______(1) Wniosek Komisji dotyczący decyzji Rady w sprawie zawarcia Umowy handlowej dotyczącej zwalczania obrotu towarami podrobionymi między Unią Europejską i jej państwami członkowskimi, Australią, Kanadą, Japonią, Republiką Korei, Meksykańskimi Stanami Zjednoczonymi, Królestwem Marokańskim, Nową Zelandią, Republiką Singapuru, Konfederacją Szwajcarską i Stanami Zjednoczonymi Ameryki, COM(2011) 380 wersja ostateczna.
(2) Ostatnia wersja Umowy zatwierdzona przez Radę z dnia 23 sierpnia 2011 r. dostępna jest pod adresem: http://register.consilium.europa.eu/pdf/en/11/st12/st12196.en11.pdf
(3) Umowy nie podpisały jeszcze Niemcy, Cypr, Estonia, Niderlandy i Słowacja.
(4) Zgodnie z art. 218 ust. 6 TFUE.
(5) Zob. m.in.: http://euobserver.com/9/115043; http://euobserver.com/871/115128; https://www.bfdi.bund.de/bfdi_forum/showthread.php?3062-ACTA-un-dder-Datenschutz, http://www.bbc.co.uk/news/technology-17012832
(6) Oświadczenie komisarza Karela De Guchta w sprawie ACTA (Umowy handlowej dotyczącej zwalczania obrotu towarami podrobionymi), http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/12/128
(7) Artykuł 218 ust. 11 TFUE stanowi, że "[p]aństwo członkowskie, Parlament Europejski, Rada lub Komisja mogą uzyskać opinię Trybunału Sprawiedliwości w sprawie zgodności przewidywanej umowy z traktatami. W przypadku negatywnej opinii Trybunału, przewidywana umowa nie może wejść w życie, chyba że nastąpi jej zmiana lub rewizja traktatów.". Zgodnie z art. 107 ust. 2 regulaminu postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości "opinia może dotyczyć nie tylko kwestii zgodności danej umowy z postanowieniami traktatów, ale również kompetencji Unii lub jej instytucji do zawarcia takiej umowy".
(8)http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/354&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en
(9) Zob. http:-//www.neurope.eu/article/parliament-halt-ssending-act-acourtjustice
(10) Opinia Europejskiego Inspektora Ochrony Danych na temat bieżących negocjacji Unii Europejskiej w sprawie Umowy handlowej dotyczącej zwalczania obrotu towarami podrobionymi (ACTA), Dz.U. C 147 z 5.6.2010, s. 1.
(11) Systemy "polityki odłączania od internetu po trzech ostrzeżeniach" czy "progresywnej reakcji" umożliwiają właścicielom praw autorskich monitorowanie użytkowników internetu i identyfikowanie domniemanych sprawców naruszenia praw autorskich. Po skontaktowaniu się z dostawcą usług internetowych domniemanego sprawcy naruszenia, dostawca ten ostrzegałby użytkownika zidentyfikowanego jako sprawca, a po trzech ostrzeżeniach użytkownikowi zostałby odebrany dostęp do internetu.
(12) Karta praw podstawowych Unii Europejskiej, Dz.U. C 303 z 14.12.2007, s. 1.
(13) Porównaj: przypis 3.