Konkluzje Rady z dnia 20 maja 2014 r. w sprawie skutecznego kształcenia nauczycieli 1 (2014/C 183/05)
(Dz.U.UE C z dnia 14 czerwca 2014 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
PRZYPOMINAJĄC O POLITYCZNYM TLE PRZEDMIOTOWEJ KWESTII, PRZEDSTAWIONYM W ZAŁĄCZNIKU DO NINIEJSZYCH KONKLUZJI,
UZNAJE, ŻE:
PRZYZNAJE, ŻE:
ZGADZA SIĘ, ŻE:
Z NALEŻYTYM POSZANOWANIEM ZASADY POMOCNICZOŚCI I AUTONOMII INSTYTUCJONALNEJ ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH, BY STOSOWNIE DO SYTUACJI KRAJOWEJ:
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I KOMISJI, BY:
ZWRACA SIĘ DO KOMISJI, BY:
1 Do celów niniejszego tekstu termin "nauczyciel" obejmuje nauczycieli szkolnych, nauczycieli i instruktorów kształcenia i szkolenia zawodowego oraz edukatorów osób dorosłych.
2 Na podstawie sprawozdania z lipca 2013 r. byłej tematycznej grupy roboczej ds. rozwoju zawodowego nauczycieli (Wspieranie rozwoju kompetencji nauczycieli na rzecz lepszych efektów uczenia się).
3 Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się (OECD).
4 Dz.U. L 394 z 30.12.2006, s. 10.
5 Dz.U. C 300 z 12.12.2007, s. 6.
6 Dz.U. C 302 z 12.12.2009, s. 6.
7 Dz.U. C 324 z 1.12.2010, s. 5.
8 Dz.U. C 372 z 20.12.2011, s. 1.
9 Dz.U. C 393 z 19.12.2012, s. 5.
10 Dz.U. C 64 z 5.3.2013, s. 5.
11 Dz.U. C 30 z 1.2.2014, s. 2.
12 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 50.
13 Dz.U. C 62 z 4.3.2014, s. 4.