Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/248/13 - Administratorzy (AD 6) w sektorze budownictwa.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

EPSO/AD/248/13 - Administratorzy (AD 6) w sektorze budownictwa 1

(2013/C 29 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 31 stycznia 2013 r.)

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty obejmujący ocenę kwalifikacji i testy w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani administratorzy(*)w następujących dziedzinach:

DZIEDZINA 1: BEZPIECZEŃSTWO BUDYNKÓW

DZIEDZINA 2: INŻYNIERIA INSTALACJI BUDOWLANYCH

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej, a zwłaszcza w Radzie, Parlamencie Europejskim, Trybunale Sprawiedliwości i Komitecie Ekonomiczno-Społecznym.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym konkursów otwartych opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 270 A z dnia 7 września 2012 r., a także na stronie internetowej EPSO.
Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i składania zgłoszenia.

I.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych dziedzinach Dziedzina 1 = 11

Dziedzina 2 = 18

2. Uwagi Kandydaci mogą wybrać tylko jedną dziedzinę konkursową.

Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany dziedziny.

II.

 ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Opis poszczególnych profilów znajduje się w załącznikach.

III.

 WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:
1. Warunki ogólne
a) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
b) korzystać z pełni praw obywatelskich;
c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;
d) posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków
2. Warunki szczegółowe
2.1. Wykształcenie Zob. pkt 2 załączników.
2.2. Doświadczenie zawodowe Zob. pkt 3 załączników.
2.3. Znajomość języków(1)
język 1 Język podstawowy

doskonała znajomość jednego z 23 języków urzędowych Unii Europejskiej

oraz
język 2 Drugi język, obowiązkowo inny niż język 1

zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Republika Włoska przeciwko Komisji, instytucje UE mają obowiązek wskazania powodów ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.

W związku z tym niniejszym informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służby, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.

Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są językami zdecydowanie najczęściej wybieranymi przez kandydatów w kategorii "język 2" w konkursach, w których można dokonać w tym zakresie swobodnego wyboru. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz potrzeby i wiedzę kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, jaki język jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych. Ponadto w interesie równego traktowania kandydatów wszyscy kandydaci mają obowiązek przystąpienia do testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych. Dotyczy to również kandydatów, których pierwszym językiem jest jeden ze wskazanych trzech języków. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy. Powyższe pozostaje bez uszczerbku dla możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

IV.

 TESTY WSTĘPNE

Testy wstępne z użyciem komputera zostaną przeprowadzone jedynie w przypadku, gdy liczba zarejestrowanych kandydatów przekroczy pewien określony próg. Dyrektor EPSO - jako organ powołujący -określi próg po zamknięciu rejestracji kandydatur. Próg ten może różnić się w zależności od dziedziny. Kandydaci są o nim informowani za pośrednictwem konta EPSO.

Komisja konkursowa określa poziom trudności testów i zatwierdza ich treść na podstawie propozycji EPSO.

1. Zaproszenie Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część VIII).

Uwaga:

1. poprzez zgłoszenie drogą elektroniczną kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2. aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Zestaw testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 punktów
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt w testach b) i c) łącznie
3. Język, w którym przeprowadzane są testy język 1

V.

 DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

1.
Procedura

Spełnienie warunków ogólnych i szczegółowych oraz kwalifikacje kandydatów oceniane są najpierw na podstawie informacji, jakie podają oni w zgłoszeniach:

a)
analizowane są odpowiedzi kandydatów na pytania dotyczące warunków ogólnych i szczegółowych w celu wyłonienia kandydatów spełniających wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie;

W przypadku gdy wcześniej zostaną zorganizowane testy wstępne, analizę pod względem spełnienia warunków ogólnych i szczegółowych przeprowadza się w porządku malejącym, według dziedzin, do momentu osiągnięcia określonej przez organ powołujący liczby kandydatów, którzy:

uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów, a jednocześnie najwyższe wyniki w testach wstępnych, oraz
spełniają warunki udziału w konkursie.

W przypadku gdy kilku kandydatów z tą samą liczbą punktów znalazło się na ostatnim miejscu, wszyscy ci kandydaci zostaną wzięci pod uwagę na etapie wyboru na podstawie kwalifikacji. Zgłoszenia elektroniczne kandydatów, którzy znaleźli się poniżej tego progu, nie będą brane pod uwagę;

b)
komisja konkursowa przystępuje następnie do oceny kwalifikacji kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie, w celu wyłonienia osób posiadających kwalifikacje najlepiej odpowiadające zakresowi obowiązków (dyplomy, doświadczenie zawodowe) oraz spełniających w najwyższym stopniu kryteria wyboru określone w ogłoszeniu o konkursie. Kwalifikacje kandydatów oceniane są wyłącznie na podstawie informacji, jakie podają oni w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talent Filter), a ocena kwalifikacji odbywa się w dwóch etapach:
wstępna ocena kwalifikacji odbywa się wyłącznie na podstawie odpowiedzi zaznaczonych w zakładce "ocena zdolności" formularza zgłoszenia, z uwzględnieniem współczynnika dla poszczególnych pytań. W zależności od znaczenia przypisanego poszczególnym kryteriom wskazanym w pkt 4 załączników komisja konkursowa ustala odnośny współczynnik ważności (o wartości od 1 do 3), zanim przejdzie do analizy zgłoszeń. Następnie wybór dokonywany jest spośród przesyłanych drogą elektroniczną formularzy zgłoszeniowych kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów,
liczba ocenianych na tym drugim etapie kandydatur jest w przybliżeniu 9 razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Komisja konkursowa analizuje odpowiedzi kandydatów i przyznaje każdej z nich od 0 do 4 punktów. Liczba punktów jest następnie mnożona przez współczynnik ważności dla danego pytania.

Komisja konkursowa sporządza następnie listę kandydatów sklasyfikowanych według uzyskanej liczby punktów. Liczba kandydatów zaproszonych(2) do etapu oceny zintegrowanej może być dla poszczególnych dziedzin maksymalnie 3 razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Liczba ta zostanie opublikowana na stronie internetowej EPSO (http://blogs.ec.europa.eu/eu-careers.info/).

2.
Weryfikacja danych dostarczonych przez kandydatów

Po zakończeniu oceny zintegrowanej i na podstawie jej wyników EPSO weryfikuje umieszczone przez kandydatów w zgłoszeniach elektronicznych dane pod kątem spełnienia warunków ogólnych, a komisja konkursowa pod kątem warunków szczegółowych na podstawie dokumentów dostarczonych przez kandydata. Przy ocenie kwalifikacji dokumenty kandydatów będą brane pod uwagę jedynie w celu potwierdzenia informacji podanych w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter). Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że dane podane przez kandydata(3) nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami, kandydat zostaje wykluczony z procedury konkursowej.

Weryfikacja kwalifikacji odbywa się w porządku malejącym w przypadku kandydatów, którzy uzyskali wymaganą liczbę punktów i najwyższy łączny wynik z testu w części d), e), f) oraz g) w ramach oceny zintegrowanej. Kandydaci muszą również uzyskać minimalną wymaganą liczbę punktów w testach kompetencyjnych a), b) i c). Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listę rezerwową i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby kandydatów dokumenty pozostałych osób nie będą sprawdzane.

VI.

 OCENA ZINTEGROWANA

1. Zaproszenie do udziału w ocenie zintegrowanej Kandydaci(4), którzy:

- uzyskali najwyższe wyniki w testach wstępnych (jeżeli zostaną one zorganizowane, zob. część IV) oraz minimalną liczbę punktów wymaganą w tych testach

oraz

- w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III

oraz

- uzyskali najwyższe wyniki w ramach oceny kwalifikacji,

zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w ocenie zintegrowanej, która odbędzie się zasadniczo w Brukseli i potrwa jeden dzień lub dwa dni.

2. Ocena zintegrowana(5) Oceniane będą:

- umiejętności rozumienia i analizy: testy a), b) i c)

- wiedza specjalistyczna: część d)

- ogólne umiejętności: części e), f) i g)

- rozumienie tekstu pisanego, operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne - o ile nie zostały one ocenione w ramach wcześniejszych testów wstępnych - za pomocą następujących testów:

a) rozumienie tekstu pisanego

b) operowanie danymi liczbowymi

c) myślenie abstrakcyjne

- specjalistyczna wiedza w dziedzinie konkursu za pomocą:

d) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności w dziedzinie konkursu, przeprowadzonej w oparciu o odpowiedzi udzielone w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszenia

- umiejętności ogólne(6):

- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów

- komunikacja

- jakość i wydajność pracy

- nauka i rozwój osobisty

- ustalanie priorytetów i organizacja

- odporność

- umiejętność pracy w zespole

- zdolności kierownicze za pomocą:

e) studium przypadku(7)

f) zadania do wykonania w zespole

g) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności ogólnych

Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego wzorca:

Studium przypadku Zadanie do wykonania w zespole Ustrukturyzowana rozmowa
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów x x
Komunikacja x x
Jakość i wydajność pracy x x
Nauka i rozwój osobisty x x
Ustalanie priorytetów i organizacja x x
Odporność x x
Umiejętność pracy w zespole x x
Zdolności kierownicze x x
3. Języki oceny zintegrowanej Język 1 dla części a), b) i c)

Język 2 dla części d), e), f) i g)

4. Punktacja i ważenie ocen Umiejętności w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego

a) rozumienie tekstu pisanego: od 0 do 20 punktów wymagane minimum: 10 punktów

b) operowanie danymi liczbowymi: od 0 do 10 punktów

c) myślenie abstrakcyjne: od 0 do 10 punktów wymagane minimum dla testów b) i c): 10 punktów

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w testach a), b) i c) powoduje wykluczenie z dalszej procedury, ale jednocześnie uzyskane w nich punkty nie zostają dodane do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej.

Wiedza specjalistyczna (część d)

od 0 do 100 punktów wymagane minimum: 50 punktów

współczynnik ważności: 55 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne (testy e, f i g)

od 0 do 80 pkt za wszystkie umiejętności ogólne (po 10 pkt za każdy element)

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność

oraz

40 pkt za wszystkie 8 umiejętności ogólnych

współczynnik ważności: 45 % całkowitej liczby punktów

VII.

 LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów:

- którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów(8) za wszystkie testy a) do g) oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie testy w ramach oceny zintegrowanej d), e), f) i g) (zob. liczba laureatów, część I pkt 1)

- i w przypadku których dokumenty zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej potwierdzają spełnienie wszystkich warunków udziału w konkursie.

2. Klasyfikacja Listę tworzy się według dziedzin i w porządku alfabetycznym.

VIII.

 JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Należy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO, a zwłaszcza w rozdziale "Jak się zapisać" (ang. How to apply, fr. Mode d'emploi de l'inscription, niem. Wie kann ich mich bewerben?).

Termin zgłaszania kandydatur (z zatwierdzeniem włącznie): 5 marca 2013 r., godzina 12.00 (w południe) czasu brukselskiego

2. Dokumentacja zgłoszeniowa Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej, muszą w momencie przystępowania do testów oceny zintegrowanej przedstawić(9) kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami). Zasady: zob. pkt 6.1 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
______

(1) Zob. europejski system opisu kształcenia językowego - wymagany poziom: język 1 - C1, język 2 = B2 (http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Downloads/CEF/LanguageSelfAssessmentGrid.csp)

(2) Kandydaci, którzy nie zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej, otrzymają wyniki oceny swojej kandydatury oraz współczynniki przypisywane poszczególnym pytaniom przez komisję konkursową.

(3) Informacje te zostaną zweryfikowane na podstawie załączonych dokumentów przed sporządzeniem listy rezerwowej (zob. część VII pkt 1 oraz część VIII pkt 2).

(4) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, uwzględnieni zostaną wszyscy ci kandydaci.

(5) Ze względów organizacyjnych, testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne oraz studium przypadku (które stanowi integralną część oceny zintegrowanej) mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich lub Brukseli i Luksemburgu, niezależnie od pozostałych testów oceny zintegrowanej.

(6) Umiejętności te zostały zdefiniowane w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

(7) Treść jest zatwierdzana przez komisję konkursową.

(8) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

(9) O terminie testów oceny zintegrowanej kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  1

 DZIEDZINA 1 - BEZPIECZEŃSTWO BUDYNKÓW

1.
Zakres obowiązków

Departamenty instytucji europejskich odpowiedzialne za kwestie bezpieczeństwa poszukują kandydatów na stanowiska urzędników odpowiedzialnych, z jednej strony, za zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia oraz ochronę informacji prawnie chronionych i niejawnych, a z drugiej strony - za opracowanie specyfikacji technicznej z zakresu inżynierii bezpieczeństwa na potrzeby projektu budowy dużego budynku oraz za nadzorowanie prac w dziedzinie bezpieczeństwa aż do chwili ich odbioru.

Przykładowo, obowiązki urzędników mogą obejmować w szczególności:

Zadania ogólne

udział w opracowywaniu i rozwijaniu polityki w dziedzinie bezpieczeństwa i wytycznych niezbędnych do jej wdrażania,
analiza ryzyka w zakresie bezpieczeństwa względem interesów i działalności instytucji,
uwzględnianie/wdrażanie wniosków z oceny zagrożeń i analizy ryzyka w ramach specyfikacji technicznej lub procedur organizacyjnych/operacyjnych,
koordynacja wdrażania polityki i wytycznych w dziedzinie bezpieczeństwa oraz monitorowanie ich stosowania,
sporządzanie dokumentów z dziedziny bezpieczeństwa,
koordynacja weryfikacji i oceny warunków bezpieczeństwa względem interesów instytucji,
kontakty z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi.

Zadania szczególne

koordynowanie wdrażania środków niezbędnych do sprostania ryzyku i zagrożeniom w dziedzinach powiązanych z ochroną i bezpieczeństwem w instytucjach europejskich,
określanie i wprowadzanie minimalnych norm bezpieczeństwa,
zarządzanie działaniami w zakresie inżynierii bezpieczeństwa i logistyki, koordynowanie tych działań oraz sprawowanie nad nimi kierownictwa operacyjnego,
nadzorowanie wdrażania systemów, produktów oraz towarzyszących im środków zapobiegawczych w danej dziedzinie,
analizowanie i ocena informacji zebranych ze względów bezpieczeństwa,
opracowywanie zaleceń dla organu ds. akredytacji bezpieczeństwa (SAA) w perspektywie akredytacji systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych.

Szczególne warunki związane z wykonywaną funkcją

Dyżury poza urzędowymi godzinami pracy w zależności od specyficznych wymagań poszczególnych instytucji.

Funkcja obejmuje wymóg pozostawania w gotowości do pracy.

2.
Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów w dziedzinie inżynierii lub w dziedzinie związanej z zakresem przyszłych obowiązków, np. kryminologii.

LUB

Równoważne wykształcenie zawodowe, udokumentowane dyplomem lub certyfikatem wystawionym przez jednostkę szkolnictwa wyższego w dziedzinie związanej z zakresem przyszłych obowiązków lub przez instytucję taką jak wyższa szkoła policji, wyższa szkoła wojskowa lub wyższa szkoła służb informacyjnych.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie bezpieczeństwa na stanowisku związanym z zakresem przyszłych obowiązków.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.
Kryteria wyboru

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

1.
doświadczenie zawodowe w zakresie nadzorowania pracy pracowników ochrony;
2.
doświadczenie zawodowe nabyte w organizacjach rządowych (np. policji, wojsku, służbach bezpieczeństwa), których misja jest związana z dziedziną bezpieczeństwa, obrony lub cywilnego zarządzania kryzysowego;
3.
doświadczenie zawodowe w podmiotach sektora prywatnego, których misja jest związana z dziedziną bezpieczeństwa, obrony lub cywilnego zarządzania kryzysowego;
4.
doświadczenie zawodowe w organizacjach międzynarodowych, których misja jest związana z dziedziną bezpieczeństwa, obrony lub cywilnego zarządzania kryzysowego;
5.
doświadczenie zawodowe w dziedzinie bezpieczeństwa ogólnie;
6.
doświadczenie zawodowe w dziedzinie ochrony ważnych osób;
7.
doświadczenie zawodowe w zakresie nadzoru budowlanego, zwłaszcza w zakresie wyposażenia do celów bezpieczeństwa i ochrony;
8.
doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zamówieniami publicznymi w dziedzinie bezpieczeństwa;
9.
doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania i eksploatacji złożonych technicznych systemów bezpieczeństwa, w tym podstawowa wiedza o zarządzaniu pracą pracowników ochrony oraz o ochronie osób i mienia;
10.
doświadczenie zawodowe w zakresie analizy ryzyka w dziedzinie bezpieczeństwa;
11.
doświadczenie zawodowe w zakresie transpozycji i wdrażania wniosków z oceny zagrożeń i analizy ryzyka w ramach specyfikacji technicznej lub procedur organizacyjnych/operacyjnych;
12.
doświadczenie zawodowe w zakresie sporządzania dokumentów technicznych w dziedzinie bezpieczeństwa;
13.
doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania zaleceń dla organu ds. akredytacji bezpieczeństwa (SAA) w perspektywie akredytacji systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych.

ZAŁĄCZNIK  2

 DZIEDZINA 2 - INŻYNIERIA INSTALACJI BUDOWLANYCH

1.
Zakres obowiązków

Instytucje poszukują kandydatów na stanowiska inżynierów odpowiedzialnych za zarządzanie należącymi do nich obiektami i projektami z dziedziny nieruchomości. Inżynierowie wykonywać będą zadania z zakresu koncepcji i zarządzania technicznego, analizy oraz nadzoru technicznego i administracyjnego w dziedzinie instalacji technicznych.

Powyższe funkcje wymagają między innymi zdolności redakcyjnych, analitycznych, umiejętności w zakresie nadzoru technicznego, zarządzania administracyjnego oraz bardzo dobrej znajomości oprogramowania do prac biurowych, planowania i projektowania wspomaganego komputerowo (CAD).

Przykładowo, obowiązki urzędników mogą obejmować w szczególności:

prowadzenie, kontrolę oraz konserwację naprawczą i prewencyjną instalacji technicznych,
opracowywanie oraz nadzorowanie realizacji projektów rozmieszczania instalacji technicznych i ich optymalizacji,
opracowywanie studium wykonalności planowanych prac w zakresie zagospodarowania, modernizacji lub przekształcenia,
sporządzanie specyfikacji technicznej i udział w procedurach udzielania zamówień publicznych,
kontrolowanie i koordynację prac, sporządzanie protokołów odbioru, w tym koordynację kwestii z zakresu bezpieczeństwa/ochrony zdrowia,
planowanie i zarządzanie umowami zawartymi z firmami/partnerami zewnętrznymi,
zakup sprzętu lub wyposażenia dostosowanego do specyficznych potrzeb budynków, ich zagospodarowania lub eksploatacji,
przygotowywanie i wdrażanie działań mających na celu poprawę dobrostanu i komfortu użytkowników,
wdrożenie działań mających na celu poprawę charakterystyki energetycznej i środowiskowej budynków w ramach zrównoważonego rozwoju,
przygotowywanie i nadzór nad planowaniem działań w ramach rocznego programu prac,
doradztwo i analizę przypadków szczególnie złożonych pod względem technicznym,
przyczynianie się do upraszczania procedur w swojej dziedzinie działalności,
nadzorowanie wdrażania wniosków ze sprawozdań służb zewnętrznych dotyczących kontroli stanu technicznego,
koordynację pracy zespołów w wymiarze wewnętrznym (służby będące użytkownikami, zainteresowane strony, współpracownicy...) i zewnętrznym (koordynator ds. bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, biura projektowe, organy władz, organy kontroli...),
opracowywanie i wdrażanie działań mających na celu dostosowanie do wymogów lub modernizację techniczną budynków i znajdujących się w nich instalacji.
2.
Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem w dziedzinie inżynierii związanej z dziedziną konkursu.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z zakresem przyszłych obowiązków.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.
Kryteria wyboru

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

1.
doświadczenie zawodowe w zakresie przygotowania technicznego projektów w dziedzinie nieruchomości, których część instalacyjna miała wartość powyżej 0,5 mln EUR;
2.
doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania budową w przypadku projektów w dziedzinie nieruchomości, których część instalacyjna miała wartość powyżej 0,5 mln EUR;
3.
doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania specyfikacji technicznej, analiz rynkowych i umów dotyczących realizacji projektów w dziedzinie nieruchomości, których część instalacyjna miała wartość powyżej 0,5 mln EUR;
4.
doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania specyfikacji technicznej, analiz rynkowych i umów dotyczących prowadzenia i konserwacji instalacji technicznych w obiektach, których łączna powierzchnia w części nadziemnej wynosi co najmniej 50 000 m2;
5.
doświadczenie zawodowe w zakresie konceptualizacji prowadzenia i konserwacji instalacji technicznych w obiektach, których łączna powierzchnia w części nadziemnej wynosi co najmniej 50 000 m2;
6.
doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania prowadzeniem i konserwacją instalacji technicznych w obiektach, których łączna powierzchnia w części nadziemnej wynosi co najmniej 50 000 m2;
7.
doświadczenie zawodowe w zakresie koordynacji prac konserwatorskich (zakup sprzętu lub wyposażenia dostosowanego do specyficznych potrzeb budynków, ich zagospodarowania lub eksploatacji);
8.
doświadczenie zawodowe w zakresie koordynacji pracy zespołów w wymiarze wewnętrznym (służby będące użytkownikami, zainteresowane strony, współpracownicy itp.) i zewnętrznym (koordynator ds. bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, biura projektowe, organy władz, organy kontroli itp.);
9.
doświadczenie zawodowe w zakresie planowania technicznego i kontroli realizacji (Gantt, Pert, MS-Project itp.);
10.
doświadczenie zawodowe w zakresie kontroli i planowania konserwacji budynków (CMMS, Service Level Agreement, zarządzanie skargami itp.);
11.
doświadczenie zawodowe w zakresie działań mających na celu poprawę charakterystyki energetycznej budynków;
12.
doświadczenie zawodowe w zakresie przygotowywania i wdrażania działań mających na celu poprawę dobrostanu i komfortu użytkowników;
13.
doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania i wdrażania działań mających na celu dostosowanie do wymogów lub modernizację techniczną budynków i znajdujących się w nich instalacji.
1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 3 kwietnia 2013 r. (Dz.U.UE.C.2013.94A.1).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024