Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001

(2008/C 130/08)

(Dz.U.UE C z dnia 28 maja 2008 r.)

Numer XA: XA 82/08

Państwo członkowskie: Hiszpania

Region: Comunidad Autónoma de Andalucía

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego

pomoc indywidualną:

Prórroga del 2008 al 2013 del régimen comunicado XA 56/07 - Subvenciones destinadas a la mejora de la producción y de la calidad de los plantones de hortalizas y de las plantas de vivero

Podstawa prawna:

Proyecto de orden por la que se modifica la Orden de 3 de mayo de 2007, por la que se establecen las bases reguladoras para la concesión de subvenciones destinadas a la mejora de la producción y de la calidad de los plantones de hortalizas y de las plantas de vivero, y se efectúa su convocatoria para 2008

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2.730.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: Inwestycje lub prace, na prowadzenie których przyznana zostanie pomoc, będą mogły otrzymać dotację w wysokości do 35 % w przypadku producentów indywidualnych (będących osobami fizycznymi lub prawnymi), grup producentów indywidualnych (będących osobami fizycznymi lub prawnymi, publicznymi lub prywatnymi nieposiadającymi osobowości prawnej) i wspólnot majątkowych (comunidades de bienes) oraz w wysokości 40 % w przypadku stowarzyszeń przedsiębiorców będących producentami (spółdzielnie rolnicze i stowarzyszenia rolników zajmujących się przetwórstwem).

Maksymalna kwota przyznanej dotacji nie może przekroczyć 200.000 EUR na jednego beneficjenta na każdy rok. Maksymalna kwota pomocy przyznanej jednemu beneficjentowi nie może zatem przekroczyć 400.000 EUR w okresie trzech lat obrachunkowych, oraz 500.000 EUR jeżeli przedsiębiorstwo znajduje się na obszarze o niekorzystnych warunkach gospodarowania lub na obszarach wymienionych w art. 36 lit. a) ppkt (i), (ii) lub (iii) rozporządzenia (WE) nr 1698/2005, wyznaczonych przez państwa członkowskie zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001

Data realizacji: Jeden miesiąc po opublikowaniu zarządzenia w dzienniku urzędowym Wspólnoty Autonomicznej Andaluzji

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: 6 lat. Przewidywana data wypłaty ostatniej transzy to dzień 31.12.2013

Cel pomocy: Niniejsze dotacje mają na celu podniesienie jakości produkcji materiału rozmnożeniowego warzyw i materiału szkółkarskiego i są przeznaczone dla producentów materiału szkółkarskiego i materiału rozmnożeniowego warzyw, a także należą do kategorii "Inwestycje w gospodarstwach rolnych" przewidzianej w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.

Pozycje kwalifikujące się do udzielenia dotacji przewidziane w art. 7 projektu zarządzenia Wspólnoty Autonomicznej zostały przewidziane w art. 4 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006, z wyjątkiem tych, które są wymienione w pkt 1a), 1d) i 2d) i które w dalszym ciągu są przewidziane w art. 14 ust. 2 wymienionego rozporządzanie. Następujące pozycje kwalifikują się do udzielenia dotacji:

1) W celu poprawy jakości i produkcji materiału szkółkarskiego możliwe będzie przyznanie dotacji na następujące inwestycje i prace:

a) otrzymywanie i testowanie nowych odmian i klonów gatunków lub grup gatunków, w odniesieniu do których przyjęto odpowiednie przepisy związane z kwalifikowalnością, jak również sadzenie roślin rodzicielskich skatalogowanych w kategorii co najmniej materiału kwalifikowanego gatunków lub grup gatunków, w odniesieniu do których przyjęto odpowiednie przepisy związane z kwalifikowalnością;

b) laboratorium przeprowadzające analizy sanitarne i związane z odmianami, jak również przeprowadzanie, w zakresie własnym lub osób trzecich, analiz sanitarnych i związanych z odmianami;

c) urządzenia, budynki i sprzęt wykorzystywane w procesie produkcji materiału szkółkarskiego, jak również polepszenie istniejących obiektów;

d) inwestycje mające na celu usuwanie i/lub wykorzystywanie odpadów skażających, jak również wprowadzanie i uzyskiwanie certyfikatów programów zapewniania jakości według normy ISO 9000 oraz programów ochrony środowiska według normy ISO 14000;

e) inwestycje mające na celu podniesienie jakości fitosanitarnej urządzeń i budynków w celu produkcji materiału szkółkarskiego;

f) automatyzacja oraz informatyzacja procesów produkcyjnych.

2) W celu udoskonalenia jakości i poprawy produkcji materiału rozmnożeniowego warzyw i materiału nasadzeniowego warzyw, innego niż materiał siewny, możliwe będzie przyznanie dotacji na następujące inwestycje i prace:

a) urządzenia i budynki wykorzystywane w procesie produkcji materiału rozmnożeniowego warzyw, jak również polepszenie istniejących obiektów, w szczególności związanych z procesami wysiewu, kiełkowania, nawożenia, klimatyzacji i kontroli środowiskowej;

b) inwestycje mające na celu podniesienie jakości fitosanitarnej urządzeń i budynków w celu produkcji materiału rozmnożeniowego warzyw;

c) laboratorium przeprowadzające analizy sanitarne i związane z odmianami, jak również przeprowadzanie, w zakresie własnym lub osób trzecich, analiz sanitarnych i związanych z odmianami;

d) inwestycje mające na celu usuwanie i/lub wykorzystywanie odpadów skażających, jak również wprowadzanie i uzyskiwanie certyfikatów programów zapewniania jakości według normy ISO 9000 oraz programów ochrony środowiska według normy ISO 14000;

e) automatyzacja oraz informatyzacja procesów produkcyjnych.

3. W celu popularyzacji wykorzystywania materiału rozmnożeniowego warzyw i materiału szkółkarskiego skatalogowanego w kategorii materiału kwalifikowanego wyłącznie przez stowarzyszenia producentów materiału rozmnożeniowego warzyw i materiału szkółkarskiego o charakterze niedochodowym, możliwe będzie przyznanie dotacji na następujące inwestycje i prace:

a) podnoszenie poziomu wiedzy o rynku i badanie rynku materiału rozmnożeniowego warzyw i materiału szkółkarskiego skatalogowanego w kategorii materiału kwalifikowanego;

b) testowanie nowych odmian i klonów gatunków lub grup gatunków w odniesieniu do których przyjęto odpowiednie przepisy związane z kwalifikowalnością.

Dotacje nie będą przyznawane w następujących przypadkach:

Dotacje przewidziane we wspomnianym zarządzeniu nie będą

przyznawane na następujące inwestycje:

a) podłączanie linii wysokiego napięcia w celu elektryfikacji;

b) wiercenie lub eksploatacja studni;

c) zbiorniki regulacyjne i magazynujące wodę do nawadniania;

d) drogi dostępu do urządzeń;

e) budynki biurowe i ich umeblowanie, z wyjątkiem sprzętu

informatycznego;

f) powszechnie stosowane maszyny i ogólnie narzędzia;

g) opłaty lub podatki, bez względu na to, czy mogą być odzyskane przez beneficjenta;

h) wydatki poniesione w związku z przeprowadzeniem inwestycji;

i) inwestycje zrealizowane w odniesieniu do używanego sprzętu;

j) inne inwestycje, które zgodnie z przepisami wspólnotowymi, krajowymi lub autonomicznymi nie mogą być dotowane.

Zarządzenie jest zgodne z wymogami art. 18 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006

Sektor(-y) gospodarki: Uprawa roślin: produkcja materiału rozmnożeniowego warzyw i materiału szkółkarskiego warzyw

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Consejería de Agricultura y Pesca de la Junta de Andalucía

C/ Tabladilla s/n

E-41071 Sevilla

Adres internetowy:

http://www.cap.junta-andalucia.es

Adres internetowy strony, na której znajduje się pełny tekst zarządzenia:

http://www.juntadeandalucia.es/agriculturaypesca/portal/opencms/ portal/DGPAgraria/Produccion_Agricola/proyecto_orden_modifica_ 3_mayo_07?entrada=tematica&tematica=271&subtematica=694

Inne informacje: Celem niniejszego załącznika jest spełnienie wymogów art. 3 ust. 2 lit. c) w odniesieniu do przedłożenia informacji przewidzianych w art. 20 ust. 1

Javier VISUS ARBESÚ

Kierownik Działu ds. Przepisów Wspólnotowych

Numer XA: XA 83/08

Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

Region: Wales

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego

pomoc indywidualną:

Welsh Red Meat Technical Support (Producers) Scheme

Podstawa prawna:

Natural Environment and Rural Communities Act 2006; Government of Wales Act 2006; Welsh Levy Board Order 2007/2008 (still to complete Parliamentary process)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2008-2009 r.: 1,75 mln GBP

2009-2010 r.: 1,75 mln GBP

2010-2011 r.: 1,75 mln GBP

2011-2012 r.: 1,75 mln GBP

2012-2013 r.: 1,75 mln GBP

2013-2014 r.: 1,75 mln GBP

Maksymalna intensywność pomocy: 100 %

Data realizacji: 1.4.2008

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: 31.3.2014

Cel pomocy: Rozwój sektorowy

Poniżej przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące zastosowanych artykułów i kosztów kwalifikowalnych programu:

Artykuł 14 koszty przedkonkurencyjnych badań rynku,

koszty koncepcji i projektu produktów wysokiej jakości, koszty wprowadzenia programów zapewnienia jakości,

koszty początkowej certyfikacji programów jakości,

koszty szkolenia personelu stosującego programy jakości,

koszty zachęt rocznych dla uczestników programów jakości,

koszty badań i tworzenia programów dla chronionych nazw żywności.

Wszystkie środki spełniają warunki kwalifikowalności określone w art. 14.

Artykuł 15 koszty nierutynowych usług doradczych,

koszty kształcenia i szkolenia rolników i pracowników rolnych,

organizacja programu szkolenia oraz koszty podróży/pobytu dla uczestników,

koszty rozpowszechnienia wiedzy naukowej,

koszty organizacji forów wymiany wiedzy między przedsiębiorstwami, targów, wystaw i konkursów,

koszty udziału, podróży, publikacji,

wynajmu pomieszczeń i sprzętu, wynagrodzenie prelegentów,

nagrody symboliczne,

koszty katalogów dostawców, rozpowszechniania informacji o systemach jakości i o produktach.

Wszystkie środki spełniają warunki kwalifikowalności określone w art. 15

Sektor(-y) gospodarki: Produkcja bydła/owiec/świni

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Hybu Cig Cymru - Meat Promotion Wales

PO Box 176

Aberystwyth

Wales SY23 2YA

United Kingdom

Adres internetowy:

http://www.hybucigcymru.org/content.php?nID=13;pubCatID=119; lID=1

Inne informacje: Program jest ograniczony do MŚP produkujących mięso czerwone w Walii.

Stanowi on zachętę do produkcji mięsa czerwonego wysokiej jakości zgodnie z art. 14.

W ramach programu producenci w Walii otrzymają również wsparcie techniczne.

Pomoc wynosi maksymalnie 100 % kosztów kwalifikowalnych każdego działania w ramach tej części programu, w stosownych przypadkach do określonych progów.

Działania te obejmują:

Środki zachęcające do produkcji mięsa czerwonego wysokiej jakości.

Nierutynowe usługi doradcze. Producenci nie otrzymują bezpośrednich płatności.

Kształcenie i szkolenie oraz organizacja imprez i konkursów w celu dalszego rozwoju umiejętności, łącznie z wsparciem dla uczestników.

Innce części programu obejmują szkolenie i pomoc innego rodzaju dla podmiotów dokonujących przetwarzania i wprowadzania na rynek walijskiego mięsa czerwonego i produktów mięsnych. Są one zgłaszane na mocy rozporządzeń o wyłączeniu grupowym (WE) nr 68/2001 i (WE) nr 70/2001.

Podpisano i opatrzono datą w imieniu Departamentu ds. Środowiska, Żywności i Spraw Wsi (Department for Environment, Food and Rural Affairs - właściwy organ w Zjednoczonym Królestwie)

Duncan Kerr

Agricultural State Aid

Department for Environment, Food and Rural Affairs

Area 8D, 9Millbank

C/o Nobel House

17 Smith Square

Westminster

SW1P 3JR London

United Kingdom

Numer XA: XA 84/08

Państwo członkowskie: Belgia

Region: Vlaanderen

Nazwa programu pomocy:

Kleine Herkauwers Vlaanderen vzw

Podstawa prawna:

Decreet van 21 december 2007 houdende de algemene uitgavenbegroting van de Vlaamse Gemeenschap voor het begrotingsjaar 2008.

Koninklijk besluit van 20 oktober 1992 betreffende de verbetering van de schapen- en geitenrassen (arręté royal du 20 octobre 1992 relatif ŕ l'amélioration des espčces ovine et caprine).

Ministerieel besluit van 21 oktober 1992 betreffende de verbetering van de schapen- en geitenrassen (arręté ministériel du 21 octobre 1992 relatif ŕ l'amélioration des espčces ovine et caprine)

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

59.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: Maksymalna intensywność pomocy na pokrycie wydatków administracyjnych związanych z założeniem i prowadzeniem ksiąg hodowlanych wynosi 100 %.

Maksymalna intensywność pomocy na pokrycie wydatków związanych z testami na obecność TSE wynosi 100 %

Data realizacji: Pomoc można przyznać najwcześniej od dnia 1 marca, 15 dni po dacie złożenia wniosku.

Pomoc można przyznać na mocy decyzji wykonawczych. Decyzje wykonawcze sporządza się corocznie. Należy sporządzić projekt decyzji wykonawczej, ujmując w nim "klauzulę zawieszającą"

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Pomoc jest dostępna do dnia 31.12.2008

Cel pomocy: Zatwierdzony podmiot Kleine Herkauwers Vlaanderen vzw (KHV) - "Flamandzkie stowarzyszenie hodowców małych przeżuwaczy" - prowadzi księgi hodowlane 11 ras owiec i 5 ras kozłów. W 2008 r. dodanych zostanie kilka innych ras. KHV oświadcza, że pomoc przeznaczona będzie na pokrycie kosztów założenia i prowadzenia ksiąg hodowlanych oraz wprowadzania do bazy danych informacji o urodzeniach i danych genealogicznych, oraz kosztów wytworzenia i wydania świadectw zootechnicznych i rodowodowych.

KHV przeprowadza również testy na obecność TSE w gospodarstwach hodowców należących do stowarzyszenia.

Część wydatków poniesionych przez hodowców zostanie pokryta ze środków niniejszego programu.

Pomoc przyznaje się na mocy art. 16 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Pomoc spełnia kryteria określone w art. 16 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.

Artykuł 16 ust. 1 lit. a): maksymalna intensywność pomocy na pokrycie wydatków administracyjnych związanych z założeniem i prowadzeniem ksiąg hodowlanych wynosi 100 %.

Artykuł 16 ust. 1 lit. g): pomoc w wysokości do 100 % na pokrycie kosztów testów na obecność TSE.

W przypadku obowiązkowych testów na obecność BSE u bydła poddanego ubojowi w celu spożycia przez ludzi całkowite wsparcie bezpośrednie i pośrednie, obejmujące płatności Wspólnoty, nie może przekraczać 40 EUR za test. Kwota ta odnosi się do całkowitych kosztów przeprowadzania testów, obejmujących: zestaw do badań, pobranie, transport, badanie, przechowywanie i zniszczenie próbki.

Wprowadzono program monitorowania, który gwarantuje bezpieczne usuwanie padłych zwierząt.

Pomoc nie obejmuje bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Sektor(-y) gospodarki: Sektory hodowli zwierząt

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Departement Landbouw en Visserij

Duurzame Landbouwontwikkeling

Ellips, 6e verdieping

Koning Albert II laan, 35, bus 40

B-1030 Brussel

Adres internetowy:

http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/landbouw/info/steun/eu.html

Inne informacje: -

Jules VAN LIEFFERINGE

Sekretarz Generalny

Numer XA: XA 85/08

Państwo członkowskie: Belgia

Region: Vlaanderen

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego

pomoc indywidualną:

Vlaamse Confederatie van het Paard vzw

Podstawa prawna:

Decreet van 21 december 2007 houdende de algemene uitgavenbegroting van de Vlaamse Gemeenschap voor het begrotingsjaar 2008.

Koninklijk besluit van 10 december 1992 betreffende de verbetering van paardachtigen (arręté royal du 10 décembre 1992 relatif ŕ l'amélioration des équidés).

Ministerieel besluit van 23 december 1992 betreffende de verbetering van paardachtigen (arręté ministériel du 23 décembre 1992 relatif ŕ l'amélioration des équidés)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

84.750 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: Maksymalna intensywność pomocy na pokrycie wydatków administracyjnych związanych z założeniem i prowadzeniem ksiąg hodowlanych wynosi 100 %

Data realizacji: Pomoc można przyznać najwcześniej od dnia 1 marca, 15 dni po dacie złożenia wniosku.

Pomoc można przyznać na mocy decyzji wykonawczych. Decyzje wykonawcze sporządza się corocznie. Należy sporządzić projekt decyzji wykonawczej, ujmując w nim "klauzulę zawieszającą"

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Pomoc jest dostępna do dnia 31.12.2008

Cel pomocy: Zatwierdzona jednostka Vlaamse Confederatie van het Paard vzw (VCP) stwierdza, że pomoc przyznaje się na pokrycie wydatków administracyjnych związanych z utworzeniem i prowadzeniem ksiąg hodowlanych koni i osłów.

Pomoc przyznaje się na mocy art. 16 rozporządzenie (WE) nr 1857/2006. Pomoc spełnia kryteria określone w art. 16 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.

Art. 16 ust. 1 lit. a): maksymalna intensywność pomocy na pokrycie wydatków administracyjnych związanych ze stworzeniem i prowadzeniem ksiąg hodowlanych wynosi 100 %

Sektor(-y) gospodarki: Sektory hodowli zwierząt

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Departement Landbouw en Visserij

Duurzame Landbouwontwikkeling

Ellips, 6e verdieping

Koning Albert II laan, 35, bus 40

B-1030 Brussel

Adres internetowy:

http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/landbouw/info/steun/eu.html

Inne informacje: -

Jules VAN LIEFFERINGE

Sekretarz Generalny

Numer XA: XA 86/08

Państwo członkowskie: Belgia

Region: Vlaanderen

Nazwa programu pomocy:

Steunpunt Levend Erfgoed vzw

Podstawa prawna:

Decreet van 21 december 2007 houdende de algemene uitgavenbegroting van de Vlaamse Gemeenschap voor het begrotingsjaar 2008.

Koninklijk besluit van 20 oktober 1992 betreffende de verbetering van de schapen- en geitenrassen.

Ministerieel besluit van 21 oktober 1992 betreffende de verbetering van de schapen- en geitenrassen

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

13.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: Maksymalna intensywność pomocy na pokrycie wydatków administracyjnych związanych z założeniem i prowadzeniem ksiąg hodowlanych wynosi 100 %.

Maksymalna intensywność pomocy na pokrycie kosztów testów na obecność TSE

Data realizacji: Pomoc można przyznać najwcześniej od dnia 1 marca, 15 dni po dacie złożenia wniosku.

Pomoc można przyznać na mocy decyzji wykonawczych. Decyzje wykonawcze sporządza się corocznie. Należy sporządzić projekt decyzji wykonawczej, ujmując w nim "klauzulę zawieszającą"

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Pomoc jest dostępna do dnia 31.12.2008

Cel pomocy: Zarejestrowane stowarzyszenie Steunpunt Levend Erfgoed vzw (SLE) - "Ośrodek wspierania żywego dziedzictwa" (organizacja typu non-profit) - prowadzi księgi hodowlane ośmiu rzadkich ras owiec. W 2008 r. przewiduje się dodanie kilku ras z sektora małych przeżuwaczy lub innych sektorów hodowlanych. SLE oświadcza, że pomoc przeznaczona będzie na pokrycie kosztów założenia i prowadzenia ksiąg hodowlanych oraz wprowadzania do bazy danych informacji o urodzeniach i danych genealogicznych, oraz kosztów wytworzenia i wydania świadectw zootechnicznych i rodowodowych.

SLE przeprowadza również testy na obecność TSE w gospodarstwach hodowców należących do ośrodka.

Część wydatków poniesionych przez hodowców zostanie pokryta ze środków niniejszego programu.

Pomoc przyznaje się na mocy art. 16 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Pomoc spełnia kryteria określone w art. 16 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.

Artykuł 16 ust. 1 lit. a): maksymalna intensywność pomocy na pokrycie wydatków administracyjnych związanych z założeniem i prowadzeniem ksiąg hodowlanych wynosi 100 %.

Artykuł 16 ust. 1 lit. g): pomoc w wysokości do 100 % na pokrycie kosztów testów na obecność TSE.

W przypadku obowiązkowych testów na obecność BSE u bydła poddanego ubojowi w celu spożycia przez ludzi całkowite wsparcie bezpośrednie i pośrednie, obejmujące płatności Wspólnoty, nie może przekraczać 40 EUR za test. Kwota ta odnosi się do całkowitych kosztów przeprowadzania testów, obejmujących: zestaw do badań, pobranie, transport, badanie, przechowywanie i zniszczenie próbki.

Wprowadzono program monitorowania, który gwarantuje bezpieczne usuwanie padłych zwierząt.

Pomoc nie obejmuje bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Sektor(-y) gospodarki: Sektory hodowli zwierząt

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Departement Landbouw en Visserij

Duurzame Landbouwontwikkeling

Ellips, 6e verdieping

Koning Albert II laan, 35, bus 40

B-1030 Brussel

Adres internetowy:

http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/landbouw/info/steun/eu.html

Inne informacje: -

Jules VAN LIEFFERINGE

Sekretarz Generalny

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.130.16

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.
Data aktu: 28/05/2008
Data ogłoszenia: 28/05/2008