, podlegająca dyrektorce generalnej ds. Informacji, będzie odpowiedzialna za kierowanie dyrekcją Technologii Informacyjnej (zwaną dalej "DTI") oraz za zarządzanie jej pracami i ich koordynację.

DTI, która jest odpowiedzialna za całość usług z zakresu technologii informacyjnej w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanym dalej "Trybunałem"), odgrywa kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu i rozbudowie jego systemu informatycznego. Przyczynia się ona do modernizacji Trybunału poprzez realizację nowoczesnej i dynamicznej wizji strategii dotyczącej przyszłości informatycznej tej instytucji, której określenie i dalsze opracowywanie - z uwzględnieniem ustalonych przez Trybunał priorytetów oraz szczególnych potrzeb tej instytucji sądowniczej - zostanie powierzone osobie zatrudnionej na stanowisku dyrektora.

Z tego względu na wykonywane w ramach DTI zadania składają się w szczególności: analiza, opracowywanie, rozwój i wdrażanie narzędzi technologii informacyjnej oraz zapewnianie ich funkcjonowania; definiowanie i wdrażanie infrastruktury informatycznej Trybunału (sieć, stacjonarna sieć telefoniczna i telefony komórkowe, data center, helpdesk, komputery, fotokopiarki wielozadaniowe itp.) oraz zarządzanie tą infrastrukturą; pomoc techniczna dla użytkowników oraz wsparcie techniczne sal rozpraw i znajdujących się w nich urządzeń multimedialnych.

Dyrektor DTI doradza w tym zakresie właściwym służbom i organom Trybunału Sprawiedliwości oraz proponuje tym organom krótko-, średnio- i długoterminową strategię IT, znajdującą w szczególności odbicie w ogólnym planie obejmującym wieloletnie harmonogramy prac sporządzone z uwzględnieniem planowanych zmian systemu informatycznego oraz związanych z tym priorytetów. Przygotowuje on odpowiednie w tym względzie propozycje i sprawozdania. Zapewnia również planowanie budżetowe oraz realizację zaplanowanych prac.

Zarządza on zespołem składającym się około osiemdziesięciu urzędników i innych pracowników Unii zatrudnionych w czterech jednostkach administracyjnych oraz kontroluje wykonywanie zadań przez przedsiębiorstwa zewnętrzne. Roczny budżet DTI przeznaczony na wyposażenie i usługi zewnętrzne wynosi około 25 mln EUR.

Dyrektor DTI zapewnia zgodność systemów informatycznych z obowiązującymi przepisami. W ramach subdelegowanego nań zadania polegającego na zatwierdzaniu wydatków ponoszonych na technologie informacyjne zapewnia on przestrzeganie przepisów finansowych, w szczególności tych regulujących dziedzinę przetargów publicznych.

Ma on też za zadanie reprezentowanie instytucji na zewnątrz, a w szczególności - wobec międzyinstytucjonalnych komitetów w dziedzinie IT.

II. PROFIL KANDYDATÓW

- Umiejętność zarządzania dużym zespołem wysoko kwalifikowanych specjalistów IT i motywowania takiego zespołu; doskonałe umiejętności w zakresie zarządzania i zdolność kierowania organizacją ukierunkowaną na usługi w wielokulturowym środowisku; umiejętności w zakresie rozpoznawania wyzwań, przed którymi stoi duża organizacja pod względem projektowania, opracowania i rozwijania korporacyjnych systemów informacyjnych dostosowanych do potrzeb biznesowych;

- udokumentowane doświadczenie w skutecznym planowaniu i zarządzaniu zasobami ludzkimi i finansowymi;

- znakomite zdolności komunikacyjne i interpersonalne, wiążące się z umiejętnością nawiązywania i utrzymywania doskonałych relacji z gabinetami, sekretariatami i służbami Trybunału oraz z innymi instytucjami;

- praktyczne doświadczenie w zakresie planowania projektów i kierowania nimi;

- umiejętność stworzenia strategii rozwoju korporacyjnych systemów informatycznych i świadczenia usług w Trybunale, uwzględniającej potrzeby oraz istniejące zasoby i ograniczenia;

- umiejętność doradzania gabinetom, sekretariatom i służbom Trybunału w zakresie IT;

- doskonałe zdolności analityczne, umiejętność określania kluczowych zagadnień, opracowywania i tworzenia celów strategicznych oraz przekładania ich na propozycje konkretnych działań;

- dobra znajomość obowiązujących instytucje Unii przepisów finansowych lub odpowiednia umiejętność zarządzania budżetem i dużymi projektami.

III. WYMAGANIA WOBEC KANDYDATÓW

Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej warunki powołania na urzędnika. W przypadku tego stanowiska winni oni spełniać następujące wymogi minimalne:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

- przynajmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinach wymienionych w pkt I "Charakter zadań";

- biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz wystarczająca znajomość innego z jej języków urzędowych. Ze względów związanych z charakterem służby wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA I WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 i AD 15 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy jednak kandydatów, że miesięczne wynagrodzenie podstawowe urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14 stopień 1 wynosi 15 255 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15 stopień 117 226 EUR. Informujemy też, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

V. POLITYKA ZATRUDNIENIA

Trybunał gwarantuje równość szans, z zastrzeżeniem przeprowadzenia oceny porównawczej osiągnięć kandydatów, oraz równe traktowanie wszystkich osób, które przejawią zainteresowanie wolnym stanowiskiem. Aktywnie zachęca do składania różnorodnych kandydatur przez doświadczone osoby o zróżnicowanych umiejętnościach i wiedzy, w możliwie najszerszym zakresie geograficznym spośród obywateli państw członkowskich UE.

W celu zapoznania się z informacjami na temat ochrony danych osobowych proszę przeczytać oświadczenie w sprawie ochrony prywatności opublikowane na: https://curia.europa.eu/jcms/jcms/P_95038/.

VI. ZGŁASZANIE KANDYDATUR

Kandydaci zainteresowani tym stanowiskiem są proszeni o wysłanie ich kandydatur pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DTI@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 22 marca 2022 r. Należy do nich dołączyć szczegółowy życiorys wraz z innymi odpowiednimi dokumentami. Kandydaci powinni także dołączyć szczegółowy życiorys, a także - list motywacyjny oraz krótką (maksymalnie 5 stron) prezentację wizji funkcjonowania dyrekcji wskazanej w niniejszym zaproszeniu do składania kandydatur oraz zarządzania nią.

Zatwierdzone dnia 8 lutego 2022 r.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024