Ogłoszenie o naborze nr PE/242/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Publikacji, Innowacji i Zarządzania Danymi.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/242/S 1
Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO - DYREKCJA DS. PUBLIKACJI, INNOWACJI I ZARZĄDZANIA DANYMI

(2020/C 65 A/10)

(Dz.U.UE C z dnia 28 lutego 2020 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 2  (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji ds. Publikacji, Innowacji i Zarządzania Danymi należącej do Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 3  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 4 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 837,60 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu wspólnotowemu i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega regulaminowi mobilności pracowników przyjętemu przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 5 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów spełniających następujące warunki w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
cechy charakteru niezbędne do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 6 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
bardzo dobre rozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość traktatów,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
gruntowna wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich i/lub zarządzania i/lub budżetu i/lub finansów i/lub informatyki i/lub aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość (co najmniej poziom C1 7 ) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 8  oraz bardzo dobra znajomość (co najmniej poziom B2(6)) przynajmniej jednego z pozostałych języków urzędowych.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
Zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

20 marca 2020 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/242/S) i życiorysu w formacie Europass 9 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/242/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 10 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z wymienionych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 11 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO - DYREKCJA DS. PUBLIKACJI, INNOWACJI I ZARZĄDZANIA DANYMI

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 164 pracowników: 120 urzędników, 3 pracowników zatrudnionych na czas określony i 41 pracowników kontraktowych)

Dyrekcja EDIT świadczy nowoczesne usługi publikacji, wspiera innowacje i zarządza wewnętrznymi danymi w Parlamencie Europejskim.

W zakres odpowiedzialności wpisuje się zarówno drukowanie i projektowanie graficzne, jak i opracowywanie rozwiązań w zakresie publikacji cyfrowych oraz wprowadzanie i stosowanie nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja.

Dyrekcja ponosi główną odpowiedzialność redakcyjną za strony intranetowe Parlamentu oraz przyczynia się do przejrzystości instytucji, udostępniając publicznie dane parlamentarne.

DZIAŁ DS. INNOWACJI, INTRANETÓW I ROZWIĄZAŃ CYFROWYCH

Promowanie kultury innowacji,
tworzenie rozwiązań cyfrowych,
dostosowywanie kompetencji redakcyjnych, aby zapewnić stały rozwój i wyjść naprzeciw zmieniającym się potrzebom użytkowników.

Wydział ds. Innowacji

Analiza potencjału nowych, powstających technologii oraz, w stosownych przypadkach, pośredniczenie w dostępie do nich w celu przyspieszenia ich przyjęcia w PE z myślą o poprawie wydajności i skuteczności,
stworzenie podstaw funkcjonowania ośrodka umiejętności w dziedzinie sztucznej inteligencji,
promowanie innowacyjnej i kreatywnej kultury ICT w PE,
prowadzenie szczegółowej weryfikacji poprawności projektów obejmujących mobilność, usługi w zakresie lokalizacji, analitykę danych, współpracę i komunikację, internet rzeczy i inne powstające technologie,
zapewnienie narzędzi i technologii zwiększających potencjał innowacyjny instytucji;
ustanowienie niezbędnych partnerstw w celu propagowania otwartego i nowatorskiego sposobu myślenia;
moderowanie platformy INNOVATE oraz organizowanie dorocznych tygodni innowacji i innych powiązanych imprez.

Wydział ds. Intranetów i Rozwiązań Cyfrowych

Wprowadzanie, wdrażanie i wspieranie rozwoju nowatorskich rozwiązań w zakresie publikacji cyfrowych,
zapewnianie usług redakcyjnych w bliskiej współpracy z klientami,
wspieranie inicjatyw w zakresie przetwarzania w chmurze i zarządzania danymi,
działanie na rzecz zrównoważonych innowacji poprzez przekształcenie pomyślnych nowatorskich weryfikacji poprawności projektów w rozwiązania skalowalne,
unowocześnianie i ujednolicanie narzędzi i aplikacji właściwych dla dyrekcji (aplikacje do współpracy, MIS4Stats, aplikacje redakcyjne),
udoskonalanie aplikacji do realizacji programu odchodzenia od papierowych wersji dokumentów: eCommittee, eDelegation, eMeeting, MyEPDocuments i PLM-REP; rozszerzanie zakresu ich działania na inne posiedzenia prowadzone bez wykorzystania papierowych wersji dokumentów,
prowadzenie analiz koncepcji w celu postępów w nowych rozwiązaniach intranetowych (np. architektura treści i strategia dotycząca aspektów społecznościowych),
zapewnianie wsparcia, produkcji, działań następczych i obejmującej aktualizację konserwacji aplikacji informatycznych np. APP-FTU, EDIT Cat, QE2WEB, IPMS.

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA DANYMI I REDAGOWANIA DOKUMENTÓW

Stworzenie ośrodka ekspertyzy w dziedzinie zarządzania danymi w celu wspierania rozwoju modelu informatycznego opartego na danych,
opracowanie podstawy polityki zarządzania danymi,
zdefiniowanie polityki dotyczącej otwartych danych,
świadczenie usług publikacji i korekty tekstów.

Wydział ds. Zarządzania Danymi i Obróbki Dokumentów

Opracowanie ram zarządzania danymi w Parlamencie Europejskim w połączeniu z powiązanymi usługami indeksowania dokumentów parlamentarnych,
obróbka i konwertowanie dokumentów parlamentarnych na format XML do wykorzystania w łańcuchu ustawodawczym,
zarządzanie projektem "Parliamentary Open Data",
zdefiniowanie nadrzędnej i spójnej polityki otwartych danych,
analizowanie możliwości i rozwiązań związanych z indeksowaniem automatycznym,
przegląd obecnych metod i procesów indeksowania dokumentów parlamentarnych,
wspieranie współpracy międzyinstytucjonalnej dotyczącej zarządzania danymi i otwartych danych,
współdziałanie z programem e-Parlament w celu poprawy jakości dokumentów parlamentarnych przetwarzanych i konwertowanych na format XML.

Wydział ds. Przygotowania Dokumentów do Publikacji Wielojęzycznych

Świadczenie usług w zakresie publikacji i korekty dokumentów we wszystkich językach urzędowych UE,
przetwarzanie i przygotowywanie gotowych do wydruku sprawdzonych wersji różnych dokumentów ustawodawczych i parlamentarnych, np. protokołów z posiedzeń parlamentarnych, przyjętych tekstów, pisemnych pytań i odpowiedzi, not tematycznych o Unii Europejskiej itp.

DZIAŁ DRUKARNIA

Zapewnienie zarządzania, koordynacji, działalności i finansowania Działu Drukarnia i jej służb;
prowadzenie sekretariatu działu,
pełnienie funkcji punktu kontaktowego dyrekcji EDIT (innowacja, ryzyko, ochrona danych, bezpieczeństwo, EMAS),
odpowiedzialność za warunki pracy w dyrekcji EDIT,
działalność związana z projektami PPP.

DZIAŁ DS. WSPARCIA REDAKCYJNEGO I PROJEKTÓW WIZUALNYCH

Świadczenie usług w zakresie zarządzania relacjami z klientami w dziedzinie drukowania, projektowania, multimediów oraz przygotowania technicznego publikacji,
świadczenie usług drukowania na żądanie oraz tradycyjne rozpowszechnianie dokumentów w wyznaczonych miejscach w Brukseli i Strasburgu.

Wydział ds. Wniosków Klientów i Projektów

Biuro Obsługi ds. Publikacji i Dokumentów

Poszukiwanie nowych i nowatorskich rozwiązań w zakresie "drukowania na żądanie" i innych usług,
śledzenie zmian w dziedzinie dokumentów cyfrowych i dostosowanych do urządzeń mobilnych,
rozwijanie synergii między poszczególnymi wydziałami publikacji współpracującymi w jednym miejscu, by lepiej służyć klientom.

Zespół Wsparcia Technicznego Publikacji

Stworzenie zespołu grafików,
określenie jasnych procedur i narzędzi skutecznej współpracy między służbami zarządzającymi relacjami z klientami a grafikami,
monitorowanie dostępu do serwera i archiwizacji w celu poprawy skuteczności i skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi,
praca na rzecz stałej poprawy usług świadczonych klientom (ankiety zadowolenia, kluczowe wskaźniki efektywności),
aktualizacja katalogu online,
zacieśnienie relacji z klientami: posłami, grupami politycznymi, komisjami, dyrekcjami generalnymi i Urzędem Publikacji,
wkład w prace komitetu redakcyjnego,
przeprojektowanie Web2Print w kontekście nowej strategii drukowania,
wkład w realizację strategii wydziału w drodze dokonania przeglądu i stworzenia przekrojowych sieci i procesów w Dyrekcji ds. Publikacji,
analiza działalności skutkującej dużą ilością dokumentacji papierowej i przekonanie klientów do korzystania z elektronicznych kanałów dystrybucji.

Wydział ds. Automatyzacji Publikacji

Rozwijanie, udoskonalanie i konserwacja aplikacji do publikacji (np. Web2print),
zadbanie o automatyzację procesu drukowania od chwili przedłożenia zlecenia po dostarczenie produktu,
stworzenie wspólnych narzędzi i metod publikacji i obróbki dokumentów,
zdefiniowanie standardów PDF do wydruku,
badanie rynku nowych narzędzi publikacji służących tworzeniu cyfrowych produktów wydawniczych,
administrowanie narzędziami do edycji,
zapewnienie ciągłości usług Web2Print i MIS.
1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 4 marca 2020 r. (Dz.U.UE.C.2020.70I.1).
2 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
3 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
4 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
5 Wykaz głównych zadań znajduje się w załączniku.
6 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
7 Zob. europejski system opisu kształcenia językowego (European Framework of Reference for Languages, CEFR) - https://europass.cedefop.europa.eu/sites/default/files/cefr-pl.pdf
8 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
10 Nie dotyczy to kandydatów zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
11 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.

Zmiany w prawie

Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.65A.57

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/242/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Publikacji, Innowacji i Zarządzania Danymi.
Data aktu: 28/02/2020
Data ogłoszenia: 28/02/2020