Inne dokumentacje geologiczne.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA 1
z dnia 23 grudnia 2020 r.
w sprawie innych dokumentacji geologicznych

Na podstawie art. 97 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1064, 1339 i 2320) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji geologicznych innych niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, z wyłączeniem złoża węglowodorów, dokumentacja geologiczno-inwestycyjna złoża węglowodorów, dokumentacja hydrogeologiczna i dokumentacja geologiczno-inżynierska, zwanych dalej "dokumentacją geologiczną", w tym wzory druków, zestawień i kart dołączanych do dokumentacji geologicznej.
§  2. 
W dokumentacji geologicznej przedstawia się wyniki prac geologicznych przeprowadzonych w przestrzeni określonej w tej dokumentacji wraz z ich interpretacją oraz określeniem stopnia osiągnięcia zamierzonego celu wraz z uzasadnieniem.
§  3. 
1. 
Dokumentację geologiczną sporządza się z podziałem na część tekstową i część graficzną, w postaci:
1)
wydruku komputerowego;
2)
dokumentu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320).
2. 
Część tekstowa dokumentacji geologicznej składa się:
1)
ze strony tytułowej zawierającej:
a)
nazwę i adres podmiotu, który wykonał dokumentację geologiczną,
b)
nazwę i adres podmiotu, który zamówił i sfinansował wykonanie dokumentacji geologicznej,
c)
tytuł dokumentacji geologicznej,
d)
podpis sporządzającego dokumentację geologiczną z podaniem imienia i nazwiska oraz numeru kwalifikacji w zawodzie geolog albo numeru decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji "osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii",
e)
imiona i nazwiska osób wchodzących w skład zespołu autorskiego,
f)
datę sporządzenia dokumentacji geologicznej;
2)
z karty informacyjnej, której wzór jest określony w:
a)
załączniku nr 1 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny,
b)
załączniku nr 2 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych,
c)
załączniku nr 3 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny,
d)
załączniku nr 4 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
e)
załączniku nr 5 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku likwidacji otworu wiertniczego,
f)
załączniku nr 6 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów,
g)
załączniku nr 7 do rozporządzenia - dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych w granicach obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej albo w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża;
3)
z zestawienia współrzędnych płaskich prostokątnych w państwowym systemie odniesień przestrzennych:
a)
punktów wyznaczających granice dokumentowanego obszaru zestawionych zgodnie z kolejnością ich łączenia; na obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej wykaz punktów wyznaczających granice dokumentowanego obszaru określa się dodatkowo w geodezyjnym systemie odniesienia WGS 84,
b)
wykonanych otworów wiertniczych, a dla obszarów lądowych wraz z podaniem numerów nieruchomości, na których są zlokalizowane otwory,
c)
wykonanych badań sejsmicznych.
3. 
Część graficzna dokumentacji geologicznej składa się z:
1)
mapy w skali nie mniejszej niż 1:100 000, zawierającej skalę i podziałkę liniową, siatkę kilometrową lub kartograficzną, ramkę z opisem współrzędnych geograficznych narożników arkusza mapy oraz objaśnienia znaków (legenda) wraz ze wskazaniem geodezyjnego układu odniesienia dla współrzędnych płaskich prostokątnych, sporządzonej na podstawie danych i informacji uzyskanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszarów lądowych lub mapy morskiej nawigacyjnej wykonanej przez Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, z naniesioną na niej w szczególności granicą dokumentowanego obszaru oraz lokalizacją wykonanych prac geologicznych albo lokalizacją otworu wiertniczego lub likwidowanego otworu wiertniczego;
2)
mapy sytuacyjno-wysokościowej dla obszarów lądowych, sporządzonej na podstawie danych i informacji uzyskanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z naniesioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek;
3)
mapy sytuacyjno-batymetrycznej (planu sondażowego) dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, w tym sporządzonej przez urzędy morskie i Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z naniesioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek;
4)
mapy geologicznej, geośrodowiskowej, hydrogeologicznej, geologiczno-inżynierskiej lub geofizycznej badanego obszaru, w zależności od rodzaju wykonanych prac geologicznych w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000;
5)
przekroju geologicznego;
6)
profili geologicznych i technicznych otworów wiertniczych wykonanych w zależności od głębokości otworu wiertniczego w skali nie mniejszej niż 1:2000, przedstawiających konstrukcję otworu, jego średnicę, głębokość posadowienia rur okładzinowych oraz wyniki badań geofizyki wiertniczej, wraz ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych.
4. 
Do części tekstowej dokumentacji geologicznej dołącza się:
1)
kopie dokumentów, których treść ma istotne znaczenie dla opracowanej dokumentacji geologicznej, w szczególności kopie decyzji zatwierdzających projekt robót geologicznych oraz dodatki do projektu robót geologicznych, decyzji o udzieleniu koncesji oraz decyzji zmieniających koncesję;
2)
wykaz wykonanych badań;
3)
wyniki badań w formie zbioru danych na informatycznym nośniku danych, dane źródłowe i szczegółową lokalizację prac lub kopie spisów zdawczo-odbiorczych albo innych dokumentów potwierdzających przekazanie informacji geologicznej z bieżącego dokumentowania przebiegu prac geologicznych organowi koncesyjnemu lub państwowej służbie geologicznej prowadzącej centralne archiwum geologiczne, o którym mowa w art. 162 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze.
5. 
Przepisu ust. 3 pkt 5 nie stosuje się do sporządzania dokumentacji likwidowanego odwiertu wiertniczego.
6. 
Przepisu ust. 4 pkt 1 nie stosuje się do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi oraz do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów.
§  4. 
W przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych:
1)
część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:
a)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
b)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
c)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
d)
szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych oraz ich wyników,
e)
omówienia wyników badań laboratoryjnych oraz wyników innych badań uzyskanych w trakcie wykonywania prac,
f)
wniosków wynikających z wykonanych prac,
g)
określenia sposobu likwidacji otworów wiertniczych i innych wyrobisk oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
h)
informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz badań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej;
2)
część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z:
a)
planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją otworów wiertniczych zrealizowanych w ramach wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych,
b)
profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowanej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,
c)
map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
§  5. 
W przypadku wykonywania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny:
1)
część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:
a)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
b)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją otworu wiertniczego, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
c)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
d)
informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej,
e)
określenia głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych, oraz charakterystyki poziomów wodonośnych,
f)
opisu konstrukcji otworu wiertniczego oraz średnicy i głębokości posadowienia rur okładzinowych,
g)
opisu mineralogiczno-petrograficznego i stratygraficznego przewierconych utworów,
h)
wyników badań geofizycznych wraz z ich interpretacją,
i)
wyników badań laboratoryjnych próbek geologicznych wraz z ich opisem i interpretacją,
j)
wniosków wynikających ze zrealizowanych prac,
k)
określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych;
2)
część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją wiercenia.
§  6. 
W przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, w tym wykorzystania ciepła suchych skał:
1)
część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:
a)
wskazania daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
b)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
c)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
d)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
e)
opisu profilu geologicznego ze szczególnym uwzględnieniem opisu interwału przeznaczonego do wykorzystania ciepła Ziemi,
f)
określenia głębokości występowania stropu i spągu przewierconych poziomów wodonośnych i opisu warunków geotermicznych,
g)
opisu sposobu izolacji przewierconych poziomów wodonośnych,
h)
charakterystyki rozwiązań technicznych, w tym określenia rodzaju technologii zastosowanej do wykorzystania ciepła Ziemi, ilości, głębokości i średnicy otworów wiertniczych, ich konstrukcji oraz uzyskanej mocy instalacji w kW,
i)
opisu zakresu i wyników wykonanych badań, w tym prób ciśnieniowych układu instalacji,
j)
oceny wpływu instalacji na środowisko, w tym omówienia konfliktowości z innymi otworami wiertniczymi,
k)
opisu zagrożeń na etapie użytkowania instalacji oraz w przypadku awarii,
l)
zaleceń dotyczących obserwacji i pomiarów w trakcie eksploatacji instalacji oraz określenia sposobu kontroli pracy systemu;
2)
część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z:
a)
planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją wierceń,
b)
profilu geologicznego reprezentatywnego otworu lub grupy otworów wiertniczych,
c)
profilu termicznego otworów.
§  7. 
W przypadku likwidacji otworu wiertniczego:
1)
część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:
a)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją likwidowanego otworu wiertniczego, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
b)
określenia daty wykonania otworu wiertniczego i dotychczasowego sposobu jego wykorzystania oraz określenia zamierzonego celu prac geologicznych i stopnia jego osiągnięcia,
c)
omówienia wyników wykonanych badań specjalistycznych, pomiarów, obserwacji oraz opróbowania,
d)
określenia przyczyn likwidacji otworu wiertniczego,
e)
określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego,
f)
określenia daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
g)
określenia miejsca przechowywania dokumentacji otworu wiertniczego,
h)
informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz badań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej;
2)
część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:50° lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją likwidowanego otworu wiertniczego.
§  8. 
W przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów:
1)
część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:
a)
daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów,
b)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
c)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz jego z lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
d)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
e)
szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych i ich wyników,
f)
wniosków wynikających ze zrealizowanych prac, w szczególności wskazania zbadanych struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów;
2)
część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
§  9. 
W przypadku wykonywania prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych w granicach obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej albo w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża:
1)
część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:
a)
opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geologicznych,
b)
charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz jego z lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,
c)
opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,
d)
szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych i ich wyników,
e)
wniosków wynikających ze zrealizowanych prac;
2)
część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z:
a)
map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań,
b)
planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej.
§  10. 
Do dokumentacji geologicznej sporządzonej i nieprzekazanej przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia odpowiednio organowi, który udzielił koncesji, zatwierdził projekt robót geologicznych lub któremu zgłoszono projekt robót geologicznych, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 grudnia 2016 r. w sprawie innych dokumentacji geologicznych (Dz. U. poz. 2023).
§  11. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW ZŁOŻA KOPALINY*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH

NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW ZŁOŻA

KOPALINY*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: .........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ....................................
3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ...........................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ......................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ........................................................, gmina: ......................................................,

powiat: ......................................................., województwo: .....................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej** 1:100 000 ........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: ......................................................................................
8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego: .............................................................................
9. Liczba wykonanych wierceń: ................................., głębokość wierceń: ..............................,
łączny metraż: .........................
10. Współrzędne otworu wiertniczego/otworów wiertniczych** w państwowym systemie
odniesień przestrzennych: x .............., y ............, układ współrzędnych płaskich prostokątnych
............
11. Rzędna otworu / Rzędne otworów wiertniczych**): ............................... m n.p.m.
12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ............................................................
13. Miejsce przechowywania próbek geologicznych: ...............................................................
14. Wykonane prace geologiczne:
1) badania geofizyczne powierzchniowe:
rodzaj ..........................., liczba: ............................., imię i nazwisko wykonawcy: .............................................;
2) badania geofizyczne w otworach:
rodzaj ............................ liczba: ............................., imię i nazwisko wykonawcy ..........................................;
3) badania laboratoryjne:
rodzaj ............................ liczba: ............................., imię i nazwisko wykonawcy ..........................................;
4) badania hydrogeologiczne:
rodzaj ............................ liczba: ............................., imię i nazwisko wykonawcy ..........................................;
5) inne badania:
rodzaj ............................ liczba: ............................., imię i nazwisko wykonawcy ..........................................
15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: .......................................................................
Sporządzający dokumentację:
...................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacji "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

...................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
* Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
** Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW WÓD PODZIEMNYCH*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH

NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW WÓD

PODZIEMNYCH*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: .........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): .......................................
3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: .............................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .........................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ......................................................., gmina: .........................................................,

powiat: ..................................................., województwo: ..........................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 ..........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: ........................................................................................
8. Liczba wykonanych wierceń: ..................................., głębokość wierceń: ..............................,
łączny metraż: ..........................
9. Współrzędne otworu wiertniczego / otworów wiertniczych**) w państwowym systemie
odniesień przestrzennych: x ......................, y ..................., układ współrzędnych płaskich
prostokątnych ....................
10. Rzędna otworu / Rzędne otworów wiertniczych**): ............................... m n.p.m.
11. Wykonane prace geologiczne:
1) badania hydrogeologiczne:
rodzaj: ..........................., liczba: ..............................., imię i nazwisko wykonawcy: ..........................................;
2) badania laboratoryjne:
rodzaj: ..........................., liczba: ..............................., imię i nazwisko wykonawcy: ...........................................;
3) badania geofizyczne:
rodzaj: ..........................., liczba: ..............................., imię i nazwisko wykonawcy: ...........................................
12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: .............................................................
13. Stratygrafia i głębokość poziomów wodonośnych: .............................................................
14. Parametry hydrogeologiczne poziomów wodonośnych: ......................................................
15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ...........................................................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA OTWORU WIERTNICZEGO ..............................

(nazwa wiercenia)

W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA, NIEZWIĄZANEGO Z DOKUMENTOWANIEM ZŁÓŻ KOPALINY*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA OTWORU WIERTNICZEGO

......................... W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA,

(nazwa wiercenia)

NIEZWIĄZANEGO Z DOKUMENTOWANIEM ZŁÓŻ KOPALINY*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ..........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ...................................
3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: .....................................................................................
4. Wykonawca wiercenia: ..............................................................................................................
5. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ...........................................................
6. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ........................................................., gmina: .......................................................,

powiat: ...................................................., województwo: .........................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
7. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej** 1:100 000 ...........................................................
8. Okres realizacji prac geologicznych: ......................................................................................
9. Imię i nazwisko kierownika wiercenia i numer świadectwa stwierdzającego kwalifikacje w zawodzie geolog: ..........................................................................................
10. Cel wiercenia: ..........................................................................................................................
11. Typ zestawu wiertniczego: ......................................................................................................
12. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych:
x ....................., y ...................., układ współrzędnych płaskich prostokątnych .....................
13. Rzędna terenu: ............................. m n.p.m.
14. Głębokość otworu wiertniczego: ..........................
15. Zarurowanie: średnica rur: .........................., głębokość posadowienia rur: ........................
16. Wykonane prace geologiczne:
1) badania geofizyczne:
rodzaj: ............................, liczba: .............................., imię i nazwisko wykonawcy: ..............................................;
2) badania laboratoryjne:
rodzaj: ............................, liczba: .............................., imię i nazwisko wykonawcy: ...............................................
17. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ...............................................................
18. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania: .............................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacji "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH W CELU WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH W CELU

WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ............................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia):
......................................
3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ................................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ............................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ........................................................., gmina: ..........................................................,

powiat: .................................................., województwo: ..............................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 ...........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: .....................................................................................
8. Powierzchnia obszaru badań: ...................................................................................................
9. Otwory wykonane w celu zainstalowania wymienników ciepła: ................................................
10. Liczba wykonanych otworów: ............................, głębokość otworów: ................................,
łączny metraż ............................
11. Dane dotyczące reprezentatywnego otworu wiertniczego/otworów wiertniczych**):
1) rzędna: ............................................. m n.p.m.;
2) współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych:
x ......................, y ...................., układ współrzędnych płaskich prostokątnych .......................;
3) głębokość: ..............................., średnica: ..........................., stratygrafia: ................................
12. Parametry technologiczne instalacji cieplnej:
1) rodzaj technologii zastosowanej do wykorzystania ciepła Ziemi ........................................;
2) łączna długość kolektora: ........................................;
3) medium wypełniające: .............................................;
4) moc cieplna instalacji: .............................................;
5) maksymalna wydajność instalacji***)
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacji "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
* Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
** Niepotrzebne skreślić.
***) W przypadku wykorzystania ciepła suchych skał.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU LIKWIDACJI OTWORU WIERTNICZEGO*)

......................................

(nazwa wiercenia)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU LIKWIDACJI OTWORU WIERTNICZEGO

.......................................*)

(nazwa wiercenia)
1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ..........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ......................................
3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: .............................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .........................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ......................................................., gmina: .........................................................,

powiat: ....................................................., województwo: ........................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 .........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: .....................................................................................
8. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych:
x ...................., y ...................., układ współrzędnych płaskich prostokątnych ...........................
9. Rzędna terenu: ............................ m n.p.m.
10. Dotychczasowe wykorzystanie otworu wiertniczego: ...........................................................
11. Przyczyna likwidacji otworu wiertniczego: ...........................................................................
12. Sposób likwidacji otworu wiertniczego: ................................................................................
13. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania:.............................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacji "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA BADAŃ GEOFIZYCZNYCH W CELU ZBADANIA STRUKTUR GEOLOGICZNYCH ZWIĄZANYCH Z WYSTĘPOWANIEM ZŁÓŻ WĘGLOWODORÓW*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA BADAŃ GEOFIZYCZNYCH W CELU

ZBADANIA STRUKTUR GEOLOGICZNYCH ZWIĄZANYCH

Z WYSTĘPOWANIEM ZŁÓŻ WĘGLOWODORÓW*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia):
.....................................
3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ............................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .......................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ......................................................, gmina: ...........................................................,

powiat: ..................................................., województwo: ...........................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 ...........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: ........................................................................................
8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego lub długość profili sejsmicznych: ..........................
9. Wykonane prace geologiczne:
1) badania geofizyczne powierzchniowe:
rodzaj: ............................, liczba: .............................., imię i nazwisko wykonawcy: ............................................;
2) inne badania:
rodzaj: ............................, liczba: .............................., imię i nazwisko wykonawcy: .............................................
10. Lokalizacja udokumentowanych struktur geologicznych związanych z występowaniem
węglowodorów:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ......................................................, gmina: .......................................................,

powiat: ..................................................., województwo: .......................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacja "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  7

WZÓR

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH Z ZASTOSOWANIEM METOD GEOFIZYCZNYCH W GRANICACH OBSZARÓW MORSKICH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ ALBO W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA*)

KARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ

W PRZYPADKU WYKONYWANIA PRAC GEOLOGICZNYCH

Z ZASTOSOWANIEM METOD GEOFIZYCZNYCH W GRANICACH OBSZARÓW

MORSKICH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ ALBO W CELU ROZPOZNANIA

BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA*)

1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ........................................................................................
2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): .........................................
3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ............................................................................................
4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: .......................................................
5. Lokalizacja prac geologicznych:
1) dla obszarów lądowych:
miejscowość: ......................................................, gmina: ...........................................................,

powiat: ..................................................., województwo: ...........................................................;

2) dla obszarów morskich:
region: ............ (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).
6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000 ..........................................................
7. Okres realizacji prac geologicznych: ......................................................................................
8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego lub długość profili sejsmicznych: ..........................
9. Wykonane prace geologiczne:
1) badania geofizyczne powierzchniowe:
rodzaj: ............................, liczba: .............................., imię i nazwisko wykonawcy: ............................................;
2) inne badania:
rodzaj: ............................, liczba: .............................., imię i nazwisko wykonawcy: .............................................
Sporządzający dokumentację:
..................................................................
(podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji

w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje

zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem

imienia i nazwiska i informacji "osoba świadcząca usługi

transgraniczne w dziedzinie geologii")

..................................................................
(miejscowość, rok)
Objaśnienia:
*) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami "nie dotyczy".
**) Niepotrzebne skreślić.

)

1 Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. poz. 1720 i 2004).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 grudnia 2016 r. w sprawie innych dokumentacji geologicznych (Dz. U. poz. 2023), które utraciło moc z dniem 30 sierpnia 2020 r. zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo geologiczne i górnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1563 oraz z 2019 r. poz. 1495).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024