Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO
z dnia 10 czerwca 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006

Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 października 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 235, poz. 2350, z późn. zm.2)) w załączniku "Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na lata 2004-2006" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w rozdziale 2 "Cele i priorytety SPOT" w podrozdziale 2.3. "Opis priorytetu 3: Pomoc Techniczna dla SPOT" część "Wykres 1. Priorytety, działania, poddziałania i duże projekty SPOT na lata 2004-2006" otrzymuje brzmienie:

wzór

______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251, z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2008 r. Nr 216, poz. 1370.

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 95, poz. 800 i Nr 135, poz. 1141, z 2006 r. Nr 109, poz. 753, z 2007 r. Nr 57, poz. 386 oraz z 2008 r. Nr 230, poz. 1544.

2)
w rozdziale 3 "Opis działań SPOT":
a)
w podrozdziale 3.1. "Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach":
część "Zbiorcza tabela działania" otrzymuje brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu Operacyjnego Sektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetu Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu
Nazwa działania Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach
Nazwa poddziałań 1. Przebudowa linii kolejowych

2. Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych

3. Budowa linii metra wraz ze stacjami przesiadkowymi

Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych 3111) - kolej
Numer działania 1.1
Czas trwania działania w latach 2004-2008
Instytucja Zarządzająca Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja Pośrednicząca Minister właściwy do spraw transportu
Beneficjenci 1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

2. PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o.

3. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

4. PKP S.A.

5. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.

6. Samorządy wojewódzkie

7. Przedsiębiorstwa kolejowe przewozów pasażerskich

8. Przedsiębiorstwa i inne instytucje zajmujące się udostępnianiem taboru kolejowego

9. Miasto stołeczne Warszawa

Instytucja Płatnicza Minister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy - dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów (FIDIC)

- dotacje na zakupy i modernizację taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów

- dotacje na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów 100 %
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla działania 535,0 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej 353,3 mln euro
Wsparcie finansowe publiczne krajowe 181,7 mln euro
Wsparcie finansowe prywatne -
Wkład środków publicznych (%) 100 %
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) od 25 %
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) - "
______

1) Kategorie interwencji funduszy strukturalnych zgodne z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiającym szczegółowe zasady dla wdrożenia rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w sprawie systemów zarządzania i kontroli w zakresie pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001, str. 21, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 132).1)

______

1) Zgodnie z art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady nr 1083/2006/WE ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia nr 1080/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, z dniem 16 stycznia 2007 r. rozporządzenie Komisji (WE) nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999/WE dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001) utraciło moc obowiązującą. Jednakże rozporządzenie nr 438/2001/WE może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE.

część "Wskaźniki monitorowania działania" otrzymuje brzmienie:

"Wskaźniki monitorowania działania

Wskaźnik wkładu w postaci wielkości środków przeznaczonych na to działanie na lata 2004-2006 wynosi 353,3 mln euro.",

część "Budżet działania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

Działanie Łącznie Wspólnota Europejska Budżet Państwa Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego Inne publiczne Prywatne
Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w

aglomeracjach

535,0 353,3 109,3 72,5 - -
"
w "Poddziałaniu 1.1.2.: Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych":
--
część "Zbiorcza tabela poddziałania" otrzymuje brzmienie:

"Zbiorcza tabela poddziałania

Nazwa Programu Operacyjnego Sektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetu Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu
Nazwa działania Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach
Nazwa poddziałania Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych 311 - kolej
Numer poddziałania 1.1.2.
Czas trwania poddziałania w latach 2004-2008
Instytucja Zarządzająca Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja Pośrednicząca Minister właściwy do spraw transportu
Beneficjenci 1. PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o.

2. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

3. PKP S.A.

4. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.

5. Przedsiębiorstwa kolejowe przewozów pasażerskich 6. Przedsiębiorstwa i inne instytucje zajmujące się udostępnianiem taboru kolejowego

7. Samorządy wojewódzkie

Instytucja Płatnicza Minister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy - dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC

- dotacje na zakupy taboru dla kolejowych przewozów pasażerskich oraz zamówień na usługi pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów

- dotacja na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla poddziałania 92,3 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej 65,3 mln euro
Wsparcie finansowe publiczne krajowe 27,0 mln euro
Wsparcie finansowe prywatne Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład środków publicznych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej "
--
część "Budżet poddziałania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet poddziałania

Budżet poddziałania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

Poddziałanie Łącznie Wspólnota Europejska Budżet Państwa Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego Inne publiczne Prywatne
Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw

interoperacyjnych

92,3 65,3 22,4 4,6 - -
"
b)
w podrozdziale 3.3. "Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych":
część "Zbiorcza tabela działania" otrzymuje brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu Operacyjnego Sektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetu Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu
Nazwa działania Rozwój systemów intermodalnych
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych 318 - transport intermodalny
Numer działania 1.3.
Czas trwania działania w latach 2004-2008
Instytucja Zarządzająca Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja Pośrednicząca Minister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej
Beneficjenci Przedsiębiorcy wykonujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie transportu intermodalnego*
Instytucja Płatnicza Minister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy - dotacje inwestycyjne dla współfinansowania wydatków związanych z realizacją zamówień na projektowanie i budowę oraz zamówień na usługi polegające na pomocy technicznej w zakresie zarządzania i nadzoru nad realizacją kontraktów w oparciu o warunki FIDIC

- dotacje na pokrycie kosztów przygotowania projektów

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikujących się kosztów Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wsparcie finansowe publiczne ogółem dla działania 12,4 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej 6,9 mln euro
Wsparcie finansowe publiczne krajowe 5,5 mln euro
Wsparcie finansowe prywatne Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład środków publicznych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej
Wkład prywatny w całości środków kwalifikowanych (%) Zgodnie z przepisami o pomocy publicznej

* Określonym decyzją Komisji Europejskiej z dnia 25 stycznia 2006 r. nr N 160/2005 - Polska w sprawie programu pomocy dla rozwoju systemów intermodalnych.",

części "Wskaźniki monitorowania działania" i "Budżet działania" otrzymują brzmienie:

"Wskaźniki monitorowania działania

Wskaźnik wkładu, w postaci wielkości publicznych środków przeznaczonych na to działanie, wynosi 12,4 mln euro (na lata 2004-2006). Wskaźnik produktu oznacza liczbę zrealizowanych dwóch inwestycji. Wskaźnik oddziaływania to wzrost przewozów ładunków w intermodalnych jednostkach transportowych o 7 %. Wskaźnik rezultatu to zdolność przeładunkowa w terminalach transportu intermodalnego.

Wskaźniki monitorowania stanu wdrożenia działania: produktu, rezultatu i oddziaływania podane są w poniższej tabeli:

Wyszczególnienie Nazwa wskaźnika Wartość w roku bazowym (2004) Zakładana wartość w roku docelowym (2008) Źródło danych, częstotliwość pomiaru
Wskaźnik produktu - liczba zbudowanych i zmodernizowanych terminali transportu intermodalnego (szt.) 2 4 Pomiar po zakończeniu inwestycji - na podstawie sprawozdawczości beneficjentów
- liczba powstałych centrów logistycznych (szt.) 0 1
Wskaźnik rezultatu - zdolność przeładunkowa w terminalach transportu intermodalnego (TEU) 21.550 111.550
Wskaźnik oddziaływania - wzrost przewozów ładunków w intermodalnych jednostkach transportowych (%) 100 107 Dane GUS

Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

Działanie Łącznie Wspólnota Europejska Budżet Państwa Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego Inne publiczne Prywatne
Rozwój systemów intermodalnych 12,4 6,9 5,5 - - 7,6 "
c)
w podrozdziale 3.7. "Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT":
części "Zbiorcza tabela działania" i "Źródła finansowania działania" otrzymują brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu Operacyjnego Sektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetu Pomoc techniczna dla SPOT
Nazwa działania Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych 41 Pomoc techniczna i działania innowacyjne

411 Przygotowanie, wdrożenie, monitorowanie, upowszechnianie

412 Ocena

413 Badania

414 Działania innowacyjne

415 Informowanie opinii publicznej

Numer działania 3.1.
Czas trwania działania w latach 2004-2008
Instytucja Zarządzająca Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja Pośrednicząca Minister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej
Beneficjenci - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego,

- Ministerstwo Infrastruktury oraz inni beneficjenci, którzy otrzymali dofinansowanie dla realizacji co najmniej jednego projektu w ramach Priorytetu 1 lub Priorytetu 2 lub wystąpili o dofinansowanie projektu mającego na celu opracowanie dokumentacji dla projektów, które będą realizowane w ramach kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POIiŚ 2007-2013, w tym:

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.,

- urzędy morskie,

- zarządy portów,

- Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR),

- Główny Inspektorat Transportu Drogowego,

- miasta na prawach powiatu, w zależności od charakteru realizowanego projektu,

- Państwowa Straż Pożarna,

- Policja

Instytucja Płatnicza Minister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy Czynności objęte limitem wydatków:

- wsparcie wyodrębnionych pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, ministra właściwego do spraw transportu lub urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej, a także pracowników beneficjentów zaangażowanych we wdrażanie SPOT oraz zatrudnienie personelu zaangażowanego we wdrażanie SPOT oraz finansowanie ich wynagrodzeń wraz z ubezpieczeniem społecznym, nagród i innych świadczeń,

- usługi dla Komitetu Monitorującego,

- wsparcie zarządzania, monitoringu i kontroli, także poprzez angażowanie ekspertów,

- koszty opracowania dokumentacji projektowej dla projektów, które będą realizowane w ramach kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POIiŚ 2007-2013,

- audyt,

- ocena SPOT.

Czynności nieobjęte limitem wydatków:

- zakup sprzętu komputerowego, teleinformatycznego i multimedialnego oraz niezbędnego oprogramowania dla pracowników urzędów obsługujących ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz ministra właściwego do spraw transportu i personelu pomocniczego zaangażowanego we wdrażanie SPOT w urzędach obsługujących ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz ministra właściwego do spraw transportu oraz pracowników beneficjentów zaangażowanych we wdrażanie SPOT. Zakupiony sprzęt może być również wykorzystywany przez pracowników

wdrażających przyszłe kategorie interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programów operacyjnych wspierających projekty transportowe, w szczególności POIiŚ 2007-2013, nie może być on jednak wykorzystywany wyłącznie dla przyszłych kategorii interwencji funduszy strukturalnych,

- szkolenia krajowe i zagraniczne związane tematycznie z problematyką wykorzystania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, z podniesieniem znajomości języka obcego oraz uczestnictwo w studiach podyplomowych i doktoranckich,

- spotkania robocze i oficjalne dotyczące zarządzania i wdrażania SPOT,

- konferencje,

- wymiana doświadczeń,

- szkolenia z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikowanych kosztów 100 %
Wsparcie finansowe ogółem dla działania 10,5 mln euro (w cenach z 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej 7,8 mln euro
Wsparcie finansowe krajowe 2,6 mln euro
Wkład środków publicznych (%) 100 %
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) od 25 %

Źródła finansowania działania

Działanie będzie finansowane ze środków EFRR w ramach SPOT (7,8 mln euro) i środków krajowych (2,6 mln euro) pochodzących z budżetu państwa oraz budżetów beneficjentów.",

część "Budżet działania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach z 2004 r.)

Działanie Łącznie Wspólnota Europejska Budżet Państwa Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego Inne publiczne Prywatne
Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT 10,5 7,8 2,6 - - - "
d)
w podrozdziale 3.8. "Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT":
części "Zbiorcza tabela działania" i "Źródła finansowania działania" otrzymują brzmienie:

"Zbiorcza tabela działania

Nazwa Programu Operacyjnego Sektorowy Program Operacyjny Transport
Nazwa priorytetu Pomoc techniczna dla SPOT
Nazwa działania Informacja i promocja operacji SPOT
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych 41 Pomoc techniczna i działania innowacyjne

411 Przygotowanie, wdrożenie, monitorowanie, upowszechnianie

412 Ocena

413 Badania

414 Działania innowacyjne

415 Informowanie opinii publicznej

(Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Europejski Fundusz Społeczny, Europejski Fundusz Orientacji Gwarancji Rolnej, Instrument Finansowy Orientacji Rybołówstwa)

Numer działania 3.2.
Czas trwania działania w latach 2004-2008
Instytucja Zarządzająca Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
Instytucja Pośrednicząca Minister właściwy do spraw transportu lub minister właściwy do spraw gospodarki morskiej
Beneficjenci - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego,

- Ministerstwo Infrastruktury oraz inni beneficjenci Priorytetu 1 i Priorytetu 2, którzy otrzymali dofinansowanie co najmniej dla jednego projektu, w tym:

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,

- Polskie Koleje Polskie Linie Kolejowe S.A.,

- urzędy morskie,

- zarządy portów,

- Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR),

- Główny Inspektorat Transportu Drogowego,

- miasta na prawach powiatu, w zależności od natury realizowanego projektu,

- Państwowa Straż Pożarna,

- Policja

Instytucja Płatnicza Minister właściwy do spraw finansów publicznych
Rodzaj pomocy Czynności objęte limitem wydatków:

- ocena Działania 3.2.

Czynności nieobjęte limitem wydatków w ramach SPOT:

- kampania informacyjno-promocyjna,

- serwis internetowy,

- szkolenia dla pracowników Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Ministerstwa Transportu,

- szkolenia dla pracowników beneficjentów SPOT

Maks. wysokość pomocy w % kwalifikowanych kosztów 100 %
Wsparcie finansowe ogółem dla działania 1,5 mln euro (w cenach 2004 r.)
Wsparcie finansowe Unii Europejskiej 1,2 mln euro
Wsparcie finansowe krajowe 0,4 mln euro
Wkład środków publicznych (%) 100 %
Wkład Unii Europejskiej w środkach publicznych (%) do 75 %
Wkład Unii Europejskiej w całości środków kwalifikowanych (%) do 75 %
Wkład krajowy w środkach publicznych (%) od 25 %
Wkład krajowy w całości środków kwalifikowanych (%) od 25 %

Źródła finansowania działania

Działanie będzie finansowane ze środków EFRR w ramach SPOT (1,2 mln euro) i środków krajowych (0,4 mln euro) pochodzących z budżetu państwa oraz budżetów beneficjentów.",

część "Budżet działania" otrzymuje brzmienie:

"Budżet działania

Budżet działania przedstawia poniższa tabela:

mln euro (w cenach 2004 r.)

Działanie Łącznie Wspólnota Europejska Budżet Państwa Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego Inne publiczne Prywatne
Informacja i promocja SPOT 1,5 1,2 0,4 - - - "
3)
w rozdziale 5 "Plan finansowy SPOT" części "Tabela 7. Szacunkowa tabela finansowa dla SPO Transport w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań na lata 2004-2006" oraz "Tabela 8. Indykatywna tabela finansowa dla SPOT w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań (zobowiązania dla lat 2004, 2005, 2006)" otrzymują brzmienie:

Tabela 7. Szacunkowa tabela finansowa dla SPO Transport w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań w latach 2004-2006

Priorytety / działania programu operacyjnego Kategoria interwencji Koszty ogółem Publiczne Prywatne*
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny**
EFRR EFS EFOiGR FISR Ogółem Budżet Państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego Inny
Priorytet 1. Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu 311, 312, 315, 316, 318 701.464.218,00 701.464.218,00 474.100.000,00 227.364.218,00 138.647.734,00 88.716.484,00 7.573.731,00
Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach 311 535.002.876,80 535.002.876,80 353.266.943,85 181.735.932,95 109.269.448,95 72.466.484,00 0,00
1.1.1. Przebudowa linii kolejowych 311 266.676.567,00 266.676.567,00 200.000.000,00 66.676.567,00 66.676.567,00
1.1.2. Zakup i modernizacja pasażerskiego taboru kolejowego oraz lokomotyw interoperacyjnych 311 92.326.309,80 92.326.309,80 65.266.943,85 27.059.365,95 22.436.280,95 4.623.085,00
1.1.3. Budowa linii metra wraz ze stacjami przesiadkowymi 311 176.000.000,00 176.000.000,00 88.000.000,00 88.000.000,00 20.156.601,00 67.843.399,00
Działanie 1.2. Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich 315, 312, 316, 318 154.033.383,00 154.033.383,00 113.950.000,00 40.083.383,00 23.833.383,00 16.250.000,00
Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych 318 12.427.958,20 12.427.958,20 6.883.056,15 5.544.902,05 5.544.902,05 0,00 7.573.731,00
Priorytet 2. Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa 907.446.017,00 907.446.017,00 680.284.465,00 227.161.552,00 121.888.296,00 105.273.256,00 0,00
Działanie 2.1. Budowa i przebudowa dróg krajowych 3121, 312, 313 452.529.570,00 452.529.570,00 339.284.465,00 113.245.105,00 113.245.105,00 0,00
Działanie 2.2. Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu 3121 420.343.734,00 420.343.734,00 315.070.478,00 105.273.256,00 105.273.256,00
Działanie 2.3. Wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego 319 34.572.713,00 34.572.713,00 25.929.522,00 8.643.191,00 8.643.191,00 0,00
Priorytet 3. Pomoc techniczna dla SPOT 41 12.000.050,00 12.000.050,00 9.000.000,00 3.000.050,00 3.000.050,00 0,00 0,00
Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT 41 10.461.868,26 10.461.868,26 7.846.386,20 2.615.482,06 2.615.482,06 0,00
Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT 41 1.538.181,74 1.538.181,74 1.153.613,80 384.567,94 384.567,94 0,00
Ogółem SPOT 1.620.910.285,00 1.620.910.285,00 1.163.384.465,00 457.525.820,00 263.536.080,00 193.989.740,00 7.573.731,00
2004 362.542.288,00 362.542.288,00 271.845.246,00 90.697.042,00 74.138.469,00 16.558.573,00 2.780.971,00
2005 517.938.233,00 517.938.233,00 388.359.659,00 129.578.574,00 105.921.393,00 23.657.181,00 3.973.164,00
2006 740.429.764,00 740.429.764,00 503.179.560,00 237.250.204,00 83.476.218,00 153.773.986,00 819.596,00
Całkowite związane z EFRR 1.620.910.285,00 1.620.910.285,00 1.163.384.465,00 457.525.820,00 263.536.080,00 193.989.740,00 7.573.731,00

* Podane kwoty środków prywatnych nie stanowią elementu planu finansowego, są to szacunkowe wielkości udziału prywatnego w projektach uzyskujących pomoc publiczną.

** Istnieje możliwość uzyskania środków z puli 200 mln euro pożyczek EBI na pokrycie części publicznego wkładu krajowego.

Uwagi:

- Kwoty podane w tabeli nie zawierają podatku VAT, przy czym zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 448/2004/WE z dnia 10 marca 2004 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (WE) nr 1685/2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1260/1999 w odniesieniu do warunków, jakie muszą spełniać wydatki na działanie współfinansowane z funduszy strukturalnych, i uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 1145/2003, rozporządzenie Komisji (WE) 448/2004 w uzasadnionych przypadkach VAT może być kosztem kwalifikowanym.

- Podane w dokumentach obejmujących krajowy wkład publiczny, w priorytecie 2 oraz w rubryce Ogółem SPOT, udziały w wielkościach współfinansowania krajowego z budżetów: państwa i jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.) różnią się od tych udziałów podanych w tych samych kolumnach tabeli finansowej Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, w wersji z grudnia 2003 r. przyjętej w dniu 15 stycznia 2004 r. przez Komisję Europejską. Różnica wynika z przesunięcia w priorytecie 2: "Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa" części środków (51 mln euro) EFRR z działania 2.1. "Budowa i przebudowa dróg krajowych" do działania 2.2. "Usprawnienia przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu". W wyniku tego przesunięcia nastąpiło również przesunięcie odpowiedniej części środków współfinansowania krajowego (17,3 mln euro) z budżetu państwa do budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Tabela 8. Indykatywna tabela finansowa dla SPOT w euro w cenach 2004 r. wg priorytetów i działań (zobowiązania dla lat 2004, 2005 i 2006)

Priorytety / działania programu operacyjnego Kategoria interwencji Koszty ogółem Publiczne Prywatne*
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny**
EFRR EFS EFOiGR FISR Ogółem Budżet Państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego Inny
Priorytet 1. Zrównoważony gałęziowo rozwój transportu 701.464.218,00 701.464.218,00 474.100.000,00 227.364.218,00 138.647.734,00 88.716.484,00 7.573.731,00
2004 132.794.643,00 132.794.643,00 99.565.761,00 33.228.882,00 29.444.173,00 3.784.709,00 2.780.971,00
2005 189.693.984,00 189.693.984,00 142.240.210,00 47.453.774,00 42.045.361,00 5.408.413,00 3.973.164,00
2006 378.975.591,00 378.975.591,00 232.294.029,00 146.681.562,00 67.158.200,00 79.523.362,00 819.596,00
Działanie 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach 311 535.002.876,80 535.002.876,80 353.266.943,85 181.735.932,95 109.269.448,95 72.466.484,00 0,00
2004 88.056.731,00 88.056.731,00 66.034.462,00 22.022.269,00 22.022.269,00
2005 127.210.082,80 127.210.082,80 95.404.148,85 31.805.933,95 31.805.933,95
2006 319.736.063,00 319.736.063,00 191.828.333,00 127.907.730,00 55.441.246,00 72.466.484,00
Działanie 1.2. Poprawa infrastruktury dostępu do portów morskich 315, 312, 316, 318 154.033.383,00 154.033.383,00 113.950.000,00 40.083.383,00 23.833.383,00 16.250.000,00
2004 37.353.580,00 37.353.580,00 27.993.377,00 9.360.203,00 5.575.494,00 3.784.709,00
2005 61.107.741,00 61.107.741,00 45.741.498,00 15.366 243,00 9.957.830,00 5.408.413,00
2006 55.572.062,00 55.572.062,00 40.215.125,00 15.356.937,00 8.300.059,00 7.056.878,00
Działanie 1.3. Rozwój systemów intermodalnych 318 12.427.958,20 12.427.958,20 6.883.056,15 5.544.902,05 5.544.902,05 0,00 7.573.731,00
2004 7.384.332,00 7.384.332,00 5.537.922,00 1.846.410,00 1.846.410,00 0,00 2.780.971,00
2005 1.376.160,20 1.376.160,20 1.094.563,15 281.597,05 281.597,05 0,00 3.973.164,00
2006 3.667.466,00 3.667.466,00 250.571,00 3.416.895,00 3.416.895,00 0,00 819.596,00
Priorytet 2. Bezpieczniejsza infrastruktura drogowa 907.446.017,00 907.446.017,00 680.284.465,00 227.161.552,00 121.888.296,00 105.273.256,00
2004 226.943.613,00 226.943.613,00 170.176.477,00 56.767.136,00 43.993.272,00 12.773.864,00
2005 324.238.400,00 324.238.400,00 243.115.079,00 81.123.321,00 62.874.553,00 18.248.768,00
2006 356.264.004,00 356.264.004,00 266.992.909,00 89.271.095,00 15.020.471,00 74.250.624,00
Działanie 2.1. Budowa i przebudowa dróg krajowych 3121, 312, 313 452.529.570,00 452.529.570,00 339.284.465,00 113.245.105,00 113.245.105,00 0,00
2004 132.390.841,00 132.390.841,00 90.489.139,00 41.901.702,00 41.901.702,00 0,00
2005 189.153.076,00 189.153.076,00 129.283.452,00 59.869.624,00 59.869.624,00 0,00
2006 130.985.653,00 130.985.653,00 119.511.874,00 11.473.779,00 11.473.779,00 0,00
Działanie 2.2. Usprawnienie przejazdów drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu 3121 420.343.734,00 420.343.734,00 315.070.478,00 105.273.256,00 0,00 105.273.256,00
2004 86.186.503,00 86.186.503,00 73.412.639,00 12.773.864,00 12.773.864,00
2005 123.065.625,00 123.065.625,00 104.816.857,00 18.248.768,00 18.248.768,00
2006 211.091.606,00 211.091.606,00 136.840.982,00 74.250.624,00 74.250.624,00
Działanie 2.3. Wdrażanie i monitoring środków poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego 319 34.572.713,00 34.572.713,00 25.929.522,00 8.643.191,00 8.643.191,00 0,00
2004 8.366.269,00 8.366.269,00 6.274.699,00 2.091.570,00 2.091.570,00 0,00
2005 12.019.699,00 12.019.699,00 9.014.770,00 3.004.929,00 3.004.929,00 0,00
2006 14.186.745,00 14.186.745,00 10.640.053,00 3.546.692,00 3.546.692,00 0,00
Priorytet 3. Pomoc techniczna dla SPOT 41 12.000.050,00 12.000.050,00 9.000.000,00 3.000.050,00 3.000.050,00 0,00
2004 2.804.032,00 2.804.032,00 2.103.008,00 701.024,00 701.024,00 0,00
2005 4.005.849,00 4.005.849,00 3.004.370,00 1.001.479,00 1.001.479,00 0,00
2006 5.190.169,00 5.190.169,00 3.892.622,00 1.297.547,00 1.297.547,00 0,00
Działanie 3.1. Wsparcie efektywnego zarządzania SPOT 41 10.461.868,26 10.461.868,26 7.846.386,20 2.615.482,06 2.615.482,06 0,00
2004 2.180.904,00 2.180.904,00 1.635.673,00 545.231.00 545.231,00 0,00
2005 3.115.652,00 3.115.652,00 2.336.732,00 778.920,00 778.920,00 0,00
2006 5.165.312,26 5.165.312,26 3.873.981,20 1.291.331,06 1.291.331,06 0,00
Działanie 3.2. Informacja i promocja operacji SPOT 41 1.538.181,74 1.538.181,74 1.153.613,80 384.567,94 384.567,94 0,00
2004 623.128,00 623.128,00 467.335,00 155.793,00 155.793,00 0,00
2005 890.197,00 890.197,00 667.638,00 222.559,00 222.559,00 0,00
2006 24.856,74 24.856,74 18.640,80 6.215,94 6.215,94 0,00
Ogółem SPOT 1.620.910.285,00 1.620.910.285,00 1.163.384.465,00 457.525.820,00 263.536.080,00 193.989.740,00 7.573.731,00
2004 362.542.288,00 362.542.288,00 271.845.246,00 90.697.042,00 74.138.469,00 16.558.573,00 2.780.971,00
2005 517.938.233,00 517.938.233,00 388.359.659,00 129.578.574,00 105.921.393,00 23.657.181,00 3.973.164,00
2006 740.429.764,00 740.429.764,00 503.179.560,00 237.250.204,00 83.476.218,00 153.773.986,00 819.596,00
Całkowite związane z EFRR 1.620.910.285,00 1.620.910.285,00 1.163.384.465,00 457.525.820,00 263.536.080,00 193.989.740,00 7.573.731,00

* Podane kwoty środków prywatnych nie stanowią elementu planu finansowego, są to szacunkowe wielkości udziału prywatnego w projektach uzyskujących pomoc publiczną.

** Istnieje możliwość uzyskania środków z puli 200 mln euro pożyczek EBI na pokrycie części publicznego wkładu krajowego.

Uwaga: Kwoty podane w tabeli nie zawierają podatku VAT, przy czym zgodnie z rozporządzeniem nr 448/2004/WE w uzasadnionych przypadkach VAT może być kosztem kwalifikowanym.".

§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024