[Pomoc państwa - Fiński rynek transportu lotniczego - Pomoc przyznana przez Finlandię Finnairowi w związku z pandemią COVID-19 - Dokapitalizowanie przewoźnika lotniczego dokonane przez jego właścicieli publicznych i prywatnych proporcjonalnie do istniejącej wcześniej struktury własności - Decyzja o niewnoszeniu zastrzeżeń - Tymczasowe ramy środków pomocy państwa - Środek przeznaczony na zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce państwa członkowskiego - Odstępstwo od niektórych wymogów ram tymczasowych - Brak wyważenia korzystnych skutków pomocy z jej negatywnymi skutkami dla warunków wymiany handlowej i utrzymania niezakłóconej konkurencji - Równość traktowania - Swoboda przedsiębiorczości - Swoboda świadczenia usług - Obowiązek uzasadnienia]Język postępowania: angielski
(2022/C 303/47)
(Dz.U.UE C z dnia 8 sierpnia 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Ryanair DAC (Swords, Irlandia) (przedstawiciele: F.C. Laprevote, V. Blanc, E. Vahida, S. Rating i I. G. Metaxas-Maranghidis, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: L. Flynn, S. Noe i F. Tomat, pełnomocnicy)
Interwenienci popierający stronę pozwaną: Republika Francuska (przedstawiciele: T. Stehelin i P. Dodeller, pełnomocnicy), Republika Finlandii (przedstawiciele: H. Leppo i A. Laine, pełnomocnicy)
Przedmiot
W drodze skargi opartej na art. 263 TFUE skarżąca, Ryanair DAC, żąda stwierdzenia nieważności decyzji Komisji Europejskiej C(2020) 3970 final z dnia 9 czerwca 2020 r. w sprawie pomocy państwa SA.57410 (2020/N) - Finlandia COVID-19: Dokapitalizowanie Finnaira.
Sentencja
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Ryanair DAC zostaje obciążony własnymi kosztami oraz kosztami poniesionymi przez Komisję Europejską.
3) Republika Francuska i Republika Finlandii pokrywają własne koszty.