Język postępowania: angielski(2022/C 303/39)
(Dz.U.UE C z dnia 8 sierpnia 2022 r.)
Strony
Strona wnosząca odwołanie: SAS Cargo Group A/S, Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, SAS AB (przedstawiciele: B. Creve i M. Kofmann, advokater oraz J. Killick i G. Forwood, avocats)
Druga strona postępowania: Komisja Europejska
Żądania strony wnoszącej odwołanie
Strona wnosząca odwołanie wnosi do Trybunału o:
- uchylenie zaskarżonego wyroku w zakresie, w jakim oddalono w nim skargę o stwierdzenie nieważności wniesioną przez stronę wnoszących odwołanie w pierwszej instancji;
- stwierdzenie nieważności w całości lub w części decyzji Komisji C(2017) 1742 final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 Porozumienia EOG oraz art. 8 Umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (Sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów) (zwanej dalej "decyzją") w zakresie, w jakim dotyczy ona strony wnoszącej odwołanie;
- uchylenie lub znaczne obniżenie nałożonej grzywny;
- tytułem żądania ewentualnego, przekazanie sprawy Sądowi do ponownego rozpoznania zgodnie z wyrokiem Trybunału; oraz
- obciążenie Komisji kosztami postępowania odwoławczego i postępowania przed Sądem.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie odwołania wnosząca je strona podnosi pięć zarzutów.
Zarzut pierwszy, dotyczący naruszenia prawa do obrony i prawa dostępu do akt poprzez brak udostępnienia dowodów na korzyść i niekorzyść.
Zarzut drugi, dotyczący naruszenia prawa do bycia wysłuchanym w odniesieniu do kryterium kwalifikowanych skutków i połączeń przychodzących.
Zarzut trzeci, dotyczący naruszenia prawa w zakresie zastosowania kryterium kwalifikowanych skutków.
Zarzut czwarty, dotyczący naruszeń prawa w zakresie stwierdzenia naruszenia jednolitego i ciągłego.
Zarzut piąty, dotyczący naruszeń prawa w zakresie skorzystania przez Sąd z nieograniczonego prawa orzekania w przedmiocie określenia wymiaru grzywny.