united kingdom
ukraine

Podział części regionalnej subwencji ogólnej dla województw na rok 2007.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 19 września 2006 r.
w sprawie podziału części regionalnej subwencji ogólnej dla województw na rok 2007

Na podstawie art. 25 ust. 9 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966 oraz z 2005 r. Nr 249, poz. 2104) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa sposób podziału na 2007 r. kwoty stanowiącej 30 % części regionalnej subwencji ogólnej dla województw, o której mowa w art. 25 ust. 8 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, zwanej dalej "ustawą".
§  2.
Z kwoty części regionalnej subwencji ogólnej, o której mowa w art. 25 ust. 8 ustawy, wydziela się kwoty w wysokości:
1)
50 % - której podziału dokonuje się na zasadach określonych w § 3;
2)
50 % - której podziału dokonuje się na zasadach określonych w § 4.
§  3.
1.
Kwotę, o której mowa w § 2 pkt 1, rozdziela się między województwa w zależności od wysokości wydatków bieżących poniesionych w 2005 r. na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie.
2.
Wysokość należnej województwu kwoty ustala się jako iloczyn kwoty części regionalnej subwencji ogólnej, o której mowa w § 2 pkt 1, i współczynnika udziału wydatków bieżących województwa na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie, wyliczonego zgodnie z ust. 3.
3.
Współczynnik udziału wydatków bieżących województwa na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie, obliczony z dokładnością do dziesiątego miejsca po przecinku, ustala się w następujący sposób:
1)
na podstawie sprawozdań za 2005 r., sporządzonych przez województwo na mocy odrębnych przepisów, ustala się wydatki bieżące poniesione na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie;
2)
oblicza się sumę wydatków, o których mowa w pkt 1, wszystkich województw;
3)
dla danego województwa oblicza się współczynnik udziału jako iloraz wydatków bieżących na regionalne kolejowe przewozy pasażerskie województwa i sumy wydatków, o której mowa w pkt 2.
§  4.
1.
Kwotę, o której mowa w § 2 pkt 2, rozdziela się między województwa, w których dochody szacowane są niższe od dochodów bazowych.
2.
Przez dochody bazowe województwa rozumie się łączne dochody na 2006 r., o których województwo zostało poinformowane zgodnie z art. 33 ust. 1 pkt 2 ustawy, z tytułu:
1)
części wyrównawczej subwencji ogólnej dla województw, o której mowa w art. 24 ust. 1 ustawy,
2)
części regionalnej subwencji ogólnej dla województw, o której mowa w art. 25 ust. 1 ustawy

- pomniejszone o ustaloną na 2006 r. wpłatę, o której mowa w art. 31 ustawy.

3.
Przez dochody szacowane województwa rozumie się ustalone na 2007 r. łączne dochody z tytułu:
1)
części wyrównawczej subwencji ogólnej dla województw, o której mowa w art. 24 ust. 1 ustawy,
2)
kwot wchodzących w skład części regionalnej subwencji ogólnej dla województw, o których mowa w art. 25 ust. 2, 4 i 6 ustawy oraz w § 2 pkt 1

- pomniejszone o ustaloną na 2007 r. wpłatę, o której mowa w art. 31 ustawy.

4.
Wysokość należnej województwu kwoty, o której mowa w § 2 pkt 2, ustala się w następujący sposób:
1)
oblicza się dla danego województwa różnicę między dochodami bazowymi a dochodami szacowanymi;
2)
oblicza się, z dokładnością do dziesiątego miejsca po przecinku, współczynnik udziału dodatniej różnicy dla danego województwa w łącznej kwocie dodatnich różnic dla wszystkich województw;
3)
współczynnik udziału, obliczony w sposób określony w pkt 2, mnoży się przez kwotę części regionalnej subwencji ogólnej dla województw, o której mowa w § 2 pkt 2;
4)
jeżeli kwota obliczona w sposób określony w pkt 3 jest wyższa od różnicy między dochodami bazowymi a dochodami szacowanymi województwa - wysokość należnej województwu kwoty jest równa różnicy obliczonej dla województwa w sposób określony w pkt 1, a nadwyżkę środków dzieli się pomiędzy wszystkie województwa w sposób określony w § 3;
5)
jeżeli kwota obliczona w sposób określony w pkt 3 jest niższa od różnicy między dochodami bazowymi a dochodami szacowanymi województwa - wysokość należnej województwu kwoty jest równa kwocie obliczonej w sposób określony w pkt 3.
§  5.
Kwota dla danego województwa na 2007 r. z tytułu części regionalnej subwencji ogólnej, o której mowa w art. 25 ust. 8 ustawy, stanowi sumę kwot obliczonych zgodnie z § 3 i 4.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 131, poz. 908 i Nr 169, poz. 1204).

Zmiany w prawie

Staż potwierdzony uzyskaniem kwalifikacji i premia dla organizatora stażu

Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.

Marek Rotkiewicz 10.06.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.

Grażyna J. Leśniak 04.06.2025
Zmiany w stażach z urzędu pracy

W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.

Marek Rotkiewicz 03.06.2025
Od 1 czerwca radykalne zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców

Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.

Grażyna J. Leśniak 30.05.2025
Rząd przyjął projekt ustawy likwidującej Centralną Informację Emerytalną

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt ustawy, który umożliwi użytkownikom aplikacji mObywatel dostęp do danych o prognozowanej emeryturze – poinformowało we wtorek Ministerstwo Cyfryzacji. Projekt zakłada też uchylenie ustawy o Centralnej Informacji Emerytalnej.

Grażyna J. Leśniak 20.05.2025
Ustawa o powierzaniu pracy cudzoziemcom - opublikowana

Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.05.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.169.1206

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Podział części regionalnej subwencji ogólnej dla województw na rok 2007.
Data aktu: 19/09/2006
Data ogłoszenia: 25/09/2006
Data wejścia w życie: 10/10/2006