(2009/C 201/05)
(Dz.U.UE C z dnia 26 sierpnia 2009 r.)
W dniu 14 marca 2008 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw"), Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo StatoilHydro ASA, Norwegia, przejmuje działalność firmy ConocoPhillips w zakresie handlu detalicznego ropą naftową na terenie Skandynawii.
Po zbadaniu zgłoszenia Komisja uznała w dniu 13 maja 2008 r., że zgłoszona koncentracja wchodzi w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz wzbudza poważne wątpliwości co do zgodności ze wspólnym rynkiem oraz Porozumieniem o Europejskim Obszarze Gospodarczym ("Porozumienie EOG"). W związku z tym Komisja wszczęła postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
Zgodnie z najlepszymi praktykami, przedsiębiorstwu StatoilHydro ASA udostępniono najważniejsze dokumenty z akt sprawy w postaci wybranych nieopatrzonych klauzulą poufności odpowiedzi zainteresowanych osób trzecich na wnioski o dostarczenie informacji skierowane w pierwszej fazie postępowania. Dokumenty te zostały przesłane zgłaszającym stronom w dniu 22 maja 2008 r.
W związku z tym, że strony nie zdołały przedłożyć pełnych informacji na temat punktów sprzedaży detalicznej na trenie Danii, Norwegii oraz Szwecji w okresie od 2004 do 2008 r., w dniu 20 czerwca 2008 r. Komisja przesłała przedsiębiorstwom StatoilHydro ASA oraz ConocoPhillips decyzję o zawieszeniu terminów, podjętą na mocy art. 11 ust. 3. Okres zawieszenia zakończył się w dniu 18 lipca 2008 r.
W dniu 27 czerwca 2008 r. przedsiębiorstwo StatoilHydro ASA przedstawiło nowe zobowiązania mające na celu zapewnienie zgodności koncentracji ze wspólnym rynkiem. W dniu 25 lipca 2008 r. przedsiębiorstwo StatoilHydro ASA przedłożyło poprawioną wersję środków zaradczych, które Komisja poddała testowi rynkowemu. W dniu 1 września 2008 r. przedsiębiorstwo StatoilHydro ASA przedłożyło drugą poprawioną wersję środków zaradczych; została ona zmieniona w celu wyeliminowania pewnych niedociągnięć poprzedniej propozycji, stwierdzonych w trakcie testu rynkowego.
Komisja stwierdziła, że zobowiązania przedłożone przez przedsiębiorstwo StatoilHydro ASA są wystarczające, aby rozwiać poważne wątpliwości, które powstały w związku z koncentracją. W związku z tym Komisja podjęła decyzję, że nie zgłosi zastrzeżeń wobec zgłaszanej koncentracji oraz uzna koncentrację za zgodną ze wspólnym rynkiem oraz Porozumieniem EOG, pod warunkiem pełnego przestrzegania zobowiązań poczynionych przez stronę zgłaszającą.
Ani strony, ani osoby trzecie nie zgłosiły urzędnikowi przeprowadzającemu postępowanie wyjaśniające żadnych zapytań ani uwag. Niniejsza sprawa nie wymaga specjalnego komentarza dotyczącego prawa do złożenia wyjaśnień.
Sporzadzono w Brukseli, dnia 6 października 2008 r.
| Michael ALBERS |
______
(1) Zgodnie z art. 15 i 16 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, s. 21.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.201.4 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/M.4919 - StatoilHydro/ConocoPhillips. |
| Data aktu: | 06/10/2008 |
| Data ogłoszenia: | 26/08/2009 |