(2014/C 271/14)(Dz.U.UE C z dnia 19 sierpnia 2014 r.)
Sprawozdawca |
José Ramón BAUZÀ DÍAZ (ES-EPL), przewodniczący rządu Balearów |
Dokument źródłowy |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie europejskiej sieci służb zatrudnienia, dostępu pracowników do usług w zakresie mobilności oraz dalszej integracji rynków pracy |
|
COM(2014) 6 final |
Mobilność pracowników
Aspekty polityki w dziedzinie prawa
Pomocniczość i proporcjonalność
Zalecenia końcowe
1 CDR789-2013_00_00_TRA_AC.
2 COR-2013-06863-00-00-AC-TRA.
3 COR-2013-06863-00-00-AC-TRA.
4 CDR1186-2012_00_00_TRA_AC.
5 CDR5278-2013_00_00_TRA_AC.
6 COR-2014-00111-00-00-PAC-TRA.
7 CDR1186-2012_00_00_TRA_AC.
8 Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że pośrednictwo pracy ma charakter ekonomiczny, a monopolizacja tej dziedziny przez służby publiczne narusza prawo wspólnotowe, gdy można wykazać, że niewystarczająco spełniają one swoja rolę (wyrok ETS z 11 grudnia 1997 r., sprawa C-55/96) i że "publiczne służby zatrudnienia nie są w stanie zaspokoić popytu rynkowego na wszystkie rodzaje działalności" (wyrok ETS z 8 czerwca 2000 r., sprawa C-258-98).
9 Zob. Komunikat Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów "Ramy jakości dotyczące usług świadczonych w interesie ogólnym" (COM(2011) 900 final), w którym stwierdza się, że "Na przestrzeni lat popyt na usługi w interesie ogólnym oraz sposób ich świadczenia znacznie się zmienił. W coraz większej liczbie przypadków usługi tradycyjnie świadczone bezpośrednio przez państwo są zlecane na zewnątrz przez władze krajowe, regionalne i lokalne, i są teraz często świadczone przez sektor prywatny (organizacje nastawione na zysk lub niekomercyjne)".