Wdrożenie przez państwa członkowskie art. 35, 36, 43, 55 i 64 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1031/2010 w sprawie harmonogramu, kwestii administracyjnych oraz pozostałych aspektów sprzedaży na aukcji uprawnień do emisji gazów cieplarnianych (rozporządzenia o sprzedaży na aukcji) i ich znaczenie przy wyznaczaniu platform aukcyjnych na podstawie art. 26 tego rozporządzenia - Środki przejrzystości w odniesieniu do dokumentów dotyczących zaproszenia do składania ofert, o których mowa w art. 92 rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich i art. 130 ust. 1 jego przepisów wykonawczych, wymienianych między Komisją i państwami członkowskimi podczas wyznaczania wspólnego podmiotu monitorującego aukcje na podstawie art. 24 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji oraz wyznaczania platform aukcyjnych na podstawie art. 26 tego rozporządzenia.

Wdrożenie przez państwa członkowskie art. 35, 36, 43, 55 i 64 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1031/2010 w sprawie harmonogramu, kwestii administracyjnych oraz pozostałych aspektów sprzedaży na aukcji uprawnień do emisji gazów cieplarnianych (rozporządzenia o sprzedaży na aukcji) i ich znaczenie przy wyznaczaniu platform aukcyjnych na podstawie art. 26 tego rozporządzenia

Środki przejrzystości w odniesieniu do dokumentów dotyczących zaproszenia do składania ofert, o których mowa w art. 92 rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich i art. 130 ust. 1 jego przepisów wykonawczych, wymienianych między Komisją i państwami członkowskimi podczas wyznaczania wspólnego podmiotu monitorującego aukcje na podstawie art. 24 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji oraz wyznaczania platform aukcyjnych na podstawie art. 26 tego rozporządzenia

(2011/C 220/02)

(Dz.U.UE C z dnia 26 lipca 2011 r.)

1. Wprowadzenie

Zmiana systemu handlu uprawnieniami do emisji, ustanowionego w 2008 r. jako część pakietu klimatyczno-energetycznego, polega na tym, że sprzedaż na aukcji uprawnień ma być bardziej zasadą niż wyjątkiem począwszy od trzeciego okresu rozliczeniowego rozpoczynającego się od 2013 r.(1). Ponadto 15 % przydziałów emisji dla lotnictwa powinno być sprzedawanych na aukcji począwszy od 2012 r.(2). Komisji powierzono zadanie przyjęcia rozporządzenia w sprawie harmonogramu, kwestii administracyjnych oraz pozostałych aspektów sprzedaży na aukcji uprawnień(3). W dniu 12 listopada 2010 r. Komisja przyjęła wspomniane rozporządzenie ("rozporządzenie o sprzedaży na aukcji")(4).

Artykuł 24 i 26 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji przewidują procedury udzielania zamówień publicznych prowadzone wspólnie przez Komisję i państwa członkowskie w celu wyznaczenia wspólnego podmiotu monitorującego aukcje oraz wspólnych platform aukcyjnych.

Wspólne procedury udzielania zamówień publicznych w zakresie wyznaczania wspólnego podmiotu monitorującego aukcje i wspólnych platform aukcyjnych będą prowadzone jako wspólne działanie na podstawie akapitu trzeciego art. 91 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich ("rozporządzenie finansowe")(5) oraz art. 125c rozporządzenia Komisji (WE, Euratom) nr 2342/2002 z dnia 23 grudnia 2002 r. określającego zasady wdrożenia rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich ("przepisy wykonawcze")(6).

Zgodnie z akapitem trzecim art. 125c przepisów wykonawczych Komisja i państwa członkowskie muszą uzgodnić praktyczne reguły wspólnego udzielania zamówień. Komisja i państwa członkowskie ustalą praktyczne reguły wspólnego udzielania zamówień poprzez zawarcie umowy dotyczącej wspólnego udzielania zamówień w celu wyznaczenia wspólnego podmiotu monitorującego aukcje oraz umowy dotyczącej wspólnego udzielania zamówień w celu wyznaczenia wspólnych platform aukcyjnych.

2. Zamówienie na rynek regulowany wyznaczony na platformę aukcyjną zgodnie z rozporządzeniem o sprzedaży na aukcji

Zgodnie z rozporządzeniem o sprzedaży na aukcji(7) aukcje mogą być przeprowadzane na rynku regulowanym dopuszczonym na mocy dyrektywy w sprawie rynków instrumentów finansowych (MiFID)(8). Wybór takiego rynku regulowanego powinien odbywać się zgodnie z procedurą zamówień publicznych spełniającą wymogi prawa unijnego.

W przypadku, gdy zgodnie z art. 26 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji państwa członkowskie dokonują wyboru rynku regulowanego w drodze wspólnego działania z Komisją, na podstawie akapitu trzeciego art. 91 ust. 1 rozporządzenia finansowego do procedury udzielania zamówienia stosuje się przepisy proceduralne mające zastosowanie do Komisji na podstawie akapitu pierwszego art. 125c przepisów wykonawczych.

W przypadku, gdy zgodnie z art. 30 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji państwa członkowskie udzielają zamówienia na własną platformę aukcyjną, muszą to zrobić w drodze procedury wyboru zgodnej ze stosownymi unijnymi i krajowymi przepisami dotyczącymi zamówień publicznych. Niemcy, Polska i Zjednoczone Królestwo postanowiły wyznaczyć własną platformę aukcyjną.

Uwzględniając transpozycję MiFID do krajowych przepisów poszczególnych państw członkowskich, może się zdarzyć, że państwa członkowskie będą musiały dokonać zmian w swoich krajowych przepisach transponujących MiFID w celu dopuszczenia rynków regulowanych (i swoich podmiotów gospodarczych(9)) ustanowionych na ich terytorium do sprzedaży na aukcji produktów określonych w art. 4 ust. 2 i 3 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji. Artykuł 35 ust. 4 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji nie nakłada na żadne państwo członkowskie obowiązku zmiany krajowych przepisów transponujących MFID w celu dopuszczenia rynków regulowanych tego państwa (i jego podmiotów gospodarczych) ustanowionych na jego terytorium do sprzedaży na aukcji produktów na podstawie rozporządzenia o sprzedaży na aukcji.

Na potrzeby wspólnego udzielania zamówień na platformy aukcyjne przez państwa członkowskie i Komisję na mocy art. 26 ust. 1-2 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji, art. 97 ust. 1 rozporządzenia finansowego stanowi, że zamówienia udzielane są zgodnie z kryteriami przyznania zamówienia po sprawdzeniu - zgodnie z kryteriami selekcji określonymi w dokumentach dotyczących zaproszenia do składania ofert - potencjału podmiotów gospodarczych nieznajdujących się w sytuacji wykluczenia. Ponadto zgodnie z art. 135 ust. 3 przepisów wykonawczych każdy oferent lub kandydat może zostać poproszony o udowodnienie, że jest on upoważniony do wykonania zamówienia na mocy prawa krajowego, o czym świadczy m.in. włączenie do rejestru handlowego lub zawodowego lub zaprzysiężone oświadczenie, zaświadczenie lub wyraźne zezwolenie. Może to również obejmować dowód dopuszczenia jako rynku regulowanego do sprzedaży na aukcji produktów sprzedawanych na aukcji. Ścisłe wymogi związane z dowodem dopuszczenia do sprzedaży na aukcji, niezbędne do spełnienia wymogów art. 135 ust. 3 przepisów wykonawczych oraz termin na ich przedstawienie będą stanowiły część dokumentów dotyczących zaproszenia do składania ofert, o których mowa w art. 92 rozporządzenia finansowego opublikowanego przez Komisję W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, serii S pod adresem http://ted.europa.eu/TED/main/HomePage.do(10). Nie można jednak wykluczyć, że kandydaci lub oferenci mogą zostać poproszeni o dostarczenie wymaganego dowodu w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, określonym w art. 140 przepisów wykonawczych.

Aby móc złożyć ofertę zgodnie z art. 135 ust. 3 przepisów wykonawczych, kandydaci lub oferenci muszą być upoważnieni jako rynek regulowany w jednym państwie członkowskim. Potencjalni kandydaci lub oferenci mają obowiązek sprawdzić w instytucjach państw członkowskich status wdrożenia art. 35 ust. 4 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji.

3. Wdrożenie na szczeblu krajowym pozostałych przepisów rozporządzenia o sprzedaży na aukcji dotyczących wyznaczenia rynku regulowanego na platformę aukcyjną

Dodatkowo państwa członkowskie powinny dokonać ewentualnych zmian w swoich przepisach krajowych w celu wdrożenia art. 36 ust. 1 i art. 43 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji odnoszących się do zasad w kwestii nadużyć rynkowych; art. 55 ust. 1, 3 i 4 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji odnoszących się do zasad w kwestii prania pieniędzy, finansowania terroryzmu lub działalności przestępczej i art. 64 ust. 2 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji odnoszącego się do zasad w kwestii zapewnienia na rynku regulowanym pozasądowego mechanizmu rozstrzygania sporów.

Wdrożenie tych artykułów przez państwa członkowskie, w których jest ustanowiony rynek regulowany (lub jego podmiot gospodarczy) wyznaczony na platformy aukcyjne, nie ma wpływu na decyzję o udzieleniu zamówienia w ramach wspólnej procedury udzielania zamówień w celu wyznaczenia platform aukcyjnych, ale może stanowić istotny wymóg realizacji zamówień wynikających z tej decyzji. Jeśli realizacja zamówienia nie dojdzie do skutku z uwagi na fakt, że państwa członkowskie, w których wyznaczono regulowany rynek (lub jego podmiot gospodarczy) na platformę aukcyjną nie wdrożyły wyżej wskazanych przepisów, wówczas zamówienie może zostać natychmiast anulowane.

Mimo to w przypadku, gdy wdrożenie przez państwa członkowskie wyżej wskazanych artykułów wprowadzałoby w zakresie danej platformy aukcyjnej obowiązek ustanowienia pewnych kompetencji, nie można wykluczyć, że określona platforma aukcyjna będzie musiała wykazać wymagane kompetencje w swojej ofercie lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, niezależnie od tego, czy państwo członkowskie, w którym platforma aukcyjna się znajduje, zakończyło wdrażanie na szczeblu krajowym stosownego artykułu rozporządzenia o sprzedaży na aukcji. Na przykład art. 55 ust. 4 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji m.in. zawiera wymóg, zgodnie z którym państwa członkowskie muszą dopilnować, aby krajowe środki transponujące art. 34 ust. 1 dyrektywy 2005/60/WE w sprawie przeciwdziałania korzystaniu z systemu finansowego w celu prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu(11) (zwanej dalej "trzecią dyrektywą w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy") miały zastosowanie do platformy aukcyjnej znajdującej się na terytorium tych państw. Krajowe środki transponujące art. 34 ust. 1 trzeciej dyrektywy w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy wymagałyby od państw członkowskich dopilnowania, aby dana platforma aukcyjna ustanawiała odpowiednie i stosowne reguły i procedury w celu zapobiegania działaniom związanym z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu. W odniesieniu do danej platformy aukcyjnej może istnieć wymóg udowodnienia swoich kompetencji do ustanawiania tych reguł i procedur w swojej ofercie lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Kandydaci lub oferenci mają obowiązek sprawdzić w instytucjach państw członkowskich status wdrożenia art. 36 ust. 1, art. 43, art. 55 ust. 1, 3 i 4 oraz art. 64 ust. 2 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji.

4. Wykaz państw członkowskich zawierający informację o statusie wdrożenia przepisów

Wykaz państw członkowskich, które poinformowały Komisję o tym, że już dokonały bądź dokonują w swoich przepisach krajowych zmian określonych w sekcjach 2 i 3, zawierający orientacyjny termin ich wdrożenia na szczeblu krajowym, zostanie opublikowany pod adresem http://ec.europa.eu/clima/policies/ets/auctioning_en.htm. Celem tego wykazu jest przekazanie kandydatom lub oferentom informacji dotyczących statusu transpozycji art. 35, art. 36 ust. 1, art. 43, art. 55 ust. 1, art. 55 ust. 3, art. 55 ust. 4 i art. 64 ust. 2 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji do ustawodawstwa poszczególnych państw członkowskich. Komisja nie ponosi odpowiedzialności za rzetelność, kompletność ani aktualność wyżej wskazanego wykazu.

5. Środki przejrzystości w odniesieniu do dokumentów dotyczących zaproszenia do składania ofert w ramach zamówienia na wspólny podmiot monitorujący aukcje oraz wspólne platformy aukcyjne

Zgodnie z art. 90 ust. 1 rozporządzenia finansowego ogłoszenia o zamówieniu muszą być opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (Dz.U.). Dokumenty przetargowe są wymienione w art. 130 ust. 1 przepisów wykonawczych. Artykuł 121 przepisów wykonawczych dopuszcza też inne formy ogłoszeń, pod warunkiem że nie poprzedzają one publikacji ogłoszenia w Dz.U. oraz że odnoszą się do ogłoszenia opublikowanego w Dz.U., które jest wyłącznym ogłoszeniem autentycznym.

W kontekście wspólnego udzielania zamówień w celu wyznaczenia wspólnego podmiotu monitorującego aukcje na podstawie art. 24 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji oraz wspólnych platform aukcyjnych na podstawie art. 26 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji dokumenty dotyczące zaproszenia do składania ofert, o których mowa w art. 92 rozporządzenia finansowego, szczegółowo określone w art. 130 przepisów wykonawczych, będą zawierały istotne informacje rynkowe. Zgodnie z umowami dotyczącymi wspólnego udzielania zamówień Komisja musi przekazywać te informacje państwom członkowskim.

Aby zapewnić równy dostęp do tych informacji wszystkim uczestnikom rynku, Komisja zamierza ujawnić kluczowe dokumenty robocze dotyczące zaproszenia do składania ofert w celu wyznaczenia wspólnego podmiotu monitorującego aukcje i wspólnych platform aukcyjnych pod adresem http://ec.europa.eu/clima/policies/ets/auctioning_en.htm w chwili przekazywania tych dokumentów państwom członkowskim. W każdej publikowanej wersji roboczej mogą być wprowadzane zmiany, w tym również zmiany zasadnicze, do momentu opublikowania jej w Dz.U. W każdej publikowanej wersji roboczej mogą być wprowadzane zmiany, w tym również zmiany zasadnicze, do momentu opublikowania jej w Dz.U. Ujawnienie dokumentów roboczych dotyczących zaproszenia do składania ofert nie stanowi opublikowania ani ogłoszenia w rozumieniu art. 90 ust. 1 rozporządzenia finansowego ani art. 118, 119 i 120 przepisów wykonawczych; nie jest ono wiążące dla Komisji ani dla państw członkowskich biorących udział we wspólnym udzielaniu zamówień. Wyłącznie ogłoszenia i związane z nimi dokumenty dotyczące zaproszenia do składania ofert opublikowane w Dz.U. są autentyczne w rozumieniu art. 121 akapit pierwszy przepisów wykonawczych.

______

(1) Artykuł 10 ust. 1 dyrektywy 2003/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 2003 r. ustanawiającej system handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych we Wspólnocie oraz zmieniającej dyrektywę Rady 96/61/WE (Dz.U. L 275 z 25.10.2003, s. 32).

(2) Artykuł 3c ust. 1 i art. 3d ust. 2 dyrektywy 2003/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 2003 r. ustanawiającej system handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych we Wspólnocie i zmieniającej dyrektywę Rady 96/61/WE (Dz.U. L 275 z 25.10.2003, s. 32).

(3) Artykuł 3d ust. 3 i art. 10 ust. 4 dyrektywy 2003/87/WE z późniejszymi zmianami.

(4) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1031/2010 w sprawie harmonogramu, kwestii administracyjnych oraz pozostałych aspektów sprzedaży na aukcji uprawnień do emisji gazów cieplarnianych na mocy dyrektywy 2003/87/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej system handlu przydziałami emisji gazów cieplarnianych we Wspólnocie (Dz.U. L 302 z 18.11.2010, s. 1).

(5) Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1).

(6) Rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2342/2002 z dnia 23 grudnia 2002 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 1).

(7) Zob. art. 35 ust. 1 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji.

(8) Artykuł 4 ust. 1 ppkt 14 dyrektywy 2004/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych zmieniającej dyrektywę Rady 85/611/EWG i 93/6/EWG i dyrektywę 2000/12/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylającej dyrektywę Rady 93/22/EWG (Dz.U. L 145 z 30.4.2010, s. 1).

(9) Artykuł 4 ust. 1 ppkt 13 dyrektywy 2004/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych zmieniającej dyrektywę Rady 85/611/EWG i 93/6/EWG i dyrektywę 2000/12/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylającej dyrektywę Rady 93/22/EWG (Dz.U. L 145 z 30.4.2010, s. 1).

(10) Można je znaleźć także pod adresem: http://ec.europa.eu/clima/tenders/index_en.htm

(11) Dz.U. L 309 z 25.11.2005, s. 15.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.220.12

Rodzaj: Komunikat
Tytuł: Wdrożenie przez państwa członkowskie art. 35, 36, 43, 55 i 64 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1031/2010 w sprawie harmonogramu, kwestii administracyjnych oraz pozostałych aspektów sprzedaży na aukcji uprawnień do emisji gazów cieplarnianych (rozporządzenia o sprzedaży na aukcji) i ich znaczenie przy wyznaczaniu platform aukcyjnych na podstawie art. 26 tego rozporządzenia - Środki przejrzystości w odniesieniu do dokumentów dotyczących zaproszenia do składania ofert, o których mowa w art. 92 rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich i art. 130 ust. 1 jego przepisów wykonawczych, wymienianych między Komisją i państwami członkowskimi podczas wyznaczania wspólnego podmiotu monitorującego aukcje na podstawie art. 24 rozporządzenia o sprzedaży na aukcji oraz wyznaczania platform aukcyjnych na podstawie art. 26 tego rozporządzenia.
Data aktu: 26/07/2011
Data ogłoszenia: 26/07/2011