Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok budżetowy 2011.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK BUDŻETOWY 2011

(2012/C 132/01)

(Dz.U.UE C z dnia 5 maja 2012 r.)

WPROWADZENIE

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją UE powołaną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami Unii. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami Unii i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych jej obywateli.
Trybunał prowadzi prace kontrolne, na podstawie których ocenia proces poboru i wydatkowania środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i wykazane, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, stosownych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on także opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.
Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, zwłaszcza podczas procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być skutecznie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.
1.
W sprawozdaniu z zarządzania budżetem i finansami za rok 2011 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono szczegółowy obraz sytuacji z wyszczególnieniem pozycji budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2011 oraz należności przeniesione z roku 2010

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2011 wyniosły 19.520.967 EUR (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (75.393 EUR) oraz zmian ich wysokości, które nastąpiły w roku 2011 (3.115 EUR) (tabela 2), całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 19.599.475 EUR.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2011

(w EUR)
Tytuł Szacowane dochody za 2011 r. Należności ustalone za 2011 r. Środki odzyskane ogółem za 2011 r. % ogółem
4 - Dochody pochodzące od pracowników instytucji 20 612 613 18 841 070 18 841 070 100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 0 679 453 674 030 99,20
9 - Różne dochody 200 000 444 0 0,00
Ogółem 20 812 613 19 520 967 19 515 100 99,97

Tabela 2

Należności przeniesione z 2010 r.

(w EUR)
Tytuł Należności przeniesione Korekty Ogółem Środki odzyskane ogółem % ogółem
4 - Dochody pochodzące od pracowników instytucji 70 556 3 115 73 671 73 671 100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 4 837 0 4 837 4 837 100,00
9 - Różne dochody 0 0 0 0
Ogółem 75 393 3 115 78 509 78 509 100,00
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2011 (19.520.967 EUR) stanowią 93,79 % szacowanych dochodów w wysokości 20.812.613 EUR, podczas gdy w 2010 r. stanowiły one 95,09 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2011 r. wyniosła 19.593.609 EUR, z czego 19.515.100 EUR to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2011 r. (tabela 1), a 78.509 EUR pochodzi z należności ustalonych przed tym rokiem budżetowym (tabela 2).
6.
Z 19.515.100 EUR odzyskanych dochodów kwota 18.841.070 EUR (96,55 %) stanowi odliczenia od wynagrodzeń członków, personelu i innych pracowników (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 674.030 EUR. Dochody z tytułu odsetek bankowych wyniosły w 2011 r. w sumie 387.595 EUR(1). Dla porównania w roku 2010 odliczenia od wynagrodzeń członków, personelu i innych pracowników (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników stanowiły 96,98 %, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 574.912 EUR, z czego dochody z tytułu odsetek bankowych - 45.866 EUR.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 5.867 EUR, tj. 0,03 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2010 r. kwota ta wyniosła 75.393 EUR, tj. 0,39 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Szczegółowe informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono całkowite środki dostępne za rok 2011, środki, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonane w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2012.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w EUR)
Tytuł Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
Tytuł 1 - Pracownicy instytucji - ogółem 119 168 662 109 972 123 92,28
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 25 162 282 24 365 205 96,83
Tytuły 1 i 2 - ogółem 144 330 944 134 337 328 93,08

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w EUR)
Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
Tytuł 1 - Pracownicy instytucji - ogółem 109 972 123 108 376 161 98,55 1 595 962 1,45
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 24 365 205 12 873 603 52,84 11 491 602 47,16
Tytuły 1 i 2 - ogółem 134 337 328 121 249 764 90,26 13 087 563 9,74

Przesunięcia budżetowe

11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 30 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 2.219.215 EUR (tabela 5), z czego tylko jedno przesunięcie miało miejsce pomiędzy tytułami. Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Efekty tych przesunięć na poziomie pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2011 r.

(w EUR)
Rodzaj przesunięcia Liczba przesunięć w 2011 r. Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami 1 320 000
Pomiędzy rozdziałami 3 661 000
Pomiędzy artykułami 1 20 000
Pomiędzy pozycjami 8 1 040 000
Pomiędzy podpozycjami 17 178 215
Ogółem 30 2 219 215

Tytuł 1 - Pracownicy instytucji

12.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2011 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w EUR)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
1 0 - Członkowie instytucji 13 410 750 12 951 778 96,58
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi 95 415 570 87 624 117 91,83
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne 4 205 092 3 863 885 91,89
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji 6 137 250 5 532 343 90,14
Tytuł 1 - ogółem 119 168 662 109 972 123 92,28
13.
W 2011 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 92,28 % (w 2010 r. wskaźnik ten wyniósł 92,09 %).
14.
Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy czasowi") zostały wykorzystane w 2011 r. w 91,83 % (w 2010 r. wskaźnik ten wyniósł 92,80 %). Kwoty 7.791.453 EUR nie wykorzystano z następujących powodów:
w związku z brakiem decyzji Rady nie można było na koniec 2011 r. wypłacić dorocznej korekty wynagrodzeń,
w przypadku kilku stanowisk dokonano znacznych oszczędności z tytułu "dodatków rodzinnych", "godzin nadliczbowych" oraz "dodatku na zagospodarowanie i dodatku na ponowne zagospodarowanie",
większość pracowników odchodzących z Trybunału ma stosunkowo wysoką grupę zaszeregowania, podczas gdy nowi pracownicy są rekrutowani niemal wyłącznie na najniższe grupy.

Pozytywne skutki zmniejszenia liczby nieobsadzonych stanowisk oraz towarzyszącej temu weryfikacji metody prognozowania wykorzystywanej przy sporządzaniu projektu preliminarza widoczne będą w pełni we wskaźniku wykonania budżetu za 2012 r.

15.
Tegoroczny wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne") wyniósł 91,89 %, co stanowi poprawę względem roku 2010, w którym wyniósł on 77,97 %.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w EUR)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
1 0 - Członkowie instytucji 12 951 778 12 817 525 98,96 134 253 1,04
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi 87 624 117 87 382 302 99,72 241 815 0,28
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne 3 863 885 3 819 917 98,86 43 968 1,14
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji 5 532 343 4 356 417 78,74 1 175 926 21,26
Tytuł 1 - ogółem 109 972 123 108 376 161 98,55 1 595 962 1,45
16.
W 2011 r. płatności wyniosły łącznie 108.376.161 EUR i stanowiły 90,94 % ostatecznych środków oraz 98,55 % całkowitych zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 90,76 % oraz 98,55 %).
17.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2012 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1.595.962 EUR, tj. 1,34 % ostatecznych środków oraz 1,45 % całkowitych zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,33 % oraz 1,45 %).
18.
Największa kwota przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników i wynosi 590.119 EUR. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2011 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione w rozdziale 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2011 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, to: "Centrum Małego Dziecka" (340.500 EUR) oraz "Doskonalenie zawodowe" (169.301 EUR).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

19.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2011 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w EUR)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 14 171 000 13 914 904 98,19
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 7 171 000 6 914 904 96,43
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 7 316 282 7 246 360 99,04
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 542 000 482 297 88,98
2 5 - Posiedzenia i konferencje 893 000 752 614 84,28
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 2 240 000 1 969 031 87,90
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 25 162 282 24 365 205 96,83
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 18 162 282 17 365 205 95,61
20.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2011 r. osiągnął 96,83 % (wobec 97,93 % w roku 2010).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w EUR)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 13 914 904 5 913 451 42,50 8 001 453 57,50
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 6 914 904 5 790 798 83,74 1 124 106 16,26
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 7 246 360 5 392 831 74,42 1 853 529 25,58
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 482 297 264 682 54,88 217 615 45,12
2 5 - Posiedzenia i konferencje 752 614 569 710 75,70 182 904 24,30
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 969 031 732 930 37,22 1 236 101 62,78
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 24 365 205 12 873 603 52,84 11 491 602 47,16
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 17 365 205 12 750 950 73,43 4 614 255 26,57
21.
Płatności wyniosły łącznie 12.873.603 EUR i stanowiły 51,16 % ostatecznych środków i 52,84 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 47,94 % i 48,96 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2012 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 11.491.602 EUR, tj. 45,67 % ostatecznych środków oraz 47,16 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 49,98 % oraz 51,04 %).

Projekt budowy budynku K3 i porównanie z 2010 r.

22.
W budżecie na 2011 r. zapisano trzecią transzę finansowania w wysokości 7 mln EUR z przeznaczeniem na projekt budowy budynku K3. Na tę kwotę zostały zaciągnięte zobowiązania i część środków wypłacono w 2011 r. Pozostała część środków, przeniesiona na rok 2012, zostanie przeznaczona na umowy podpisane przez kierownika projektu w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi i zostanie wykorzystana zgodnie z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3 rozporządzenia finansowego w dniu 13 stycznia 2009 r. Prace budowlane rozpoczęły się w marcu 2010 r., a projekt jest realizowany w ramach przewidzianych środków budżetowych.
23.
Projekt budowy budynku K3 zniekształca przedstawione w pkt 21 wskaźniki wykorzystania środków i utrudnia porównanie z rokiem 2010. Aby móc lepiej porównać te wskaźniki z danymi za rok 2010, konieczne jest pominięcie efektów tego projektu. Jeżeli nie uwzględni się projektu budowy budynku K3, płatności w ramach tytułu 2 wynoszą łącznie 12.750.950 EUR i stanowią 70,21 % ostatecznych środków oraz 73,43 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 69,18 % oraz 71,55 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2012 zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 4.614.255 EUR, tj. 25,41 % ostatecznych środków oraz 26,57 % zobowiązań (w 2010 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 27,51 % oraz 28,45 %).
24.
Z kwoty 8.001.453 EUR środków przeniesionych w rozdziale 2 0 ("Budynki i koszty dodatkowe"), 6.877.347 EUR dotyczy projektu budowy budynku K3. Pozostałe istotne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (665.302 EUR) oraz "Zużycie energii" (200.000 EUR).
25.
Dwie pozycje budżetowe, które w największym stopniu składają się na środki przeniesione w rozdziale 2 1 w wysokości 1.853.529 EUR ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie"), to pozycja budżetowa 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych") na kwotę 1.522.060 EUR wynikającą z projektów, które na koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji, oraz pozycja budżetowa 2 1 0 0 ("Zakup, konserwacja i utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego") na kwotę 163.199 EUR.
26.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizowanie, produkcja i rozpowszechnianie") środki przeniesione dotyczą głównie pozycji budżetowej 2 7 4 0 - "Dziennik Urzędowy" oraz pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje". Kwota środków przeniesionych w wysokości 576.917 EUR dotycząca pozycji 2 7 4 0 obejmuje publikacje w Dzienniku Urzędowym z ostatnich miesięcy 2011 r., które zostaną zafakturowane dopiero w roku 2012(2). W przypadku pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje" - środki przeniesione w wysokości 354.074 EUR odnoszą się do zobowiązań prawnych, na które nie otrzymano jeszcze faktur (publikacja niektórych sprawozdań specjalnych z 2011 r.). To samo dotyczy pozycji budżetowej 2 7 0 0 - "Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze" - w której 248.531 EUR środków zostało przeniesionych głównie w związku z usługami eksperckimi w dziedzinie kontroli.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z 2010 R.

27.
W tabeli 10 przedstawiono środki przeniesione z 2010 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2010 r. na 2011 r.

(w EUR)
Rozdziały Środki przeniesione z 2010 na 2011 r. Płatności z przeniesień Środki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji 292 614 146 826 145 788
1 2 - Urzędnicy i pracownicy czasowi 354 860 111 916 242 944
1 4 - Inni pracownicy i świadczenia zewnętrzne 22 239 21 996 243
1 6 - Inne wydatki dotyczące pracowników instytucji 908 880 745 186 163 693
Tytuł 1 - Ogółem 1 578 592 1 025 923 552 669
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 10 734 309 10 503 344 230 966
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 1 095 854 869 835 226 019
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 2 400 492 2 355 420 45 073
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 132 404 103 642 28 761
2 5 - Posiedzenia i konferencje 204 346 127 546 76 801
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 234 463 954 592 279 872
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 14 706 015 14 044 543 661 472
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 5 067 559 4 411 034 656 525
Tytuły 1 i 2 - Ogółem, w tym K3 16 284 607 15 070 466 1 214 141
Tytuły 1 i 2 - Ogółem bez K3 6 646 152 5 436 958 1 209 194
28.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2010 na rok budżetowy 2011 na całkowitą kwotę 16.284.607 EUR umożliwiły realizację płatności na kwotę 15.070.466 EUR, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 92,54 % (98,65 % w 2010 r.).
29.
Z kwoty 10.734.309 EUR płatności ze środków przeniesionych w rozdziale 2 0, 9.638.456 EUR to płatności w ramach pozycji budżetowej 2 0 0 3 ("Zakup nieruchomości"), które dotyczą robót związanych z budową budynku K3, rozpoczętych w marcu 2010 r. Płatności te, objęte drugą transzą finansowania w wysokości 11.000.000 EUR - zapisaną w budżecie na 2010 r. - dotyczą umów podpisanych przez kierownika projektu (zob. pkt 22) w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi.
30.
W tym kontekście kierownik projektu zaciąga zobowiązania finansowe wobec tych przedsiębiorstw. Jednocześnie umowa zawarta między Trybunałem a kierownikiem projektu zobowiązuje Trybunał do posiadania środków finansowych, w granicach dostępnych środków budżetowych, wystarczających do pokrycia zobowiązań kierownika projektu wobec przedsiębiorstw budowlanych. Mając to na uwadze, Trybunał zawarł z lokalnym bankiem umowę powierniczą, dzięki czemu dysponuje środkami udostępnionymi przez władzę budżetową. W wyniku zawarcia umowy powierniczej chronione są równocześnie interesy finansowe Unii.
31.
Takie wykorzystanie środków jest zgodne z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3.
______

(1) Głównie na rachunku powierniczym.

(2) Środki te obejmują koszty publikacji sprawozdania rocznego, sprawozdań specjalnych, specjalnych sprawozdań rocznych, sprawozdania niezależnego biegłego rewidenta oraz inne powiązane koszty związane np. z dystrybucją.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

 SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2011
(w EUR)
Pozycja budżetowa Budżet wstępny Należności ustalone za rok budżetowy Środki odzyskane za rok budżetowy Środki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 10 497 081,00 9 348 170,81 9 348 170,81 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 1 100 000,00 1 409 791,33 1 409 791,33 0,00
ROZDZ. 4 0 PODATKI I INNE POTRĄCENIA 11 597 081,00 10 757 962,14 10 757 962,14 0,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 7 715 532,00 8 035 326,58 8 035 326,58 0,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 1 300 000,00 47 781,40 47 781,40 0,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 9 015 532,00 8 083 107,98 8 083 107,98 0,00
TYTUŁ 4 - DOCHODY POCHODZĄCE OD PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI 20 612 613,00 18 841 070,12 18 841 070,12 0,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 3 150,00 3 150,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 11 187,36 11 187,36 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 14 337,36 14 337,36 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 387 594,78 387 594,78 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 387 594,78 387 594,78 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 277 520,72 272 097,98 5 422,74
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 0,00 277 520,72 272 097,98 5 422,74
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 0,00 679 452,86 674 030,12 5 422,74
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 200 000,00 444,40 0,00 444,40
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 444,40 0,00 444,40
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 444,40 0,00 444,40
OGÓŁEM 20 812 613,00 19 520 967,38 19 515 100,24 5 867,14

Dochody przeniesione

(w EUR)
Pozycja budżetowa Należności rok budżetowy n-1 Zmiany przeniesione z roku n-1 Ogółem środki przeniesione z roku n-1 Środki odzyskane za rok budżetowy n-1 Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 0 PODATKI I INNE POTRĄCENIA 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 70 555,98 3 115,47 73 671,45 73 671,45 0,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 70 555,98 3 115,47 73 671,45 73 671,45 0,00
TYTUŁ 4 - DOCHODY POCHODZĄCE OD PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI 70 555,98 3 115,47 73 671,45 73 671,45 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 4 200,00 0,00 4 200,00 4 200,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI 4 200,00 0,00 4 200,00 4 200,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 637,28 0,00 637,28 637,28 0,00
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 637,28 0,00 637,28 637,28 0,00
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 4 837,28 0,00 4 837,28 4 837,28 0,00
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 75 393,26 3 115,47 78 508,73 78 508,73 0,00

ZAŁĄCZNIK  II

 DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
(w EUR)
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Pozycja budżetowa Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (1)-(2) (2)-(3)
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 2 326,77 2 326,77 0,00 0,00 2 326,77
1 6 2 0 Podróże służbowe 58 066,99 0,00 0,00 58 066,99 0,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI 60 393,76 2 326,77 0,00 58 066,99 2 326,77
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI 60 393,76 2 326,77 0,00 58 066,99 2 326,77
2 0 0 0 Czynsze 5 428,11 5 068,11 5 068,11 360,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 93 526,38 0,00 0,00 93 526,38 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 6 668,70 0,00 0,00 6 668,70 0,00
2 0 2 4 Zużycie energii 44 040,13 0,00 0,00 44 040,13 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 3 902,91 2 314,58 659,08 1 588,33 1 655,50
2 0 2 8 Ubezpieczenia 3 756,23 0,00 0,00 3 756,23 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 2 950,48 0,00 0,00 2 950,48 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 160 272,94 7 382,69 5 727,19 152 890,25 1 655,50
2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu 4 200,00 0,00 0,00 4 200,00 0,00
2 1 0 3 Telekomunikacja 37 352,32 18 945,26 0,00 18 407,06 18 945,26
2 1 6 0 Pojazdy 14 635,19 4 700,00 3 354,75 9 935,19 1 345,25
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 56 187,51 23 645,26 3 354,75 32 542,25 20 290,51
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz różne 1 296,00 0,00 0,00 1 296,00 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 1 296,00 0,00 0,00 1 296,00 0,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 11 187,36 11 187,36 11 187,36 0,00 0,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 11 187,36 11 187,36 11 187,36 0,00 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 228 943,81 42 215,31 20 269,30 186 728,50 21 946,01
OGÓŁEM 289 337,57 44 542,08 20 269,30 244 795,49 24 272,78

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(w EUR)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Pozycja budżetowa Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (1)-(2) (2)-(3)
1 0 4 0 Podróże służbowe 1 697,86 23,00 23,00 1 674,86 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 1 697,86 23,00 23,00 1 674,86 0,00
1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 786,70 721,28 721,28 65,42 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE 786,70 721,28 721,28 65,42 0,00
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 113,06 113,06 0,00 0,00 113,06
1 6 2 0 Podróże służbowe 119 955,21 1 417,29 711,00 118 537,92 706,29
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI 120 068,27 1 530,35 711,00 118 537,92 819,35
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI 122 552,83 2 274,63 1 455,28 120 278,20 819,35
2 0 0 0 Czynsze 697,50 697,50 697,50 0,00 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 6 784,37 6 784,37 6 755,95 0,00 28,42
2 0 2 4 Zużycie energii 30 224,58 30 224,58 30 224,58 0,00 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 33 000,00 33 000,00 30 566,81 0,00 2 433,19
Pozycja budżetowa Dochody

przeznaczone na

określony cel

Zobowiązania Płatności (1)-(2) (2)-(3)
2 0 2 8 Ubezpieczenia 4 372,24 4 372,24 4 372,24 0,00 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 5 743,86 5 743,86 5 743,86 0,00 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 80 822,55 80 822,55 78 360,94 0,00 2 461,61
2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 35 155,88 35 155,88 35 155,88 0,00 0,00
2 1 0 3 Telekomunikacja 56 365,17 56 365,17 56 365,17 0,00 0,00
2 1 6 0 Pojazdy 30 996,37 4 135,36 3 266,53 26 861,01 868,83
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 122 517,42 95 656,41 94 787,58 26 861,01 868,83
2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 1 913,44 1 500,00 461,70 413,44 1 038,30
2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 315,98 0,00 0,00 315,98 0,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 1 902,54 0,00 0,00 1 902,54 0,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 4 131,96 1 500,00 461,70 2 631,96 1 038,30
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 50 706,86 13 705,92 0,00 37 000,94 13 705,92
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 50 706,86 13 705,92 0,00 37 000,94 13 705,92
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 258 178,79 191 684,88 173 610,22 66 493,91 18 074,66
OGÓŁEM 380 731,62 193 959,51 175 065,50 186 772,11 18 894,01

ZAŁĄCZNIK  III

 ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetowa Budżet wstępny Budżet uzupełniający Przesunięcia Środki za rok budżetowy Środki przeniesione automatycznie z roku n-1
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne 8 324 835,00 0,00 60 000,00 8 384 835,00 0,00
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków 59 255,00 0,00 157 000,00 216 255,00 107 420,61
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 8 384 090,00 0,00 217 000,00 8 601 090,00 107 420,61
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe 957 552,00 0,00 264 000,00 1 221 552,00 0,00
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe 957 552,00 0,00 264 000,00 1 221 552,00 0,00
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 097 552,00 0,00 0,00 3 097 552,00 0,00
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 097 552,00 0,00 0,00 3 097 552,00 0,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 328 673,00 0,00 0,00 328 673,00 130 108,00
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 328 673,00 0,00 0,00 328 673,00 130 108,00
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 81 154,00 0,00 0,00 81 154,00 55 085,48
Art. 1 0 6 Szkolenia 81 154,00 0,00 0,00 81 154,00 55 085,48
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe 80 729,00 0,00 0,00 80 729,00 0,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe 80 729,00 0,00 0,00 80 729,00 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 12 929 750,00 0,00 481 000,00 13 410 750,00 292 614,09
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów 93 768 394,00 0,00 - 751 000,00 93 017 394,00 0,00
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 531 751,00 0,00 0,00 531 751,00 0,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków 1 046 579,00 0,00 210 000,00 1 256 579,00 354 859,55
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 95 346 724,00 0,00 - 541 000,00 94 805 724,00 354 859,55
Pozycja 1 2 2 0 Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 1 2 2 Odprawa w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe 609 846,00 0,00 0,00 609 846,00 0,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe 609 846,00 0,00 0,00 609 846,00 0,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI 95 956 570,00 0,00 - 541 000,00 95 415 570,00 354 859,55
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy 2 221 749,00 0,00 520 000,00 2 741 749,00 0,00
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników 1 112 820,00 0,00 - 100 000,00 1 012 820,00 0,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 197 907,00 0,00 - 100 000,00 97 907,00 0,00
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 278 966,00 0,00 60 000,00 338 966,00 22 238,89
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 3 811 442,00 0,00 380 000,00 4 191 442,00 22 238,89
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe 13 650,00 0,00 0,00 13 650,00 0,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe 13 650,00 0,00 0,00 13 650,00 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE 3 825 092,00 0,00 380 000,00 4 205 092,00 22 238,89
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 68 981,00 0,00 0,00 68 981,00 10 301,87
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 873 417,00 0,00 0,00 873 417,00 172 644,24
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 942 398,00 0,00 0,00 942 398,00 182 946,11
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 3 651 917,00 0,00 0,00 3 651 917,00 456 939,99
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 3 651 917,00 0,00 0,00 3 651 917,00 456 939,99
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 15 216,00 0,00 10 000,00 25 216,00 8 642,31
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 104 485,00 0,00 - 10 000,00 94 485,00 0,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 119 701,00 0,00 0,00 119 701,00 8 642,31
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 184 625,00 0,00 0,00 184 625,00 31 357,02
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 62 894,00 0,00 0,00 62 894,00 12 574,72
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 175 715,00 0,00 0,00 1 175 715,00 216 419,53
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji 1 423 234,00 0,00 0,00 1 423 234,00 260 351,27
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI 6 137 250,00 0,00 0,00 6 137 250,00 908 879,68
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI 118 848 662,00 0,00 320 000,00 119 168 662,00 1 578 592,21
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 3 942 000,00 0,00 - 160 000,00 3 782 000,00 20 538,59
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 7 000 000,00 0,00 0,00 7 000 000,00 9 638 455,64
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 165 000,00 0,00 160 000,00 325 000,00 12 044,08
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 60 000,00 0,00 0,00 60 000,00 1 674,22
Art. 2 0 0 Budynki 11 167 000,00 0,00 0,00 11 167 000,00 9 672 712,53
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 433 000,00 0,00 0,00 1 433 000,00 360 967,75
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 1 012 000,00 0,00 0,00 1 012 000,00 274 928,48
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 852 000,00 0,00 - 440 000,00 412 000,00 400 404,22
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 67 000,00 0,00 0,00 67 000,00 4 321,13
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 20 975,17
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 3 444 000,00 0,00 - 440 000,00 3 004 000,00 1 061 596,75
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 14 611 000,00 0,00 - 440 000,00 14 171 000,00 10 734 309,28
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 179 282,00 0,00 - 400 000,00 1 779 282,00 430 152,27
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 3 695 000,00 0,00 400 000,00 4 095 000,00 1 772 389,93
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 626 000,00 0,00 0,00 626 000,00 128 074,85
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 6 500 282,00 0,00 0,00 6 500 282,00 2 330 617,05
Pozycja 2 1 2 0 Meble 107 000,00 0,00 0,00 107 000,00 23 945,04
Art. 2 1 2 Meble 107 000,00 0,00 0,00 107 000,00 23 945,04
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 130 000,00 0,00 0,00 130 000,00 34 112,68
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 130 000,00 0,00 0,00 130 000,00 34 112,68
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 579 000,00 0,00 0,00 579 000,00 11 817,46
Art. 2 1 6 Pojazdy 579 000,00 0,00 0,00 579 000,00 11 817,46
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 7 316 282,00 0,00 0,00 7 316 282,00 2 400 492,23
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 0,00 0,00 165 000,00 47 994,66
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 0,00 0,00 165 000,00 47 994,66
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 958,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 958,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 20 000,00 0,00 120 000,00 140 000,00 36 000,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 20 000,00 0,00 120 000,00 140 000,00 36 000,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 60 000,00 0,00 0,00 60 000,00 15 012,47
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 60 000,00 0,00 0,00 60 000,00 15 012,47
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 157 000,00 0,00 0,00 157 000,00 28 438,51
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 157 000,00 0,00 0,00 157 000,00 28 438,51
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 422 000,00 0,00 120 000,00 542 000,00 132 403,64
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 252 000,00 0,00 0,00 252 000,00 101 967,86
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 252 000,00 0,00 0,00 252 000,00 101 967,86
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 152 000,00 0,00 0,00 152 000,00 27 643,98
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 152 000,00 0,00 0,00 152 000,00 27 643,98
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 4 055,85
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 4 055,85
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 472 000,00 0,00 0,00 472 000,00 70 678,78
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 472 000,00 0,00 0,00 472 000,00 70 678,78
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 893 000,00 0,00 0,00 893 000,00 204 346,47
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 491 000,00 0,00 20 000,00 511 000,00 222 670,55
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 491 000,00 0,00 20 000,00 511 000,00 222 670,55
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 0,00 0,00 304 000,00 90 911,06
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 0,00 0,00 304 000,00 90 911,06
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 685 000,00 0,00 - 20 000,00 665 000,00 593 447,95
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 760 000,00 0,00 0,00 760 000,00 327 433,93
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 445 000,00 0,00 - 20 000,00 1 425 000,00 920 881,88
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 240 000,00 0,00 0,00 2 240 000,00 1 234 463,49
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 25 482 282,00 0,00 - 320 000,00 25 162 282,00 14 706 015,11
10 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 10 0 - ŚRODKI REZERWOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 10 - INNE WYDATKI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 144 330 944,00 0,00 0,00 144 330 944,00 16 284 607,32

ZAŁĄCZNIK  IV

 WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetowa Środki za rok budżetowy Zobowiązania Płatności Zobowiązania pozostające do spłaty Środki przeniesione automatycznie na rok budżetowy n+1 Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n+1 Środki anulowane
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne 8 384 835,00 8 291 574,29 8 291 574,29 0,00 0,00 0,00 93 260,71
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków 216 255,00 213 245,00 191 040,00 22 205,00 22 205,00 0,00 3 010,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 8 601 090,00 8 504 819,29 8 482 614,29 22 205,00 22 205,00 0,00 96 270,71
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe 1 221 552,00 1 192 008,95 1 192 008,95 0,00 0,00 0,00 29 543,05
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe 1 221 552,00 1 192 008,95 1 192 008,95 0,00 0,00 0,00 29 543,05
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 097 552,00 2 951 673,27 2 951 673,27 0,00 0,00 0,00 145 878,73
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 097 552,00 2 951 673,27 2 951 673,27 0,00 0,00 0,00 145 878,73
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 328 673,00 239 642,98 152 446,75 87 196,23 87 196,23 0,00 89 030,02
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 328 673,00 239 642,98 152 446,75 87 196,23 87 196,23 0,00 89 030,02
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 81 154,00 63 633,45 38 781,46 24 851,99 24 851,99 0,00 17 520,55
Art. 1 0 6 Szkolenia 81 154,00 63 633,45 38 781,46 24 851,99 24 851,99 0,00 17 520,55
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe 80 729,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 80 729,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe 80 729,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 80 729,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 13 410 750,00 12 951 777,94 12 817 524,72 134 253,22 134 253,22 0,00 458 972,06
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów 93 017 394,00 86 269 724,78 86 221 481,44 48 243,34 48 243,34 0,00 6 747 669,22
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 531 751,00 400 520,89 400 520,89 0,00 0,00 0,00 131 230,11
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków 1 256 579,00 953 871,14 760 299,94 193 571,20 193 571,20 0,00 302 707,86
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 94 805 724,00 87 624 116,81 87 382 302,27 241 814,54 241 814,54 0,00 7 181 607,19
Pozycja 1 2 2 0 Odprawa w przypadku pozbawienia stanowiska z przyczyn służbowych (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 1 2 2 Odprawa w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe 609 846,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 609 846,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe 609 846,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 609 846,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI 95 415 570,00 87 624 116,81 87 382 302,27 241 814,54 241 814,54 0,00 7 791 453,19
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy 2 741 749,00 2 567 999,77 2 567 999,77 0,00 0,00 0,00 173 749,23
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników 1 012 820,00 941 665,64 941 665,64 0,00 0,00 0,00 71 154,36
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 97 907,00 25 830,77 17 814,47 8 016,30 8 016,30 0,00 72 076,23
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 338 966,00 328 389,00 292 437,41 35 951,59 35 951,59 0,00 10 577,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4 191 442,00 3 863 885,18 3 819 917,29 43 967,89 43 967,89 0,00 327 556,82
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe 13 650,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 13 650,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe 13 650,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 13 650,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE 4 205 092,00 3 863 885,18 3 819 917,29 43 967,89 43 967,89 0,00 341 206,82
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 68 981,00 62 000,00 46 879,67 15 120,33 15 120,33 0,00 6 981,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 873 417,00 687 467,72 518 166,87 169 300,85 169 300,85 0,00 185 949,28
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 942 398,00 749 467,72 565 046,54 184 421,18 184 421,18 0,00 192 930,28
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 3 651 917,00 3 416 856,77 2 826 737,20 590 119,57 590 119,57 0,00 235 060,23
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 3 651 917,00 3 416 856,77 2 826 737,20 590 119,57 590 119,57 0,00 235 060,23
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 25 216,00 25 216,00 11 648,07 13 567,93 13 567,93 0,00 0,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 94 485,00 61 435,73 57 377,73 4 058,00 4 058,00 0,00 33 049,27
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 119 701,00 86 651,73 69 025,80 17 625,93 17 625,93 0,00 33 049,27
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 184 625,00 68 488,75 44 407,95 24 080,80 24 080,80 0,00 116 136,25
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 62 894,00 52 416,04 33 237,54 19 178,50 19 178,50 0,00 10 477,96
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 175 715,00 1 158 461,68 817 961,68 340 500,00 340 500,00 0,00 17 253,32
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji 1 423 234,00 1 279 366,47 895 607,17 383 759,30 383 759,30 0,00 143 867,53
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI 6 137 250,00 5 532 342,69 4 356 416,71 1 175 925,98 1 175 925,98 0,00 604 907,31
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI 119 168 662,00 109 972 122,62 108 376 160,99 1 595 961,63 1 595 961,63 0,00 9 196 539,38
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 3 782 000,00 3 782 000,00 3 746 186,75 35 813,25 35 813,25 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 7 000 000,00 7 000 000,00 122 652,94 6 877 347,06 6 877 347,06 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 325 000,00 324 929,42 227 007,64 97 921,78 97 921,78 0,00 70,58
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 60 000,00 44 366,48 8 282,48 36 084,00 36 084,00 0,00 15 633,52
Art. 2 0 0 Budynki 11 167 000,00 11 151 295,90 4 104 129,81 7 047 166,09 7 047 166,09 0,00 15 704,10
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 433 000,00 1 432 999,99 767 697,60 665 302,39 665 302,39 0,00 0,01
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 1 012 000,00 809 370,83 609 370,83 200 000,00 200 000,00 0,00 202 629,17
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 412 000,00 398 565,53 335 362,11 63 203,42 63 203,42 0,00 13 434,47
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 67 000,00 49 815,37 44 815,37 5 000,00 5 000,00 0,00 17 184,63
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 80 000,00 72 856,06 52 075,05 20 781,01 20 781,01 0,00 7 143,94
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 3 004 000,00 2 763 607,78 1 809 320,96 954 286,82 954 286,82 0,00 240 392,22
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 14 171 000,00 13 914 903,68 5 913 450,77 8 001 452,91 8 001 452,91 0,00 256 096,32
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1 779 282,00 1 779 276,35 1 616 077,01 163 199,34 163 199,34 0,00 5,65
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4 095 000,00 4 094 999,99 2 572 940,11 1 522 059,88 1 522 059,88 0,00 0,01
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 626 000,00 626 000,00 513 354,32 112 645,68 112 645,68 0,00 0,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 6 500 282,00 6 500 276,34 4 702 371,44 1 797 904,90 1 797 904,90 0,00 5,66
Pozycja 2 1 2 0 Meble 107 000,00 105 060,73 90 304,74 14 755,99 14 755,99 0,00 1 939,27
Art. 2 1 2 Meble 107 000,00 105 060,73 90 304,74 14 755,99 14 755,99 0,00 1 939,27
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 130 000,00 120 761,18 89 395,82 31 365,36 31 365,36 0,00 9 238,82
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 130 000,00 120 761,18 89 395,82 31 365,36 31 365,36 0,00 9 238,82
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 579 000,00 520 261,50 510 758,97 9 502,53 9 502,53 0,00 58 738,50
Art. 2 1 6 Pojazdy 579 000,00 520 261,50 510 758,97 9 502,53 9 502,53 0,00 58 738,50
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 7 316 282,00 7 246 359,75 5 392 830,97 1 853 528,78 1 853 528,78 0,00 69 922,25
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 140 988,22 93 075,28 47 912,94 47 912,94 0,00 24 011,78
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 140 988,22 93 075,28 47 912,94 47 912,94 0,00 24 011,78
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 20 000,00 20 000,00 15 025,00 4 975,00 4 975,00 0,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 20 000,00 15 025,00 4 975,00 4 975,00 0,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 140 000,00 140 000,00 13 747,70 126 252,30 126 252,30 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 140 000,00 140 000,00 13 747,70 126 252,30 126 252,30 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 60 000,00 45 105,00 26 311,44 18 793,56 18 793,56 0,00 14 895,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 60 000,00 45 105,00 26 311,44 18 793,56 18 793,56 0,00 14 895,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 157 000,00 136 203,34 116 522,37 19 680,97 19 680,97 0,00 20 796,66
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 157 000,00 136 203,34 116 522,37 19 680,97 19 680,97 0,00 20 796,66
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 542 000,00 482 296,56 264 681,79 217 614,77 217 614,77 0,00 59 703,44
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 252 000,00 245 607,27 141 799,25 103 808,02 103 808,02 0,00 6 392,73
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 252 000,00 245 607,27 141 799,25 103 808,02 103 808,02 0,00 6 392,73
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 152 000,00 130 181,26 119 228,67 10 952,59 10 952,59 0,00 21 818,74
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 152 000,00 130 181,26 119 228,67 10 952,59 10 952,59 0,00 21 818,74
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 16 825,57 12 654,57 4 171,00 4 171,00 0,00 174,43
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 16 825,57 12 654,57 4 171,00 4 171,00 0,00 174,43
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 472 000,00 360 000,00 296 027,52 63 972,48 63 972,48 0,00 112 000,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 472 000,00 360 000,00 296 027,52 63 972,48 63 972,48 0,00 112 000,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 893 000,00 752 614,10 569 710,01 182 904,09 182 904,09 0,00 140 385,90
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 511 000,00 328 591,16 80 060,43 248 530,73 248 530,73 0,00 182 408,84
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 511 000,00 328 591,16 80 060,43 248 530,73 248 530,73 0,00 182 408,84
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 294 866,25 238 287,45 56 578,80 56 578,80 0,00 9 133,75
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 294 866,25 238 287,45 56 578,80 56 578,80 0,00 9 133,75
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 665 000,00 665 000,00 88 082,58 576 917,42 576 917,42 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 760 000,00 680 573,49 326 499,28 354 074,21 354 074,21 0,00 79 426,51
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 425 000,00 1 345 573,49 414 581,86 930 991,63 930 991,63 0,00 79 426,51
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 240 000,00 1 969 030,90 732 929,74 1 236 101,16 1 236 101,16 0,00 270 969,10
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI

OPERACYJNE

25 162 282,00 24 365 204,99 12 873 603,28 11 491 601,71 11 491 601,71 0,00 797 077,01
OGÓŁEM 144 330 944,00 134 337 327,61 121 249 764,27 13 087 563,34 13 087 563,34 0,00 9 993 616,39

ZAŁĄCZNIK  V

 WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2010

(w EUR)
Pozycja budżetowa Środki przeniesione automatycznie Środki anulowane Środki przeniesione na mocy decyzji
Środki przeniesione automatycznie Płatności z przeniesionych środków
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków lub zakończeniem pełnienia obowiązków 107 420,61 12 212,00 95 208,61 0,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 107 420,61 12 212,00 95 208,61 0,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 130 108,00 90 119,34 39 988,66 0,00
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 130 108,00 90 119,34 39 988,66 0,00
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 55 085,48 44 494,26 10 591,22 0,00
Art. 1 0 6 Szkolenia 55 085,48 44 494,26 10 591,22 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 292 614,09 146 825,60 145 788,49 0,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem lub zakończeniem pełnienia obowiązków 354 859,55 111 915,52 242 944,03 0,00
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 354 859,55 111 915,52 242 944,03 0,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY CZASOWI 354 859,55 111 915,52 242 944,03 0,00
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 22 238,89 21 996,07 242,82 0,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 22 238,89 21 996,07 242,82 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE 22 238,89 21 996,07 242,82 0,00
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 10 301,87 5 995,35 4 306,52 0,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 172 644,24 168 067,75 4 576,49 0,00
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 182 946,11 174 063,10 8 883,01 0,00
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 456 939,99 391 759,91 65 180,08 0,00
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 456 939,99 391 759,91 65 180,08 0,00
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 8 642,31 913,60 7 728,71 0,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 8 642,31 913,60 7 728,71 0,00
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 31 357,02 12 719,29 18 637,73 0,00
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 12 574,72 11 148,37 1 426,35 0,00
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 216 419,53 154 582,02 61 837,51 0,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich pracowników instytucji 260 351,27 178 449,68 81 901,59 0,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE PRACOWNIKÓW INSTYTUCJI 908 879,68 745 186,29 163 693,39 0,00
TYTUŁ 1 - PRACOWNICY INSTYTUCJI 1 578 592,21 1 025 923,48 552 668,73 0,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 20 538,59 5 190,31 15 348,28 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 9 638 455,64 9 633 508,70 4 946,94 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 12 044,08 12 044,08 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 1 674,22 864,15 810,07 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 9 672 712,53 9 651 607,24 21 105,29 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 360 967,75 331 489,19 29 478,56 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 274 928,48 128 755,26 146 173,22 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 400 404,22 378 041,54 22 362,68 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 4 321,13 0,00 4 321,13 0,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 20 975,17 13 450,36 7 524,81 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 1 061 596,75 851 736,35 209 860,40 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 10 734 309,28 10 503 343,59 230 965,69 0,00
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 430 152,27 417 954,35 12 197,92 0,00
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 1 772 389,93 1 750 328,98 22 060,95 0,00
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 128 074,85 127 983,33 91,52 0,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 2 330 617,05 2 296 266,66 34 350,39 0,00
Pozycja 2 1 2 0 Meble 23 945,04 23 945,04 0,00 0,00
Art. 2 1 2 Meble 23 945,04 23 945,04 0,00 0,00
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 34 112,68 30 398,97 3 713,71 0,00
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 34 112,68 30 398,97 3 713,71 0,00
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 11 817,46 4 809,00 7 008,46 0,00
Art. 2 1 6 Pojazdy 11 817,46 4 809,00 7 008,46 0,00
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 2 400 492,23 2 355 419,67 45 072,56 0,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 47 994,66 37 188,11 10 806,55 0,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 47 994,66 37 188,11 10 806,55 0,00
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 4 958,00 0,00 4 958,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 4 958,00 0,00 4 958,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 36 000,00 36 000,00 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 36 000,00 36 000,00 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 15 012,47 13 003,26 2 009,21 0,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 15 012,47 13 003,26 2 009,21 0,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 28 438,51 17 451,04 10 987,47 0,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 28 438,51 17 451,04 10 987,47 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 132 403,64 103 642,41 28 761,23 0,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 101 967,86 61 160,08 40 807,78 0,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 101 967,86 61 160,08 40 807,78 0,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 27 643,98 22 548,28 5 095,70 0,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 27 643,98 22 548,28 5 095,70 0,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 4 055,85 3 933,66 122,19 0,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 4 055,85 3 933,66 122,19 0,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 70 678,78 39 903,55 30 775,23 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 70 678,78 39 903,55 30 775,23 0,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 204 346,47 127 545,57 76 800,90 0,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 222 670,55 210 543,55 12 127,00 0,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 222 670,55 210 543,55 12 127,00 0,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 90 911,06 88 025,93 2 885,13 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 90 911,06 88 025,93 2 885,13 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 593 447,95 366 808,88 226 639,07 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 327 433,93 289 213,17 38 220,76 0,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 920 881,88 656 022,05 264 859,83 0,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 1 234 463,49 954 591,53 279 871,96 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 14 706 015,11 14 044 542,77 661 472,34 0,00
OGÓŁEM 16 284 607,32 15 070 466,25 1 214 141,07 0,00

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024