Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 października 2008 r.
w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

Na podstawie art. 96 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa wzór protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej "protokołem", oraz zakres dodatkowych informacji zawartych w protokole, a także sposób oraz formę udostępniania zainteresowanym protokołu wraz z załącznikami.
§  2. 
Protokół, oprócz informacji, o których mowa w art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą", zawiera:
1)
informacje dotyczące zamawiającego;
2)
określenie wartości zamówienia publicznego, zwanego dalej "zamówieniem", wartości umowy ramowej lub wartości dynamicznego systemu zakupów, daty i sposobu jej ustalenia oraz imię i nazwisko osoby dokonującej ustalenia;
3)
imiona i nazwiska osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz czynności związane z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia;
4)
informację o powołaniu biegłych;
5)
informację o ogłoszeniach;
6)
informację o wnioskach o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, ofertach, ofertach wstępnych lub ofertach orientacyjnych;
7)
informację o wykonawcach dopuszczonych do udziału w dynamicznym systemie zakupów;
8)
miejsce i termin składania ofert;
9)
miejsce i termin otwarcia ofert;
10)
informację o spełnianiu przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
11)
informację o wykonawcach wykluczonych z postępowania;
12)
informację o ofertach, które zostały odrzucone, w tym z powodu rażąco niskich cen;
13)
streszczenie oceny i porównania złożonych ofert;
14)
informację o wyborze najkorzystniejszej oferty i o zastosowaniu aukcji elektronicznej;
15)
datę i powody unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia lub postępowania prowadzonego w celu zawarcia umowy ramowej;
16)
powody zastosowania przez zamawiającego innego trybu udzielenia zamówienia niż przetarg nieograniczony lub przetarg ograniczony;
17)
informacje o wniesionych protestach i odwołaniach oraz ich rozstrzygnięciach;
18)
termin zakończenia prac komisji przetargowej oraz zatwierdzenia wyniku postępowania;
19)
informacje o wykonaniu czynności nowych lub czynności powtórzonych oraz termin zakończenia prac komisji przetargowej i ostatecznego zatwierdzenia wyniku postępowania;
20)
informacje dotyczące przeprowadzenia kontroli uprzedniej zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
21)
informacje dotyczące skargi do sądu okręgowego;
22)
informację o zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego albo umowy ramowej.
§  3. 
W postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zamawiający sporządza protokół zawierający informacje:
1)
o których mowa w § 2 pkt 1 i 2, 6-17 oraz 22;
2)
zawarte w drukach dodatkowych ZP-11, ZP-14, ZP-21, ZP-22 i ZP-24 wymienionych w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
3)
dotyczące terminu otwarcia i zamknięcia licytacji elektronicznej - jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie licytacji elektronicznej.
§  4. 
1. 
Wzór protokołu postępowania o udzielenie zamówienia o wartości:
1)
równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Wzory druków dodatkowych do protokołu, o którym mowa w ust. 1, stanowią załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  5. 
1. 
Zamawiający udostępnia protokół lub załączniki do protokołu na wniosek.
2. 
Udostępnienie protokołu lub załączników może nastąpić przez wgląd w miejscu wyznaczonym przez zamawiającego, przesłanie kopii pocztą, faksem lub drogą elektroniczną, zgodnie z wyborem wnioskodawcy wskazanym we wniosku.
3. 
Bez zgody zamawiającego wnioskodawca w trakcie wglądu do protokołu lub załączników w miejscu wyznaczonym przez zamawiającego nie może samodzielnie kopiować lub utrwalać za pomocą urządzeń lub środków technicznych służących do utrwalania obrazu treści złożonych ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
4. 
Jeżeli przesłanie kopii protokołu lub załączników zgodnie z wyborem wnioskodawcy jest z przyczyn technicznych znacząco utrudnione, w szczególności z uwagi na ilość żądanych do przesłania dokumentów, zamawiający informuje o tym wnioskodawcę i wskazuje sposób, w jaki mogą być one udostępnione.
5. 
Jeżeli w wyniku udostępnienia protokołu lub załączników zamawiający ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia protokołu lub załączników, koszty te pokrywa wnioskodawca. Zamawiający nie może obciążać wnioskodawcy kosztami udostępnienia, jeżeli nie wyraził wobec niego zgody, o której mowa w ust. 3.
6. 
Zamawiający udostępnia wnioskodawcy protokół lub załączniki niezwłocznie. W wyjątkowych przypadkach, w szczególności związanych z zapewnieniem sprawnego toku prac dotyczących badania i oceny ofert, zamawiający udostępnia oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do wglądu lub przesyła ich kopie w terminie przez siebie wyznaczonym, nie później jednak niż w dniu przesłania informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej albo o unieważnieniu postępowania.
§  6. 
Z zastrzeżeniem § 5 do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  7. 
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 października 2007 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. Nr 202, poz. 1463).
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 24 października 2008 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

DRUK ZP - 1

wzór

DRUK ZP - 1/PN

wzór

DRUK ZP - 1/PO

wzór

DRUK ZP - 1/NO

wzór

DRUK ZP - 1/DK

wzór

DRUK ZP - 1/ZODSZ

wzór

DRUK ZP - 1/NBO

wzór

DRUK ZP - 1/WR

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

DRUK ZP - 2

wzór

DRUK ZP - 2/PN,NBO,ZOC

wzór

DRUK ZP - 2/PO,DK

wzór

DRUK ZP - 2/NO

wzór

DRUK ZP - 2/ZODSZ

wzór

DRUK ZP - 2/WR

wzór

DRUK ZP - 2/LE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

Druki dodatkowe załączone do protokołu postępowania o udzielenie zamówienia

DRUK ZP-11

wzór

DRUK ZP-12

wzór

DRUK ZP-13

wzór

DRUK ZP-14

wzór

DRUK ZP-15

wzór

DRUK ZP-16

wzór

DRUK ZP-17

wzór

DRUK ZP-18

wzór

DRUK ZP-19

wzór

DRUK ZP-20

wzór

DRUK ZP-21

wzór

DRUK ZP-22

wzór

DRUK ZP-23

wzór

DRUK ZP-24

wzór

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2008.188.1154

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Data aktu: 16/10/2008
Data ogłoszenia: 22/10/2008
Data wejścia w życie: 24/10/2008