[Odesłanie prejudycjalne - Znaki towarowe - Dyrektywa 2008/95/WE - Artykuły 2 i 3 - Oznaczenia, z których może składać się znak towarowy - Charakter odróżniający - Przedstawienie, w formie rysunku, zagospodarowania sztandarowego sklepu ("flagship store") - Rejestracja w charakterze znaku towarowego dla "usług" związanych z towarami wystawionymi na sprzedaż w takim sklepie]Język postępowania: niemiecki
(2014/C 315/30)
(Dz.U.UE C z dnia 15 września 2014 r.)
Sąd odsyłający
Bundespatentgericht
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Apple, Inc.
Strona pozwana: Deutsches Patent- und Markenamt
Sentencja
Artykuły 2 i 3 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/95/WE z dnia 22 października 2008 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych należy interpretować w ten sposób, że przedstawienie w formie zwykłego rysunku bez wskazania rozmiaru ani proporcji zagospodarowania powierzchni sprzedażowej towarów może być zarejestrowane jako znak towarowy w odniesieniu do usług polegających na świadczeniach związanych z owymi towarami, jednak niestanowiących integralnej części ich wprowadzenia do obrotu, pod warunkiem że umożliwia ono odróżnienie usług zgłaszającego od usług innych przedsiębiorstw i że żadna z podstaw odmowy rejestracji wymienionych we wspomnianej dyrektywie nie stoi temu na przeszkodzie.