Wojewódzki plan działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 8 listopada 2018 r.
w sprawie wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne

Na podstawie art. 21 ust. 17 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1720, 1733, 2705 i 2770) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowy zakres danych objętych wojewódzkim planem działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, zwanym dalej "planem";
2)
ramowy wzór planu;
3)
zakres danych podlegających upublicznieniu w Biuletynie Informacji Publicznej.
§  2. 
Plan zawiera:
1)
informacje o jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, zwanej dalej "ustawą", centrach urazowych, centrach urazowych dla dzieci oraz jednostkach organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego, w zakresie:
a)
liczby, rodzaju, dysponentów, miejsc stacjonowania i adresów miejsc stacjonowania w poszczególnych rejonach operacyjnych zespołów ratownictwa medycznego, z określeniem obszaru działania dla każdego zespołu,
b)
liczby, rodzaju, dysponentów, adresów miejsca stacjonowania dodatkowych zespołów ratownictwa medycznego, z określeniem maksymalnego czasu uruchomienia zespołu,
c)
liczby i miejsc stacjonowania lotniczych zespołów ratownictwa medycznego, wraz z ich czasem działania,
d)
liczby i rozmieszczenia szpitalnych oddziałów ratunkowych w poszczególnych powiatach,
e)
liczby i rozmieszczenia centrów urazowych, wraz z informacją o świadczeniach opieki zdrowotnej, niezbędnych do realizacji ich zadań,
f)
liczby i rozmieszczenia centrów urazowych dla dzieci, wraz z informacją o świadczeniach opieki zdrowotnej, niezbędnych do realizacji ich zadań,
g)
liczby i rozmieszczenia jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego, wraz z profilem tych jednostek oraz liczbą łóżek;
2)
informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, zwanych dalej "jednostkami systemu", centrach urazowych oraz centrach urazowych dla dzieci na obszarze województwa, w zakresie:
a)
planowanej daty uruchomienia, likwidacji lub przeniesienia, liczby, rodzaju, miejsc stacjonowania w poszczególnych rejonach operacyjnych zespołów ratownictwa medycznego, z określeniem obszaru działania dla każdego zespołu,
b)
planowanej dacie uruchomienia, liczbie i rozmieszczeniu w poszczególnych powiatach szpitalnych oddziałów ratunkowych,
c)
planowanej dacie uruchomienia, liczbie, rozmieszczeniu centrów urazowych i centrów urazowych dla dzieci;
3)
informacje dotyczące funkcjonowania jednostek systemu, o liczbie pacjentów izby przyjęć szpitala, pacjentów urazowych, pacjentów urazowych dziecięcych, a także osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu, w zakresie:
a)
liczby wyjazdów zespołów ratownictwa medycznego za rok poprzedni, w przeliczeniu na jeden zespół, obszar działania, rejon operacyjny i województwo oraz czasu dotarcia zespołu ratownictwa medycznego na miejsce zdarzenia (liczony od chwili przyjęcia zgłoszenia przez dyspozytora medycznego do powrotu zespołu ratownictwa medycznego do gotowości operacyjnej), w przeliczeniu na jeden zespół, obszar działania, rejon operacyjny i województwo, obejmujące:
liczbę wyjazdów zespołów ratownictwa medycznego,
medianę czasu dotarcia na miejsce zdarzenia,
maksymalny czas dotarcia na miejsce zdarzenia,
średni i maksymalny czas trwania akcji medycznej,
liczbę wyjazdów przekraczających maksymalny czas dotarcia na miejsce zdarzenia,
b)
liczby pacjentów szpitalnego oddziału ratunkowego, za rok poprzedni,
c)
liczby pacjentów izby przyjęć szpitala, za rok poprzedni,
d)
liczby pacjentów urazowych oraz liczby pacjentów urazowych dziecięcych, za rok poprzedni,
e)
liczby osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu, za rok poprzedni;
4)
opis i organizację struktury systemu powiadamiania o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, w zakresie:
a)
adresu dyspozytorni medycznej, rejonu działania, liczby rezerwowych stanowisk dyspozytorów medycznych, liczby i rodzaju obsługiwanych zespołów ratownictwa medycznego, liczby, rodzaju i godzin pracy stanowisk dyspozytorów medycznych,
b)
adresu centrum powiadamiania ratunkowego,
c)
liczby i kwalifikacji zawodowych dyspozytorów medycznych,
d)
liczby i godzin pracy stanowisk dyspozytorów medycznych,
e)
liczby, natężenia i czasu obsługi zgłoszeń przyjmowanych na stanowiskach dyspozytorów medycznych,
f)
sposobu organizacji i działania systemów łączności radiowej, ze wskazaniem rodzajów wykorzystywanych urządzeń,
g)
sposobu prowadzenia korespondencji radiowej, z wykorzystaniem przydzielonych numerów identyfikacyjnych zespołów ratownictwa medycznego i dyspozytorni medycznych w ramach zapewnienia sprawnej komunikacji między zespołami ratownictwa medycznego, dyspozytorami medycznymi, wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego a szpitalnymi oddziałami ratunkowymi, izbami przyjęć szpitali, centrami urazowymi, centrami urazowymi dla dzieci, jednostkami organizacyjnymi szpitali wyspecjalizowanymi w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego oraz jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o których mowa w art. 15 ustawy,
h)
sposobu współpracy dyspozytorni medycznych, wojewódzkich koordynatorów ratownictwa medycznego oraz organizacji i procedur koordynacji działań jednostek systemu, ze wskazaniem kompetencji i trybu podejmowanych działań, z uwzględnieniem zdarzeń powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób w przypadkach, o których mowa w art. 30 ustawy,
i)
sposobu powiadamiania o zdarzeniach właściwych jednostek organizacyjnych Policji, Państwowej Straży Pożarnej przez dyspozytorów medycznych,
j)
sposobu funkcjonowania zastępowalności dyspozytorni medycznych,
k)
sposobu funkcjonowania systemu powiadamiania o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego w przypadku awarii;
5)
opis sposobu współpracy wojewody i dysponentów jednostek systemu z organami administracji publicznej i jednostkami systemu z innych województw, w tym jeżeli dotyczy opisu współpracy zawartego w umowach międzynarodowych, dotyczącego współpracy transgranicznej w zakresie ratownictwa medycznego, w zakresie:
a)
procedur współpracy,
b)
kompetencji i trybu podejmowania działań,
c)
obiegu i wymiany informacji;
6)
informację o ujęciu w Rejestrze Jednostek Współpracujących z Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne danych dotyczących liczby, rodzaju i rozmieszczenia jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o których mowa w art. 15 ustawy;
7)
opis sposobu współpracy jednostek systemu z jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne na obszarze województwa, w zakresie:
a)
procedur współpracy,
b)
organizacji wspólnych ćwiczeń i analizy działań ratowniczych oraz procedur powiadamiania, alarmowania, dysponowania i koordynowania działań ratowniczych w przypadku zdarzeń pojedynczych i zdarzeń powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób, o których mowa w art. 30 ustawy,
c)
kompetencji i trybu podejmowania działań,
d)
obiegu i wymiany informacji;
8)
;
9)
kalkulację rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni w zakresie:
a)
kosztów osobowych,
b)
wydatków technicznych.
§  3. 
Ramowy wzór planu jest określony w załączniku do rozporządzenia.
§  4. 
Dane, o których mowa w § 2 pkt 1-3, pkt 4 lit. c-g i pkt 6, podlegają upublicznieniu w Biuletynie Informacji Publicznej.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIK

RAMOWY WZÓR PLANU DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

Plan działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa ......

wzór

Tekst jednolity

Miejscowość, dzień, miesiąc, rok

SPIS TREŚCI

CZĘŚĆ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Skróty zastosowane w dokumencie

Wprowadzenie i założenia Wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne

ROZDZIAŁ I

ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO - LICZBA, RODZAJE, REJONY OPERACYJNE, OBSZARY DZIAŁANIA, DYSPONENCI, WYJAZDY ZESPOŁÓW RATOWNICTWA MEDYCZNEGO

1.1. Charakterystyka ogólna

1.2. Liczba, rodzaj, dysponenci, miejsca stacjonowania i adresy miejsc stacjonowania zespołów ratownictwa medycznego w poszczególnych rejonach operacyjnych, z określeniem obszaru działania dla każdego zespołu

1.3. Charakterystyka ogólna, liczba, rodzaj, adresy miejsc stacjonowania, maksymalny czas uruchomienia i dysponenci dodatkowych zespołów ratownictwa medycznego

1.4. Liczba wyjazdów i czas dotarcia na miejsce zdarzenia zespołów ratownictwa medycznego za rok poprzedni

ROZDZIAŁ II

LOTNICZE ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO

2.1. Charakterystyka ogólna

2.2. Liczba, miejsca stacjonowania i czas dyżuru lotniczych zespołów ratownictwa medycznego

ROZDZIAŁ III

SZPITALNE ODDZIAŁY RATUNKOWE

3.1. Charakterystyka ogólna

3.2. Liczba i rozmieszczenie szpitalnych oddziałów ratunkowych

ROZDZIAŁ IV

CENTRUM URAZOWE

4.1. Charakterystyka ogólna

4.2. Liczba i rozmieszczenie centrów urazowych

ROZDZIAŁ V

CENTRUM URAZOWE DLA DZIECI

5.1. Charakterystyka ogólna

5.2. Liczba i rozmieszczenie centrów urazowych dla dzieci

ROZDZIAŁ VI

JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE SZPITALI WYSPECJALIZOWANE W ZAKRESIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH NIEZBĘDNYCH DLA RATOWNICTWA MEDYCZNEGO

6.1. Charakterystyka ogólna

6.2. Liczba i rozmieszczenie jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego, wraz z profilem tych jednostek oraz liczbą łóżek

ROZDZIAŁ VII

HOSPITALIZACJE OSÓB W STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO

7.1. Charakterystyka ogólna

7.2. Liczba pacjentów w szpitalnym oddziale ratunkowym na obszarze województwa za rok poprzedni

7.3. Liczba pacjentów izb przyjęć szpitali na obszarze województwa za rok poprzedni

7.4. Liczba pacjentów centrum urazowego na obszarze województwa za rok poprzedni

7.5. Liczba pacjentów centrum urazowego dla dzieci na obszarze województwa za rok poprzedni

ROZDZIAŁ VIII

SPOSÓB KOORDYNOWANIA DZIAŁAŃ JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

8.1. Sposób koordynacji działań jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne ....

8.1.1. Sposób koordynacji działań jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne,

w tym opisu współpracy zawartego w umowach międzynarodowych dotyczących współpracy transgranicznej w zakresie ratownictwa medycznego - jeżeli dotyczy

8.2. Ogólne informacje o przyjmowaniu i obsłudze zgłoszeń o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego

8.3. Liczba połączeń i czas obsługi zgłoszeń w dyspozytorni medycznej za rok poprzedni . .

8.4. Struktura i organizacja łączności radiowej ze wskazaniem rodzajów wykorzystywanych urządzeń

8.4.1. Zasady i organizacja komunikacji radiowej w systemie Państwowe Ratownictwo

Medyczne, z wykorzystaniem przydzielonych numerów identyfikacyjnych zespołów ratownictwa medycznego i dyspozytorni medycznych

ROZDZIAŁ IX

INFORMACJA NA TEMAT PERSONELU ZATRUDNIONEGO W JEDNOSTKACH SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

9.1. Liczba osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu Państwowe

Ratownictwo Medyczne, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.)

ROZDZIAŁ X

JEDNOSTKI WSPÓŁPRACUJĄCE Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

10.1. Charakterystyka ogólna jednostek współpracujących z systemem Państwowe

Ratownictwo Medyczne

10.2. Informacja o Rejestrze Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe

Ratownictwo Medyczne

ROZDZIAŁ XI

PLANOWANE NOWE JEDNOSTKI SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

11.1. Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych zespołach ratownictwa medycznego, w tym ich liczba, rodzaj, rozmieszczenie i planowany czas uruchomienia

11.2. Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych szpitalnych oddziałach ratunkowych i planowany czas uruchomienia

11.3. Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych centrach urazowych lub centrach urazowych dla dzieci na obszarze województwa i planowany czas uruchomienia

Wykaz załączników do Części I Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa

CZĘŚĆ II. POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE

ROZDZIAŁ XII

SPIS AKTUALIZACJI WOJEWÓDZKIEGO PLANU DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE DLA WOJEWÓDZTWA

12.1. Arkusz zmian i aktualizacji Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo

Medyczne dla województwa

ROZDZIAŁ XIII

ORGANIZACJA SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO ORAZ SYSTEMU POWIADAMIANIA O STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO

13.1. Organizacja systemu powiadamiania ratunkowego

13.2. Organizacja systemu powiadamiania o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego

13.2.1. Zasady i procedury przyjmowania wezwań oraz dysponowania zespołami ratownictwa medycznego

13.3. Adres dyspozytorni medycznej, rejon działania, liczba i rodzaj obsługiwanych zespołów ratownictwa medycznego, liczba, rodzaj i godziny pracy stanowisk dyspozytorów medycznych

13.4. Struktura i organizacja systemów teleinformatycznych oraz rodzajów łączności radiowej wykorzystywanych na stanowiskach dyspozytorów medycznych

13.5. Zasady i organizacja komunikacji z wykorzystaniem łączności radiotelefonicznej

w systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym komunikacja między dyspozytorniami medycznymi w przypadku awarii Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, zastępowalności dyspozytorni medycznych, konieczności zadysponowania zespołów ratownictwa medycznego z rejonu operacyjnego innej dyspozytorni medycznej oraz między wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego a wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego z innego województwa

13.6. Organizacja i procedury koordynacji działań jednostek systemu, ze wskazaniem kompetencji i trybu podejmowanych działań, w szczególności w zdarzeniach powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób

ROZDZIAŁ XIV

WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE Z ORGANAMI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ ORAZ JEDNOSTKAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

14.1. Sposób współpracy wojewody i dysponentów jednostek systemu Państwowe

Ratownictwo Medyczne z organami administracji publicznej i jednostkami systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z innych województw

14.1.1. Kompetencje i tryb podejmowania działań, obieg i wymiana informacji oraz procedury współpracy wojewody i dysponentów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z organami administracji publicznej i jednostkami systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z innych województw

14.2. Współpraca jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne

14.2.1. Kompetencje i tryb podejmowania działań, obieg i wymiana informacji oraz procedury współpracy jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne

14.2.2. Komunikacja między zespołami ratownictwa medycznego, dyspozytorami medycznymi, wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego a jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne

14.3. Organizacja wspólnych ćwiczeń oraz analiza działań ratowniczych, procedury powiadamiania, alarmowania, dysponowania i koordynowania działań ratowniczych w przypadku zdarzeń powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób

ROZDZIAŁ XV .....................................................................................

KALKULACJA ROCZNYCH KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA DYSPOZYTORNI MEDYCZNYCH ZA ROK POPRZEDNI ....................................

15.1. Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni ...........................

15.2. Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni .....................

Wykaz załączników do Części II Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa

CZĘŚĆ  I.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Skróty zastosowane w dokumencie.

Wprowadzenie i założenia Wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne - informacje dotyczące podstawy prawnej tworzenia wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, opis kompetencji organów administracji publicznej dotyczących planowania i nadzoru nad systemem, opis procesu aktualizacji i zatwierdzenia aktualizacji przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

ROZDZIAŁ  I

ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO - LICZBA, RODZAJE, REJONY OPERACYJNE, OBSZARY DZIAŁANIA, DYSPONENCI, WYJAZDY ZESPOŁÓW RATOWNICTWA MEDYCZNEGO

1.1.
Charakterystyka ogólna.
1.2.
Liczba, rodzaj, dysponenci, miejsca stacjonowania i adresy miejsc stacjonowania zespołów ratownictwa medycznego w poszczególnych rejonach operacyjnych, z określeniem obszaru działania dla każdego zespołu.
1.3.
Charakterystyka ogólna, liczba, rodzaj, adresy miejsc stacjonowania, maksymalny czas uruchomienia i dysponenci dodatkowych zespołów ratownictwa medycznego.
1.4.
Liczba wyjazdów i czas dotarcia na miejsce zdarzenia zespołów ratownictwa medycznego za rok poprzedni.

ROZDZIAŁ  II

LOTNICZE ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO

2.1.
Charakterystyka ogólna.
2.2.
Liczba, miejsca stacjonowania i czas dyżuru lotniczych zespołów ratownictwa medycznego.

ROZDZIAŁ  III

SZPITALNE ODDZIAŁY RATUNKOWE

3.1.
Charakterystyka ogólna.
3.2.
Liczba i rozmieszczenie szpitalnych oddziałów ratunkowych.

ROZDZIAŁ  IV

CENTRUM URAZOWE

4.1.
Charakterystyka ogólna.
4.2.
Liczba i rozmieszczenie centrów urazowych.

ROZDZIAŁ  V

CENTRUM URAZOWE DLA DZIECI

5.1.
Charakterystyka ogólna.
5.2.
Liczba i rozmieszczenie centrów urazowych dla dzieci.

ROZDZIAŁ  VI

JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE SZPITALI WYSPECJALIZOWANE W ZAKRESIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH NIEZBĘDNYCH DLA RATOWNICTWA MEDYCZNEGO

6.1.
Charakterystyka ogólna.
6.2.
Liczba i rozmieszczenie jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego, wraz z profilem tych jednostek oraz liczbą łóżek.

ROZDZIAŁ  VII

HOSPITALIZACJE OSÓB W STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO

7.1.
Charakterystyka ogólna.
7.2.
Liczba pacjentów w szpitalnym oddziale ratunkowym na obszarze województwa za rok poprzedni.
7.3.
Liczba pacjentów izb przyjęć szpitali na obszarze województwa za rok poprzedni.
7.4.
Liczba pacjentów centrum urazowego na obszarze województwa za rok poprzedni.
7.5.
Liczba pacjentów centrum urazowego dla dzieci na obszarze województwa za rok poprzedni.

ROZDZIAŁ  VIII

SPOSÓB KOORDYNOWANIA DZIAŁAŃ JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

8.1.
Sposób koordynacji działań jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.
8.1.1.
Sposób koordynacji działań jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym opisu współpracy zawartego w umowach międzynarodowych dotyczących współpracy transgranicznej w zakresie ratownictwa medycznego - jeżeli dotyczy.
8.2.
Ogólne informacje o przyjmowaniu i obsłudze zgłoszeń o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
8.3.
Liczba połączeń i czas obsługi zgłoszeń w dyspozytorni medycznej za rok poprzedni.
8.4.
Struktura i organizacja łączności radiowej ze wskazaniem rodzajów wykorzystywanych urządzeń.
8.4.1.
Zasady i organizacja komunikacji radiowej w systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne, z wykorzystaniem przydzielonych numerów identyfikacyjnych zespołów ratownictwa medycznego i dyspozytorni medycznych.

ROZDZIAŁ  IX

INFORMACJA NA TEMAT PERSONELU ZATRUDNIONEGO W JEDNOSTKACH SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

9.1.
Liczba osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.).

ROZDZIAŁ  X

JEDNOSTKI WSPÓŁPRACUJĄCE Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

10.1.
Charakterystyka ogólna jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
10.2.
Informacja o Rejestrze Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.

ROZDZIAŁ  XI

PLANOWANE NOWE JEDNOSTKI SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

11.1.
Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych zespołach ratownictwa medycznego, w tym ich liczba, rodzaj, rozmieszczenie i planowany czas uruchomienia.
11.2.
Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych szpitalnych oddziałach ratunkowych i planowany czas uruchomienia.
11.3.
Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych centrach urazowych lub centrach urazowych dla dzieci na obszarze województwa i planowany czas uruchomienia.

Wykaz załączników do Części I Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo

Medyczne dla województwa ...

Tabela nr 1 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania zespołów ratownictwa medycznego.

Tabela nr 2 - Zespoły ratownictwa medycznego włączone do systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Tabela nr 3 - Dodatkowe zespoły ratownictwa medycznego.

Tabela nr 4 - Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego.

Tabela nr 5 - Czasy dotarcia zespołów ratownictwa medycznego.

Tabela nr 6 - Lotnicze zespoły ratownictwa medycznego.

Tabela nr 7 - Szpitalne oddziały ratunkowe.

Tabela nr 8 - Jednostki organizacyjne szpitala wyspecjalizowane w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego.

Tabela nr 9 - Liczba przyjęć pacjentów w szpitalnym oddziale ratunkowym.

Tabela nr 10 - Liczba przyjęć pacjentów w izbie przyjęć szpitala.

Tabela nr 11 - Centra urazowe.

Tabela nr 12 - Centra urazowe dla dzieci.

Tabela nr 13 - Stanowiska dyspozytorów medycznych.

Tabela nr 14 - Liczba połączeń i czas obsługi zgłoszeń w dyspozytorni medycznej.

Tabela nr 15 - Liczba osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Tabela nr 16 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania planowanych do uruchomienia zespołów ratownictwa medycznego.

Tabela nr 17 - Szpitalne oddziały ratunkowe planowane do uruchomienia.

CZĘŚĆ  II.

POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE

ROZDZIAŁ  XII

SPIS AKTUALIZACJI WOJEWÓDZKIEGO PLANU DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE DLA WOJEWÓDZTWA ...

12.1.
Arkusz zmian i aktualizacji Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa ...
Nr

aktualizacji

Zakres zmian Data akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia
1
2

ROZDZIAŁ  XIII

ORGANIZACJA SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO ORAZ SYSTEMU POWIADAMIANIA O STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO

13.1.
Organizacja systemu powiadamiania ratunkowego.
13.2.
Organizacja systemu powiadamiania o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
13.2.1.
Zasady i procedury przyjmowania wezwań oraz dysponowania zespołami ratownictwa medycznego.
13.3.
Adres dyspozytorni medycznej, rejon działania, liczba i rodzaj obsługiwanych zespołów ratownictwa medycznego, liczba, rodzaj i godziny pracy stanowisk dyspozytorów medycznych.
13.4.
Struktura i organizacja systemów teleinformatycznych oraz rodzajów łączności radiowej wykorzystywanych na stanowiskach dyspozytorów medycznych.
13.5.
Zasady i organizacja komunikacji z wykorzystaniem łączności radiotelefonicznej w systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym komunikacja między dyspozytorniami medycznymi w przypadku awarii Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, zastępowalności dyspozytorni medycznych, konieczności zadysponowania zespołów ratownictwa medycznego z rejonu operacyjnego innej dyspozytorni medycznej oraz między wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego a wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego z innego województwa.
13.6.
Organizacja i procedury koordynacji działań jednostek systemu, ze wskazaniem kompetencji i trybu podejmowanych działań, w szczególności w zdarzeniach powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób.

ROZDZIAŁ  XIV

WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE Z ORGANAMI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ ORAZ JEDNOSTKAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE

14.1.
Sposób współpracy wojewody i dysponentów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z organami administracji publicznej i jednostkami systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z innych województw.
14.1.1.
Kompetencje i tryb podejmowania działań, obieg i wymiana informacji oraz procedury współpracy wojewody i dysponentów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z organami administracji publicznej i jednostkami systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z innych województw.
14.2.
Współpraca jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
14.2.1.
Kompetencje i tryb podejmowania działań, obieg i wymiana informacji oraz procedury współpracy jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
14.2.2.
Komunikacja między zespołami ratownictwa medycznego, dyspozytorami medycznymi, wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego a jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
14.3.
Organizacja wspólnych ćwiczeń oraz analiza działań ratowniczych, procedury powiadamiania, alarmowania, dysponowania i koordynowania działań ratowniczych w przypadku zdarzeń powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób.

ROZDZIAŁ  XV

KALKULACJA ROCZNYCH KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA DYSPOZYTORNI MEDYCZNYCH ZA ROK POPRZEDNI

15.1.
Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni.
15.2.
Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni.

Wykaz załączników do Części II Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa ...

Tabela nr 18 - Liczba i rodzaje stanowisk dyspozytorów medycznych.

Tabela nr 19 - Lokalizacja, liczba i obszary dysponowania stanowisk dyspozytorów medycznych.

Tabela nr 20 - Stanowiska dyspozytorów medycznych i numery DDI.

Tabela nr 21 - Zastępowalność dyspozytorni medycznych.

Tabela nr 23 - Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni.

ZAŁĄCZNIKI DO PLANU DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE DLA WOJEWÓDZTWA ...

1)
ZAŁĄCZNIKI PODLEGAJĄCE UPUBLICZNIENIU
Tabela nr 1 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania zespołów ratownictwa medycznego - obowiązuje od ...

Tabela stanowi podstawę do zawarcia umów, o których mowa w art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.).

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Numer rejonu operacyjnego1) Nazwa i opis rejonu operacyjnego2) Kod dyspozytorni medycznej3) Liczba i rodzaj zespołów ratownictwa medycznego4) w danym rejonie operacyjnym Obszar działania zespołu ratownictwa medycznego5) Kod zespołu ratownictwa medycznego6) Nazwa zespołu ratownictwa medycznego7) Kod TERYT miejsca stacjonowania8) Miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego9) Liczba dni w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego Liczba godzin na dobę pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego Dni tygodnia pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego10) Okres w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego
4a 4b 13a 13b
S P od

dd-mm

do

dd-mm

Razem

1) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

2) W opisie rejonu operacyjnego stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje rejonu operacyjnego oddziela się średnikiem i spacją.

3) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

4) Stosuje się oznaczenia "S" dla specjalistycznych zespołów ratownictwa medycznego i "P" dla podstawowych zespołów ratownictwa medycznego, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.

5) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.

6) Jest identyfikowany 10-znakowym numerem zespołu ratownictwa medycznego, składającym się z 7-znakowego kodu TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego oraz cyfry identyfikującej rodzaju zespołu (kody: 2 - podstawowy, 3 - wodny podstawowy, 4 - specjalistyczny, 5 - wodny specjalistyczny) i dwóch cyfr numeru kolejnego dla danego rodzaju zespołu w miejscu stacjonowania; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3".

7) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

8) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3"; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.

9) Wskazuje się nazwę miejscowości lub dzielnicy, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.

10) Wymienia się dni tygodnia, a w przypadku gdy zespół ratownictwa medycznego nie pozostaje w całodobowej gotowości, wskazuje się godziny pozostawania w gotowości.

Tabela nr 2 - Zespoły ratownictwa medycznego włączone do systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne - stan na dzień ...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Numer rejonu operacyjnego1) Nazwa i opis rejonu operacyjnego2) Kod dyspozytorni medycznej3) Liczba i rodzaj zespołów ratownictwa medycznego4) w danym rejonie operacyjnym Kod zespołu ratownictwa medycznego5) Nazwa zespołu ratownictwa medycznego6) Kod TERYT miejsca stacjonowania7) Adres miejsca stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego Nazwa dysponenta jednostki Adres dysponenta jednostki Numer księgi rejestrowej podmiotu leczniczego dysponenta jednostki8) VII część kodu resortowego jednostki systemu9) IV część kodu resortowego określającego formę orgnizacyjno-prawną podmiotu wykonującego działalność leczniczą9)
4a 4b
S P
Razem

1) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

2) W opisie rejonu operacyjnego stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje rejonu operacyjnego oddziela się średnikiem i spacją.

3) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

4) Stosuje się oznaczenia "S" dla specjalistycznych zespołów ratownictwa medycznego i "P" dla podstawowych zespołów ratownictwa medycznego, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.).

5) Jest identyfikowany 10-znakowym numerem zespołu ratownictwa medycznego, składającym się z 7-znakowego kodu TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego oraz cyfry identyfikującej rodzaju zespołu (kody: 2 - podstawowy, 3 - wodny podstawowy, 4 - specjalistyczny, 5 - wodny specjalistyczny) i dwóch cyfr numeru kolejnego dla danego rodzaju zespołu w miejscu stacjonowania; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3".

6) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

7) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3"; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.

8) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. poz. 605).

9) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz. U. poz. 594 oraz z 2017 r. poz. 999).

Tabela nr 3 - Dodatkowe zespoły ratownictwa medycznego - stan na dzień ...
1 2 3 4 5
Lp. Liczba i rodzaj dodatkowych zespołów ratownictwa medycznego możliwych do uruchomienia w przypadkach zdarzeń powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób Adres miejsca stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego Dysponent jednostki (nazwa i adres) Maksymalny czas uruchomienia
2a 2b 2c
specjalistyczne podstawowe Nazwa zespołu ratownictwa medycznego1)

1) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Tabela nr 4 - Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego w roku ....
1 2 3 4 Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego 8
5 6 7 Liczba wyjazdów zespołów ratownictwa medycznego zakończonych przewiezieniem pacjenta do szpitala
Lp. Obszar działania zespołu ratownictwa medycznego1) Adres miejsca stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego Nazwa zespołu ratownictwa medycznego2) wyjazdy do stanów nagłego zagrożenia zdrowotnego wyjazdy niezwiązane ze stanem nagłego zagrożenia zdrowotnego zgony przed podjęciem albo w trakcie wykonywania medycznych czynności ratunkowych
ogółem w tym pacjenci urazowi
5a 5b 5c 5d 6a 6b 7a 7b
0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat
Rejon operacyjny3) nr ............ z dyspozytornią medyczną ........................... (kod dyspozytorni medycznej4))
1
2
Razem

1) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.

2) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

3) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

4) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Tabela nr 5 - Czasy dotarcia zespołów ratownictwa medycznego w roku ...
Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego, licząc od chwili przyjęcia zgłoszenia przez dyspozytora medycznego do przybycia zespołu ratownictwa medycznego na miejsce zdarzenia
1 2 3 4 5 6 7
Lp. Kryterium gęstości zaludnienia Mediana czasu dotarcia na miejsce zdarzenia [gg:mm:ss] Maksymalny czas dotarcia na miejsce zdarzenia [gg:mm:ss] Liczba wyjazdów przekraczających maksymalny czas dotarcia na miejsce zdarzenia Średni czas interwencji zespołu ratownictwa medycznego od przyjęcia zgłoszenia o zdarzeniu do powrotu do gotowości operacyjnej [gg:mm:ss] Maksymalny czas interwencji zespołu ratownictwa medycznego od przyjęcia zgłoszenia o zdarzeniu do powrotu do gotowości operacyjnej [gg:mm:ss]
Nazwa zespołu ratownictwa medycznego1) i obszar działania2) z opisem
Miasta powyżej 10 tys. mieszkańców
Poza miastem powyżej 10 tys. mieszkańców
Numer rejonu operacyjnego3)
Miasta powyżej 10 tys. mieszkańców
Poza miastem powyżej 10 tys. mieszkańców
Województwo
Miasta powyżej 10 tys. mieszkańców
Poza miastem powyżej 10 tys. mieszkańców

1) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

2) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.

3) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

Tabela nr 6 - Lotnicze zespoły ratownictwa medycznego
1 2 3 4
Lp. Województwo Nazwa, adres, miejsca stacjonowania lotniczego zespołu ratownictwa medycznego Czas dyżuru
1
2
Tabela nr 7 - Szpitalne oddziały ratunkowe - stan na dzień ...
1 2 3 4 5 6 7 8
Lp. Dysponent jednostki Jednostka organizacyjna podmiotu leczniczego, w którego strukturach funkcjonuje szpitalny oddział ratunkowy Lądowisko zlokalizowane bezpośrednio przy szpitalnym oddziale ratunkowym (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) Lądowisko w odległości wymagającej użycia specjalistycznych środków transportu sanitarnego (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) Liczba stanowisk resuscytacyjnych Liczba stanowisk intensywnej terapii Liczba stanowisk obserwacyjnych
2a 2b 2c 3a 3b 3c 3d 4a 4b
nazwa adres numer księgi rejestrowej podmiotu wykonującego działalność leczniczą1) V część kodu resortowego2) nazwa jednostki organizacyjnej adres jednostki organizacyjnej kod TERYT3) całodobowe nieprzystosowane do startów i lądowań w nocy
POWIAT: ...
Razem

1) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. poz. 605).

2) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz. U. poz. 594 oraz z 2017 r. poz. 999).

3) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się szpitalny oddział ratunkowy.

Tabela nr 8 - Jednostki organizacyjne szpitala wyspecjalizowane w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego - stan na dzień .............
1 2 3 4 5 6 7 8
Lp. Powiat Nazwa szpitala Adres szpitala Numer księgi rejestrowej podmiotu wykonującego działalność leczniczą1) Adres lokalizacji oddziału szpitalnego Kod TERYT lokalizacji oddziału szpitalnego2) Oddział szpitalny wyspecjalizowany w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego
8a 8b 8c 8d 8e
nazwa własna oddziału szpitalnego VII część kodu resortowego3) specjalność zgodnie z VIII częścią kodu resortowego3) liczba łóżek według stanu w dniu 31 grudnia dziedzina medycyny zgodnie z X częścią kodu resortowego3)

1) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. poz. 605).

2) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się jednostka organizacyjna.

3) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz. U. poz. 594 oraz z 2017 r. poz. 999).

Tabela nr 9 - Liczba przyjęć pacjentów w szpitalnym oddziale ratunkowym w roku ...
1 2 3 Szpitalny oddział ratunkowy
4 5 6 7
stan nagłego zagrożenia zdrowotnego inne liczba zgonów w szpitalnym oddziale ratunkowym liczba pacjentów przekazanych przez zespoły ratownictwa medycznego
ogółem w tym pacjenci urazowi
Lp. Powiat Dysponent jednostki (nazwa i adres) 4a 4b 4c 4d 5a 5b 6a 6b 7a 7b
0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat
Razem
Tabela nr 10 - Liczba przyjęć pacjentów w izbie przyjęć szpitala w roku ...
1 2 3 Izba przyjęć szpitala
4 5 6 7
stan nagłego zagrożenia zdrowotnego inne liczba zgonów w izbie przyjęć liczba pacjentów przekazanych przez zespoły ratownictwa medycznego
ogółem w tym pacjenci urazowi
Lp. Powiat Nazwa i adres szpitala 4a 4b 4c 4d 5a 5b 6a 6b 7a 7b
0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat 0-18 lat > 18 lat
Razem
Tabela nr 11 - Centra urazowe - dane za rok .............
1 2 3 4 5 6
Lp. Podmiot leczniczy, w którego strukturach działa centrum urazowe Liczba pacjentów zakwalifikowanych jako pacjent urazowy przez Średni czas pobytu pacjenta urazowego w centrum urazowym (dni) Maksymalny czas pobytu pacjenta urazowego w centrum urazowym (dni) Liczba zgonów pacjentów urazowych
2a 2b 3a 3b
nazwa adres kierownika zespołu ratownictwa medycznego kierownika zespołu urazowego
Tabela nr 12 - Centra urazowe dla dzieci - dane za rok ...
1 2 3 4 5 6
Lp. Podmiot leczniczy, w którego strukturach działa centrum urazowe dla dzieci Liczba pacjentów zakwalifikowanych jako pacjent urazowy dziecięcy przez Średni czas pobytu pacjenta urazowego dziecięcego w centrum urazowym dla dzieci (dni) Maksymalny czas pobytu pacjenta urazowego dziecięcego w centrum urazowym dla dzieci (dni) Liczba zgonów pacjentów urazowych dziecięcych
2a 2b 3a 3b
nazwa adres kierownika zespołu ratownictwa medycznego kierownika zespołu urazowego dziecięcego
Tabela nr 13 - Stanowiska dyspozytorów medycznych - dane za rok ...
1 2 3 4
Kod dyspozytorni medycznej1) Okres, w jakim funkcjonowała wskazana liczba stanowisk dyspozytorów medycznych w danej lokalizacji w ciągu roku Liczba stanowisk dyspozytorów medycznych w danej lokalizacji Liczba dyspozytorów medycznych wykonujących zadania w danej lokalizacji
2a 2b 4a 4b
od

dd-mm

do

dd-mm

liczba dyspozytorów medycznych posiadających wykształcenie wymagane dla pielęgniarki systemu lub ratownika medycznego liczba dyspozytorów medycznych, o których mowa w art. 58 ust. 3 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.)

1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Tabela nr 14 - Liczba połączeń i czas obsługi zgłoszeń w dyspozytorni medycznej ... (kod dyspozytorni medycznej1))
Miesiąc Liczba odebranych połączeń Liczba połączeń rozłączonych przed podjęciem obsługi Średni czas oczekiwania na połączenie [mm:ss] Średni czas trwania połączenia [mm:ss] Łączny średni czas obsługi zgłoszenia (czas oczekiwania + czas trwania połączenia) [mm:ss]
ze 112 z 999 suma ze 112 z 999 suma ze 112 z 999 suma ze 112 z 999 suma ze 112 z 999 suma
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
Suma
Średnia

1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Tabela nr 15 - Liczba osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne za rok ....
1 2 3 4 5 6
Lp. Dysponent jednostki Rodzaj jednostki systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne Liczba wszystkich lekarzy w tym: liczba lekarzy systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne Liczba wszystkich pielęgniarek w tym: liczba pielęgniarek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne Liczba ratowników medycznych
2a 2b 2c 2d 4a 4b 5a 5b
nazwa adres numer księgi rejestrowej podmiotu wykonującego działalność leczniczą1) kod TERYT lokalizacji jednostki z opisem2) szpitalny oddział ratunkowy
zespół ratownictwa medycznego
lotniczy zespół ratownictwa medycznego
Razem

1) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. z 2014 r. poz. 325 oraz z 2017 r. poz. 1540).

2) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się jednostka systemu.

Tabela nr 16 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania planowanych do uruchomienia zespołów ratownictwa medycznego
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Numer rejonu operacyjnego1) Nazwa i opis rejonu operacyjnego2) Kod dyspozytorni medycznej3) Liczba zespołów ratownictwa medycznego w danym rejonie operacyjnym Obszar działania zespołu ratownictwa medycznego4) Miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego5) Liczba dni w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego Liczba godzin na dobę pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego Dni tygodnia pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego6) Okres w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego Planowany termin uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego
4a 4b 10a 10b
S P od

dd-mm

do

dd-mm

Razem

1) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

2) W opisie rejonu operacyjnego stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje rejonu operacyjnego oddziela się średnikiem i spacją.

3) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

4) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.

5) Wskazuje się nazwę miejscowości lub dzielnicy, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.

6) Wymienia się dni tygodnia, a w przypadku, gdy zespół ratownictwa medycznego nie pozostaje w całodobowej gotowości, wskazuje się godziny pozostawania w gotowości.

Tabela nr 17 - Szpitalne oddziały ratunkowe planowane do uruchomienia - stan na dzień ...
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lp. Dysponent jednostki Jednostka organizacyjna podmiotu leczniczego, w którego strukturach planuje się utworzyć szpitalny oddział ratunkowy Lądowisko zlokalizowane bezpośrednio przy szpitalnym oddziale ratunkowym (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) Lądowisko w odległości wymagającej użycia specjalistycznych środków transportu sanitarnego (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) Liczba stanowisk resuscytacyjnych Liczba stanowisk intensywnej terapii Liczba stanowisk obserwacyjnych Planowany termin uruchomienia szpitalnego oddziału ratunkowego
2a 2b 3a 3b 3c 4a 4b
nazwa adres nazwa jednostki organizacyjnej adres jednostki organizacyjnej kod TERYT z opisem1) całodobowe nieprzystosowane do startów i lądowań w nocy
POWIAT: ...
Razem

1) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się planowany do uruchomienia szpitalny oddział ratunkowy.

2)
ZAŁĄCZNIKI NIEPODLEGAJĄCE UPUBLICZNIENIU
Tabela nr 18 - Liczba i rodzaje stanowisk dyspozytorów medycznych - stan na dzień ...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lp. Kod dyspozytorni medycznej1) Adres dyspozytorni medycznej Numer rejonu operacyjnego2) Liczba ludności3) Okres w ciągu roku

(dotyczy kolumn od 7 do 10)

Łączna liczba stanowisk dyspozytorów medycznych Liczba dyspozytorów medycznych wykonujących zadania w danej lokalizacji Liczba zespołów ratownictwa medycznego w rejonie operacyjnym Liczba rezerwowych stanowisk dyspozytorów medycznych
8a 8b 8c 8d
liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 8:00-19:59 liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach

8:00-19:59

liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 20:00-7:59 liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach 20:00-7:59
6a 6b
od

mm-dd

do

mm-dd

1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

2) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

3) Zgodna z danymi Głównego Urzędu Statystycznego.

Tabela nr 19 - Lokalizacja, liczba i obszary dysponowania stanowisk dyspozytorów medycznych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lp. Kod dyspozytorni medycznej1) Adres dyspozytorni medycznej Numer rejonu operacyjnego2) Liczba zespołów ratownictwa medycznego w rejonie operacyjnym Liczba porządkowa kodu obszaru dysponowania Kod obszaru dysponowania1) Obszar dysponowania3) Liczba ludności w obszarze dysponowania Liczba zespołów ratownictwa medycznego w obszarze dysponowania

1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

2) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

3) Obszar dysponowania jest elementem rejonu operacyjnego. Obejmuje teren obsługiwany przez danego dyspozytora medycznego wysyłającego, który jest zdefiniowany w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego. Każda dyspozytornia medyczna musi mieć zdefiniowany przynajmniej jeden obszar dysponowania. Obszar taki określa dysponent zespołów ratownictwa medycznego posiadający w swojej strukturze organizacyjnej dyspozytornię medyczną. Istotne jest, żeby obszary dysponowania zdefiniowane dla danej dyspozytorni medycznej pokrywały w całości jej rejon operacyjny.

Tabela nr 20 - Stanowiska dyspozytorów medycznych i numery DDI1)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lp. Kod dyspozytorni medycznej2) Adres dyspozytorni medycznej Numer rejonu operacyjnego3) Liczba porządkowa stanowiska dyspozytora medycznego4) Rodzaj stanowiska dyspozytora medycznego5) Kod obszaru dysponowania2) Obszar dysponowania6) Numer kolejki EACD7) Numer DDI1)

1) Numer kolejki automatycznie dystrybuującej połączenia powiązany z danym stanowiskiem.

2) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

3) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

4) Do 31 grudnia 2019 r. lp. 1, 2, (...) to dyspozytorzy wysyłający, w tym dyspozytor medyczny wskazany przez kierownika podmiotu leczniczego zatrudniającego dyspozytora medycznego. Od 1 stycznia 2020 r. lp. 0 to główny dyspozytor medyczny, lp. 1, 2, (...) to dyspozytor wysyłający.

5) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 października 2018 r. w sprawie organizacji dyspozytorni medycznej (Dz. U. poz. 2001).

6) Obszar dysponowania jest elementem rejonu operacyjnego. Obejmuje teren obsługiwany przez danego dyspozytora medycznego wysyłającego, który jest zdefiniowany w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego. Każda dyspozytornia medyczna musi mieć zdefiniowany przynajmniej jeden obszar dysponowania. Obszar taki określa dysponent zespołów ratownictwa medycznego posiadający w swojej strukturze organizacyjnej dyspozytornię medyczną. Istotne jest, żeby obszary dysponowania zdefiniowane dla danej dyspozytorni medycznej pokrywały w całości jej rejon operacyjny.

7) Numer podkładowy właściwy dla danej konsoli przynależnej do danego stanowiska.

Tabela nr 21 - Zastępowalność dyspozytorni medycznych
1 2 3 4 5 6 7 8
Kod dyspozytorni medycznej zastępowanej1) Kod dyspozytorni medycznej zastępującej1)
Rejon operacyjny2) Rejon operacyjny2)
Lp. Rodzaj stanowiska dyspozytora medycznego3) Kod obszaru dysponowania1) Obszar dysponowania4) Lp. Rodzaj stanowiska dyspozytora medycznego3) Kod obszaru dysponowania1) Obszar dysponowania4)

1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

2) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.

3) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 października 2018 r. w sprawie organizacji dyspozytorni medycznej (Dz. U. poz. 2001).

4) Obszar dysponowania jest elementem rejonu operacyjnego. Obejmuje teren obsługiwany przez danego dyspozytora medycznego wysyłającego, który jest zdefiniowany w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego. Każda dyspozytornia medyczna musi mieć zdefiniowany przynajmniej jeden obszar dysponowania. Obszar taki określa dysponent zespołów ratownictwa medycznego posiadający w swojej strukturze organizacyjnej dyspozytornię medyczną. Istotne jest, żeby obszary dysponowania zdefiniowane dla danej dyspozytorni medycznej pokrywały w całości jej rejon operacyjny.

Tabela nr 23 - Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni
Kod dyspozytorni medycznej Liczba dni funkcjonowania dyspozytorni medycznych w roku Liczba ludności obsługiwanej przez dyspozytornie medyczne Liczba stanowisk dyspozytorów medycznych w danej lokalizacji, w tym stanowisko głównego dyspozytora medycznego Liczba dyspozytorów medycznych wykonujących zadania w danej lokalizacji Liczba etatów przeliczeniowych dyspozytorów medycznych, głównych dyspozytorów medycznych i ich zastępców Liczba obsługiwanych zespołów ratownictwa medycznego w dobokaretkach Koszty osobowe funkcjonowania dyspozytorni medycznej Wydatki techniczne Roczny koszt funkcjonowania dyspozytorni medycznej UWAGI
Okres funkcjonowan (data w formacie rrrr-mm-dd) wynagrodzenia dyspozytorów medycznych (bez dyspozytorów głównych i ich zastępców) - razem wynagrodzenia zastępców głównego dyspozytora medycznego - razem wynagrodzenia głównych dyspozytorów medycznych - razem wynagrodzenie zastępcy kierownika dyspozytorni medycznej wynagrodzenie kierownika dyspozytorni medycznej wynagrodzenie psychologa pozostałe koszty osobowe koszty bieżące Koszty majątkowe inwestycyjne
'U

O

o

Q

liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 7.00-18.59 liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach 7.00-18.59 liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 19.00-6.59 liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach 19.00-6.59 zakupy wydatki inwestycyjne
RAZEM:
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne oraz kryteriów kalkulacji kosztów działalności zespołów ratownictwa medycznego (Dz. U. poz. 1902), które utraciło moc z dniem 1 listopada 2018 r. na podstawie art. 25 pkt 1a ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1115, 1942 i 2130).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024