CZĘŚĆ TEKSTOWA PLANU W ZAKRESIE USTALEŃ OGÓLNYCH ZAWIERAJĄCYCH WSKAZANIE ROZSTRZYGNIĘĆ OBOWIĄZUJĄCYCH NA CZĘŚCI LUB NA CAŁYM OBSZARZE OBJĘTYM PLANEM, ROZSTRZYGNIĘĆ DOTYCZĄCYCH ROZMIESZCZENIA INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO ORAZ KIERUNKÓW ROZWOJU TRANSPORTU I INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ
niewchodzących w skład infrastruktury portowej;
| Nr punktu | Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h | |
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 1 | 54°40'01,98"N | 17°03'20,36"E |
| dalej granica obszaru biegnie po granicy portu w Rowach ustanowionej w przepisach wydanych na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1125 oraz z 2025 r. poz. 409) | ||
| 2 | 54°40'00,82"N | 17°03'20,18"E |
|
dalej przebieg po granicy obowiązującej linii brzegu, o której mowa w art. 220 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2025 r. poz. 960) | ||
| 3 | 54°40'08,17"N | 17°03'03,80"E |
| 4 | 54°40'09,05"N | 17°03'02,81"E |
| 5 | 54°40'09,19"N | 17°03'02,61"E |
| 6 | 54°40'10,56"N | 17°03'00,87"E |
| 7 | 54°40'11,82"N | 17°02'59,24"E |
| 8 | 54°40'11,78"N | 17°02'59,72"E |
| 9 | 54°40'11,72" N | 17°03'00,52"E |
| 10 | 54°40'11,69"N | 17°03'00,94"E |
| dalej granica obszaru biegnie po granicy portu w Rowach ustanowionej w przepisach wydanych na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej | ||
| 11 | 54°40'11,62"N | 17°03'00,88"E |
| dalej przebieg po granicy obowiązującej linii brzegu, o której mowa w art. 220 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne | ||
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 1 | 54°40'02,06"N | 17°03'10,23"E |
| 2 | 54°40'01,76"N | 17°03'10,06"E |
| 3 | 54°40'02,01"N | 17°03'08,68"E |
| 4 | 54°40'02,03"N | 17°03'08,61"E |
| 5 | 54°40'02,46"N | 17°03'07,52"E |
| 6 | 54°40'02,48"N | 17°03'07,48"E |
| 7 | 54°40'03,10"N | 17°03'06,44"E |
| 8 | 54°40'03,12"N | 17°03'06,41"E |
| 9 | 54°40'03,31"N | 17°03'06,20"E |
| 10 | 54°40'04,02"N | 17°03'05,38"E |
| 11 | 54°40'04,06"N | 17°03'05,35"E |
| 12 | 54°40'04,46"N | 17°03'05,13"E |
| 13 | 54°40'05,23"N | 17°03'04,72"E |
| 14 | 54°40'05,27"N | 17°03'04,71"E |
| 15 | 54°40'05,62"N | 17°03'04,68"E |
| 16 | 54°40'06,66"N | 17°03'04,58"E |
| 17 | 54°40'07,37"N | 17°03'04,51"E |
| 18 | 54°40'07,60"N | 17°03'04,42"E |
| 19 | 54°40'07,93"N | 17°03'04,16"E |
| 20 | 54°40'08,33"N | 17°03'03,85"E |
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 21 | 54°40'09,23"N | 17°03'02,80"E |
| 22 | 54°40'10,88"N | 17°03'00,85"E |
| 23 | 54°40'11,01"N | 17°03'00,70"E |
| 24 | 54°40'11,61"N | 17°02'59,95"E |
| 25 | 54°40'11,75"N | 17°02'59,75"E |
| 26 | 54°40'11,78"N | 17°02'59,72"E |
| 27 | 54°40'11,72"N | 17°03'00,52"E |
| 28 | 54°40'11,68"N | 17°03'00,56"E |
| 29 | 54°40'11,45"N | 17°03'00,84"E |
| 30 | 54°40'11,20"N | 17°03'01,16"E |
| 31 | 54°40'09,97"N | 17°03'02,60"E |
| 32 | 54°40'08,50"N | 17°03'04,32"E |
| 33 | 54°40'08,48"N | 17°03'04,35"E |
| 34 | 54°40'07,72"N | 17°03'04,94"E |
| 35 | 54°40'07,69"N | 17°03'04,96"E |
| 36 | 54°40'07,43"N | 17°03'05,06"E |
| 37 | 54°40'07,40"N | 17°03'05,06"E |
| 38 | 54°40'06,65"N | 17°03'05,14"E |
| 39 | 54°40'05,31"N | 17°03'05,26"E |
| 40 | 54°40'04,88"N | 17°03'05,49"E |
| 41 | 54°40'04,18"N | 17°03'05,87"E |
| 42 | 54°40'03,31"N | 17°03'06,86"E |
| 43 | 54°40'02,72"N | 17°03'07,86"E |
| 44 | 54°40'02,31"N | 17°03'08,89"E |
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 1 | 54°40'01,75"N | 17°03'20,33"E |
| dalej granica obszaru biegnie po granicy portu w Rowach ustanowionej w przepisach wydanych na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej | ||
| 2 | 54°40'01,25"N | 17°03'20,25"E |
| 3 | 54°40'01,26"N | 17°03'19,99"E |
| 4 | 54°40'01,65"N | 17°03'11,27"E |
| 5 | 54°40'01,70"N | 17°03'10,63"E |
| 6 | 54°40'01,71"N | 17°03'10,46"E |
| 7 | 54°40'01,76"N | 17°03'10,06"E |
| 8 | 54°40'02,06"N | 17°03'10,23"E |
| 9 | 54°40'02,05"N | 17°03'10,65"E |
| 10 | 54°40'01,95"N | 17°03'13,49"E |
| 11 | 54°40'01,84"N | 17°03'17,65"E |
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 1 | 54°40'01,98"N | 17°03'20,36"E |
| dalej granica obszaru biegnie po granicy portu w Rowach ustanowionej w przepisach wydanych na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej | ||
| 2 | 54°40'01,75"N | 17°03'20,33"E |
| 3 | 54°40'01,84"N | 17°03'17,65"E |
| 4 | 54°40'01,95"N | 17°03'13,49"E |
| 5 | 54°40'02,05"N | 17°03'10,65"E |
| 6 | 54°40'02,06"N | 17°03'10,23"E |
| 7 | 54°40'02,31"N | 17°03'08,89"E |
| 8 | 54°40'02,72"N | 17°03'07,86"E |
| 9 | 54°40'03,31"N | 17°03'06,86"E |
| 10 | 54°40'04,18"N | 17°03'05,87"E |
| 11 | 54°40'04,88"N | 17°03'05,49"E |
| 12 | 54°40'05,31"N | 17°03'05,26"E |
| 13 | 54°40'06,65"N | 17°03'05,14"E |
| 14 | 54°40'07,40"N | 17°03'05,06"E |
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 15 | 54°40'07,43"N | 17°03'05,06"E |
| 16 | 54°40'07,69"N | 17°03'04,96"E |
| 17 | 54°40'07,72"N | 17°03'04,94"E |
| 18 | 54°40'08,48"N | 17°03'04,35"E |
| 19 | 54°40'08,50"N | 17°03'04,32"E |
| 20 | 54°40'09,97"N | 17°03'02,60"E |
| 21 | 54°40'11,20"N | 17°03'01,16"E |
| 22 | 54°40'11,45"N | 17°03'00,84"E |
| 23 | 54°40'11,68"N | 17°03'00,56"E |
| 24 | 54°40'11,72"N | 17°03'00,52"E |
| 25 | 54°40'11,69"N | 17°03'00,94"E |
| dalej granica obszaru biegnie po granicy portu w Rowach ustanowionej w przepisach wydanych na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej | ||
| 26 | 54°40'11,62"N | 17°03'00,88"E |
| dalej przebieg po granicy wyznaczonej linią brzegu, o której mowa w art. 220 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne | ||
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 1 | 54°40'00,82"N | 17°03'20,18"E |
| dalej granica obszaru biegnie po granicy portu w Rowach ustanowionej w przepisach wydanych na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej | ||
| 2 | 54°40'01,25"N | 17°03'20,25"E |
| 3 | 54°40'01,26"N | 17°03'19,99"E |
| 4 | 54°40'01,65"N | 17°03'11,27"E |
| 5 | 54°40'01,70"N | 17°03'10,63"E |
| 6 | 54°40'01,71"N | 17°03'10,46"E |
| 7 | 54°40'01,76"N | 17°03'10,06"E |
| 8 | 54°40'02,01"N | 17°03'08,68"E |
| 9 | 54°40'02,03"N | 17°03'08,61"E |
| 10 | 54°40'02,46"N | 17°03'07,52"E |
| 11 | 54°40'02,48"N | 17°03'07,48"E |
| 12 | 54°40'03,10"N | 17°03'06,44"E |
| 13 | 54°40'03,12"N | 17°03'06,41"E |
| 14 | 54°40'03,31"N | 17°03'06,20"E |
| 15 | 54°40'04,02"N | 17°03'05,38"E |
| 16 | 54°40'04,06"N | 17°03'05,35"E |
| 17 | 54°40'04,46"N | 17°03'05,13"E |
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 18 | 54°40'05,23"N | 17°03'04,72"E |
| 19 | 54°40'05,27"N | 17°03'04,71"E |
| 20 | 54°40'05,62"N | 17°03'04,68"E |
| 21 | 54°40'06,66"N | 17°03'04,58"E |
| 22 | 54°40'07,37"N | 17°03'04,51"E |
| 23 | 54°40'07,60"N | 17°03'04,42"E |
| 24 | 54°40'07,93"N | 17°03'04,16"E |
| 25 | 54°40'08,33"N | 17°03'03,85"E |
| 26 | 54°40'09,23"N | 17°03'02,80"E |
| 27 | 54°40'10,88"N | 17°03'00,85"E |
| 28 | 54°40'11,01"N | 17°03'00,70"E |
| 29 | 54°40'11,61"N | 17°02'59,95"E |
| 30 | 54°40'11,75"N | 17°02'59,75"E |
| 31 | 54°40'11,78"N | 17°02'59,72"E |
| 32 | 54°40'11,82"N | 17°02'59,24"E |
| 33 | 54°40'10,56"N | 17°03'00,87"E |
| 34 | 54°40'09,19"N | 17°03'02,61"E |
| 35 | 54°40'09,05"N | 17°03'02,81"E |
| 36 | 54°40'08,17"N | 17°03'03,80"E |
| dalej przebieg po granicy obowiązującej linii brzegu, o której mowa w art. 220 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne | ||
| 37 | 54°40'01,53"N | 17°03'09,54"E |
| 38 | 54°40'01,43"N | 17°03'10,62"E |
| dalej przebieg po granicy obowiązującej linii brzegu, o której mowa w art. 220 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne | ||
| Nr punktu |
Układ współrzędnych geocentrycznych geodezyjnych GRS80h |
|
| φ - szerokość geodezyjna | λ - długość geodezyjna | |
| 1 | 54°40'01,53"N | 17°03'09,54"E |
| dalej przebieg po granicy obowiązującej linii brzegu, o której mowa w art. 220 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne | ||
| 2 | 54°40'01,43"N | 17°03'10,62"E |
CZĘŚĆ TEKSTOWA PLANU W ZAKRESIE SZCZEGÓŁOWYCH ROZSTRZYGNIĘĆ DOTYCZĄCYCH PRZEZNACZENIA POSZCZEGÓLNYCH AKWENÓW LUB ICH WYDZIELONYCH CZĘŚCI ORAZ INFORMACJI O SZCZEGÓLNIE ISTOTNYCH UWARUNKOWANIACH MAJĄCYCH WPŁYW NA PRZYSZŁE UŻYTKOWANIE POSZCZEGÓLNYCH AKWENÓW W POSTACI KART AKWENÓW
|
KARTA AKWENU ROW.01.T |
1. OZNACZENIE LITEROWE | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| T | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. NUMER AKWENU |
01 |
3. OPIS POŁOŻENIA |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. POLE POWIERZCHNI |
3700 m2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5. FUNKCJA PODSTAWOWA |
| TRANSPORT (T) |
| 6. FUNKCJE DOPUSZCZALNE |
|
1) badania naukowe (N); 2) dziedzictwo kulturowe (D); 3) funkcjonowanie portu (Fp); 4) infrastruktura techniczna (I); 5) sztuczne wyspy i konstrukcje (W); 6) turystyka, sport i rekreacja (S). |
|
7. ZAKAZY LUB OGRANICZENIA W KORZYSTANIU Z POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW |
|
1) dla funkcji badania naukowe - nie ustala się; 2) dla funkcji dziedzictwo kulturowe - nie ustala się; 3) dla funkcji funkcjonowanie portu - nie ustala się; 4) dla funkcji infrastruktura techniczna - ogranicza się układanie infrastruktury technicznej do sposobów umożliwiających utrzymywanie przyjętych parametrów torów wodnych; 5) dla funkcji sztuczne wyspy i konstrukcje - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do: a) wznoszenia lub wykorzystania obiektów służących funkcji funkcjonowanie portu, b) budowy kładki pieszej albo pieszo-rowerowej oraz innych konstrukcji nad akwenami portowymi; 6) dla funkcji turystyka, sport i rekreacja - ogranicza się do uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi. |
| 8. INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO |
|
1) budowa kładki pieszej albo pieszo-rowerowej; 2) utrzymanie parametrów technicznych toru wodnego. |
| 9. WARUNKI KORZYSTANIA Z AKWENU |
|
1) ochrona środowiska - warunkiem korzystania z akwenu jest: a) zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych, b) niewykonywanie prac budowlanych, które mogłyby zakłócić migrację gatunków dwuśrodowiskowych: - w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego, - w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza; 2) obronność i bezpieczeństwo państwa - nie ustala się; 3) ochrona dziedzictwa kulturowego - nie ustala się; 4) rybołówstwo i akwakultura - nie dopuszcza się rybołówstwa i akwakultury w akwenie; 5) pozyskiwanie energii odnawialnej - nie dopuszcza się; 6) poszukiwanie, rozpoznawanie złóż kopalin - nie dopuszcza się. |
| 10. USTALENIA WIĄŻĄCE SAMORZĄDY WOJEWÓDZTW ORAZ GMINY |
| Nie ustala się. |
| UWARUNKOWANIA |
|
11. ZASADY KORZYSTANIA Z AKWENU (wynikające z dokumentów lub aktów normatywnych) |
|
1) formy ochrony przyrody i ich otulin oraz ustalenia planów ochrony, o których mowa w przepisach o ochronie przyrody; 2) akwen znajduje się w większości w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego; 3) północna część akwenu znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 - obszar specjalnej ochrony ptaków Przybrzeżne Wody Bałtyku PLB990002; 4) północna część akwenu znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 - specjalny obszar ochrony siedlisk Ostoja Słowińska PLH220023; 5) obiekty i akweny chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - brak; 6) obiekty i strefy chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie środo- wiska - brak; |
|
7) strefy zamknięte dla żeglugi i rybołówstwa oraz ogłaszane okresowo strefy niebezpieczne dla żeglugi lub rybołówstwa, ustanawiane na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1125 oraz z 2025 r. poz. 409) - brak; 8) ochrona żywych zasobów morza na podstawie przepisów o rybołówstwie morskim - w akwenie obowiązują zasady, zakazy i ograniczenia obowiązujące rybołówstwo; 9) działania realizowane w ramach programu ochrony wód morskich - w akwenie obowiązują działania opisane w programie ochrony wód morskich, o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2025 r. poz. 960). |
| 12. SZCZEGÓLNIE ISTOTNE UWARUNKOWANIA DOTYCZĄCE AKWENU |
|
1) akwen obejmuje infrastrukturę zapewniającą dostęp do portu (tor wodny), zgodnie z zarządzeniem nr 2 Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku z dnia 15 lutego 2017 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portów Dźwirzyno, Kołobrzeg, Darłowo, Ustka, Rowy, Łeba (Dz. Urz. Woj. Pom. poz. 656); 2) pod akwenem znajduje się infrastruktura techniczna - podwodny kabel linii światłowodowej (uwidoczniony na rysunku uwarunkowań); 3) na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 79)); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego bezpieczeństwa (Dz. U. z 2017 r. poz. 904) w zakresie rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru; |
|
4) część akwenu jest objęta 25-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego (pozycja nr 534 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); 5) część akwenu jest objęta 28-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego (pozycja nr 526 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); 6) rzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie określenia gatunków zwierząt wodnych o znaczeniu gospodarczym oraz obszarów przeznaczonych do ochrony tych gatunków (Dz. U. poz. 896); 7) w akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. |
| 13. INNE ISTOTNE INFORMACJE |
|
Zaleca się uwzględnienie w raporcie o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięć realizowanych w akwenie oceny pod kątem zagrożeń zidentyfikowanych w zadaniach ochronnych lub w planie ochrony Słowińskiego Parku Narodowego (po jego ustanowieniu), wynikających z bliskiego sąsiedztwa parku narodowego, w szczególności związanych z: a) możliwością przenoszenia ewentualnych zanieczyszczeń do jeziora Gardno (w wyniku cofki), b) potencjalnym wpływem planowanych przedsięwzięć na naturalne procesy brzegowe w bezpośrednim sąsiedztwie Parku. |
|
KARTA AKWENU ROW.02.T |
1. OZNACZENIE LITEROWE | ||||
| T | |||||
|
2. NUMER AKWENU |
02 |
3. OPIS POŁOŻENIA |
1 | 54°40'01,75" | 17°03'20,33" |
| 2 | 54°40'01,25" | 17°03'20,25" | |||
| 3 | 54°40'01,65" | 17°03'11,27" | |||
| 4. POLE POWIERZCHNI | 2400 m2 | ||||
| 4 | 54°40'01,76" | 17°03'10,06" | |||
|
5 54°40'02,06" 17°03'10,23" Pełny wykaz współrzędnych znajduje się w § 18 ust. 2 załącznika nr 1 do rozporządzenia. | |||||
| 5. FUNKCJA PODSTAWOWA | |||||
| TRANSPORT (T) | |||||
| 6. FUNKCJE DOPUSZCZALNE | |||||
|
1) badania naukowe (N); 2) dziedzictwo kulturowe (D); 3) funkcjonowanie portu (Fp); 4) infrastruktura techniczna (I); 5) sztuczne wyspy i konstrukcje (W); 6) turystyka, sport i rekreacja (S). | |||||
|
7. ZAKAZY LUB OGRANICZENIA W KORZYSTANIU Z POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW | |||||
|
1) dla funkcji badania naukowe - nie ustala się; 2) dla funkcji dziedzictwo kulturowe - nie ustala się; 3) dla funkcji funkcjonowanie portu - nie ustala się; 4) dla funkcji infrastruktura techniczna - nie ustala się; 5) dla funkcji sztuczne wyspy i konstrukcje - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do wznoszenia lub wykorzystania obiektów: | |||||
|
a) niezagrażających swobodnemu dostępowi jednostek pływających do południowej części portu, b) służących funkcji funkcjonowanie portu; 6) dla funkcji transport - nie ustala się; 7) dla funkcji turystyka, sport i rekreacja - ogranicza się do uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi. |
| 8. INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO |
| Nie ustala się. |
| 9. WARUNKI KORZYSTANIA Z AKWENU |
|
1) ochrona środowiska - warunkiem korzystania z akwenu jest: a) zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych, b) niewykonywanie prac budowlanych, które mogłyby zakłócić migrację gatunków dwuśrodowiskowych: - w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego, - w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza; 2) obronność i bezpieczeństwo państwa - nie ustala się; 3) ochrona dziedzictwa kulturowego - nie ustala się; 4) rybołówstwo i akwakultura - nie dopuszcza się akwakultury i rybołówstwa; 5) pozyskiwanie energii odnawialnej - nie dopuszcza się; 6) poszukiwanie, rozpoznawanie złóż kopalin - nie dopuszcza się. |
| 10. USTALENIA WIĄŻĄCE SAMORZĄDY WOJEWÓDZTW ORAZ GMINY |
| Nie ustala się. |
| UWARUNKOWANIA |
|
11. ZASADY KORZYSTANIA Z AKWENU (wynikające z dokumentów lub aktów normatywnych) |
|
1) formy ochrony przyrody i ich otulin oraz ustalenia planów ochrony, o których mowa w przepisach o ochronie przyrody - akwen znajduje się w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego; 2) obiekty i akweny chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - brak; |
|
3) obiekty i strefy chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie środo- wiska - brak; 4) strefy zamknięte dla żeglugi i rybołówstwa oraz ogłaszane okresowo strefy niebezpieczne dla żeglugi lub rybołówstwa, ustanawiane na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej - brak; 5) ochrona żywych zasobów morza na podstawie przepisów o rybołówstwie morskim - w akwenie obowiązują zasady, zakazy i ograniczenia obowiązujące rybołówstwo; 6) działania realizowane w ramach programu ochrony wód morskich - w akwenie obowiązują działania opisane w programie ochrony wód morskich, o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne. |
| 12. SZCZEGÓLNIE ISTOTNE UWARUNKOWANIA DOTYCZĄCE AKWENU |
|
1) na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej; na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego bezpieczeństwa w zakresie rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru; 2) rzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie określenia gatunków zwierząt wodnych o znaczeniu gospodarczym oraz obszarów przeznaczonych do ochrony tych gatunków; |
| 3) w akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. |
| 13. INNE ISTOTNE INFORMACJE |
|
Zaleca się uwzględnienie w raporcie o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięć realizowanych w akwenie oceny pod kątem zagrożeń zidentyfikowanych w zadaniach ochronnych lub w planie ochrony Słowińskiego Parku Narodowego (po jego ustanowieniu), wynikających z bliskiego sąsiedztwa parku narodowego, w szczególności związanych z: a) możliwością przenoszenia ewentualnych zanieczyszczeń do jeziora Gardno (w wyniku cofki), b) potencjalnym wpływem planowanych przedsięwzięć na naturalne procesy brzegowe w bezpośrednim sąsiedztwie Parku. |
|
KARTA AKWENU ROW.03.Fp |
1. OZNACZENIE LITEROWE | ||||
| Fp | |||||
|
2. NUMER AKWENU |
03 |
3. OPIS POŁOŻENIA |
1 | 54°40'01,98" | 17°03'20,36" |
| 2 | 54°40'01,75" | 17°03'20,33" | |||
| 3 | 54°40'02,06" | 17°03'10,23" | |||
| 4. POLE POWIERZCHNI | 2500 m2 | ||||
| 4 | 54°40'02,31" | 17°03'08,89" | |||
| 5 | 54°40'02,72" | 17°03'07,86" | |||
| 6 | 54°40'03,31" | 17°03'06,86" | |||
| 7 | 54°40'04,18" | 17°03'05,87" | |||
| 8 | 54°40'05,31" | 17°03'05,26" | |||
| 9 | 54°40'07,43" | 17°03'05,06" | |||
| 10 | 54°40'08,50" | 17°03'04,32" | |||
| 11 | 54°40'11,72" | 17°03'00,52" | |||
| 12 | 54°40'11,69" | 17°03'00,94" | |||
|
13 54°40'11,62" 17°03'00,88" Pełny wykaz współrzędnych znajduje się w § 18 ust. 3 załącznika nr 1 do rozporządzenia. | |||||
| 5. FUNKCJA PODSTAWOWA | |||||
| FUNKCJONOWANIE PORTU (Fp) | |||||
| 6. FUNKCJE DOPUSZCZALNE | |||||
|
1) badania naukowe (N); 2) dziedzictwo kulturowe (D); 3) infrastruktura techniczna (I); 4) pozyskiwanie energii odnawialnej (E); 5) rybołówstwo (R); 6) sztuczne wyspy i konstrukcje (W); 7) turystyka, sport i rekreacja (S). | |||||
|
7. ZAKAZY LUB OGRANICZENIA W KORZYSTANIU Z POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW |
|
1) dla funkcji badania naukowe - nie ustala się; 2) dla funkcji dziedzictwo kulturowe - nie ustala się; 3) dla funkcji infrastruktura techniczna - nie ustala się; 4) dla funkcji pozyskiwanie energii odnawialnej - korzystanie z akwenu ogranicza się do lokalizacji instalacji i obiektów wykorzystywanych w celu pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych na istniejących lub projektowanych do innych celów konstrukcjach; 5) dla funkcji rybołówstwo - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do wykonywania rybołówstwa rekreacyjnego na zasadach opisanych w § 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 6) dla funkcji sztuczne wyspy i konstrukcje - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do: a) wznoszenia lub wykorzystania obiektów służących funkcji funkcjonowanie portu, b) wznoszenia lub wykorzystania obiektów służących funkcji turystyka, sport i rekreacja, c) budowy kładki pieszej albo pieszo-rowerowej oraz innych konstrukcji nad akwenami portowymi; 7) dla funkcji turystyka, sport i rekreacja - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do: a) budowy pomostów pływających w podakwenie ROW.03.Fp.1, b) uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi. |
| 8. INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO |
|
1) przebudowa ostrogi wschodniej (falochronu) w porcie Rowy; 2) budowa kładki pieszej albo pieszo-rowerowej; 3) budowa pomostów pływających. |
| 9. WARUNKI KORZYSTANIA Z AKWENU |
|
1) ochrona środowiska - warunkiem korzystania z akwenu jest: a) zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych, b) niewykonywanie prac budowlanych, które mogłyby zakłócić migrację gatunków dwuśrodowiskowych: |
|
- w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego, - w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza; 2) obronność i bezpieczeństwo państwa - nie ustala się; 3) ochrona dziedzictwa kulturowego - nie ustala się; 4) rybołówstwo i akwakultura - nie dopuszcza się akwakultury w akwenie; dopuszcza się rybołówstwo rekreacyjne na zasadach opisanych w § 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 5) pozyskiwanie energii odnawialnej - zgodnie z ust. 7 pkt 4; 6) poszukiwanie, rozpoznawanie złóż kopalin - nie dopuszcza się. |
| 10. USTALENIA WIĄŻĄCE SAMORZĄDY WOJEWÓDZTW ORAZ GMINY |
| Ogranicza się wprowadzanie pomostów na cele rekreacyjne i rybackie do podakwenu 03.Fp.1. |
| UWARUNKOWANIA |
|
11. ZASADY KORZYSTANIA Z AKWENU (wynikające z dokumentów lub aktów normatywnych) |
|
1) formy ochrony przyrody i ich otulin oraz ustalenia planów ochrony, o których mowa w przepisach o ochronie przyrody: a) akwen znajduje się w większości w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego, b) północna część akwenu znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 Przybrzeżne Wody Bałtyku PLB990002, c) północna część akwenu znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 Ostoja Słowińska PLH220023; 2) obiekty i akweny chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - brak; 3) obiekty i strefy chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie środo- wiska - brak; 4) strefy zamknięte dla żeglugi i rybołówstwa oraz ogłaszane okresowo strefy niebezpieczne dla żeglugi lub rybołówstwa, ustanawiane na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej - brak; |
|
5) ochrona żywych zasobów morza na podstawie przepisów o rybołówstwie morskim - w akwenie obowiązują zasady, zakazy i ograniczenia obowiązujące rybołówstwo; 6) działania realizowane w ramach programu ochrony wód morskich - w akwenie obowiązują działania opisane w programie ochrony wód morskich, o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne. |
| 12. SZCZEGÓLNIE ISTOTNE UWARUNKOWANIA DOTYCZĄCE AKWENU |
|
1) pod akwenem znajduje się infrastruktura techniczna - podwodny kabel linii światłowodowej (uwidoczniony na rysunku uwarunkowań); 2) na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego bezpieczeństwa w zakresie rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru; 3) część akwenu jest objęta 25-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego (pozycja nr 534 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); 4) część akwenu jest objęta 28-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu (pozycja nr 526 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); |
|
5) rzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie określenia gatunków zwierząt wodnych o znaczeniu gospodarczym oraz obszarów przeznaczonych do ochrony tych gatunków; 6) w akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. |
| 13. INNE ISTOTNE INFORMACJE |
|
Zaleca się uwzględnienie w raporcie o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięć realizowanych w akwenie oceny pod kątem zagrożeń zidentyfikowanych w zadaniach ochronnych lub w planie ochrony Słowińskiego Parku Narodowego (po jego ustanowieniu), wynikających z bliskiego sąsiedztwa parku narodowego, w szczególności związanych z: a) możliwością przenoszenia ewentualnych zanieczyszczeń do jeziora Gardno (w wyniku cofki), b) potencjalnym wpływem planowanych przedsięwzięć na naturalne procesy brzegowe w bezpośrednim sąsiedztwie Parku. |
|
KARTA AKWENU ROW.04.Fp |
1. OZNACZENIE LITEROWE | ||||
| Fp | |||||
|
2. NUMER AKWENU |
04 |
3. OPIS POŁOŻENIA |
1 | 54°40'00,82" | 17°03'20,18" |
| 2 | 54°40'01,25" | 17°03'20,25" | |||
| 3 | 54°40'01,76" | 17°03'10,06" | |||
| 4. POLE POWIERZCHNI | 3600 m2 | ||||
| 4 | 54°40'02,03" | 17°03'08,61" | |||
| 5 | 54°40'02,48" | 17°03'07,48" | |||
| 6 | 54°40'03,12" | 17°03'06,41" | |||
| 7 | 54°40'04,06" | 17°03'05,35" | |||
| 8 | 54°40'05,27" | 17°03'04,71" | |||
| 9 | 54°40'07,37" | 17°03'04,51" | |||
| 10 | 54°40'08,33" | 17°03'03,85" | |||
| 11 | 54°40'11,78" | 17°02'59,72" | |||
| 12 | 54°40'11,82" | 17°02'59,24" | |||
| 13 | 54°40'08,17" | 17°03'03,80" | |||
| 14 | 54°40'01,53" | 17°03'09,54" | |||
|
15 54°40'01,43" 17°03'10,62" Pełny wykaz współrzędnych znajduje się w § 18 ust. 4 załącznika nr 1 do rozporządzenia. | |||||
| 5. FUNKCJA PODSTAWOWA | |||||
| FUNKCJONOWANIE PORTU (Fp) | |||||
| 6. FUNKCJE DOPUSZCZALNE | |||||
|
1) badania naukowe (N); 2) dziedzictwo kulturowe (D); 3) infrastruktura techniczna (I); 4) pozyskiwanie energii odnawialnej (E); 5) rybołówstwo (R); | |||||
|
6) sztuczne wyspy i konstrukcje (W); 7) turystyka, sport i rekreacja (S). |
|
7. ZAKAZY LUB OGRANICZENIA W KORZYSTANIU Z POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW |
|
1) dla funkcji badania naukowe - nie ustala się; 2) dla funkcji dziedzictwo kulturowe - nie ustala się; 3) dla funkcji infrastruktura techniczna - nie ustala się; 4) dla funkcji pozyskiwanie energii odnawialnej - korzystanie z akwenu ogranicza się do lokalizacji instalacji i obiektów wykorzystywanych w celu pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych na istniejących lub projektowanych do innych celów w konstrukcjach; 5) dla funkcji rybołówstwo - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do wykonywania rybołówstwa rekreacyjnego na zasadach opisanych w § 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 6) dla funkcji sztuczne wyspy i konstrukcje - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do: a) wznoszenia lub wykorzystania obiektów służących funkcji funkcjonowanie portu, b) wznoszenia lub wykorzystania obiektów służących funkcji sport, turystyka i rekreacja, c) budowy kładki pieszej albo pieszo-rowerowej oraz innych konstrukcji nad akwenami portowymi; 7) dla funkcji turystyka, sport i rekreacja - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do: a) budowy pomostów pływających w podakwenie ROW.04.Fp.1, b) uprawiania spotu, turystyki i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi. |
| 8. INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO |
|
1) budowa kładki pieszej albo pieszo-rowerowej; 2) budowa pomostów pływających; 3) przebudowanie wejścia do portu morskiego. |
| 9. WARUNKI KORZYSTANIA Z AKWENU |
|
1) ochrona środowiska - warunkiem korzystania z akwenu jest: a) zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych, |
|
b) niewykonywanie prac budowlanych, które mogłyby zakłócić migrację gatunków dwuśrodowiskowych: - w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego, - w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza; 2) obronność i bezpieczeństwo państwa - nie ustala się; 3) ochrona dziedzictwa kulturowego - nie ustala się; 4) rybołówstwo i akwakultura - nie dopuszcza się akwakultury w akwenie; dopuszcza się rybołówstwo rekreacyjne na zasadach opisanych w § 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 5) pozyskiwanie energii odnawialnej - zgodnie z ust. 7 pkt 4; 6) poszukiwanie, rozpoznawanie złóż kopalin - nie dopuszcza się. |
| 10. USTALENIA WIĄŻĄCE SAMORZĄDY WOJEWÓDZTW ORAZ GMINY |
| Ogranicza się wprowadzanie pomostów na cele rekreacyjne i rybackie do podakwenu ROW.04.Fp.1. |
| UWARUNKOWANIA |
|
11. ZASADY KORZYSTANIA Z AKWENU (wynikające z dokumentów lub aktów normatywnych) |
|
1) formy ochrony przyrody i ich otulin oraz ustalenia planów ochrony, o których mowa w przepisach o ochronie przyrody: a) akwen znajduje się w większości w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego, b) północna część akwenu znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 Przybrzeżne Wody Bałtyku PLB990002, c) północna część akwenu znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 Ostoja Słowińska PLH220023; 2) obiekty i akweny chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - brak; 3) obiekty i strefy chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie środo- wiska - brak; 4) strefy zamknięte dla żeglugi i rybołówstwa oraz ogłaszane okresowo strefy niebezpieczne dla żeglugi lub rybołówstwa, ustanawiane na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej - brak; |
|
5) ochrona żywych zasobów morza na podstawie przepisów o rybołówstwie morskim - w akwenie obowiązują zasady, zakazy i ograniczenia obowiązujące rybołówstwo; 6) działania realizowane w ramach programu ochrony wód morskich - w akwenie obowiązują działania opisane w programie ochrony wód morskich, o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne. |
| 12. SZCZEGÓLNIE ISTOTNE UWARUNKOWANIA DOTYCZĄCE AKWENU |
|
1) pod akwenem znajduje się infrastruktura techniczna - podwodny kabel linii światłowodowej (uwidoczniony na rysunku uwarunkowań); 2) na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego bezpieczeństwa w zakresie rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru; 3) część akwenu jest objęta 25-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego (pozycja nr 534 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); 4) część akwenu jest objęta 28-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego (pozycja nr 526 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); |
|
5) rzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie określenia gatunków zwierząt wodnych o znaczeniu gospodarczym oraz obszarów przeznaczonych do ochrony tych gatunków; 6) w akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. |
| 13. INNE ISTOTNE INFORMACJE |
|
Zaleca się uwzględnienie w raporcie o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięć realizowanych w akwenie oceny pod kątem zagrożeń zidentyfikowanych w zadaniach ochronnych lub w planie ochrony Słowińskiego Parku Narodowego (po jego ustanowieniu), wynikających z bliskiego sąsiedztwa parku narodowego, w szczególności związanych z: a) możliwością przenoszenia ewentualnych zanieczyszczeń do jeziora Gardno (w wyniku cofki), b) potencjalnym wpływem planowanych przedsięwzięć na naturalne procesy brzegowe w bezpośrednim sąsiedztwie Parku. |
|
KARTA AKWENU ROW.05.Fp |
1. OZNACZENIE LITEROWE | ||||||||
| Fp | |||||||||
|
2. NUMER AKWENU |
05 |
3. OPIS POŁOŻENIA |
|
||||||
| 4. POLE POWIERZCHNI | 3100 m2 | ||||||||
| 5. FUNKCJA PODSTAWOWA | |||||||||
| FUNKCJONOWANIE PORTU (Fp) | |||||||||
| 6. FUNKCJE DOPUSZCZALNE | |||||||||
|
1) badania naukowe (N); 2) dziedzictwo kulturowe (D); 3) infrastruktura techniczna (I); 4) pozyskiwanie energii odnawialnej (E); 5) rybołówstwo (R); 6) sztuczne wyspy i konstrukcje (W); 7) turystyka, sport i rekreacja (S). | |||||||||
|
7. ZAKAZY LUB OGRANICZENIA W KORZYSTANIU Z POSZCZEGÓLNYCH OBSZARÓW | |||||||||
|
1) dla funkcji badania naukowe - nie ustala się; 2) dla funkcji dziedzictwo kulturowe - wokół miejsca pierwotnego zalegania wraku średniowiecznej kogi ustala się strefę ochrony o średnicy 25 m, zgodnie z rysunkiem planu; 3) dla funkcji infrastruktura techniczna - nie ustala się; | |||||||||
|
4) dla funkcji pozyskiwanie energii odnawialnej - korzystanie z akwenu ogranicza się do lokalizacji instalacji i obiektów wykorzystywanych w celu pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych na istniejących lub projektowanych do innych celów konstrukcjach; 5) dla funkcji rybołówstwo - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do wykonywania rybołówstwa rekreacyjnego na zasadach opisanych w § 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 6) dla funkcji sztuczne wyspy i konstrukcje - zagospodarowanie akwenu ogranicza się do wznoszenia lub wykorzystania obiektów służących funkcji funkcjonowanie portu; 7) dla funkcji turystyka, sport i rekreacja - ogranicza się do uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi. |
| 8. INWESTYCJE CELU PUBLICZNEGO |
| Nie ustala się. |
| 9. WARUNKI KORZYSTANIA Z AKWENU |
|
1) ochrona środowiska - nie ustala się; 2) obronność i bezpieczeństwo państwa - nie ustala się; 3) ochrona dziedzictwa kulturowego - warunkiem korzystania z akwenu na obszarze położonym do 25 m od obrysu zabytkowego wraku lub jego pozostałości, w przypadku realizacji inwestycji związanych z naruszeniem struktury dna morskiego lub nabrzeża, mogących doprowadzić do zniszczenia lub uszkodzenia substancji zabytkowej, jest przeprowadzenie niezbędnej inwentaryzacji archeologicznej oraz badań archeologicznych przed podjęciem prac; 4) rybołówstwo i akwakultura - nie dopuszcza się akwakultury w akwenie; dopuszcza się rybołówstwo rekreacyjne na zasadach opisanych w § 10 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 5) pozyskiwanie energii odnawialnej - zgodnie z ust. 7 pkt 4; 6) poszukiwanie, rozpoznawanie złóż kopalin - nie dopuszcza się. |
| 10. USTALENIA WIĄŻĄCE SAMORZĄDY WOJEWÓDZTW ORAZ GMINY |
| Nie ustala się. |
| UWARUNKOWANIA |
|
11. ZASADY KORZYSTANIA Z AKWENU (wynikające z dokumentów lub aktów normatywnych) |
|
1) formy ochrony przyrody i ich otulin oraz ustalenia planów ochrony, o których mowa w przepisach o ochronie przyrody - akwen jest położony częściowo na obszarze chronionego krajobrazu - Pas Pobrzeża na Wschód od Ustki; 2) obiekty i akweny chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami - brak; 3) obiekty i strefy chronione ustanowione na podstawie przepisów o ochronie środo- wiska - brak; 4) strefy zamknięte dla żeglugi i rybołówstwa oraz ogłaszane okresowo strefy niebezpieczne dla żeglugi lub rybołówstwa, ustanawiane na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej - brak; 5) ochrona żywych zasobów morza na podstawie przepisów o rybołówstwie morskim - w akwenie obowiązują zasady, zakazy i ograniczenia obowiązujące rybołówstwo; 6) działania realizowane w ramach programu ochrony wód morskich - w akwenie obowiązują działania opisane w programie ochrony wód morskich, o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne. |
| 12. SZCZEGÓLNIE ISTOTNE UWARUNKOWANIA DOTYCZĄCE AKWENU |
|
1) akwen znajduje się na terenie Basenu Rybackiego; 2) akwen pełni funkcje postojowe, remontowe, rozładunkowe dla rybołówstwa przybrzeżnego; 3) do akwenu przylega slip remontowy; 4) na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium |
|
Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego bezpieczeństwa w zakresie rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru; 5) rzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie określenia gatunków zwierząt wodnych o znaczeniu gospodarczym oraz obszarów przeznaczonych do ochrony tych gatunków; 6) w granicach akwenu znajduje się umocnienie nabrzeże wykonane z faszyny, w okresie nowożytnym, wzmocnione sosnowymi palami. Przy nabrzeżu odkryto pozostałości szklanych butelek i naczyń ceramicznych z XVII-XVIII w. W XX w. nabrzeże wzmocniono płytami i zalano betonem. Wzdłuż nabrzeża zalegał wrak średniowiecznej kogi, którego elementy wydobyto w 2004 r. (EPSA E35.1); 7) w akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni. |
| 13. INNE ISTOTNE INFORMACJE |
| Brak. |
POSZCZEGÓLNYCH AKWENÓW
Ustalając szczegółowe rozstrzygnięcia do poszczególnych akwenów objętych planem zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych - port morski w Rowach, zwanym dalej „planem”, uwzględniono w szczególności:
1) ustawę z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1125 oraz z 2025 r. poz. 409), zwaną dalej „ustawą”;
2) ustawę z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2023 r. poz. 1796);
3) ustawę z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2025 r. poz. 647);
4) ustawę z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 i 1940 oraz z 2025 r. poz. 884);
5) rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 maja 2017 r. w sprawie wymaganego zakresu planów zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej (Dz. U. poz. 1025), zwane dalej „rozporządzeniem”;
6) uchwałę nr 239 Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie przyjęcia Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (M.P. z 2012 r. poz. 252);
7) uchwałę nr 33 Rady Ministrów z dnia 17 marca 2015 r. w sprawie Polityki morskiej Rzeczypospolitej Polskiej do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku);
8) uchwałę nr 8 Rady Ministrów z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie przyjęcia Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.) (M.P. poz. 260);
9) uchwałę nr 100 Rady Ministrów z dnia 17 września 2019 r. w sprawie przyjęcia programu pod nazwą „Program rozwoju polskich portów morskich do 2030 roku” (M.P. poz. 1016).
Rozstrzygnięcia szczegółowe dotyczące poszczególnych akwenów opracowano w formie kart akwenów, których wzór został określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Uwzględniając dynamikę zmian zachodzących na obszarach portów w zakresie przystosowywania infrastruktury portowej do potrzeb obsługi różnego typu jednostek pływających, przyjęto w ustaleniach planu formułę dość ogólnych zapisów dla poszczególnych akwenów, nie precyzując np. długości i charakteru wykorzystania nabrzeży, a co za tym idzie - sposobu zagospodarowania akwenu graniczącego z nabrzeżem, pozostawiając funkcję podstawową jako funkcjonowanie portu, wpisując dopuszczenia i ewentualne ograniczenia, zakazy i nakazy.
Podczas wydzielania poszczególnych akwenów i nadawania im funkcji w pierwszej kolejności kierowano się zasadą honorowania funkcji, które nie mogą mieć miejsca poza obszarami morskimi i są specyficzne dla tych obszarów.
Przy wydzielaniu granic akwenów oraz ustalaniu funkcji podstawowej dla tych obszarów brano pod uwagę uwarunkowania wynikające z istniejącego użytkowania tego akwenu, zwłaszcza związanego z systemem transportowym oraz ochroną wielu aspektów środowiska i przyrody oraz dziedzictwa kulturowego podwodnego oraz wnioski złożone do planu.
Na wszystkich akwenach dopuszczono lokalizację inwestycji celu publicznego na zasadach ustalonych w planie. Funkcja badania naukowe jest dopuszczona na całym obszarze morskim na podstawie zapisów zawartych w rozstrzygnięciach szczegółowych. W planie nie wyznacza się natomiast akwenów o funkcji podstawowej badania naukowe.
Zgodnie z ustaleniami szczegółowymi planu wykonywanie funkcji podstawowych i dopuszczalnych określonych dla poszczególnych akwenów lub ich podakwenów może być ograniczane na podstawie przepisów odrębnych ze względu na konieczność zapewnienia obronności i bezpieczeństwa państwa, bezpieczeństwa życia ludzkiego oraz ochrony środowiska i przyrody. Nie wyznacza się akwenów o funkcji podstawowej ochrona środowiska i przyrody ani obronność i bezpieczeństwo państwa.
Rybołówstwo w zakresie rybołówstwa rekreacyjnego (wędkarstwo) dopuszcza się poza akwenami o funkcji podstawowej transport.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej w granicach planu nie mogą być wznoszone i wykorzystywane elektrownie wiatrowe (art. 23 ust. 1a). W planie nie wyznacza się akwenów dla zapewnienia przestrzeni i warunków pozyskiwania energii odnawialnej, jednakże w większości akwenów jest dopuszczona lokalizacja instalacji i obiektów wykorzystywanych w celu pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych na istniejących lub projektowanych do innych celów konstrukcjach.
W zakresie zapewnienia obszarów i warunków dla funkcji poszukiwanie, rozpoznawanie złóż kopalin oraz wydobywanie kopalin ze złóż w planie wyklucza się poszukiwanie, rozpoznawanie złóż kopalin we wszystkich akwenach. Nie dopuszcza się również akwakultury. Wprowadzając ww. zakazy, kierowano się potrzebą zapewnienia możliwości realizacji funkcji portowych.
Akwen ROW.01.T
W celu zapewnienia i wyodrębnienia infrastruktury zapewniającej dostęp do portu na obszarze toru wodnego została wprowadzona funkcja podstawowa transport.
Mając na uwadze powyższe wydzielenie akwenu, wyznaczono na podstawie zarządzenia nr 2 Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku z dnia 15 lutego 2017 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portów Dźwirzyno, Kołobrzeg, Darłowo, Ustka, Rowy, Łeba (Dz. Urz. Woj. Pom. poz. 656). W akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem nr 9 Dyrektora Urzędu
Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018 r. - Przepisy portowe (Dz. Urz. Woj. Pom. poz. 2832, Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. poz. 3242, Dz. Urz. Woj. Pom. z 2019 r. poz. 3329, Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. z 2019 r. poz. 3683, Dz. Urz. Woj. Pom. z 2020 r. poz. 2802, Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. z 2020 r. poz. 2756, Dz. Urz. Woj. Pom. z 2023 r. poz. 3924 i 4023, Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. z 2023 r. poz. 4306 i 4373 oraz Dz. Urz. Woj. Pom. z 2024 r. poz. 1998).
Ze względu na sąsiedztwo ze zurbanizowanymi terenami przybrzeżnymi oraz już istniejącą infrastrukturą (podwodny kabel linii światłowodowej) w akwenie dopuszcza się sytuowanie obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej przy zapewnieniu możliwości utrzymywania przyjętych parametrów torów wodnych.
W akwenie jest dopuszczona lokalizacja sztucznych wysp i konstrukcji na rzecz infrastruktury służącej funkcji funkcjonowanie portu oraz budowy i utrzymania kładki pieszo-rowerowej, której budowa została uwzględniona na wniosek gminy.
W celu zapewnienia możliwości wykonywania funkcji portowych, takich jak m.in. cumowanie, manewrowanie oraz obsługa jednostek pływających oraz w celu zapewnienia przestrzeni dla istniejącej i planowanej infrastruktury zapewniającej dostęp do portu i infrastruktury portowej w akwenie dopuszczono funkcję funkcjonowanie portu (Fp).
Funkcja turystyka, sport i rekreacja (S) jest dopuszczona w zakresie uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi.
Funkcje dziedzictwo kulturowe (D) i badania naukowe (N) dopuszcza się bez ograniczeń.
Akwen znajduje się w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego oraz częściowo w obszarach Natura 2000: obszar specjalnej ochrony ptaków Przybrzeżne Wody Bałtyku (PLB990002) i specjalny obszar ochrony siedlisk Ostoja Słowińska (PLH220023). Ponadtorzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym. Rzeka Łupawa jest potencjalnym korytarzem migracyjnym dla gatunków dwuśrodowiskowych, stąd wprowadzono warunek korzystania z akwenu - zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych: w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego oraz w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza.
Część akwenu jest objęta:
a) 25-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego - pozycja nr 534 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 79);
b) 28-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego - pozycja nr 526 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej.
Na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczącej rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru.
Akwen ROW.02.T
W celu zapewnienia swobodnego dostępu jednostek do południowej części portu została ustalona funkcja podstawowa transport (T). Wyznaczono akwen na podstawie informacji o maksymalnej wielkości statków, które mogą wpływać do portu morskiego Rowy.
W akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem nr 9 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018 r. - Przepisy portowe.
Ze względu na sąsiedztwo ze zurbanizowanymi terenami przybrzeżnymi w akwenie dopuszcza się sytuowanie obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej.
W akwenie jest dopuszczona lokalizacja sztucznych wysp i konstrukcji na rzecz infrastruktury służącej funkcji funkcjonowanie portu w sposób niezagrażający swobodnemu dostępowi jednostek pływających do południowej części portu.
W celu zapewnienia możliwości wykonywania funkcji portowych, takich jak m.in. cumowanie, manewrowanie oraz obsługa jednostek pływających oraz w celu zapewnienia przestrzeni dla istniejącej i planowanej infrastruktury zapewniającej dostęp do portu i infrastruktury portowej w akwenie dopuszczono funkcję funkcjonowanie portu (Fp).
Funkcja turystyka, sport i rekreacja (S) jest dopuszczona w zakresie uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi.
Funkcje dziedzictwo kulturowe (D) i badania naukowe (N) dopuszcza się bez ograniczeń.
Akwen znajduje się w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego. Rzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym. Rzeka Łupawa jest potencjalnym korytarzem migracyjnym dla gatunków dwuśrodowiskowych, stąd wprowadzono warunek korzystania z akwenu - zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych: w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego oraz w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza.
Na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczącej rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru.
Akwen ROW.03.Fp
Akwen pełni funkcje transportowe i postojowe. W celu zapewnienia możliwości wykonywania powyższego oraz w celu zapewnienia przestrzeni dla istniejącej i planowanej infrastruktury zapewniającej dostęp do portu (głównie - falochron) i infrastruktury portowej
(głównie - nabrzeża) w akwenie wyznaczono funkcję podstawową funkcjonowanie portu (Fp).
W akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem nr 9 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018 r. - Przepisy portowe.
Ze względu na sąsiedztwo ze zurbanizowanymi terenami przybrzeżnymi oraz już istniejącą infrastrukturą (podwodny kabel linii światłowodowej) w akwenie dopuszcza się sytuowanie obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej.
W akwenie dopuszczona jest lokalizacja sztucznych wysp i konstrukcji na rzecz infrastruktury służącej funkcji funkcjonowanie portu, funkcji turystyka, sport i rekreacja oraz na rzecz budowy kładki pieszej albo pieszo-rowerowej (wniosek gminy) oraz innych konstrukcji nad akwenami portowymi.
Funkcja turystyka, sport i rekreacja (S) jest dopuszczona w zakresie budowy pomostów pływających w podakwenie ROW.03.Fp.1 (wniosek gminy; podakwen na wysokości obszaru lądowego przeznaczonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako „tereny zabudowy usług turystycznych” oraz uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi.
Dopuszcza się funkcję rybołówstwo (R) w zakresie wykonywania rybołówstwa rekreacyjnego (wędkarstwa). Funkcje dziedzictwo kulturowe (D) i badania naukowe (N) dopuszcza się bez ograniczeń.
Akwen znajduje się w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego oraz częściowo w obszarach Natura 2000: obszar specjalnej ochrony ptaków Przybrzeżne Wody Bałtyku PLB990002 i specjalny obszar ochrony siedlisk Ostoja Słowińska PLH220023. Ponadtorzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym. Rzeka Łupawa jest potencjalnym korytarzem migracyjnym dla gatunków dwuśrodowiskowych, stąd wprowadzono warunek korzystania z akwenu - zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych: w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego oraz w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza.
Część akwenu objęta jest:
a) 25-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego - pozycja nr 534 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej,
b) 28-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego - pozycja nr 526 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej.
Na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczącej rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru.
Akwen ROW.04.Fp
Akwen pełni funkcje transportowe, postojowe, przeładunkowo-postojowe. W celu zapewnienia możliwości wykonywania powyższego oraz w celu zapewnienia przestrzeni dla istniejącej i planowanej infrastruktury zapewniającej dostęp do portu (głównie - falochron) i infrastruktury portowej (głównie - nabrzeża) w akwenie wyznaczono funkcję podstawową funkcjonowanie portu (Fp).
W akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem nr 9 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018 r. - Przepisy portowe.
Ze względu na sąsiedztwo ze zurbanizowanymi terenami przybrzeżnymi oraz już istniejącą infrastrukturą (podwodny kabel linii światłowodowej) w akwenie dopuszcza się sytuowanie obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej.
W akwenie jest dopuszczona lokalizacja sztucznych wysp i konstrukcji na rzecz infrastruktury służącej funkcji funkcjonowanie portu, funkcji turystyka, sport i rekreacja oraz na rzecz budowy kładki pieszej albo pieszo-rowerowej (wniosek gminy) oraz innych konstrukcji nad akwenami portowymi.
Funkcja turystyka, sport i rekreacja (S) jest dopuszczona w zakresie budowy pomostów pływających w podakwenie ROW.04.Fp.1 (wniosek gminy) oraz uprawiania turystyki, sportu i rekreacji zgodnie z przepisami portowymi.
Dopuszcza się funkcję rybołówstwo (R) w zakresie wykonywania rybołówstwa rekreacyjnego (wędkarstwa).
Funkcje dziedzictwo kulturowe (D) i badania naukowe (N) dopuszcza się bez ograniczeń.
Akwen znajduje się w otulinie Słowińskiego Parku Narodowego oraz częściowo w obszarach Natura 2000: obszar specjalnej ochrony ptaków Przybrzeżne Wody Bałtyku (PLB990002) i specjalny obszar ochrony siedlisk Ostoja Słowińska (PLH220023). Ponadtorzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym. Rzeka Łupawa jest potencjalnym korytarzem migracyjnym dla gatunków dwuśrodowiskowych, stąd wprowadzono warunek korzystania z akwenu - zachowanie drożności korytarza migracyjnego gatunków dwuśrodowiskowych: w okresie od dnia 1 października do dnia 30 listopada - migracja tarłowa łososia atlantyckiego i troci wędrownej oraz minoga rzecznego oraz w okresie od dnia 1 kwietnia do dnia 31 maja - spływ smoltów do morza.
Część akwenu jest objęta:
a) 25-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego - pozycja nr 534 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej,
b) 28-kilometrową strefą ochronną wokół kompleksu wojskowego nr 4126 - pozycja nr 526 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej.
Na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 7/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 lutego 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczącej rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru.
Akwen ROW.05.Fp
Akwen znajduje się na terenie Basenu Rybackiego i pełni funkcje postojowe, remontowe (zlokalizowany slip remontowy) oraz rozładunkowe. W celu zapewnienia możliwości wykonywania powyższego oraz w celu zapewnienia przestrzeni dla istniejącej i planowanej infrastruktury zapewniającej dostęp do portu i infrastruktury portowej (głównie - nabrzeża) w akwenie wyznaczono funkcję podstawową funkcjonowanie portu (Fp).
W akwenie obowiązują przepisy portowe przyjęte zarządzeniem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni.
Ze względu na sąsiedztwo ze zurbanizowanymi terenami przybrzeżnymi w akwenie dopuszcza się sytuowanie obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej.
W akwenie jest dopuszczona lokalizacja sztucznych wysp i konstrukcji na rzecz infrastruktury służącej funkcji funkcjonowanie portu (Fp).
Dopuszcza się funkcję rybołówstwo (R) w zakresie wykonywania rybołówstwa rekreacyjnego (wędkarstwa).
Funkcję badania naukowe (N) dopuszcza się bez ograniczeń.
W akwenie znajdują się pozostałości wraku średniowiecznej kogi (EPSA 35.1). Wokół miejsca pierwotnego zalegania wraku wyznaczono strefę ochronną.
Akwen jest położony częściowo na obszarze chronionego krajobrazu - Pas Pobrzeża na Wschód od Ustki.
Ponadtorzeka Łupawa jest obszarem ochrony troci wędrownej i węgorza europejskiego jako gatunków o znaczeniu gospodarczym.
Na obszarze lądowym jest zlokalizowany kompleks wojskowy Redzikowo (pozycja nr 704 załącznika do decyzji nr 68/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie obrony narodowej); na podstawie Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczącej rozmieszczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu obrony przed rakietami balistycznymi w sprawie użytkowania terenów oraz przestrzeni powietrznej wokół Bazy systemu obrony przed rakietami balistycznymi, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. zakazuje się nowych konstrukcji przekraczających wysokość określoną przez powierzchnię boczną stożka, która kieruje się ku górze pod kątem 1,5 stopnia do płaszczyzny horyzontu od wierzchołka leżącego na wysokości 15,24 m nad poziomem gruntu w Punkcie Odniesienia Radaru.
RYSUNEK UWARUNKOWAŃ
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2025.1061 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Przyjęcie planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych - port morski w Rowach |
| Data aktu: | 14/07/2025 |
| Data ogłoszenia: | 05/08/2025 |
| Data wejścia w życie: | 20/08/2025 |








