Zmiana rozporządzenia w sprawie zakresu danych i wykazu rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 sierpnia 2025 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu danych i wykazu rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. z 2024 r. poz. 1275 i 1717 oraz z 2025 r. poz. 1019) zarządza się, co następuje:
§  1.
 W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2023 r. w sprawie zakresu danych i wykazu rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane (Dz. U. poz. 1342) w załączniku:
1)
w lp. 1 w kolumnie 3:
a)
wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

"Dane, w tym dane osoby niepełnoletniej udostępniane użytkownikowi aplikacji mObywatel jako rodzicowi albo opiekunowi prawnemu osoby niepełnoletniej, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel:",

b)
w pkt 8:
uchyla się tiret trzecie,
dodaje się tiret czwarte-siedemnaste w brzmieniu:

"– data przekazania do organu gminy,

– data przyjęcia w organie gminy,

– data odbioru przez obywatela,

– przyczyna unieważnienia,

– oznaczenie organu unieważniającego,

– data przekazania danych o unieważnieniu do Systemu Informacyjnego Schengen,

– data i czas zawieszenia,

– oznaczenie organu zawieszającego,

– data i czas cofnięcia zawieszenia,

– oznaczenie organu cofającego zawieszenie,

– data ważności w przypadku, o którym mowa w art. 12g ust. 3 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych,

– status warstwy elektronicznej,

– data zwrotu unieważnionego dowodu osobistego,

– oznaczenie organu gminy, do którego zwrócono unieważniony dowód osobisty;",

c)
dodaje się pkt 9-19 w brzmieniu:

"9) imię ojca;

10) imię i nazwisko rodowe matki;

11) data i miejsce urodzenia;

12) płeć;

13) obywatelstwo;

14) powód ubiegania się o wydanie dowodu osobistego;

15) informacja o wyrażeniu zgody na zamieszczenie w warstwie elektronicznej dowodu osobistego certyfikatu podpisu osobistego;

16) informacja o pobraniu odcisków palców;

17) odwzorowanie podpisu;

18) dane dotyczące wniosku o wydanie dowodu osobistego:

a) numer wniosku,

b) data złożenia wniosku,

c) oznaczenie organu wydającego dowód osobisty,

d) status wniosku,

e) dane o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania:

– data pozostawienia wniosku bez rozpoznania,

– oznaczenie organu pozostawiającego wniosek bez rozpoznania,

– przyczyna pozostawienia wniosku bez rozpoznania;

19) dane dotyczące dowodu osobistego:

a) przyczyna wydania dowodu osobistego,

b) numer i data wydania decyzji, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych oraz oznaczenie organu wydającego decyzję,

c) numer i data wydania decyzji, o której mowa w art. 52 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych oraz oznaczenie organu wydającego decyzję.";

2)
w lp. 2 w kolumnie 3:
a)
wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

"Dane, w tym dane osoby niepełnoletniej udostępniane użytkownikowi aplikacji mObywatel jako rodzicowi albo opiekunowi prawnemu osoby niepełnoletniej, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel:",

b)
po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) nazwisko rodowe;",

c)
w pkt 15 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 16 i 17 w brzmieniu:

"16) data zawarcia związku małżeńskiego, oznaczenie aktu małżeństwa i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony;

17) oznaczenie aktu urodzenia i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony.";

3)
w lp. 3 w kolumnie 3 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) imię i nazwisko;";

4)
lp. 4 otrzymuje brzmienie:
4 Centralna ewidencja pojazdów, o której mowa w art. 80a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu Minister właściwy do spraw informatyzacji Dane:

1) identyfikujące pojazd:

a) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy pojazdu,

b) numer rejestracyjny pojazdu;

drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 oraz z 2025 r. poz. 820 i 1006) 2) o właścicielu pojazdu:

a) imię i nazwisko (nazwa lub firma),

b) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument,

c) data i miejsce urodzenia,

d) numer identyfikacyjny REGON,

e) adres zamieszkania (siedziby);

3) o posiadaczu pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym:

a) imię i nazwisko (nazwa lub firma),

b) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument,

c) data i miejsce urodzenia,

d) numer identyfikacyjny REGON,

e) adres zamieszkania (siedziby);

4) o użytkowniku pojazdu użytkowanego na podstawie umowy leasingu, o rejestrację którego wnioskował leasingodawca (właściciel pojazdu): a) imię i nazwisko (nazwa lub firma),

b) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument,

c) data i miejsce urodzenia,

d) numer identyfikacyjny REGON,

e) adres zamieszkania (siedziby);

5) o zbyciu pojazdu:

a) data zgłoszenia zbycia pojazdu,

b) data zbycia pojazdu,

c) dane nabywcy:

- imię i nazwisko (nazwa lub firma),

- numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument,

- data i miejsce urodzenia,

- numer identyfikacyjny REGON,

- adres zamieszkania (siedziby);

6) o obowiązkowym ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu: a) dane zakładu ubezpieczeń, który zawarł umowę,

b) dane o umowie;

7) o zastawach rejestrowych ustanowionych na pojeździe:

a) dane o pojeździe, na którym ustanowiono zastaw rejestrowy,

b) numer pozycji w rejestrze zastawów,

c) data dokonania wpisu w rejestrze zastawów,

d) imię i nazwisko (nazwa lub firma) zastawnika,

e) numer PESEL zastawnika,

f) numer identyfikacyjny REGON zastawnika,

g) data wykreślenia zastawu z rejestru zastawów,

h) nazwa (oznaczenie) sądu, który dokonał wpisu;

8) o dokumentach pojazdu:

a) dane o dowodzie rejestracyjnym,

b) dane o pozwoleniu czasowym

- oraz o ich wtórnikach;

9) o tablicach rejestracyjnych pojazdu i ich legalizacji oraz o ich wtórnikach;

10) o badaniach technicznych pojazdu;

11) o szkodach istotnych;

12) o nadaniu i wybiciu nowego numeru nadwozia (podwozia);

13) techniczne o pojeździe;

14) o kradzieży i odnalezieniu pojazdu;

15) o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego;

16) o demontażu pojazdu lub przyjęciu niekompletnego pojazdu;

17) o czasowym wycofaniu i ponownym dopuszczeniu do ruchu pojazdu oraz o jego wyrejestrowaniu;

18) o homologacji pojazdu, dopuszczeniu jednostkowym pojazdu, krajowym indywidualnym dopuszczeniu pojazdu, unijnym indywidualnym dopuszczeniu pojazdu, dopuszczeniu indywidualnym WE pojazdu, dopuszczeniu do ruchu drogowego pojazdu z końcowej partii produkcji;

19) o zabezpieczeniach ustanowionych na pojeździe, w tym o zajęciu pojazdu przez organ egzekucyjny oraz o ich zniesieniu;

20) o wymianie drogomierza;

21) o wydanych zezwoleniach na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd;

22) o odczycie wskazania drogomierza w czasie kontroli.

5)
lp. 6 otrzymuje brzmienie:
6 Baza danych systemu informacji oświatowej, o której mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia

15 kwietnia 2011 r.

Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania Dane:

1) ucznia:

a) imię (imiona) i nazwisko,

b) data urodzenia,

c) numer PESEL,

o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152, 858, 1572 i 1933 oraz z 2025 r. poz. 1019) d) fotografia kolorowa zawierająca wizerunek twarzy ucznia,

e) informacja o posiadaniu przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,

f) numer mLegitymacji szkolnej,

g) data wydania mLegitymacji szkolnej,

h) data ważności mLegitymacji szkolnej,

i) data i przyczyna unieważnienia mLegitymacji szkolnej,

j) kod QR służący do wydania mLegitymacji szkolnej;

2) nauczyciela:

a) imię (imiona) i nazwisko,

b) numer PESEL,

c) numer mLegitymacji, o której mowa w art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986 i 1871 oraz z 2025 r. poz. 620 i 1019),

d) data wydania mLegitymacji,

e) data i przyczyna unieważnienia mLegitymacji;

3) szkoły lub placówki oświatowej, do której uczeń uczęszcza lub w której nauczyciel jest zatrudniony: a) numer w Rejestrze Szkół i Placówek

Oświatowych,

b) nazwa szkoły, placówki oświatowej albo zespołu szkół i placówek oświatowych, jeżeli szkoła lub placówka oświatowa wchodzi w skład zespołu,

c) adres siedziby szkoły, placówki oświatowej albo zespołu szkół i placówek oświatowych, jeżeli szkoła lub placówka oświatowa wchodzi w skład zespołu oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i adres strony internetowej,

d) imię i nazwisko dyrektora szkoły, placówki oświatowej albo zespołu szkół i placówek oświatowych, jeżeli szkoła lub placówka oświatowa wchodzi w skład zespołu.

6)
skreśla się lp. 7;
7)
w lp. 12 w kolumnie 3:
a)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) imię (imiona);",

b)
uchyla się pkt 3,
c)
pkt 6-8 otrzymują brzmienie:

"6) numer mLegitymacji;

7) określenie terminu ważności mLegitymacji;

8) oznaczenie organu rentowego, który wydał mLegitymację.",

d)
uchyla się pkt 9;
8)
w lp. 13 w kolumnie 3:
a)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) numer PESEL, o ile taki posiada oraz data urodzenia, o ile nie posiada numeru PESEL;",

b)
uchyla się pkt 4,
c)
po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

"6a) informacja o obywatelstwie;",

d)
po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:

"7a) adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045 i 1841), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy, o ile taki posiada;",

e)
pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) inne niż wymienione w pkt 7 i 7a dane kontaktowe przedsiębiorcy, w szczególności adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu, o ile dane te zostały zgłoszone przez przedsiębiorcę we wniosku o wpis do CEIDG;",

f)
po pkt 11 dodaje się pkt 11a w brzmieniu:

"11a) dane innego niż wymieniony w pkt 15, 16 i 19 przedstawiciela ustawowego, o ile są wymagane;",

g)
w pkt 14 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 15-26 w brzmieniu:

"15) informacja o ograniczeniu lub utracie zdolności do czynności prawnych oraz o ustanowieniu kurateli lub opieki, obejmująca dane kuratora lub opiekuna;

16) informacja o ogłoszeniu upadłości, o zakończeniu lub umorzeniu postępowania upadłościowego oraz dane syndyka;

17) informacja o prawomocnym oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości z tego powodu, że majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania lub wystarcza jedynie na zaspokojenie tych kosztów;

18) informacja o prawomocnym uchyleniu lub wygaśnięciu układu zawartego w postępowaniu restrukturyzacyjnym, upadłościowym lub naprawczym;

19) informacja o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego, o jego zakończeniu lub umorzeniu albo uprawomocnieniu się postanowienia o zatwierdzeniu układu w postępowaniu o zatwierdzenie układu oraz dane nadzorcy lub zarządcy;

20) informacja o przekształceniu przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą w jednoosobową spółkę kapitałową;

21) informacja o zakazie prowadzenia działalności gospodarczej;

22) informacja o zakazie wykonywania określonego zawodu, którego wykonywanie przez przedsiębiorcę podlega wpisowi do CEIDG;

23) informacja o zakazie prowadzenia działalności związanej z wychowaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub z opieką nad nimi;

24) informacja o istnieniu lub ustaniu małżeńskiej wspólności majątkowej, o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG;

25) dane zarządcy sukcesyjnego, o ile zarządca sukcesyjny został powołany;

26) informacje dotyczące uzyskania i utraty kwalifikacji zawodowych potwierdzonych dyplomem mistrza lub świadectwem czeladniczym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz. U. z 2020 r. poz. 2159 oraz z 2025 r. poz. 769), wydanym przez izbę rzemieślniczą.";

9)
dodaje się lp. 14-19 w brzmieniu:
14 Baza adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. Minister właściwy do spraw informatyzacji Dane podmiotu niepublicznego będącego osobą fizyczną:

1) imię i nazwisko;

2) firma - w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045 i 1841) 3) tytuł zawodowy adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego, doradcy restrukturyzacyjnego, notariusza lub rzecznika patentowego - w przypadku osoby fizycznej posiadającej tytuł zawodowy;

4) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany - w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

5) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informacja o jego unieważnieniu lub uchyleniu - w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

6) adres do korespondencji;

7) adres do doręczeń - w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej

Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

8) numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2015/1501 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ram interoperacyjności na podstawie art. 12 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (Dz. Urz. UE L 235 z 09.09.2015, str. 1, z późn. zm.);

9) adres do doręczeń elektronicznych;

10) adres do doręczeń elektronicznych wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej - w przypadku osoby fizycznej wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

11) adres do doręczeń elektronicznych wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności zawodowej - w przypadku osoby fizycznej będącej adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym, doradcą restrukturyzacyjnym, notariuszem lub rzecznikiem patentowym;

12) adres poczty elektronicznej, o którym mowa w art. 14 ust. 1 pkt 8 i art. 16 ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych;

13) oznaczenie dostawcy publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego;

14) data wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych;

15) data wykreślenia adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych;

16) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany - niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2015/1501 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ram interoperacyjności na podstawie art. 12 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym;

17) informację o korzystaniu z dodatkowych usług, o których mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia

18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, w zakresie wymiany korespondencji między podmiotami niepublicznymi.

15 Elektroniczna platforma usług administracji publicznej, o której mowa w art. 19a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 i 1717 oraz z 2025 r. poz. 1006 i 1019) Minister właściwy do spraw informatyzacji Dane użytkownika:

1) imię (imiona);

2) nazwisko;

3) numer PESEL, jeżeli użytkownik posiada;

4) adres poczty elektronicznej;

5) numer telefonu komórkowego;

6) identyfikator użytkownika.

16 Rejestr

Dokumentów Paszportowych, o którym mowa w art. 78 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r.

o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1063 oraz z 2025 r. poz. 1006)

Minister właściwy do spraw informatyzacji Dane, w tym dane osoby niepełnoletniej udostępniane użytkownikowi aplikacji mObywatel jako rodzicowi albo opiekunowi prawnemu osoby niepełnoletniej, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel:

1) imię (imiona);

2) nazwisko;

3) data urodzenia;

4) miejsce urodzenia;

5) obywatelstwo;

6) płeć;

7) numer PESEL;

8) nazwisko rodowe oraz poprzednie nazwiska, jeżeli były zmieniane;

9) imiona, nazwiska i nazwiska rodowe matki i ojca;

10) informacja o stopniu dyplomatycznym, funkcji, stanowisku lub tytule posiadacza paszportu dyplomatycznego;

11) dane dotyczące wniosku o wydanie dokumentu paszportowego:

a) numer wniosku,

b) nazwa organu realizującego wniosek,

c) status wniosku oraz data jego aktualizacji;

12) dane dotyczące dokumentu paszportowego, w tym nieważnego, wadliwie spersonalizowanego lub uszkodzonego w procesie personalizacji: a) data wydania i data ważności,

b) seria i numer,

c) nazwa organu wydającego,

d) status dokumentu paszportowego oraz data jego aktualizacji;

13) dane dotyczące wniosku o odmowę wydania i unieważnienie dokumentu paszportowego:

a) dane dotyczące tożsamości osoby, której wniosek dotyczy,

b) dane dotyczące organu, który wniosek złożył,

c) sygnatura akt sprawy i podstawa prawna wniosku,

d) data wpływu wniosku,

e) data wycofania wniosku przez uprawniony organ;

14) informacje o zastosowaniu oraz uchyleniu lub zmianie przez uprawniony organ prawomocnego środka zapobiegawczego w postaci zakazu opuszczania kraju połączonego z zatrzymaniem dokumentu paszportowego lub o tymczasowym zatrzymaniu dokumentu paszportowego przez uprawniony organ:

a) dane dotyczące tożsamości osoby, wobec której zastosowano środek zapobiegawczy lub tymczasowe zatrzymanie dokumentu paszportowego,

b) dane dotyczące organu, który zastosował środek zapobiegawczy lub zawiadomił o tymczasowym zatrzymaniu dokumentu paszportowego,

c) data wpływu informacji i sygnatura akt sprawy,

d) data wydania oraz dane dotyczące organu, który uchylił lub zmienił środek zapobiegawczy;

15) informacje o decyzji wydanej na podstawie art. 54 ust. 2 i art. 72 ust. 2 ustawy z dnia

27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych: a) data i przyczyna wydania decyzji,

b) nazwa organu wydającego decyzję oraz sygnatura akt sprawy.

17 Centralna baza danych ksiąg wieczystych, o której mowa w art. 363 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych Minister

Sprawiedliwości

Dane z ksiąg wieczystych (kw), w których w dziale II jest ujawniony numer PESEL użytkownika: 1) numer PESEL;

2) numer księgi wieczystej;

3) oznaczenie wydziału właściwego do prowadzenia księgi wieczystej: a) nazwa sądu,

b) numer wydziału,

c) nazwa wydziału;

i hipotece (Dz. U. z 2025 r. poz. 341) 4) typ księgi wieczystej;

5) data zamknięcia księgi wieczystej;

6) położenie nieruchomości:

a) województwo,

b) powiat,

c) gmina,

d) miejscowość.

18 System teleinformatyczny

Krajowego Rejestru Sądowego, o którym mowa w art. 3a ust. 1 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2025 r. poz. 869)

Minister

Sprawiedliwości

Dane podmiotów, z którymi użytkownik jest powiązany przez numer PESEL: 1) numer KRS;

2) nazwa (firma);

3) siedziba;

4) informacja o zarejestrowaniu w systemie teleinformatycznym sprawy obejmująca: a) numer KRS,

b) sygnaturę sprawy,

c) datę rejestracji spraw;

5) informacja o dokonaniu wpisu w KRS obejmująca:

a) numer KRS,

b) sygnaturę sprawy,

c) datę dokonania wpisu,

d) numer wpisu.

19 System teleinformatyczny,

o którym mowa w art. 37a ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. - Prawo konsularne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1329 oraz z 2025 r. poz. 1006)

Minister właściwy do spraw zagranicznych Dane, w tym dane osoby niepełnoletniej udostępniane użytkownikowi aplikacji mObywatel jako rodzicowi albo opiekunowi prawnemu osoby niepełnoletniej, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel:

1) imię (imiona);

2) nazwisko;

3) numer PESEL, jeżeli został nadany;

4) adres miejsca pobytu za granicą;

5) przewidywany okres pobytu za granicą, nie dłuższy niż 5 lat;

6) adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.

§  2.
 Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 1:
1)
pkt 5 w zakresie lp. 6 kolumny 3:
a)
pkt 1 i 3, który wchodzi w życie z dniem 17 września 2025 r.,
b)
pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 30 listopada 2025 r.;
2)
pkt 9 w zakresie:
a)
lp. 17, który wchodzi w życie z dniem 31 marca 2026 r.,
b)
lp. 18, który wchodzi w życie z dniem 31 maja 2026 r.,
c)
lp. 19, który wchodzi w życie z dniem 17 kwietnia 2026 r.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2025.1152

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie zakresu danych i wykazu rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane
Data aktu: 20/08/2025
Data ogłoszenia: 22/08/2025
Data wejścia w życie: 17/09/2025, 31/03/2026, 30/11/2025, 17/04/2026, 30/08/2025, 31/05/2026