[Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek lotniczego przewozu towarów - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG i art. 8 umowy między Wspólnotą a Szwajcarią w sprawie transportu lotniczego - Koordynowanie składników ceny usług lotniczego przewozu towarów (dopłata paliwowa, dopłata z tytułu bezpieczeństwa, zapłata prowizji od dopłat) - Wymiana informacji - Właściwość miejscowa Komisji - Przedawnienie - Zasada ne bis in idem - Zasada niedyskryminacji - Prawo do obrony - Przymus państwowy - Jednolite i ciągłe naruszenie - Kwota grzywny - Wartość sprzedaży - Waga naruszenia - Okoliczności łagodzące - Zasadniczo ograniczony udział - Proporcjonalność - Nieograniczone prawo orzekania]Język postępowania: angielski
(2022/C 207/41)
(Dz.U.UE C z dnia 23 maja 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Latam Airlines Group SA (Santiago, Chile), Lan Cargo SA (Santiago) (przedstawiciele: B. Hartnett, barrister, O. Geiss i W. Sparks, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: D. Dawes, H. Leupold i G. Koleva, pełnomocnicy, których wspierał G. Peretz, QC)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2017) 1742final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG oraz art. 8 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów) w zakresie, w jakim dotyczy ona skarżących, oraz, tytułem żądania ewentualnego, obniżenia kwoty nałożonej na nią grzywny.
Sentencja
1) Stwierdza się nieważność art. 1 ust. 1 lit. i) i j), ust. 3 lit. i) i j) oraz ust. 4 lit. i) i j) decyzji Komisji C(2017) 1742 final wersja ostateczna z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG oraz art. 8 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów).
2) Stwierdza się nieważność art.. 1 ust. 2 lit. i) i j) tej decyzji w zakresie, w jakim uwzględniono w nim udział Latam Airlines Group SA i Lan Cargo SA z jednej strony w elemencie składowym jednolitego i ciągłego naruszenia dotyczącego dopłaty z tytułu bezpieczeństwa i odmowy zapłaty prowizji, a z drugiej strony w elemencie składowym jednolitego i ciągłego naruszenia dotyczącego dopłaty paliwowej przed dniem 22 lipca 2005 r.
3) Stwierdza się nieważność art. 3 lit. i) tej decyzji.
4) Kwota grzywny nałożonej solidarnie na Latam Airlines Group i Lan Cargo zostaje ustalona na 2 244 000 EUR.
5) W pozostałej części skarga zostaje oddalona.
6) Komisja Europejska zostaje obciążona kosztami postepowania.