Dyrekcja Generalna - Wspólne Centrum Badawcze - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja placówki w Isprze (JRC.C) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2009/10205.

Dyrekcja Generalna - Wspólne Centrum Badawcze

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

Dyrekcja placówki w Isprze (JRC.C)

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2009/10205

(2009/C 170 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 22 lipca 2009 r.)

W związku z rozszerzeniem Unii Europejskiej Komisja Europejska poszukuje kandydatów na stanowiska urzędników wyższego szczebla, pochodzących z nowych państw członkowskich, w przypadku których nie osiągnięto jeszcze celów w zakresie rekrutacji obywateli tych krajów na stanowiska dyrektorskie lub równorzędne (Bułgaria, Litwa, Łotwa, Malta, Polska, Republika Czeska, Republika Słowacka i Rumunia).

Reprezentujemy

Wspólne Centrum Badawcze (WCB), które zapewnia doradztwo i wsparcie naukowo-techniczne na potrzeby procesu kształtowania polityki przede wszystkim w Komisji Europejskiej. Wsparcie to obejmuje cały proces, począwszy od etapu opracowywania koncepcji polityki w różnych dziedzinach aż po nadzór nad jej wdrażaniem. Działalność centrum obejmuje badania doświadczalne, analizy i modelowanie techniczno-ekonomiczne,

funkcje ostrzegania i przewidywania oraz wsparcie operacyjne.

W skład WCB wchodzi siedem instytutów badawczych zlokalizowanych w pięciu miejscach w Europie, natomiast siedziba znajduje się w Brukseli. WCB zatrudnia 2.750 pracowników i dysponuje budżetem operacyjnym w wysokości 340 mln EUR rocznie. Zajmujemy się głównie takimi dziedzinami, jak: żywność, produkty chemiczne i zdrowie; środowisko i zrównoważony rozwój; bezpieczeństwo jądrowe, a także działaniami horyzontalnymi obejmującymi materiały i pomiary referencyjne, prognozy technologiczne, bezpieczeństwo publiczne i zwalczanie nadużyć finansowych.

Placówka WCB w Isprze (niedaleko Mediolanu, Włochy) jest trzecią pod względem wielkości placówką Komisji Europejskiej, skupiającą 1.800 pracowników Komisji i 3 instytuty naukowe WCB. Dyrekcja placówki w Isprze zapewnia tym instytutom niezbędne wsparcie i usługi techniczne, a także zajmuje się ogólnym zarządzaniem kampusem Ispra (o powierzchni 160 ha) i odpowiada za jego rozwój. Jej zadaniem jest także zarządzanie likwidacją instalacji jądrowych ośrodka. Głównym zadaniem dyrekcji placówki w Isprze jest sprawienie, aby ośrodek był bezpiecznym i atrakcyjnym miejscem pracy poprzez świadczenie efektywnych usług dostosowanych do potrzeb klientów, mających ułatwić działalność naukową instytutów Ispra obecnie i w przyszłości, przy jednoczesnej dbałości o to, by WCB Ispra nie było uciążliwe dla szeroko rozumianego otoczenia. W ramach ogólnego planu rozwoju placówki WCB podjęło decyzję o istotnych inwestycjach w budowę nowych obiektów i remont istniejących budynków.

Podstawowa działalność dyrekcji obejmuje:

– likwidację instalacji jądrowych i gospodarkę odpadami,

– utrzymanie infrastruktury i zarządzanie majątkiem,

– logistykę związaną z funkcjonowaniem placówki,

– rozwój placówki, w tym prace budowlane,

– ochronę zdrowia w miejscu pracy i bezpieczeństwo placówki.

Dyrekcja placówki w Isprze zatrudnia około 400 pracowników i dysponuje budżetem w wysokości ok. 90 mln EUR rocznie. Środki te pochodzą z budżetu Komisji Europejskiej na badania naukowe oraz dodatkowych środków finansowych Wspólnoty przeznaczonych na likwidację instalacji jądrowych.

Oferujemy

Stanowisko dyrektora, który stanie na czele dyrekcji placówki w Isprze. Praca na tym wymagającym stanowisku polega na zarządzaniu procesem świadczenia specjalistycznych usług inżynieryjnych i technicznych w połączeniu z kierowaniem dużym zespołem pracowników i zarządzaniem znaczącej wielkości budżetem. Zadaniem dyrektora będzie także określanie strategii dla wybranych działań oraz koordynacja tych działań w całym WCB. Oferujemy doskonałe środowisko pracy wraz z bardzo zmotywowanym zespołem inżynierów i administratorów.

Dyrektor będzie odpowiedzialny za całościowe zarządzanie dyrekcją. Przekazuje mu się również odpowiedzialność za cały budżet dyrekcji i rekrutację jej pracowników, a także za bezpieczeństwo placówki. Dyrektor wejdzie w skład zespołu kierowniczego wyższego szczebla WCB i będzie uczestniczył w opracowywaniu i realizacji zadań WCB.

Poszukujemy

Od kandydata wymaga się:

– motywacji do dalszego podnoszenia jakości usług świadczonych przez placówkę, usprawnienia procesu ich świadczenia, a także jeszcze lepszego ich ukierunkowania na potrzeby klientów,

– udokumentowanego doświadczenia na wyższych stanowiskach kierowniczych, najlepiej doświadczenia w kierowaniu placówką; wykształcenie inżynierskie będzie dodatkowym atutem,

– zdolności przywódczych niezbędnych do kierowania dużym zespołem pracowników i zarządzania znaczącej wielkości budżetem,

– dobrych umiejętności w zakresie negocjacji i komunikacji,

– podstawowej znajomości potrzeb organizacji badawczej,

– bardzo dobrej znajomości języka angielskiego; dobra znajomość języka włoskiego będzie dodatkowym atutem.

Kandydat musi:

1. Być obywatelem jednego z ośmiu nowych państw członkowskich Unii Europejskiej: Bułgarii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Republiki Słowackiej lub Rumunii.

2. Posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

(ii) lub poziom wykształcenia, które odpowiada ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne, właściwe doświadczenie gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata.

3. Posiadać przynajmniej 12-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na stanowiskach wymagających wyżej wymienionych kwalifikacji; przynajmniej 6 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1); wymagane jest również bezpośrednie doświadczenie w dziedzinie związanej z powyższym stanowiskiem.

4. Władać biegle jednym z języków urzędowych UE oraz dobrze znać inny język urzędowy UE. (Informujemy kandydatów, że procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana w wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Ponieważ mogłoby to dawać przewagę rodzimym użytkownikom tych języków, będą oni egzaminowani również w innym języku lub kilku innych językach).

5. Kandydat nie może mieć osiągniętego normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Wspólnot Europejskich rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym osoba ta osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodny z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu naboru, po czym kandydaci z tej listy zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, oraz do odbycia testów przeprowadzanych metodą assessment centre przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym.

Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Rekrutacja odbędzie się w Isprze (Włochy).

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego.

Kandydaci proszeni są o zarejestrowanie się w Internecie pod poniżej podanym adresem https://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm i postępowanie zgodnie z instrukcjami dotyczącymi poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń.

Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone dane zostały zarejestrowane.

Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia.

Do zgłoszenia należy załączyć życiorys w formacie Word lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje wydrukowane zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) listem poleconym(3) z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje i/lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 15 września 2009 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydaci w swoim życiorysie powinni wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych sześciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod kierownictwem kandydata w czasie zajmowania przez niego tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Termin rejestracji upływa dnia 15 września 2009 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff, COM/2009/10205, MO34 5/105, 1049 Brussels, BELGIUM.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2009.170A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Dyrekcja Generalna - Wspólne Centrum Badawcze - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja placówki w Isprze (JRC.C) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2009/10205.
Data aktu: 22/07/2009
Data ogłoszenia: 22/07/2009