(2015/C 172/05)(Dz.U.UE C z dnia 27 maja 2015 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ
W KONTEKŚCIE STARAŃ UNII NA RZECZ TWORZENIA GOSPODARKI CYFROWEJ 1 , MAJĄC NA UWADZE:
ORAZ W ŚWIETLE INNYCH MATERIAŁÓW ŹRÓDŁOWYCH PRZEDSTAWIONYCH W ZAŁĄCZNIKU DO NINIEJSZYCH KONKLUZJI UZNAJE, ŻE:
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM ZGADZA SIĘ, ŻE:
w odniesieniu do kreatywności i innowacyjności:
a w odniesieniu do kompetencji cyfrowych:
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH, Z NALEŻYTYM UWZGLĘDNIENIEM ZASADY POMOCNICZOŚCI I AUTONOMII INSTYTUCJONALNEJ,
aby w odniesieniu do kreatywności i innowacyjności:
oraz aby w odniesieniu do kompetencji cyfrowych:
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I KOMISJI, BY:
ORAZ ZWRACA SIĘ DO KOMISJI, BY:
1 Konkluzje Rady Europejskiej, 24-25 października 2013 r. (EUCO 169/13, sekcja I, zwłaszcza pkt 1-12).
2 "Kompetencje cyfrowe obejmują umiejętne i krytyczne wykorzystywanie technologii społeczeństwa informacyjnego (TSI) w pracy, rozrywce i porozumiewaniu się. Opierają się one na podstawowych umiejętnościach w zakresie TIK: wykorzystywania komputerów do uzyskiwania, oceny, przechowywania, tworzenia, prezentowania i wymiany informacji oraz do porozumiewania się i uczestnictwa w sieciach współpracy za pośrednictwem Internetu" itp.
3 Dz.U. L 394 z 30.12.2006, s. 10.
4 Dz.U. C 141 z 7.6.2008, s. 17.
5 Dz.U. C 119 z 28.5.2009, s. 2.
6 Dok. 15441/09.
7 Dz.U. C 175 z 15.6.2011, s. 8.
8 Dz.U. C 372 z 20.12.2011, s. 19.
9 Dz.U. C 372 z 20.12.2011, s. 15.
10 Dz.U. C 393 z 19.12.2012, s. 1.
11 Dz.U. C 393 z 19.12.2012, s. 11.
12 Dz.U. C 183 z 14.6.2014, s. 22.
13 Okresy edukacji, o których mowa w niniejszych konkluzjach, zasadniczo odpowiadają:
14 Badanie PISA z 2012 roku (testy z czytania, matematyki i nauk przyrodniczych wśród 15-latków) wykazało postępy w realizacji celu wyznaczonego na 2020 r., czyli założenia, by osób, które słabo opanowały podstawowe umiejętności, było nie więcej niż 15 %. Jednak w dziedzinie matematyki wyniki UE jako całości są znacznie niższe od założeń. Zaleca się dalsze konsekwentne działania we wszystkich dziedzinach, zwłaszcza jeżeli chodzi o uczniów o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Pierwsze Europejskie Badanie Kompetencji Językowych (2012) wykazało ogólnie niski poziom kompetencji zarówno w zakresie pierwszego, jak i drugiego testowanego języka obcego, choć rezultaty poszczególnych państw członkowskich różniły się między sobą.
16 Dok. 14116/13 + ADD 1.