(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2010/C 21/03)
(Dz.U.UE C z dnia 28 stycznia 2010 r.)
| Numer środka pomocy państwa | X 593/09 | |
| Państwo członkowskie | Niemcy | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
Chemnitz, Dresden, Leipzig Artykuł 87 ust. 3 lit. a) |
|
| Organ przyznający pomoc |
Landesamt für Umwelt, Landwirtschaft und Geologie Postfach 54 01 37 01311 Dresden DEUTSCHLAND http://www.smul.sachsen.de/lfulg |
|
| Nazwa środka pomocy | Förderrichtlinie Land- und Ernährungswirtschaft - RL LuE/2007, Teil A | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Haushaltsordnung des Freistaates Sachsen (Sächsische Haushaltsordnung - SäHO) in der Fassung der Bekanntmachung vom 10. April 2001 (Sächs GVBl. S. 153), geändert durch Artikel 10 des Gesetzes vom 13. Dezember 2002 (Sächs GVBl. S. 333, 352), insbesondere §§ 23 und 44 | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Zmiany XS 188/07 | |
| Czas trwania pomocy | 1.1.2009-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | 10,00 EUR (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | CC/2007DE06RPO019 - 7,50 EUR (in Mio.) | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP - w % |
| Regionalna pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie (art. 13) Program pomocy | 30 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.revosax.sachsen.de/Details.do?sid=7381212966194
| Numer środka pomocy państwa | X 594/09 | |
| Państwo członkowskie | Austria | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
Niederoesterreich Obszary mieszane |
|
| Organ przyznający pomoc |
Amt der NÖ Landesregierung Landhausplatz 1 3109 St. Pölten ÖSTERREICH http://www.noel.gv.at |
|
| Nazwa środka pomocy | Förderungsrichtlinien 2009 des NÖ Wasserwirtschaftsfonds - Gewässerökologie für Wettbewerbsteilnehmer | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
- NÖ Wasserwirtschaftsfondsgesetz 1300 in der jeweils gültigen Fassung - Beschluss des NÖ Wasserwirtschaftsfonds |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 19.5.2009-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | 3,00 EUR (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP - w % |
| Pomoc inwestycyjna umożliwiająca przedsiębiorstwom zastosowanie norm surowszych niż normy wspólnotowe w zakresie ochrony środowiska lub podniesienie poziomu ochrony środowiska w przypadku braku norm wspólnotowych (art. 18) | 5 % | 20 % |
| Pomoc na badania środowiska (art. 24) | 5 % | 20 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
| Numer środka pomocy państwa | X 605/09 | |
| Państwo członkowskie | Zjednoczone Królestwo | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
United Kingdom Obszary mieszane |
|
| Organ przyznający pomoc |
Department of Energy and Climate Change 1 Victoria Street London SW1H 0ET UNITED KINGDOM http://www.decc.gov.uk |
|
| Nazwa środka pomocy | Low Carbon Energy Demonstration: Offshore Wind Demonstration Call | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Science and Technology Act 1965 | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 21.5.2009-31.3.2015 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Produkcja metalowych wyrobów gotowych, z wyłączeniem maszyn i urządzeń, Produkcja urządzeń elektrycznych, Produkcja maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowana | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | 25,00 GBP (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP - w % |
| Badania przemysłowe (art. 31 ust. 2 lit. b)) | 50 % | 10 % |
| Eksperymentalne prace rozwojowe (art. 31 ust. 2 lit. c)) | 25 % | 10 % |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.berr.gov.uk/energy/environment/etf/offshore-wind-demonstration-call/page49669.html
| Numer środka pomocy państwa | X 606/09 | |
| Państwo członkowskie | Hiszpania | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) |
Asturias Artykuł 87 ust. 3 lit. a) |
|
| Organ przyznający pomoc |
Consejería de Educación y Ciencia del Principado de Asturias Plaza de España, 5 33071 Oviedo Principado de Asturias ESPAÑA http://www.asturias.es |
|
| Nazwa środka pomocy | Ayudas a empresas para la ejecución de proyectos de I+D+I en el Principado de Asturias | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) | Resolución de 25 de junio de 2009, de la Consejería de Educación y Ciencia, por la que se aprueban las bases reguladoras de las convocatorias públicas de ayudas a empresas para la ejecución de proyectos de I+D+I en el Principado de Asturias, financiadas dentro del marco del Programa Operativo FEDER del Principado de Asturias 2007-2013 (Boletín Oficial del Principado de Asturias no 155 de 6 de julio de 2009) | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 6.5.2009-31.12.2013 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | 5,00 EUR (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | Programa Operativo FEDER del Principado de Asturias 2007-2013 - 4,00 EUR (en millones) | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP - w % |
| Regionalna pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie (art. 13) Program pomocy | 30 % | 20 % |
| Badania przemysłowe (art. 31 ust. 2 lit. b)) | 50 % | 20 % |
| Eksperymentalne prace rozwojowe (art. 31 ust. 2 lit. c)) | 25 % | 20 % |
| Pomoc na techniczne studia wykonalności (art. 32) | 65 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.asturias.es/bopa/2009/07/06/2009-16444.pdf
| Numer środka pomocy państwa | X 607/09 | |
| Państwo członkowskie | Zjednoczone Królestwo | |
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |
| Nazwa regionu (NUTS) | Scotland Obszary mieszane | |
| Organ przyznający pomoc |
The Scottish Government, Scottish Local Authorities Victoria Quay Edinburgh EH6 6QQ UNITED KINGDOM http://www.scotland.gov.uk/Topics/Built-Environment/regeneration/ town-centres/tcrf/stateaid |
|
| Nazwa środka pomocy | Town Centre Regeneration Fund | |
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
Section 126 of the Housing Grants, Construction and Regeneration Act 1996 Section 20, The Local Government Scotland Act 2003, section 20 |
|
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | - | |
| Czas trwania pomocy | 1.6.2009-30.6.2010 | |
| Sektor(-y) gospodarki | Wszystkie sektory gospodarki kwalifikujące się do pomocy | |
| Rodzaj beneficjenta |
MŚP duże przedsiębiorstwo |
|
| Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy | 30,00 GBP (w mln) | |
| Przeznaczona na gwarancje | - | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Kapitał podwyższonego ryzyka, Dotacja | |
| Odesłanie do decyzji Komisji | - | |
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | - | |
| Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP - w % |
| Regionalna pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie (art. 13) Program pomocy | 30 % | 20 % |
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) | 20 % | - |
| Pomoc inwestycyjna umożliwiająca przedsiębiorstwom zastosowanie norm surowszych niż normy wspólnotowe w zakresie ochrony środowiska lub podniesienie poziomu ochrony środowiska w przypadku braku norm wspólnotowych (art. 18) | 35 % | 20 % |
| Pomoc na szybkie przystosowanie MŚP do przyszłych norm wspólnotowych (art. 20) | 15 % | - |
| Pomoc w obszarze ochrony środowiska na inwestycje zwiększające oszczędność energii (art. 21) | 60 % | 20 % |
| Pomoc inwestycyjna w obszarze ochrony środowiska na układy kogeneracji o wysokiej sprawności (art. 22) | 45 % | 20 % |
| Pomoc inwestycyjna w obszarze ochrony środowiska na propagowanie energii ze źródeł odnawialnych (art. 23) | 45 % | 20 % |
| Pomoc w formie kapitału podwyższonego ryzyka (art. 28-29) | 50,00 GBP | - |
| Pomoc na rekompensatę dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników niepełnosprawnych (art. 42) | 100 % | - |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy:
http://www.scotland.gov.uk/topics/built-environment/regeneration/town-centres/tcrf/stateaid
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2010.21.4 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych). |
| Data aktu: | 28/01/2010 |
| Data ogłoszenia: | 28/01/2010 |