Obsługa regularnych połączeń lotniczych - Zaproszenie do składania ofert złożone przez Zjednoczone Królestwo na mocy art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra (Szkocja).

Obsługa regularnych połączeń lotniczych

Zaproszenie do składania ofert złożone przez Zjednoczone Królestwo na mocy art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra (Szkocja)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2008/C 202/09)

(Dz.U.UE C z dnia 8 sierpnia 2008 r.)

1. Wprowadzenie

Na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Zjednoczone Królestwo ustanowiło obowiązek użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra(1). Wymagania dotyczące wspomnianego obowiązku użyteczności publicznej opublikowano w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 387 z dnia 21 grudnia 1996 r., str. 6-7, z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej C 355 z dnia 8 grudnia 1999 r., str. 3-4, C 310 z dnia 13 grudnia 2002 r., str. 7-8, C 278 z dnia 19 listopada 2003 r., str. 5-6, C 321 z dnia 16 grudnia 2005 r., str. 5-6, C 184 z dnia 8 sierpnia 2006 r., str. 4 oraz C 201 z dnia 7 sierpnia 2008 r., str. 2.

W przypadku gdy do dnia 1 marca 2009 r. żaden przewoźnik lotniczy nie uruchomi lub nie będzie zamierzał wkrótce uruchomić regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra, zgodnie z ustanowionym obowiązkiem użyteczności publicznej i nie ubiegając się przy tym o żadne dofinansowanie, Zjednoczone Królestwo postanowiło, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 1 lit. d) wspomnianego powyżej rozporządzenia, w dalszym ciągu stosować ograniczony dostęp do omawianych tras, przyznając prawo obsługi takich połączeń, począwszy od dnia 1 kwietnia 2009 r., jednemu przewoźnikowi lotniczemu wybranemu w drodze przetargu publicznego.

2. Przedmiot zaproszenia do składania ofert

Obsługa od dnia 1 kwietnia 2009 r. regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra zgodnie z ustanowionym w odniesieniu do tych tras obowiązkiem użyteczności publicznej opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 387 z dnia 21 grudnia 1996 r., str. 6-7, z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej C 355 z dnia 8 grudnia 1999 r., str. 3-4, C 310 z dnia 13 grudnia 2002 r., str. 7-8, C 278 z dnia 19 listopada 2003 r., str. 5-6, C 321 z dnia 16 grudnia 2005 r., str. 5-6, C 184 z dnia 8 sierpnia 2006 r., str. 4 oraz C 201 z dnia 7 sierpnia 2008 r., str. 2.

3. Udział w przetargu

W przetargu uczestniczyć mogą wszyscy przewoźnicy posiadający ważne koncesje wydane przez państwo członkowskie na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie przyznawania licencji przewoźnikom lotniczym. Obsługa przedmiotowych połączeń będzie się odbywać zgodnie z przepisami Urzędu Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Authority, CAA).

4. Procedura przetargowa

Niniejsze zaproszenie do składania ofert podlega przepisom art. 4 ust. 1 lit. d), e), f), g), h) oraz i) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92.

5. Dokumenty przetargowe

Pełną dokumentację przetargową, w tym formularz zamówienia, specyfikacje, warunki zamówienia/harmonogram wykonania zamówienia, jak również oryginalny tekst obowiązku użyteczności publicznej, opublikowany w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 387 z dnia 21 grudnia 1996 r., str. 6-7, z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej C 355 z dnia 8 grudnia 1999 r., str. 3-4, C 310 z dnia 13 grudnia 2002 r., str. 7-8, C 278 z dnia 19 listopada 2003 r., str. 5-6, C 321 z dnia 16 grudnia 2005 r., str. 5-6, C 184 z dnia 8 sierpnia 2006 r., str. 4 oraz C 201 z dnia 7 sierpnia 2008 r., str. 2 można uzyskać bezpłatnie pod adresem zamawiającego:

The Scottish Government, Transport Directorate, Aviation Policy, Victoria Quay, Edinburgh EH6 6QQ,

United Kingdom

Tel.: (44) 131.244 0854 lub (44) 131.244 0867

Faks: (44) 131.244 0463

Kontakt: Grace McGuire lub Ken Crawford, The Scottish Government, Aviation Policy

Adresy e-mail: grace.mcguire@scotland.gsi.gov.uk - ken.crawford@scotland.gsi.gov.uk

Zainteresowane linie lotnicze wzywa się do składania dokumentów przetargowych, zawierających zaświadczenie o sytuacji finansowej (należy dostarczyć sprawozdanie roczne oraz sprawozdania finansowe z ostatnich 3 lat zbadane przez biegłych rewidentów, jeżeli są one dostępne, wraz z wysokością obrotów i zysku przed opodatkowaniem za ostatnie 3 lata), a także dokumenty potwierdzające dotychczasowe doświadczenie i możliwości techniczne świadczenia opisywanych usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia wymogu dostarczenia dodatkowych informacji na temat finansowo-technicznych zasobów i możliwości oferenta.

Prawo do obsługi połączeń pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra jest przyznawane na zasadzie objęcia wszystkich 3 połączeń jednym zamówieniem. Oferty zostaną ocenione według kryterium oferty najkorzystniejszej ekonomicznie w zakresie możliwości zapewnienia obsługi każdego z 3 połączeń w okresie obowiązywania zamówienia. Oprócz wykazania, że wskazane statki powietrzne mogą bezpiecznie latać na trasach do i z odpowiednich portów lotniczych, oferenci muszą również posiadać, w momencie składania oferty, stosowne zezwolenie właściwego organu regulacyjnego na obsługę tych 3 tras w pełnym zakresie. Kwoty zawarte w ofercie należy wyrazić w funtach szterlingach, a wszystkie wymagane dokumenty muszą być sporządzone w języku angielskim. Zamówienie udzielone w wyniku przetargu podlega przepisom prawa szkockiego i wyłącznej jurysdykcji sądów szkockich.

6. Dofinansowanie

Składane oferty powinny zawierać określenie wysokości kwoty dofinansowania wymaganej do obsługi regularnych połączeń w okresie od planowanej daty rozpoczęcia do dnia 31 marca 2012 r. (z analizą poszczególnych lat). Dla uniknięcia wątpliwości składane oferty, dotyczące obsługi połączeń pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra, powinny zawierać określenie wysokości kwoty dofinansowania wymaganej do obsługi tych 3 połączeń. Wysokość dofinansowania należy obliczyć na podstawie specyfikacji. Maksymalna kwota ostatecznie przyznanego dofinansowania podlega korekcie jedynie w przypadku nieprzewidzianej zmiany warunków świadczenia usług.

Wyboru oferty dokonuje Szkocka Rada Ministrów. Wszystkie płatności w ramach zamówienia będą dokonywane w funtach szterlingach.

7. Czas trwania umowy, zmiany i rozwiązanie umowy

Umowa będzie obowiązywać od dnia 1 kwietnia 2009 r. do dnia 31 marca 2012 r. Oczekiwane jest nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie wspólnych zasad realizacji usług transportu lotniczego na terenie Wspólnoty, uchylające i przekształcające rozporządzenia Rady (EWG) nr 2407/92, (EWG) nr 2408/92 i (EWG) nr 2409/92. Okres obowiązywania umowy zostanie przedłużony do dnia 31 marca 2013 r., jeżeli wspomniane rozporządzenie, w przypadku jego przyjęcia i wejścia w życie przed dniem 1 kwietnia 2009 r., dopuści taką możliwość. Wszelkie zmiany lub wypowiedzenie umowy są możliwe na warunkach określonych umową. Zmiany w przedmiocie zamówienia dopuszcza się jedynie za zgodą zamawiającego.

8. Kary w przypadku niestosowania się przewoźnika do warunków umowy

W przypadku gdy przewoźnik nie zapewni wykonania lotu z jakichkolwiek względów, za wyjątkiem okoliczności podanych poniżej, Szkocka Rada Ministrów ma prawo zmniejszyć dofinansowanie proporcjonalnie za każdy niewykonany lot. Dofinansowania nie zmniejsza się, jeżeli powodem nieodbycia się lotu jest jedna z poniższych okoliczności i nie doszło do tego w wyniku działań lub zaniedbań przewoźnika:

– warunki pogodowe,

– zamknięcie portów lotniczych,

-zagrożenie terrorystyczne,

– strajki,

– względy bezpieczeństwa.

Zgodnie z warunkami zamówienia przewoźnik zobowiązany jest również do złożenia odpowiednich wyjaśnień w przypadku niewykonania lotu.

9. Termin składania ofert

1 miesiąc od daty opublikowania niniejszego zaproszenia.

10. Procedura składania wniosków

Oferty należy przesłać na adres podany w pkt 5 powyżej. Osobami uprawnionymi do otwarcia ofert są wyznaczeni pracownicy Aviation Policy Branch oraz Scottish Procurement Directorate w ramach Scottish Government (rządu szkockiego).

11. Ważność zaproszenia do składania ofert

Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92, niniejsze zaproszenie do składania ofert jest ważne pod warunkiem, że żaden wspólnotowy przewoźnik lotniczy w terminie do dnia 1 marca 2009 r. nie przedstawi programu obsługi przedmiotowych połączeń począwszy od dnia 1 kwietnia 2009 r. lub wcześniej, zgodnie z ustanowionym obowiązkiem użyteczności publicznej, wraz z późniejszymi zmianami, oraz bez otrzymania jakiegokolwiek dofinansowania.

______

(1) Port lotniczy w Glasgow oznacza Międzynarodowy Port Lotniczy Glasgow.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.202.20

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Obsługa regularnych połączeń lotniczych - Zaproszenie do składania ofert złożone przez Zjednoczone Królestwo na mocy art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w odniesieniu do regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra (Szkocja).
Data aktu: 08/08/2008
Data ogłoszenia: 08/08/2008