Ogłoszenie o konkursach otwartych EPSO/AD/227-228-229/11.

OGŁOSZENIE O KONKURSACH OTWARTYCH EPSO/AD/227-228-229/11

(2011/C 271 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 14 września 2011 r.)

Jesteś zainteresowany pracą w naszych instytucjach?

Twój profil odpowiada naszym kryteriom?

Zgłoś się

Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby odnieść sukces

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkursy otwarte, obejmujące ocenę kwalifikacji i testy, w celu stworzenia listy potencjalnych kandydatów na stanowiska administratorów(*) w następujących dziedzinach:

EPSO/AD/227/11 - ARCHIWIZACJA (AD 6)

EPSO/AD/228/11 - TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE (ICT) (AD 7)

EPSO/AD/229/11 - WSPÓŁPRACA ORAZ ZARZĄDZANIE POMOCĄ DLA KRAJÓW SPOZA UE (AD 7)

Celem konkursów jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym konkursów otwartych opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 184 A z dnia 8 lipca 2010 r., a także na stronie internetowej EPSO.

Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady procedury konkursowej i składania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych konkursach EPSO/AD/227/11 = 13

EPSO/AD/228/11 = 71

EPSO/AD/229/11 =45

2. Uwagi Można zgłaszać się tylko do jednego z trzech konkursów, zaś w ramach konkursu EPSO/AD/228/11 można wybrać tylko jedną dziedzinę.

Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany.

W konkursie "współpraca oraz zarządzanie pomocą dla krajów spoza UE" kandydat zobowiązuje się, podpisując zgłoszenie, do podporządkowania się obowiązkowi pracy w delegaturze Unii Europejskiej (głównie w krajach rozwijających się) od chwili jego ewentualnej rekrutacji. Przewiduje się rekrutację na stanowiska w Komisji Europejskiej.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Opis poszczególnych profilów znajduje się w załączniku.

Ogólny profil kandydatów do pracy w instytucjach europejskich opisano w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. Warunki ogólne
a) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

b) korzystać z pełni praw obywatelskich;

c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;

d) posiadać odpowiednie kwalifikacje etyczne niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

2. Warunki szczegółowe
2.1. Wykształcenie

Zob. pkt 2 załączników.

2.2. Doświadczenie zawodowe

Zob. pkt 3 załączników.

2.3. Znajomość języków
a) Język 1 Język podstawowy:

biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej

oraz

a) Język 2

Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1):

zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

IV. TESTY WSTĘPNE

Testy te zostaną przeprowadzone wyłącznie w przypadku, gdy liczba kandydatów zarejestrowanych w danym konkursie/w danej dziedzinie przekroczy 600 osób. W takim przypadku kandydaci zostaną o tym poinformowani za pośrednictwem konta EPS O.

1. Zaproszenie do udziału w testach Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. rozdz. VIII).

Uwaga:

1. w chwili zgłoszenia drogą elektroniczną kandydaci oświadczają, że spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w rozdz. III;

2. aby wziąć udział w testach, należy wybrać datę; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test b) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt w testach b) i c) łącznie.
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 1

V. DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

1. Procedura

Spełnienie warunków ogólnych i szczegółowych oraz kwalifikacje kandydatów oceniane są najpierw na podstawie informacji, jakie podają oni w zgłoszeniach.

a) Analizowane są odpowiedzi kandydatów na pytania dotyczące warunków ogólnych i szczegółowych w celu wyłonienia kandydatów spełniających wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie.

W przypadku gdy wcześniej zostaną zorganizowane testy wstępne, analizę pod względem spełnienia warunków ogólnych i szczegółowych przeprowadza się w porządku malejącym, począwszy od kandydata, który w testach wstępnych w danym konkursie lub w danej dziedzinie uzyskał najwyższą liczbę punktów, do momentu osiągnięcia progu 600 kandydatów, którzy:

uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów, a jednocześnie najwyższe wyniki w testach wstępnych, oraz

spełniają warunki udziału w konkursie.

W przypadku gdy kilku kandydatów z tą samą liczbą punktów znalazło się na ostatnim miejscu, wszyscy ci kandydaci zostaną wzięci pod uwagę na etapie wyboru na podstawie kwalifikacji. Zgłoszenia elektroniczne kandydatów, którzy znaleźli się poniżej tego progu, nie będą brane pod uwagę.

b) Komisja konkursowa przystępuje następnie do oceny kwalifikacji kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie, w celu wyłonienia osób posiadających kwalifikacje najlepiej odpowiadające zakresowi obowiązków (dyplomy, doświadczenie zawodowe) oraz spełniających w najwyższym stopniu kryteria wyboru określone w ogłoszeniu o konkursie. Kwalifikacje kandydatów oceniane są wyłącznie na podstawie informacji, jakie podają oni w zakładce "ocena zdolności" (fr. evaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talent Filter) i odbywają się w dwóch etapach:

– wstępna ocena kwalifikacji odbywa się wyłącznie na podstawie odpowiedzi zaznaczonych w zakładce "ocena zdolności" formularza zgłoszeniowego, z uwzględnieniem współczynnika dla poszczególnych pytań. W zależności od znaczenia przypisanego poszczególnym kryteriom wskazanym w pkt 4 poniżej, komisja konkursowa ustala odnośny współczynnik ważności (o wartości od 1 do 3). Następnie wybór dokonywany jest spośród przesyłanych drogą elektroniczną formularzy zgłoszeniowych kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów,

– liczba ocenianych na tym drugim etapie kandydatur jest dla poszczególnych języków w przybliżeniu trzy razy większa niż liczba kandydatów zaproszonych do testów oceny zintegrowanej. Komisja konkursowa analizuje odpowiedzi kandydatów i przyznaje każdej z nich od 0 do 4 punktów. Liczba punktów jest następnie mnożona przez współczynnik ważności dla danego pytania.

Komisja konkursowa sporządza następnie listę kandydatów, sklasyfikowanych według uzyskanej liczby punktów. Liczba kandydatów zaproszonych (') do etapu oceny zintegrowanej może być dla poszczególnych konkursów/danej dziedziny maksymalnie trzy razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Liczba ta zostanie opublikowana na stronie internetowej EPSO (www.eu-careers.eu).

2. Weryfikacja danych dostarczonych przez kandydatów

Po zakończeniu oceny zintegrowanej i na podstawie jej wyników EPSO weryfikuje umieszczone przez kandydatów w zgłoszeniach elektronicznych dane pod kątem spełnienia warunków ogólnych, a komisja konkursowa pod kątem warunków szczegółowych. Przy ocenie kwalifikacji dokumenty kandydatów będą brane pod uwagę jedynie w celu potwierdzenia informacji podanych w zakładce "ocena zdolności" (fr. evaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter). Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że dane podane przez kandydata nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami, kandydat zostaje wykluczony z procedury konkursowej.

Weryfikacja kwalifikacji odbywa się w porządku malejącym w przypadku kandydatów, którzy uzyskali wymaganą liczbę punktów i najwyższy łączny wynik z testu w części d), e), f) oraz g) w ramach oceny zintegrowanej. Kandydaci muszą również uzyskać minimalną wymaganą liczbę punktów w testach kompetencyjnych a), b) i c). Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listę rezerwową i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby kandydatów dokumenty pozostałych osób nie będą sprawdzane.

VI. KONKURS OTWARTY

1. Zaproszenie do udziału w ocenie zintegrowanej Kandydaci, którzy(2):

- uzyskali najwyższe wyniki w testach wstępnych (jeżeli zostaną one zorganizowane, zob. rozdz. IV) oraz minimalną liczbę punktów wymaganą w tych testach

oraz

- w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w rozdz. III

oraz

- uzyskali najwyższe wyniki w ramach oceny kwalifikacji,

zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w ocenie zintegrowanej(3), która odbędzie się w Brukseli w ciągu jednego lub dwóch dni.

2. Ocena zintegrowana Oceniane będą umiejętności kandydatów w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego, o ile nie zostały one ocenione w ramach wcześniejszych testów wstępnych. Ocena umiejętności będzie obejmować następujące elementy:

a) rozumienie tekstu pisanego;

b) operowanie danymi liczbowymi;

c) myślenie abstrakcyjne.

Specjalistyczna wiedza w dziedzinie konkursu zostanie oceniona za pomocą:

d) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności w dziedzinie konkursu, przeprowadzanej w oparciu o odpowiedzi udzielone w zakładce "ocena zdolności" (fr. evaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszenia.

Oceniane będą również następujące umiejętności ogólne:

- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów,

- komunikacja,

- jakość i wydajność pracy,

- nauka i rozwój osobisty,

- ustalanie priorytetów i organizacja,

- odporność,

- umiejętność pracy w zespole,

- zdolności przywódcze.

Definicje owych umiejętności znajdują się w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

Umiejętności ogólne zostaną ocenione za pomocą:

e) studium przypadku;

f) zadania do wykonania w zespole;

g) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności ogólnych.

Studium przypadku Zadanie do wykonania w zespole Ustrukturyzowana rozmowa g)
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów X X
Komunikacja X X
Jakość i wydajność pracy X X
Nauka i rozwój osobisty X X
Ustalanie priorytetów i organizacja X X
Odporność X X
Umiejętność pracy w zespole X X
Zdolności przywódcze X X
3. Języki oceny zintegrowanej Język 1 dla części a), b) i c)

Język 2 dla części d), e), f) i g)

4. Punktacja Umiejętności w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego

a) rozumienie tekstu pisanego: od 0 do 20 punktów

wymagane minimum: 10 pkt

b) operowanie danymi liczbowymi: od 0 do 10 punktów

c) myślenie abstrakcyjne: od 0 do 10 punktów

Wymagane minimum dla testów b) i c): 10 pkt

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w testach a), b) i c) powoduje wykluczenie z dalszej procedury, ale jednocześnie uzyskane w nich punkty nie zostają dodane do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej.

Umiejętności specjalistyczne (test d)

od 0 do 100 punktów

wymagane minimum: 50 pkt

współczynnik ważności: 55 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne (testy e, f i g)

od 0 do 80 pkt za wszystkie umiejętności ogólne (po 10 pkt za każdy element)

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność oraz

40 pkt za wszystkie 8 umiejętności ogólnych

współczynnik ważności: 45 % całkowitej liczby punktów

VII. LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa wpisuje na listę rezerwową(4) (zob. liczba laureatów w rozdz. I pkt 1) nazwiska kandydatów, którzy spełniają wszystkie warunki określone w rozdz. V.
2. Klasyfikacja Listy laureatów tworzy się dla poszczególnych konkursów/dziedzin, z podziałem na grupy według uzyskanego wyniku (maksymalnie 4); w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.

VIII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Należy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO, a zwłaszcza w rozdziale "Jak się zapisać" (ang. How to apply, fr. Modę d'emploi de l'inscription, niem. Wie kann ich mich bewerben?).
Termin zgłaszania kandydatur (z zatwierdzeniem włącznie): 18 października 2011 r. o godz. 12 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli
2. Dokumentacja zgłoszeniowa Na późniejszym etapie kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do oceny zintegrowanej, będą zobowiązani do przyniesienia ze sobą kompletnej dokumentacji zgłoszeniowej (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z dokumentami).
Termin zgłaszania kandydatur: kandydaci zostaną powiadomieni o terminie wyłącznie za

pośrednictwem konta EPSO.

Zasady: zob. pkt 2.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

______

(1) Kandydaci, którzy nie zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej, mogą otrzymać wyniki oceny swojej kandydatury oraz współczynniki przypisywane poszczególnym pytaniom przez komisję konkursową, jeśli wystąpią z takim wnioskiem w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o niedopuszczeniu ich do konkursu.

(2) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, uwzględnieni zostaną wszyscy ci kandydaci.

(3) Ze względów organizacyjnych testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne oraz testy d) i f) mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich lub Brukseli, niezależnie od pozostałych testów oceny zintegrowanej.

(4) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

(*) Wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej w niniejszym ogłoszeniu uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIKI

EPSO/AD/227/11 (AD 6)

ARCHIWIZACJA

1. Zakres obowiązków

Urzędnicy zatrudnieni na tym stanowisku będą realizować zadania z zakresu przynajmniej jednego z następujących obszarów:

– wsparcie i doradztwo na rzecz instytucji w zakresie wszystkich aspektów polityki archiwizacji, a także włączanie tej polityki w ramy bardziej ogólnej polityki zarządzania dokumentami,

– kierowanie zespołem archiwistów,

– kierowanie projektami w dziedzinie archiwizacji, zarządzania dokumentami, outsourcingu działań w zakresie archiwizacji, nabywania zasobów i publikowania ich listy, ochrony dokumentów elektronicznych,

– koordynacja tworzenia i aktualizacji planów klasyfikacji, inwentaryzacji oraz innych narzędzi do archiwizacji,

– definiowanie kryteriów opisu (metadanych i bardziej kompleksowych opisów) dokumentów w formacie numerycznym, zgodnie z przepisami Międzynarodowej Rady Archiwów,

– pomoc w zagwarantowaniu autentyczności i długoterminowej ochrony dokumentów, zwłaszcza w środowisku elektronicznym,

– pomoc w organizacji szkoleń technicznych dla członków personelu odpowiedzialnego za zarządzanie archiwami,

– nadzorowanie przetwarzania wniosków o informacje od instytucji oraz podmiotów zewnętrznych poszukujących informacji,

– zarządzanie relacjami z podmiotami poszukującymi informacji oraz innymi jednostkami zewnętrznymi składającymi wnioski o udzielenie informacji,

– monitorowanie działań w dziedzinie zamówień publicznych, dotyczących informacji/komunikacji oraz sporządzanie specyfikacji i innej dokumentacji technicznej w tej samej dziedzinie.

2. Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym normalnie trzy lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów. Dyplom ten musi:

– obejmować co najmniej rok studiów z zakresu archiwizacji lub zarządzania dokumentami,

– być dołączony (jako uzyskany wcześniej lub później) do dyplomu z archiwizacji lub zarządzania dokumentami.

3. Doświadczenie zawodowe

Co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie archiwizacji lub zarządzania dokumentami.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4. Kryteria wyboru

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

1) doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zespołami ludzkimi w archiwach lub dziale odpowiedzialnym za zarządzanie dokumentacją jednostki publicznej lub prywatnej;

2) doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami archiwizacyjnymi lub zarządzania dokumentami;

3) doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania norm międzynarodowych dotyczących zarządzania dokumentami i archiwami;

4) doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania norm międzynarodowych dotyczących zarządzania dokumentami i archiwami;

5) doświadczenie zawodowe w zakresie świadczenia usług dla klientów oraz komunikacji;

6) doświadczenie zawodowe w zakresie organizacji szkoleń;

7) doświadczenie zawodowe w zakresie zamówień publicznych i składania ofert przetargowych.

EPSO/AD/228/11 (AD 7)

TECHNOLOGIE INFORMACTJNO-KOMUNIKACYJNE (ICT) - ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI I USŁUGAMI

1. Zakres obowiązków

Administratorzy mogą wykonywać w instytucjach zadania wspólne dla trzech dziedzin, a mianowicie:

– przekładać potrzeby operacyjne na rozwiązania informatyczne,

– zarządzać projektami lub usługami informatycznymi, przyjmować odpowiedzialność za jakość i terminowość wyników projektu/świadczenia usługi oraz przyjmować odpowiedzialność za wykorzystanie zasobów,

– zarządzać, w kontekście projektu informatycznego lub usługi informatycznej, relacjami z biznesem /klientem,

– zarządzać zespołami ds. projektów lub usług informatycznych, zarządzać umowami o projekty/usługi informatyczne,

– przygotowywać informacje, sprawozdania i prezentacje.

Dziedzina 1. Infrastruktura informatyczna i usługi (31 laureatów)

Udział, w charakterze kierownika ds. usług/kierownika projektu, w opracowaniu, wykonaniu i rozwijaniu architektury informatycznej i rozwiązań informatycznych oraz nadzór nad tymi czynnościami, w obszarach takich jak infrastruktura użytkownika końcowego i wsparcie użytkownika końcowego, architektura zorientowana na usługi lub oparta o sieć internetową, hosting systemów informatycznych, wirtualizacja, systemy kopii zapasowych i systemy przechowywania, systemy baz danych i środowiska aplikacji itp. oraz udział w świadczeniu usług operacyjnych w tych obszarach.

Dziedzina 2. Infrastruktura telekomunikacyjna i usługi (18 laureatów)

Udział, w charakterze kierownika ds. usług/kierownika projektu, w opracowaniu, wykonaniu i rozwijaniu rozwiązań/usług oraz nadzór nad tymi czynnościami, w obszarach takich jak sieci danych/sieci głosowe, usługi głosowe, usługi w zakresie wideokonferencji, usługi poczty elektronicznej. Nadzór, w charakterze kierownika ds. usług, nad świadczeniem usług operacyjnych w tych obszarach.

Dziedzina 3. Systemy informatyczne (22 laureatów)

Udział, w charakterze kierownika projektu, w opracowaniu, wykonaniu i rozwijaniu wielkich systemów informatycznych, aplikacji sieciowych i multimedialnych i świadczeniu wsparcia na ich rzecz oraz nadzór nad tymi czynnościami. Udział w zespołach odpowiedzialnych za relacje z właścicielami firm, analizę procesów biznesowych, architekturę i projektowanie systemów, analizę funkcjonalną i techniczną, rozwój, zapewnienie jakości, testowanie, wprowadzenie nowych systemów do otoczenia biznesowego oraz wsparcie i kierowanie tymi zespołami.

2. Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem w dziedzinie technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

LUB

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem w dziedzinie technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków zdobyte po uzyskaniu dyplomu.

UWAGA: Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

LUB

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów oraz dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w dziedzinie technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

3. Doświadczenie zawodowe

Co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w tym 4-letnie doświadczenie w dziedzinie wskazanej w zakresie obowiązków.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4. Kryteria wyboru

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

Dziedzina 1. Infrastruktura informatyczna i usługi

1. Szkolenie w zakresie zarządzania usługami trwające co najmniej 40 godzin.

2. Szkolenie w zakresie zarządzania projektami trwające co najmniej 40 godzin.

3. Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa informatycznego trwające co najmniej 20 godzin.

4. Doświadczenie w zarządzaniu projektem w dziedzinie architektury lub wdrożenia infrastruktury lub usługi informatycznej o łącznym budżecie co najmniej 200.000 EUR.

5. Co najmniej 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu usługami w ramach usługi informatycznej, której całkowity roczny koszt wynosi co najmniej 500.000 EUR lub zespołem ds. usług złożonym z co najmniej 5 osób.

6. Co najmniej 2-letnie doświadczenie praktyczne w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego.

7. Co najmniej 2-letnie doświadczenie w dziedzinie doradztwa technicznego w zakresie infrastruktury informatycznej lub usług informatycznych.

8. Co najmniej 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu infrastrukturą informatyczną obejmującą co najmniej 40 serwerów lub 500 komputerów stacjonarnych (lub ich równoważną kombinację).

9. Doświadczenie w procedurze udzielania zamówień publicznych (po stronie zamawiającego lub wykonawcy), obejmujące nadzór nad aspektami technicznymi oraz aspektami projektowymi/usługowymi infrastruktury informatycznej lub usług informatycznych o wartości całkowitej co najmniej 125.000 EUR.

Dziedzina 2. Infrastruktura i usługi telekomunikacyjne

1. Szkolenie w zakresie zarządzania usługami trwające co najmniej 40 godzin.

2. Szkolenie w zakresie zarządzania projektami trwające co najmniej 40 godzin.

3. Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa informatycznego trwające co najmniej 20 godzin.

4. Doświadczenie w zarządzaniu projektem w dziedzinie architektury i rozwoju sieci lub też infrastruktury lub usługi telekomunikacyjnej o łącznym budżecie projektu co najmniej 200.000 EUR.

5. Co najmniej 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu usługami w ramach sieci lub usługi telekomunikacyjnej, której całkowity roczny koszt wynosi co najmniej 500.000 EUR lub zespołem ds. usług złożonym z co najmniej 5 osób.

6. Co najmniej 2-letnie doświadczenie praktyczne w dziedzinie bezpieczeństwa sieci lub bezpieczeństwa telekomunikacyjnego.

7. Co najmniej 2-letnie doświadczenie w doradztwie technicznym w dziedzinie infrastruktury telekomunikacyjnej lub sieciowej lub też usług telekomunikacyjnych lub sieciowych.

8. Co najmniej 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu siecią co najmniej 100 urządzeń sieciowych (przełączniki, routery, zapory sieciowe, serwery proxy itp.).

9. Doświadczenie w procedurze udzielania zamówień publicznych (po stronie zamawiającego lub wykonawcy), obejmujące nadzór nad aspektami technicznymi oraz aspektami projektowymi/usługowymi infrastruktury telekomunikacyjnej lub sieciowej lub też usług telekomunikacyjnych lub sieciowych o wartości całkowitej co najmniej 125.000 EUR.

Dziedzina 3. Systemy informatyczne

1. Szkolenie w zakresie zarządzania projektami trwające co najmniej 40 godzin.

2. Szkolenie w zakresie metodologii rozwoju oprogramowania trwające co najmniej 20 godzin.

3. Doświadczenie w zarządzaniu projektem w dziedzinie architektury i rozwoju systemu informatycznego o łącznym budżecie projektu co najmniej 500.000 EUR lub łącznym nakładzie pracy odpowiadającym co najmniej 5 osobo-latom.

4. Co najmniej 2-letnie doświadczenie praktyczne w dziedzinie analizy wymogów funkcjonalnych.

5. Co najmniej 2-letnie doświadczenie praktyczne w dziedzinie architektury korporacyjnej.

6. Co najmniej 2-letnie doświadczenie praktycznie w dziedzinie rozwoju aplikacji sieciowych.

7. Co najmniej 2-letnie doświadczenie praktycznie w dziedzinie rozwoju aplikacji multimedialnych.

8. Co najmniej 2-letnie doświadczenie w doradztwie technicznym w dziedzinie rozwoju systemów informatycznych.

9. Doświadczenie w procedurze udzielania zamówień publicznych (po stronie zamawiającego lub wykonawcy), obejmujące nadzór nad aspektami technicznymi oraz aspektami projektowymi/usługowymi rozwoju systemów informatycznych o wartości całkowitej co najmniej 125.000 EUR.

EPSO/AD/229/11 (AD 7)

WSPÓŁPRACA ORAZ ZARZĄDZANIE POMOCĄ DLA KRAJÓW SPOZA UE

1. Zakres obowiązków

Urzędnicy zatrudnieni na tym stanowisku będą realizować zadania z zakresu współpracy na rzecz rozwoju w przynajmniej jednym z następujących obszarów:

– udział w opracowaniu założeń polityki rozwoju, w tym polityki sektorowej oraz dialogu politycznego z właściwymi partnerami i zainteresowanymi stronami,

– udział w przygotowaniu i tworzeniu projektów i programów w dziedzinie współpracy na rzecz rozwoju, w tym sporządzanie propozycji i umów finansowych,

– zarządzanie operacyjne projektami i programami w dziedzinie współpracy na rzecz rozwoju, w tym sporządzanie zakresu wymagań i obowiązków, składanie ofert, podpisywanie i nadzorowanie wykonania umów, w tym zatwierdzanie sprawozdań z płatności oraz finalizacja umów,

– zarządzanie operacyjne (ogólnymi i sektorowymi) programami wsparcia budżetowego dla celów współpracy na rzecz rozwoju,

– monitorowanie i ocena projektów i programów w dziedzinie współpracy na rzecz rozwoju,

– kontakty z właściwymi partnerami, takimi jak rządy, organizacje międzynarodowe i regionalne, państwa członkowskie oraz społeczeństwo obywatelskie w dziedzinie współpracy na rzecz rozwoju,

– kierowanie niewielkim zespołem współpracowników,

– praca w ramach współpracy na rzecz rozwoju w sekcji operacyjnej delegatury Unii Europejskiej.

Kandydat zobowiązuje się, podpisując zgłoszenie, do podporządkowania się obowiązkowi pracy w delegaturze Unii Europejskiej (głównie w krajach rozwijających się) od chwili jego ewentualnej rekrutacji. Przewiduje się rekrutację na stanowiska w Komisji Europejskiej.

2. Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów w jednej lub w kilku niżej wymienionych dziedzinach: inżynieria, rozwój obszarów wiejskich, agronomia, rybołówstwo, gospodarka leśna, środowisko, zasoby naturalne, zmiany klimatu, energia, edukacja, zdrowie, ekonomia, prawo, nauki społeczne, zarządzanie, rozwój.

LUB

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów w jednej lub w kilku niżej wymienionych dziedzinach: inżynieria, rozwój obszarów wiejskich, agronomia, rybołówstwo, gospodarka leśna, środowisko, zasoby naturalne, zmiany klimatu, energia, edukacja, zdrowie, ekonomia, prawo, nauki społeczne, zarządzanie, rozwój oraz co najmniej roczne doświadczenie odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków zdobyte po uzyskaniu dyplomu.

UWAGA: Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie współpracy na rzecz rozwoju w jednym lub kilku sektorach określonych poniżej: makroekonomia, zarządzanie finansami publicznymi, reforma sektora publicznego, sektor prywatny, handel, integracja regionalna, środowisko i zasoby naturalne, zmiany klimatu, energia, infrastruktura, transport, zasoby wodne, rozwój obszarów wiejskich, bezpieczeństwo żywnościowe, zmniejszanie ryzyka związanego z klęskami żywiołowymi, rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo, sprawowanie rządów, prawa człowieka, wybory, parlament, wymiar sprawiedliwości, zdrowie, edukacja, spójność społeczna, społeczno-kulturowa tożsamość płci, dzieci, ludność rdzenna, decentralizacja oraz samorząd lokalny.

Co najmniej 6-letnie doświadczenie zdobyte w pracy nad projektem lub programem realizowanym w kraju rozwijającym się, w tym dwa lata w charakterze kierownika zespołu.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4. Kryteria wyboru

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

1) znajomość jednego lub kilku z poniżej wskazanych języków (w tym język podstawowy lub drugi język): język angielski, język francuski, język portugalski lub język hiszpański (minimalny wymagany poziom: B2 w europejskim systemie opisu kształcenia językowego);

2) dodatkowy dyplom lub dodatkowe świadectwo w dziedzinie odpowiadającej charakterowi obowiązków: inżynieria, rozwój obszarów wiejskich, agronomia, bezpieczeństwo żywnościowe, zmniejszenie ryzyka związanego z klęskami żywiołowymi, rybołówstwo, gospodarka leśna, środowisko, zasoby naturalne, zmiany klimatu, energia, edukacja, zdrowie, ekonomia, prawo, nauki społeczne, zarządzanie, studia nad rozwojem;

3) doświadczenie w pracy w siedzibie głównej organizacji międzynarodowej lub agencji/ministerstwie ds. pomocy dwustronnej;

4) dodatkowe udokumentowane doświadczenie zawodowe (poza czterema latami wymaganymi w pkt 3 powyżej) w zarządzaniu projektami lub programami w krajach rozwijających się;

5) doświadczenie w pracy w przedstawicielstwie krajowym lub organizacji wielostronnej (delegaturze UE, ambasadzie państwa członkowskiego UE /biurze agencji rozwoju, biurze regionalnym ONZ lub instytucji o podobnym charakterze);

6) dodatkowe udokumentowane doświadczenie zawodowe (poza dwoma latami wymaganymi w pkt 3 powyżej) w pracy w charakterze kierownika zespołu;

7) doświadczenie w pracy z wykorzystaniem różnych sposobów udzielania pomocy, takich jak podejście do projektu, programy w zakresie wspierania polityki sektorowej lub wsparcie budżetowe.

8) doświadczenie w przygotowaniu zasad i wytycznych dla organizacji dwustronnych lub wielostronnych;

9) doświadczenie w pracy z zagadnieniami przekrojowymi, takimi jak: demokracja, równość płci, zrównoważenie środowiskowe i zmiany klimatu, dobre rządy i prawa człowieka, prawa dziecka i ludności rdzennej oraz HIV/AIDS w projektach i programach w dziedzinie współpracy na rzecz rozwoju;

10) doświadczenie w pracy w kilku z poniżej określonych sektorów: makroekonomia, zarządzanie finansami publicznymi, reforma sektora publicznego, sektor prywatny, handel, integracja regionalna, środowisko i zasoby naturalne, zmiany klimatu, energia, infrastruktura, transport, zasoby wodne, rozwój obszarów wiejskich, bezpieczeństwo żywnościowe, zmniejszanie ryzyka związanego z klęskami żywiołowymi, rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo, sprawowanie rządów, prawa człowieka, wybory, parlament, wymiar sprawiedliwości, zdrowie, edukacja, spójność społeczna, społeczno-kulturowa tożsamość płci, dzieci, decentralizacja ludności rdzennej oraz samorząd lokalny;

11) doświadczenie praktyczne w monitorowaniu lub ocenie projektów i programów w dziedzinie współpracy na rzecz rozwoju;

12) doświadczenie w pracy w sektorze prywatnym w kontekście rozwoju lub w międzynarodowych bankach rozwoju.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024