Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie - Hutchison 3G UK/Telefónica Ireland (M.6992).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie 1 Hutchison 3G UK/Telefónica Ireland
(M.6992)

(2014/C 264/03)

(Dz.U.UE C z dnia 13 sierpnia 2014 r.)

Wprowadzenie

1.
W dniu 1 października 2013 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja otrzymała zgłoszenie dotyczące planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Hutchison 3G UK Holdings Limited, kontrolowane przez Hutchison Whampoa Limited ("strona zgłaszająca"), przejmie, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, kontrolę nad całym przedsiębiorstwem Telefónica Ireland Limited ("O2") w drodze zakupu udziałów ("planowana transakcja"). Strona zgłaszająca i O2 zwane są łącznie "stronami".
2.
W dniu 6 listopada 2013 r. Komisja wszczęła postępowanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W dniu 20 listopada 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła uwagi na piśmie, a w dniu 29 listopada 2013 r. uzupełniła je informacjami dotyczącymi korzyści związanych z efektywnością.

Pisemne zgłoszenie zastrzeżeń

3.
W dniu 30 stycznia 2014 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń, w którym wyraziła wstępną opinię, że planowana transakcja znacząco utrudni efektywną konkurencję na znacznej części rynku wewnętrznego w rozumieniu art. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
4.
Strony oraz Telefónica S.A. będąca ostateczną spółką dominującą w stosunku do spółki O2 uzyskały czas na udzielenie odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń do dnia 13 lutego 2014 r. Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji przedłużyła termin udzielenia odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń do dnia 18 lutego 2014 r. W swojej odpowiedzi strona zgłaszająca zwróciła się z wnioskiem o umożliwienie jej dokładniejszego przedstawienia argumentów na formalnym spotkaniu wyjaśniającym.

Dostęp do akt

5.
Strona zgłaszająca uzyskała dostęp do akt w postaci płyt CD-ROM, które otrzymała w dniu 31 stycznia 2014 r., a następnie w dniach 6 i 21 lutego, 28 i 31 marca oraz 16 maja 2014 r.
6.
W dniu 4 lutego 2014 r. strona zgłaszająca złożyła wniosek do Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji o dalszy dostęp do akt, a następnie, w dniu 6 lutego 2014 r. rozszerzyła ten wniosek o dodatkowe dokumenty. Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji rozpatrzyła wniosek strony zgłaszającej, przyznając jej dalszy dostęp do większości dokumentów, których wniosek dotyczył.
7.
Nie otrzymałem od stron żadnych skarg dotyczących dostępu do akt. W związku z tym uznaję, że ich prawa procesowe w tym względzie były przestrzegane.

Zainteresowane osoby trzecie

8.
Na wniosek spółek Eircom, Vodafone, Liberty Global, BT i Tesco Ireland umożliwiłem im bycie wysłuchanym w charakterze zainteresowanych osób trzecich w przedmiotowym postępowaniu. Zaakceptowałem także wniosek Ministerstwa Komunikacji, Energii i Zasobów Naturalnych Irlandii o bycie wysłuchanym w charakterze zainteresowanej osoby trzeciej.
9.
Wszystkie zainteresowane osoby trzecie zwróciły się z wnioskiem o udział w formalnym spotkaniu wyjaśniającym. Do wyrażenia opinii podczas formalnego spotkania wyjaśniającego zaprosiłem spółki Eircom, Vodafone, Liberty Global, BT i Tesco Ireland. Zaprosiłem także Ministerstwo Komunikacji, Energii i Zasobów Naturalnych oraz irlandzkiego regulatora rynku telekomunikacyjnego (ang. Commission for Communications Regulation) do udziału w formalnym spotkaniu wyjaśniającym jako właściwe organy Irlandii zgodnie z art. 15 ust. 3 rozporządzenia wykonawczego do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 3 .

Spotkanie wyjaśniające

10.
Formalne spotkanie wyjaśniające odbyło się w dniu 25 lutego 2014 r. Strona zgłaszająca i O2 złożyły wnioski o przeprowadzenie posiedzenia niejawnego w celu przedstawienia części swoich wystąpień i wnioski te zostały przyjęte. Zarówno strona zgłaszająca, jak i O2 wyraziły zgodę na obecność doradców zewnętrznych drugiej strony podczas swoich wystąpień na odpowiednich posiedzeniach niejawnych.

Opis stanu faktycznego

11.
W dniu 19 marca 2014 r. w piśmie zawierającym opis stanu faktycznego Komisja poinformowała stronę zgłaszającą o dodatkowych dowodach uzyskanych po przyjęciu pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń, które potwierdzają wstępne wnioski sformułowane w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń i mogą stanowić podstawę ostatecznej decyzji. Strona zgłaszająca udzieliła odpowiedzi na opis stanu faktycznego w dniu 30 marca i w dniu 1 kwietnia 2014 r.

Środki zaradcze

12.
W celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji opisanych przez Komisję w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń strona zgłaszająca przedstawiła w dniu 3 marca 2014 r. pierwszy pakiet zobowiązań. W dniach 17 i 19 marca 2014 r. strona zgłaszająca przedstawiła poprawiony pakiet zobowiązań, które Komisja poddała testowi rynkowemu w dniu 19 marca 2014 r. W dniu 8 kwietnia 2014 r. strona zgłaszająca złożyła poprawione zobowiązanie, które Komisja poddała testowi rynkowemu tego samego dnia. Strona zgłaszająca złożyła ostateczny pakiet zobowiązań w dniu 6 maja 2014 r.

Wniosek

13.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk, i stwierdziłem, że wynik badania jest pozytywny.
14.
Podsumowując, stwierdzam, że wszystkie strony postępowania miały możliwość skutecznego skorzystania z przysługujących im praw procesowych w przedmiotowej sprawie.

Bruksela, dnia 23 maja 2014 r.

Wouter WILS
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji ("decyzja 2011/695/UE") (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie wykonawcze do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1).

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024