Ogłoszenie o naborze nr COR/AD 14/20 BIS/20 - Dyrektor (m/k).

OGŁOSZENIE O NABORZE NR COR/AD 14/20 BIS/20 1
Dyrektor (m/k) 2

(2020/C 286 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 31 sierpnia 2020 r.)

Dyrekcja Dyrekcja Prac Legislacyjnych 1
Wakat AD 14
Rodzaj stanowiska DYREKTOR
Publikacja zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego

Jednoczesna publikacja zgodnie z art. 29 ust. 1 regulaminu pracowniczego

Data publikacji 31 sierpnia 2020 r.
Termin nadsyłania zgłoszeń 9 października 2020 r. do południa (czasu brukselskiego)
1.
Środowisko pracy

Europejski Komitet Regionów (KR) jest zgromadzeniem politycznym UE, które na podstawie Traktatu z Lizbony odgrywa rolę instytucjonalną jako organ doradczy względem Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji Europejskiej. Nasze członkinie i nasi członkowie są wybranymi przewodniczącymi regionów, członkami rad regionalnych, burmistrzami i lokalnymi radnymi, którzy podlegają demokratycznej kontroli. Pracując w sześciu komisjach, głosują nad opiniami politycznymi w ramach przygotowywania prawodawstwa Unii Europejskiej, dzięki czemu poglądy władz lokalnych i regionalnych są dostrzegane w trakcie opracowywania polityki i przepisów Unii Europejskiej. Funkcja doradcza Komitetu umożliwia zasiadającym w nim 329 członkiniom/członkom i 329 zastępczyniom/zastępcom członków, a za ich pośrednictwem reprezentowanym przez nie i nich władzom regionalnym i lokalnym, udział w unijnym procesie decyzyjnym 3 .

Dyrekcja Prac Legislacyjnych 1 (Dyrekcja B) obejmuje sekretariaty trzech komisji i zespół horyzontalny oraz liczy łącznie około 50 urzędników i innych pracowników. Głównym zadaniem dyrekcji jest przygotowywanie przesłań politycznych instytucji dzięki pomaganiu członkom w sporządzaniu opinii Europejskiego Komitetu Regionów (KR), dzięki wspieraniu procesu politycznego w ramach Prezydium i sesji plenarnej oraz organizowaniu posiedzeń komisji i wydarzeń zewnętrznych. Kluczową misją dyrekcji jest wspieranie skutecznego zaangażowania i udziału KR-u w procesie decyzyjnym Unii Europejskiej (UE).

2.
Krótki opis najważniejszych zadań

Dyrektor, podlegający bezpośrednio sekretarzowi generalnemu, zarządza Dyrekcją Prac Legislacyjnych 1, która wspiera członków w wykonywaniu powierzonych KR-owi na mocy Traktatów uprawnień doradczych w ramach europejskiego procesu legislacyjnego.

W celu zapewnienia jak największej różnorodności kadry kierowniczej wyższego szczebla - w przypadku równych kompetencji kilkorga kandydatów ubiegających się o stanowisko tej samej kategorii (art. 29 ust. 1 lit. a), b) lub art. 29 ust. 2, w kolejności malejącej ważności) pierwszeństwo otrzymają kandydaci płci żeńskiej.

3.
Obowiązki

Do głównych zadań dyrektora ds. prac legislacyjnych 1 zaliczają się:

wnoszenie wkładu w działania kadry kierowniczej wyższego szczebla KR-u, za którą odpowiada sekretarz generalny,
planowanie, organizowanie i koordynowanie działalności legislacyjnej sekretariatów wyspecjalizowanych komisji tworzących dyrekcję oraz przygotowywanie podstawowych prac związanych z procesem konsultacyjnym z myślą o osiągnięciu maksymalnego wpływu politycznego KR-u,
koordynowanie udziału właściwych stowarzyszeń władz lokalnych i regionalnych z całej UE w procesie konsultacyjnym i w ramach zorganizowanego dialogu,
utrzymanie optymalnej komunikacji z członkami KR-u, w ramach zakresu uprawnień dyrekcji, w zależności od komisji, do których należą członkowie, i od szczególnych zadań przewodniczących komisji, grup politycznych i delegacji krajowych,
wnoszenie wkładu, w ramach zakresu uprawnień dyrekcji, w przygotowanie i realizację prac wszystkich organów wewnętrznych KR-u: kierownictwa, Konferencji Przewodniczących, Zgromadzenia Plenarnego, Prezydium i komisji,
zapewnianie wysokiej jakości pracy wykonywanej w obrębie dyrekcji,
zapewnienie wewnętrznej komunikacji w obrębie dyrekcji oraz z innymi dyrekcjami i departamentami Sekretariatu Generalnego, zwłaszcza w ramach konsultacji międzywydziałowych,
zapewnienie należytego zarządzania zasobami finansowymi i ludzkimi dyrekcji poprzez przydzielanie zasobów zgodnie z głównymi priorytetami i misją instytucji oraz poprzez maksymalizację wartości dodanej pod kątem doradczej roli instytucji,
wykonywanie obowiązków subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego w ramach ustalonych kompetencji,
utrzymywanie i rozwijanie stosunków z innymi instytucjami UE oraz reprezentowanie KR-u w organach międzyinstytucjonalnych.
4.
Kryteria kwalifikowalności

W procedurze selekcji może wziąć udział każda kandydatka i każdy kandydat, która/który w dniu będącym ostatecznym terminem zgłaszania kandydatur spełnia następujące warunki:

posiada obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzysta z pełni praw obywatelskich i posiada odpowiednie kwalifikacje etyczne do wykonywania powierzonych jej/mu zadań,
wypełnił(-a) wszelkie zobowiązania wynikające z przepisów dotyczących pełnienia służby wojskowej,
nie przekracza wieku emerytalnego, który w wypadku urzędników i pracowników UE jest osiągany na koniec miesiąca, w którym dana osoba kończy 66 lat,
spełnia warunki fizyczne umożliwiające wykonywanie powierzonych jej/mu zadań, co zostanie stwierdzone w badaniu lekarskim przeprowadzonym przez lekarza urzędowego KR-u przed mianowaniem kandydata,
posiada poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w wypadku gdy studia te trwają normalnie cztery lata lub dłużej, lub poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom uniwersyteckim potwierdzony dyplomem wraz z przynajmniej rocznym, właściwym doświadczeniem zawodowym, w wypadku gdy normalny okres trwania tych studiów wynosi przynajmniej trzy lata,
posiada co najmniej piętnaście lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie związanej ze stanowiskiem, w tym co najmniej pięć lat w obszarze bezpośredniej współpracy z władzami lokalnymi i regionalnymi jako jednego z głównych rodzajów działalności; z wyżej wspomnianych piętnastu lat doświadczenia zawodowego co najmniej pięć musi zostać uzyskanych na stanowisku kierowniczym (rodzaj stanowiska: kierownik wydziału lub stanowisko równoważne i wyższe),
zna biegle jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej jako język główny oraz w stopniu co najmniej zadowalającym inny język urzędowy Unii Europejskiej; w związku z charakterem wykonywanych zadań niezbędna jest przynajmniej dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego (co najmniej poziom B2 według europejskiego systemu opisu kształcenia językowego 4 ); co najmniej zadowalająca znajomość drugiego z tych dwóch języków będzie stanowiła dodatkowy atut.

Konieczne jest zatrudnienie urzędniczki/urzędnika posiadającej/posiadającego maksymalny poziom kompetencji, wydajności i uczciwości, a jednocześnie uwzględnienie interesu służby, który wymaga, by kandydat był bezzwłocznie gotowy do pełnienia obowiązków i zdolny do skutecznego porozumiewania się wewnątrz instytucji w swej codziennej pracy w jednym z języków najpowszechniej używanych przez urzędników i pracowników Unii jako wewnętrzne języki robocze; weryfikacja umiejętności językowych kandydatów w trakcie procedury rekrutacji jest zatem proporcjonalnym środkiem sprawdzenia, czy posiadają oni możliwie najlepsze umiejętności, by pełnić funkcję dyrektora w środowisku pracy KR-u; kandydat, dla którego jeden z wymienionych wyżej języków jest językiem głównym, będzie musiał w trakcie rozmowy wypowiadać się w zadowalający sposób w innym języku urzędowym, który musi obowiązkowo być inny niż język główny.

Ponadto umiejętność skutecznego porozumiewania się w innych językach urzędowych Unii Europejskiej stanowi dodatkowy atut. Spełnienie wymogów w dziedzinie znajomości języków należy uwzględnić w oświadczeniu o dobrej wierze (zob. pkt 7.1 i załącznik I), a kryterium to zostanie sprawdzone w trakcie rozmowy (zob. pkt 6).

5.
Początkowa ocena kwalifikowalności i selekcja wstępna
5.1.
Początkowa ocena kwalifikowalności obejmuje analizę przez komisję selekcyjną każdej dokumentacji przedłożonej w związku z niniejszym ogłoszeniem o naborze w celu sprawdzenia zgodności z kryteriami kwalifikowalności określonymi w pkt 4. Komisja selekcyjna korzysta z pomocy Sekretariatu Generalnego.
5.2.
Wstępna selekcja na podstawie dokumentów

Wstępna selekcja kwalifikujących się kandydatów będzie polegać na porównaniu ich doświadczenia zawodowego na podstawie informacji zawartych w dokumentach kandydatów.

Preferowani będą kandydaci posiadający:

5.2.1.
Zdolności przywódcze
zdolność do zapewnienia sprawnego i racjonalnego pod względem kosztów funkcjonowania dyrekcji, co wymaga opanowania metod zarządzania i umiejętności kierowania dużymi zespołami,
doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu skutecznych i nowatorskich środków zarządzania, w tym w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i budżetowymi.
5.2.2.
Umiejętności negocjacyjne i komunikacyjne
umiejętności negocjacyjne; zdolność do osiągania kompromisu przy podejmowaniu decyzji na wysokim szczeblu stanowić będzie dodatkowy atut,
umiejętności z zakresu komunikacji i public relations.
5.2.3.
Wiedzę i doświadczenie związane z charakterem funkcji
znajomość obszarów polityki Unii Europejskiej,
bogate doświadczenie w pracy z samorządami lokalnymi i regionalnymi; jeśli zostało nabyte w samorządzie lokalnym lub regionalnym, będzie stanowiło dodatkowy atut,
znajomość procesów decyzyjnych Unii Europejskiej i doświadczenie we współpracy międzyinstytucjonalnej, najlepiej w środowisku politycznym,
doświadczenie w zakresie procedur administracyjnych i budżetowych, a także ram prawnych, regulujących działalność instytucji europejskich.
5.2.4.
Wstępna selekcja na podstawie dokumentów zostanie przeprowadzona również w świetle motywacji kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora Dyrekcji Prac Legislacyjnych 1 oraz do podjęcia wyzwań, przed którymi w przyszłości stanie instytucja, zgodnie z treścią ich listu motywacyjnego.
5.2.5.
KR zachęca do podejmowania mobilności wewnętrznej z upływem czasu; w związku z tym zdolność do ewentualnego wykonywania innych obowiązków w zakresie zarządzania wyższego szczebla jest również pożądana.
6.
Kryteria kwalifikacji

Selekcję przeprowadza się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej, podczas której komisja selekcyjna (zob. pkt 7.3.2) zada każdej kandydatce/każdemu kandydatowi szereg podobnych pytań, by dokonać porównawczej oceny kandydatów branych pod uwagę na tym etapie.

W przypadku każdej kandydatki/każdego kandydata rozmowa będzie dotyczyła jej/jego:

znajomości polityki UE, jej struktury instytucjonalnej i metod pracy,
znajomości i zrozumienia lokalnych i regionalnych organów władz publicznych, ich sieci oraz współdziałania z KR-em,
umiejętności menedżerskich, zdolności kształtowania i wdrażania nowych strategii, wyznaczania przyszłych celów Dyrekcji Prac Legislacyjnych 1, przedstawiania i wyjaśniania oczekiwanych wyników oraz czynnej współpracy z innymi dyrekcjami,
motywacji i umiejętności interpersonalnych,
umiejętności komunikacji, wypowiadania się na forum publicznym, przekonywania i negocjowania,
zmysłu inicjatywy, proaktywnej postawy i udokumentowanej umiejętności stymulowania i skutecznego wprowadzania zmian,
umiejętności reprezentowania interesów KR-u na szczeblu międzyinstytucjonalnym.

Ze względów praktycznych i w celu jak najszybszego zakończenia procedury selekcji w interesie kandydatów oraz instytucji rozmowa odbędzie się w języku angielskim lub francuskim, stosownie do decyzji kandydata. W przypadku kandydatów, których głównym językiem jest angielski lub francuski, podczas rozmowy zostanie również sprawdzona zadowalająca znajomość innego języka urzędowego Unii Europejskiej. Ponadto w rozmowie zostanie oceniona umiejętność skutecznego porozumiewania się w innych językach urzędowych Unii Europejskiej (zob. pkt 4).

W celu zapewnienia jak największej różnorodności kadry kierowniczej wyższego szczebla - w przypadku równych kompetencji kilkorga kandydatów ubiegających się o stanowisko tej samej kategorii (art. 29 ust. 1 lit. a), b) lub art. 29 ust. 2, w kolejności malejącej ważności) pierwszeństwo otrzymają kandydaci płci żeńskiej.

7.
Przebieg procedury
7.1.
Zgłaszanie kandydatur

Kandydatury należy składać wyłącznie drogą elektroniczną w formacie pdf nie większym niż 10 MB na następujący adres: Recruitment.DirB@cor.europa.eu.

Kandydaci, którym złożenie kandydatury drogą elektroniczną uniemożliwia niepełnosprawność, mogą przesłać kandydaturę listem poleconym z potwierdzeniem odbioru na adres: Comité européen des régions, à l'attention du chef de l'unité Recrutement et carrière, 101 rue Belliard, 1040 Bruxelles Belgique, z zaznaczeniem "Confidentiel - avis de vacance - à ne pas ouvrir par le service courrier", najpóźniej w terminie określonym w punkcie 7.2 (decyduje data stempla pocztowego). W takim wypadku kandydaci muszą załączyć do kandydatury zaświadczenie wydane przez upoważnioną instancję, potwierdzające, że dana osoba jest niepełnosprawna. Ponadto proszeni są o wskazanie na piśmie wszelkich środków, które uważają za konieczne, by ułatwić im udział w procedurze rekrutacji. Wszelka późniejsza wymiana korespondencji między KR-em a tymi kandydatami odbywać się będzie drogą pocztową. KR zastrzega sobie prawo zwrócenia się o wyjaśnienia w sprawie wymaganych dokumentów potwierdzających, o których mowa poniżej.

W dokumentacji zgłoszeniowej należy podać w nagłówku numer ogłoszenia o naborze (COR/AD 14/20 BIS/20) oraz załączyć następujące dokumenty:

list motywacyjny (maksymalnie 5 stron), datowany i podpisany, w którym kandydatka/kandydat powinna/powinien wskazać swoją motywację, udokumentowane osiągnięcia w dziedzinach, o których mowa w pkt 5.2, a także swoją wizję wyzwań, przed którymi KR stanie w przyszłości,
aktualny życiorys (w formacie Europass),
oświadczenie o dobrej wierze, datowane i podpisane (formularz w załączniku I), dotyczące spełnienia warunków kwalifikowalności, o których mowa w punkcie 4,
listę kontrolną zamieszczoną w załączniku II, datowaną i podpisaną,
kopię dokumentu tożsamości,
kopię dyplomu będącego podstawą dopuszczenia do grupy zaszeregowania (zob. punkt 4),
kopię odpowiednich potwierdzeń doświadczenia zawodowego umożliwiających sprawdzenie doświadczenia kandydata zgodnie z warunkami, o których mowa w punkcie 4,
listę kontrolną zamieszczoną w załączniku III, datowaną i podpisaną.

Początkowa ocena kwalifikowalności i selekcja wstępna, o których mowa w pkt 4, 5.1 i 5.2, opierają się wyłącznie na informacjach zawartych w dokumentacji zgłoszeniowej, w tym na oświadczeniu o dobrej wierze, w zakresie, w jakim informacje te są poparte dokumentami potwierdzającymi. Informacje podane tylko w CV lub liście motywacyjnym niepoparte dokumentami potwierdzającymi nie będą brane pod uwagę.

Jeśli chodzi o wymagane doświadczenie zawodowe określone w pkt 4, należy przedstawić kopie odpowiednich potwierdzeń wskazujących zakres obowiązków, okres pełnienia stanowisk i poziom odpowiedzialności.

Podstawą do zweryfikowania, czy spełniono kryteria kwalifikowalności dotyczące wymaganej znajomości języków, będzie oświadczenie o dobrej wierze. Poziom umiejętności językowych zostanie sprawdzony w rozmowie kwalifikacyjnej (zob. pkt 6 ogłoszenia o naborze).

Podczas przygotowywania dokumentacji zgłoszeniowej nie jest konieczne poświadczanie zgodności kopii z oryginałem.

Kandydatury niekompletne lub złożone po upływie ostatecznego terminu zgłaszania kandydatur, lub też niespełniające niniejszych wymogów dotyczących zgłaszania kandydatur nie zostaną uwzględnione. Wszelkie oświadczenie niezgodne z prawdą spowoduje automatycznie unieważnienie kandydatury.

Kandydatów informuje się, że nie wolno im kontaktować się osobiście z członkami komisji selekcyjnej, a jeśli naruszą tę zasadę, będzie to stanowiło podstawę do dyskwalifikacji z procedury.

7.2.
Ostateczny termin zgłaszania kandydatur: 9 października 2020 r. do południa (czasu brukselskiego)

Kandydaci otrzymają pocztą elektroniczną potwierdzenie złożenia kandydatury. Potwierdzenie odbioru dokumentacji zgłoszeniowej nadesłanej listem poleconym zgodnie z pkt 7.1 zostanie przesłane pocztą.

7.3.
Rozpatrzenie kandydatur: początkowa ocena kwalifikowalności, wstępna selekcja i selekcja
7.3.1.
Na podstawie analizy przygotowawczej przeprowadzonej przez Sekretariat Generalny komisja selekcyjna oceni kwalifikowalność kandydatów, którzy przesłali zgłoszenia w wyznaczonym terminie, na podstawie wymaganych dokumentów potwierdzających, o których mowa w pkt 7.1.
7.3.2.
W skład komisji selekcyjnej wejdą przewodniczący KR-u, pierwszy wiceprzewodniczący KR-u i przewodniczący sześciu grup politycznych KR-u (lub ich przedstawiciele). Na wszystkich etapach procesu selekcji będzie zaangażowany sekretarz generalny KR-u, by udzielać komisji selekcyjnej wsparcia administracyjnego i prawnego.
7.3.3.
Komisja selekcyjna najpierw sprawdzi, czy zostały spełnione warunki kwalifikowalności, opierając się na oświadczeniu o dobrej wierze, liście motywacyjnym, życiorysie i kopiach dokumentów wymienionych w pkt 7.1 niniejszego ogłoszenia o naborze. Warunki kwalifikowalności, które zostaną sprawdzone na tym etapie procedury, wymieniono w punkcie 4.

Kandydaci, których kandydaturę uznano za niekwalifikującą się, zostaną o tym powiadomieni.

7.3.4.
Kandydatury zakwalifikowane w następstwie etapu opisanego w poprzednim punkcie zostaną następnie rozpatrzone przez komisję selekcyjną wspieraną przez sekretarza generalnego, która dokona wstępnej selekcji. Ta wstępna selekcja odbywa się na podstawie dokumentacji zgłoszeniowej. Nazwiska kandydatów najlepiej odpowiadających kryteriom określonym w punktach 5.1 i 5.2 niniejszego ogłoszenia o naborze zostaną umieszczone na tzw. krótkiej liście zawierającej nie więcej niż siedem nazwisk.

W związku ze wstępną selekcją opartą na dokumentacji kandydaci są proszeni, by w liście motywacyjnym podkreślili aspekty życiorysu odpowiadające funkcji, swą motywację oraz wizję przyszłych wyzwań stojących przed Dyrekcją Prac Legislacyjnych 1.

7.3.5.
Kandydaci wymienieni na krótkiej liście zostaną następnie zaproszeni do poddania się ocenie w ośrodku oceny zintegrowanej, o której programie i metodyce zostaną poinformowani w stosownym czasie. Celem tej oceny będzie sprawdzenie umiejętności menedżerskich kandydatów (zarządzania informacjami, zadaniami, osobami, stosunkami interpersonalnymi oraz umiejętności osiągania celów). Będzie ona stanowić niewiążącą opinię udostępnianą komisji selekcyjnej z myślą o rozmowie kwalifikacyjnej.
7.3.6.
Po ocenie zintegrowanej ci sami kandydaci włączeni do krótkiej listy zostaną zaproszeni na rozmowę z komisją selekcyjną zgodnie z zapisami pkt 6. Podczas tego procesu sekretarz generalny wspiera komisję selekcyjną i przedstawia wyniki oceny zintegrowanej.

Po przeprowadzeniu rozmowy komisja selekcyjna zdecyduje, który z kandydatów zostanie uznany za najbardziej odpowiedniego do pełnienia obowiązków dyrektora Dyrekcji Prac Legislacyjnych 1. Następnie kandydata tego sekretarz generalny zaproponuje Prezydium, które może zaprosić kandydata na wysłuchanie.

Kandydaci, których nie zaproponowano do mianowania, zostaną o tym poinformowani na końcu procedury.

Zgodnie z przepisami regulaminu wewnętrznego KR-u powołanie jakiegokolwiek urzędnika w grupie zaszeregowania wyższej niż AD 12 jest uzależnione od pozytywnego wyniku głosowania Prezydium. W wypadku wyniku pozytywnego Prezydium upoważni przewodniczącego KR-u do podpisania decyzji o powołaniu wybranego kandydata. W przypadku gdy wynik głosowania Prezydium nie jest korzystny, procedura zostaje zamknięta bez powołania żadnego kandydata.

W ramach niniejszego ogłoszenia o naborze organ powołujący rozważy możliwości obsadzenia wolnego stanowiska z poszanowaniem kolejności określonej w art. 29 regulaminu pracowniczego, tj. rozpatrzy najpierw kandydatury zgłoszone zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. a) (przeniesienie, mianowanie lub awans), następnie te zgłoszone na podstawie art. 29 ust. 1 lit. b) (przeniesienie między instytucjami), a wreszcie te przedstawione zgodnie z art. 29 ust. 2. Ten porządek zostanie zachowany na każdym z opisanych powyżej etapów.

8.
Warunki zatrudnienia

Jeśli kandydatura została zgłoszona w ramach niniejszego ogłoszenia o naborze, wyłoniony kandydat zostanie powołany na dyrektora Dyrekcji Prac Legislacyjnych 1 w grupie zaszeregowania AD 14.

Przed zatrudnieniem wybrany kandydat będzie musiał dostarczyć wyciąg z rejestru karnego, aby wykazać, że spełnia wszystkie wymogi ustawowe dotyczące kwalifikacji etycznych.

9.
Uwagi

Obsadzenie stanowiska uzależnione jest od dostępności środków budżetowych.

Dane osobowe zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej będą przetwarzane zgodnie z europejskimi przepisami o ochronie danych.

Jako pracodawca KR stosuje politykę równości szans wykluczającą wszelkie przejawy dyskryminacji, jak również zobowiązuje się do ochrony środowiska.

Wstępny harmonogram:

Termin składania zgłoszeń: 9 października 2020 r.

Sprawdzenie kwalifikowalności + krótka lista: Połowa listopada 2020 r.

Ocena zintegrowana: Koniec listopada-początek

grudnia 2020 r.

Data zatrudnienia: Kwiecień 2021 r.

10.
Skargi

Bez uszczerbku dla prawa kandydatów do złożenia skargi na mocy art. 90 ust. 2 lub prawa do wniesienia sprawy do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej na podstawie art. 91 regulaminu pracowniczego - mogą oni zwrócić się o ponowne wewnętrzne rozpatrzenie każdej decyzji podjętej przez komisję selekcyjną, która wpływa bezpośrednio i natychmiastowo na ich status w odniesieniu do wyboru z powodu niezgodności z zasadami dotyczącymi procedury selekcji określonymi w niniejszym ogłoszeniu. Wniosek należy wysłać emailem (Recruitment.DirB@cor.europa.eu) w terminie 5 dni roboczych od dnia powiadomienia kandydata pocztą elektroniczną o decyzji. Musi on zawierać informacje dotyczące decyzji i powodów, na których podstawie jest składany.

Komisja selekcyjna podejmie decyzję i w odpowiednim czasie prześle kandydatowi umotywowaną odpowiedź.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

OGŁOSZENIE O NABORZE NR COR/AD 14/20 BIS/20

OŚWIADCZENIE O DOBREJ WIERZE

Artykuł 29 ustęp 2

KANDYDAT

Nazwisko i imię: ..........................................................................................................................

Oświadczam, że informacje i wszystkie dokumenty zawarte w mojej kandydaturze są prawdziwe i kompletne.

Oświadczam pod słowem honoru, że w dniu upłynięcia terminu składania zgłoszeń:

i.
posiadam obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
ii.
korzystam z pełni praw obywatelskich;
iii.
wypełniłam/wypełniłem wszelkie zobowiązania wynikające z przepisów dotyczących pełnienia służby wojskowej;
iv.
posiadam odpowiednie kwalifikacje etyczne do wykonywania przewidzianych zadań;
v.
na ile mi wiadomo, jestem fizycznie w stanie wykonywać przewidziane obowiązki;
vi.
nie przekraczam wieku emerytalnego, który w wypadku urzędników i pracowników UE jest osiągany na koniec miesiąca, w którym dana osoba kończy 66 lat;
vii.
posiadam poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w wypadku gdy studia te trwają normalnie cztery lata lub dłużej, lub poziom wykształcenia, który odpowiada ukończonym studiom uniwersyteckim potwierdzony dyplomem wraz z przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym, w wypadku gdy normalny okres trwania tych studiów wynosi przynajmniej trzy lata;
viii.
posiadam co najmniej piętnaście lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie związanej ze stanowiskiem, w tym co najmniej pięć lat w obszarze bezpośredniej współpracy z władzami lokalnymi i regionalnymi jako jednego z głównych rodzajów działalności; ze wspomnianych piętnastu lat doświadczenia zawodowego co najmniej pięć zostało uzyskanych na stanowisku kierowniczym (rodzaj stanowiska: kierownik wydziału lub stanowisko równoważne i wyższe);
ix.
biegle władam jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej jako językiem głównym oraz w stopniu zadowalającym znam inny język urzędowy Unii Europejskiej;
x.
posiadam przynajmniej dobrą znajomość języka angielskiego lub francuskiego (poziom B2).

Niniejsze oświadczenie, tak jak i lista kontrolna, stanowi integralną część kandydatury i musi być załączone do mojego oficjalnego listu motywacyjnego.

Mam świadomość, że:

moja kandydatura zostanie odrzucona, jeżeli nie prześlę wymaganych dokumentów zgodnie ze wskazaniami zawartymi w ogłoszeniu o naborze,
wszelkie oświadczenie niezgodne z prawdą spowoduje automatycznie unieważnienie mojej kandydatury.

Data: ......................................................

Podpis: ...................................................

ZAŁĄCZNIK  II

OGŁOSZENIE O NABORZE NR COR/AD14/20 BIS/20

LISTA KONTROLNA

Artykuł 29 ustęp 2

KANDYDAT

Nazwisko i imię: ..........................................................................................................................

oświadcza, że kandydatura zawiera następujące elementy (zaznaczyć krzyżykiem odpowiednie pole):

TAK NIE
1. Kopia dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych trwających co najmniej 4 lata lub kopia dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych trwających co najmniej 3 lata oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe
2. Potwierdzenia obejmujące piętnaście lat doświadczenia zawodowego (w tym co najmniej pięć lat w obszarze bezpośredniej współpracy z władzami lokalnymi i regionalnymi jako jednego z głównych rodzajów działalności), z czego co najmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym (rodzaj stanowiska: kierownik wydziału lub stanowisko równoważne i wyższe)
3. Kopia oficjalnego dowodu tożsamości
4. List motywacyjny (nie więcej niż 5 stron)
5. Życiorys w formacie Europass
6. Oświadczenie o dobrej wierze, datowane i podpisane

Data: ......................................................

Podpis: ...................................................

ZAŁĄCZNIK  III

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE WNIOSKÓW O PONOWNE ROZPATRZENIE, ODWOŁAŃ, SKARG DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH, RÓWNOŚCI SZANS, DOSTĘPU DO DOKUMENTÓW I OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE

Istnieje możliwość wniesienia o ponowne rozpatrzenie decyzji, jeżeli:

komisja selekcyjna nie zastosowała się do postanowień regulujących procedurę wyboru,
komisja selekcyjna nie zastosowała się do postanowień regulujących jej pracę.

Należy zwrócić uwagę, że komisja selekcyjna korzysta z szerokiej swobody uznania przy ocenie tego, czy i w jakim zakresie Państwa odpowiedzi są prawidłowe lub błędne. Dlatego też nie warto podważać uzyskanych ocen, chyba że zaistniał oczywisty błąd prawny lub merytoryczny.

Należy przesłać odpowiednio uzasadniony wniosek w ciągu pięciu dni roboczych od daty wysyłki emaila o odrzuceniu kandydata. Adres jest taki sam jak w przypadku składania zgłoszeń. Dział kadr prześle Państwa pismo do członków komisji selekcyjnej, którzy je rozważą i podejmą decyzję w ciągu pięciu dni roboczych.

W temacie pisma należy wpisać następujące informacje:

numer ogłoszenia o naborze,
"request for review" ("demande de réexamen"),
etap selekcji, którego dotyczy pismo (kwalifikowalność, selekcja wstępna itp.).

Proszę zwrócić uwagę, że wniosku o ponowne rozpatrzenie nie można złożyć po rozmowie kwalifikacyjnej.

ODWOŁANIA

Na dowolnym etapie procedury selekcji, jeśli uważają Państwo, że KR lub komisja selekcyjna postąpiły niesprawiedliwie lub nie przestrzegały postanowień ogłoszenia o naborze i że w konsekwencji zostali Państwo pokrzywdzeni, mogą Państwo złożyć skargę administracyjną na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, wysyłając e-mail do sekretarza generalnego na ten sam adres: Recruitment.DirB@cor.europa.eu.

W temacie pisma należy wpisać następujące informacje:

numer ogłoszenia o naborze,
"complaint Article 90(2) of the Staff Regulations" ("réclamation article 90, paragraphe 2, du statut"),
etap selekcji, którego dotyczy pismo (kwalifikowalność, selekcja wstępna, końcowy wynik itp.).

Należy zauważyć, że komisja selekcyjna korzysta z szerokiej swobody uznania.

Nie warto składać skargi na decyzję komisji selekcyjnej, ponieważ działa ona w sposób całkowicie niezależny, a jej decyzje nie mogą zostać uchylone przez organ powołujący. Ta szeroka swoboda uznania podlega kontroli jedynie w razie oczywistego naruszenia zasad regulujących pracę komisji. W takim przypadku decyzja komisji selekcyjnej może być zaskarżona bezpośrednio do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej bez konieczności uprzedniego złożenia skargi zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego. Odwołanie można złożyć na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 Regulaminu pracowniczego na następujący adres:

General Court

Boulevard Konrad Adenauer

2925 Luxembourg

LUXEMBOURG

Szczegółowe informacje na temat sposobu złożenia odwołania można znaleźć na stronie internetowej Sądu (https://curia.europa.eu/jcms/jcms/Jo2_7033/pl/).

W przypadku obu procedur bieg terminów rozpoczyna się od daty powiadomienia Państwa o decyzji, która jest przedmiotem odwołania.

SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Tak jak wszyscy obywatele Unii mają Państwo prawo złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich:

European Ombudsman

1, avenue du Président Robert Schuman

CS 30403

67 001 Strasbourg

FRANCE

https://www.ombudsman.europa.eu/pl/home

Uwaga: skargi wniesione do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie wstrzymują biegu terminu określonego w art. 90 ust. 2 i w art. 91 regulaminu pracowniczego na składanie (na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) skarg lub odwołań do Sądu. Należy również pamiętać, że zgodnie z art. 2 ust. 4 ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich każda skarga złożona do Rzecznika musi być poprzedzona odpowiednimi działaniami administracyjnymi podjętymi w stosunku do zainteresowanych instytucji i organów.

RÓWNOŚĆ SZANS

KR zadba o to, by nie dopuścić do jakiejkolwiek formy dyskryminacji podczas selekcji. Stosuje politykę równości szans i przyjmuje zgłoszenia bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne ani wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny ani sytuację rodzinną.

Kandydaci z niepełnosprawnością są proszeni o wskazanie wszelkich szczególnych potrzeb w zapieczętowanym, poufnym piśmie załączonym do dokumentacji zgłoszeniowej. Wniosek ten zostanie rozpatrzony z zachowaniem pełnej dyskrecji i nie zostanie włączony do akt.

WNIOSKI KANDYDATÓW O DOSTĘP DO DOKUMENTÓW BEZPOŚREDNIO ICH DOTYCZĄCYCH

Kandydaci mają szczególne prawo dostępu do określonych informacji, które bezpośrednio i indywidualnie ich dotyczą.

Kandydaci dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej i rozmowy kwalifikacyjnej mogą otrzymać, na wniosek, kopię swojego indywidualnego sprawozdania z oceny. Wszelkie wnioski o wydanie kopii można składać dopiero po zakończeniu procedury wyboru.

Wnioski będą rozpatrywane zgodnie z wymogiem poufności prac komisji selekcyjnej i z przepisami o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

KR, jako organ odpowiedzialny za organizację tej procedury wyboru, zapewnia przetwarzanie danych osobowych kandydatów w ścisłej zgodności z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2018/1725 5 , szczególnie w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa.

Inspektor ochrony danych w KR-ze pełni niezależną funkcję doradczą w odniesieniu do stosowania rozporządzenia 2018/1725 i jest zobowiązany do prowadzenia centralnego rejestru wszystkich zapisów dotyczących czynności przetwarzania danych osobowych podejmowanych przez instytucję.

Dane osobowe będą gromadzone i przetwarzane wyłącznie w celu organizacji tej procedury selekcji i zarządzania jej wynikiem (w tym aspektów związanych z audytami wewnętrznymi lub zewnętrznymi lub wszelkimi postępowaniami sądowymi związanymi z selekcją); w stosownych przypadkach niektóre dane zostaną dodane do akt osobowych laureatów, którzy zostaną urzędnikami.

Odbiorcami danych są:

personel odpowiedzialny za procedurę rekrutacji w Dyrekcji Zasobów Ludzkich i Finansów,
członkowie komisji selekcyjnej,
w stosownych przypadkach Dział Prawny,
w stosownych przypadkach jednostka audytu wewnętrznego, Trybunał Obrachunkowy, organy dyscyplinarne, OLAF i Trybunał Sprawiedliwości.

Korzystając z przysługujących im praw do dostępu i sprostowania, kandydaci mogą zażądać dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia i wyrażenia sprzeciwu (Recruitment.DirB@cor.europa.eu).

Kandydaci mają dostęp do swojej dokumentacji zgłoszeniowej, co do której przysługuje im prawo do sprostowania:

w odniesieniu do dokumentów potwierdzających kwalifikowalność - do dnia, w którym upływa termin składania zgłoszeń,
w odniesieniu do danych dotyczących tożsamości - bez ograniczeń czasowych.

Prawo do wyrażenia sprzeciwu i usunięcia: w ciągu pięciu dni roboczych od otrzymania wniosku.

Dokumenty związane z procedurą wyboru (w tym dokumenty dotyczące odrzuconych kandydatów) będą przechowywane przez właściwy dział administracji przez pięć lat od momentu zatrudnienia najbardziej odpowiedniego kandydata (okres ten jest uzasadniony potrzebą umożliwienia reakcji na ewentualną procedurę audytu).

Wszelkie dokumenty dotyczące wniosku w sprawie niepełnosprawności zostaną zniszczone po zakończeniu procedury, chyba że taki wniosek doprowadzi do powstania kosztów, w którym to przypadku dokumenty będą przechowywane przez pięć lat (okres ten jest uzasadniony potrzebą umożliwienia reakcji na ewentualną procedurę audytu).

Po upływie okresu przechowywania dokumenty zostaną zniszczone.

Zwraca się uwagę kandydatów, że mają możliwość skontaktowania się w dowolnej chwili z inspektorem ochrony danych w KR-ze (data.protection@cor.europa.eu) i z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych (edps@edps.europa.eu).

Dokument otrzymany przez kandydata: .....................................................................................

Data: ............................................................. Podpis: ...............................................................

1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 14 września 2020 r. (Dz.U.UE.C.2020.303A.1).
2 Wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej występujące w niniejszym ogłoszeniu traktuje się jako odnoszące się również do osoby płci żeńskiej.
3 Więcej informacji na temat Europejskiego Komitetu Regionów i priorytetów politycznych na pięcioletnią kadencję:https://cor.europa.eu/en/engage/brochures/Documents/Bringing%20Europe%20closer%20to%20people,%20The%20political%20priorities%20°f%20the%20 European%20Committee%20°f%20the%20Regions%202020-2025/4325%20Political%20Priorities% 20Brochure.pdf
5 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024