Zm.: rozporządzenie w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 9 października 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej

Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 16 lipca 2004 r. w sprawie rejestru zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 169, poz. 1781) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 4:
a)
w ust. 1 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

"2a) w rubryce drugiej a - termin czasowego zaprzestania działalności przez zakład (szpital) od dnia .... do dnia .....;",

b)
dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

"8. W przypadku każdego kolejnego czasowego zaprzestania działalności przez zakład (szpital) informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2a, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.";

2)
w § 5:
a)
dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:

"3a) w rubryce trzeciej a - termin czasowego zaprzestania działalności przez jednostkę organizacyjną zakładu (szpitala) od dnia ..... do dnia ....;",

b)
dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. W przypadku każdego kolejnego czasowego zaprzestania działalności jednostki organizacyjnej zakładu (szpitala) informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 3a, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.";

3)
w § 6:
a)
w ust. 1:
po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

"2a) w rubryce drugiej a - 7-znakowy identyfikator terytorialny komórki organizacyjnej, jeżeli jest inny niż identyfikator terytorialny jednostki, w której ją utworzono;",

po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:

"3a) w rubryce trzeciej a - termin czasowego zaprzestania działalności przez komórkę organizacyjną zakładu (szpitala) od dnia .... do dnia ...;",

b)
dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

"4. W przypadku każdego kolejnego czasowego zaprzestania działalności przez komórkę organizacyjną zakładu (szpitala) informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 3a, należy wymienić w ramach tej samej rubryki w kolejnych punktach.";

4)
§ 8 otrzymuje brzmienie:

"§ 8. Dla każdej księgi rejestrowej prowadzone są odrębne akta rejestrowe, na które składają się wnioski, decyzje, załączniki do wniosków oraz inne dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.";

5)
w § 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Wpis do rejestru polega na umieszczeniu za pomocą systemu teleinformatycznego RZOZ danych w elektronicznej bazie danych oraz ich prezentacji w postaci elektronicznego dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym w sieci Internet na witrynie internetowej wskazanej przez administratora centralnego.";

6)
w § 10 w ust. 2:
a)
w pkt 3 dodaje się lit. h w brzmieniu:

"h) regulamin porządkowy zakładu.",

b)
uchyla się pkt 4;
7)
w § 13 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Organ rejestrowy rezygnuje z przyjmowania dokumentów w formie pisemnej w przypadku, gdy przekazanie danych, o których mowa w ust. 2, odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 oraz z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501).";

8)
załączniki nr 1-3 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1-3 do niniejszego rozporządzenia.
§  2. 
Zakład opieki zdrowotnej wpisany do rejestru w dniu wejścia w życie rozporządzenia przedłoży organowi rejestrowemu kopię regulaminu porządkowego, zgodnie z § 10 ust. 2 pkt 3 lit. h rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, w terminie do 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
§  3. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2007 r., z wyjątkiem:
1)
§ 1 pkt 4 i 6, które wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia;
2)
§ 1 pkt 5, który wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2008 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU

Rodzaj wniosku1): Nr księgi2)......
1. Wpis zakładu do rejestru

2. Wpis zmian w rejestrze5)

3. Wykreślenie zakładu z rejestru

Data

złożenia2)......

Liczba załączników2).......

Oznaczenie podmiotu tworzącego zakład opieki zdrowotnej
Nazwa podmiotu tworzącego zakład4)
Numer we właściwym rejestrze lub w ewidencji działalności gospodarczej Kod podmiotu tworzącego zakład3)
Numer REGON Numer NIP
Informacja o zakładzie opieki zdrowotnej
Pełna nazwa zakładu Skrótowa nazwa zakładu Imię i nazwisko kierownika zakładu
Forma gospodarki finansowej3) Data rozpoczęcia działalności Adres siedziby zakładu 7-znakowy identyfikator terytorialny
Telefon Faks E-mail WWW
Typ certyfikatu Data przyznania certyfikatu Data ważności certyfikatu Nazwa instytucji certyfikującej
Informacja o likwidacji i zaprzestaniu działalności przez zakład opieki zdrowotnej
Termin czasowego zaprzestania działalności przez zakład (szpital) od dnia ... do dnia ...
Przyczyna wykreślenia zakładu z rejestru Nazwa i adres podmiotu przechowującego archiwalną dokumentację medyczną
Data zaprzestania działalności Likwidator zakładu
Uwagi
Imię i nazwisko osoby uprawnionej do złożenia wniosku oraz jej podpis

1) Niewłaściwe skreślić.

2) Wypełnia organ rejestrowy.

3) Wpisać zgodnie z systemem kodów resortowych.

4) W przypadku spółki cywilnej obok nazwy należy wskazać wspólników z imienia i nazwiska.

5) W przypadku wniosku o dokonanie zmian w rejestrze poszczególne pola należy wypełnić, jeżeli nastąpiła zmiana.

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

Pieczęć zakładu

WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH ZAKŁADU

Lp. Nazwa jednostki organizacyjnej Pełny adres1) Data rozpoczęcia działalności Termin czasowego zaprzestania działalności od dnia ... do dnia ...2) Data zakończenia działalności Cześć V kodu resortowego3) Część VI kodu resortowego3) 7-znakowy identyfikator terytorialny Dane kontaktowe Uwagi
telefon faks adres e-mail
1 2 3 3a 4 5 e 7 8 9

1) Wypełnić, jeżeli jednostka organizacyjna mieści się pod adresem innym niż adres siedziby zakładu.

2) Dotyczy tylko szpitala.

3) W polach zacieniowanych wpisać kody proponowane przez wnioskodawcę.

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

Pieczęć zakładu

WYKAZ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH ZAKŁADU

Lp. Nazwa komórki organizacyjnej Adres1) 7-znakowy identyfikator terytorialny1a) Data rozpoczęcia działalności Termin czasowego zaprzestania działalności od dnia ... do dnia ...2) Data zakończenia działalności3) Część VII4) Część VIII4) Profile medyczne komórki organizacyjnej Wchodzi w skład jedn. org.5) Liczba łóżek6) Liczba miejsc dla noworodków8) Stanowiska do dializ Liczba miejsc dziennych Ostateczna data dostosowania pomieszczeń i urządzeń komórki Uwagi
numer profilu część IX4) część X5) ogółem w tym7) 1 2
1 2
1 2 2a 3 3a 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

1) Wypełniać, jeżeli komórka organizacyjna mieści się pod adresem różnym od adresu jednostki organizacyjnej.

1a) Wypełnić, jeżeli komórka organizacyjna posiada inny identyfikator terytorialny niż jednostka organizacyjna.

2) Dotyczy tylko szpitala.

3) Wypełniać w przypadku zgłoszenia zakończenia działalności (likwidacji lub przekształcenia) komórki organizacyjnej.

4) W polach zacieniowanych wpisać kody proponowane przez wnioskodawcę.

5) Podać liczbę porządkową jednostki organizacyjnej (część V kodu resortowego) z "Wykazu jednostek organizacyjnych zakładu", w ramach której funkcjonuje komórka.

6) Dotyczy tylko komórek organizacyjnych, w których znajdują się łóżka szpitalne.

7) 1 - intensywnej opieki medycznej, 2 - intensywnego nadzoru kardiologicznego.

8) 1 - łóżka dla noworodków, 2 - inkubatory.

1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 123, poz. 849, Nr 166, poz. 1172, Nr 176, poz. 1240 i Nr 181, poz. 1290.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024