Sprawozdanie komitetu wyborczego w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 23 lipca 2001 r.
w sprawie sprawozdania komitetu wyborczego w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74, poz. 786) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się:
1)
wzór sprawozdania wyborczego, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2)
wykaz rodzajów dokumentów załączanych do sprawozdania wyborczego, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  2.
Szczegółowy zakres sprawozdania wyborczego obejmuje:
1)
informacje ogólne, które zawierają dane o:
a)
przychodach lub wpływach, na które składają się:
środki pieniężne gromadzone na rachunku bankowym, w tym pochodzące od osób fizycznych oraz z odsetek od środków na rachunkach bankowych, kredytów, Funduszu Wyborczego lub Funduszy Wyborczych partii wchodzących w skład koalicji wyborczej oraz inne wpływy,
wartość pozyskanych darowizn niepieniężnych, w tym wartość darowizn rzeczowych,
wartość wykonanych nieodpłatnie usług na rzecz komitetu wyborczego,
b)
wydatkach lub kosztach, na które składają się:
zużycie materiałów i energii,
usługi obce, w tym korzystanie ze środków masowego przekazu, wykonanie materiałów wyborczych, koszty spotkań wyborczych i podróży oraz pozostałe koszty,
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
pozostałe wydatki gotówkowe,
c)
wykorzystaniu otrzymanych darowizn niepieniężnych,
d)
wydatkach poniesionych ponad limit określony w art. 114 ust. 2 pkt 1 lub pkt 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej "ustawą",
e)
wydatkach komitetu wyborczego na kampanię wyborczą prowadzoną w formach i na zasadach właściwych dla reklamy, w tym w prasie w rozumieniu przepisów prawa prasowego, poniesionych ponad limit określony w art. 115 ustawy,
2)
informacje szczegółowe, które zawierają dane o:
a)
obrotach na rachunku bankowym,
b)
nazwiskach osób fizycznych, które dokonały wpłaty,
c)
wpłatach dokonanych ponad limit określony w art. 113 ust. 3 ustawy,
d)
nazwiskach osób fizycznych, od których pozyskano darowizny, spadki i zapisy niepieniężne i ich wartości,
e)
nazwiskach osób fizycznych, które świadczyły na rzecz komitetu nieodpłatne usługi,
f)
otrzymanych kredytach bankowych, spłaconych oraz pozostałych do spłacenia, a także warunkach ich uzyskania,
g)
kredytodawcach,
h)
podmiotach udzielających gwarancji kredytowych,
i)
wierzycielach,
j)
funduszach wyborczych, z których pochodzą środki finansowe, wraz z określeniem ich wysokości,
k)
zobowiązaniach pozostałych na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,
l)
wysokości nadwyżki, o której mowa w art. 116 ustawy.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR SPRAWOZDANIA WYBORCZEGO

SPRAWOZDANIE WYBORCZE

za okres od dnia ............. do dnia ............. r.

o przychodach, wydatkach i zobowiązaniach finansowych komitetu,

w tym o uzyskanych kredytach bankowych i warunkach ich

uzyskania w związku z wyborami do Sejmu / Senatu1

Rzeczypospolitej Polskiej,

przeprowadzonymi w dniu .............................

.............................................................

(pełna nazwa komitetu wyborczego albo koalicyjnego komitetu

wyborczego, albo komitetu wyborców)

.............................................................

(adres siedziby komitetu)

.............................................................

(imię-imiona, nazwisko, adres zamieszkania, numer ewidencyjny

PESEL pełnomocnika wyborczego)

.............................................................

(imię-imiona, nazwisko, adres zamieszkania, numer ewidencyjny

PESEL pełnomocnika finansowego)

1 Niepotrzebne skreślić.

Państwowa Komisja Wyborcza w Warszawie

W wykonaniu obowiązku nałożonego art. 120 ust. 1 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74, poz. 786), przedkłada się sprawozdanie wyborcze wraz z dokumentami oraz opinią i raportem biegłego rewidenta.

I.

Informacje ogólne

Wyszczególnienie Kwota w zł
A. Przychody/wpływy (suma z pkt I+II)
I. Środki pieniężne gromadzone na rachunku bankowym
1. Pochodzące od osób fizycznych
2. Odsetki od środków na rachunkach bankowych
3. Pochodzące z kredytów
4. Pochodzące z funduszu(y) wyborczego(ych)
5. Pozostałe przychody (niewymienione wyżej)
II. Wartość pozyskanych darowizn niepieniężnych i usług

świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu (wycenionych

zgodnie z art. 120 ust. 6 ustawy*)

1. Wartość darowizn rzeczowych
2. Wartość usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu
B. Wydatki/koszty (suma z pkt I+II+III)
I. Wydatki
1. Zużycie materiałów i energii
2. Odpłatne usługi obce:
1) korzystanie ze środków masowego przekazu:
a) dzienniki i czasopisma
b) radio
c) telewizja
d) inne
2) wykonanie materiałów wyborczych:
a) plakaty wyborcze
b) wydawnictwa
c) ulotki
d) inne (np. plakietki, reklamówki)
3) koszty spotkań wyborczych (np. wynajęcie sali, sprzętu,

nagłośnienie)

4) koszty podróży
5) pozostałe
3. Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
4. Pozostałe wydatki gotówkowe
5. Poniesione ponad limit określony w art. 114 ust. 2 pkt 1 lub

pkt 2 ustawy*

6. Poniesione ponad limit określony w art. 115 ustawy*
II. Wartość nieodpłatnie świadczonych usług
III. Wartość darowizn niepieniężnych
1. Wartość zużytych darowizn niepieniężnych
2. Wartość niezużytych darowizn niepieniężnych

II.

Informacje szczegółowe

Wyszczególnienie Kwota w zł
1. Rachunek bankowy

....................................................................

(nazwa banku, nr rachunku bankowego)

1) wpłaty ogółem

a) data pierwszej wpłaty .....................................

b) data ostatniej wpłaty .....................................
2) wypłaty ogółem
a) data pierwszej wypłaty ....................................
b) data ostatniej wypłaty ....................................
3) stan rachunku w dniu złożenia sprawozdania wyborczego
2. Wykaz osób fizycznych dokonujących wpłat na rzecz koalicyjnego

komitetu wyborczego i komitetu wyborczego wyborców

(imię i nazwisko, miejsce zamieszkania):**/***

1) ..............................................................
2) ..............................................................
3. Wpłata ponad limit określony ustawą (art. 113 ust. 3 ustawy*)

(imię i nazwisko, miejsce zamieszkania):

1) ..............................................................
2) ..............................................................
4. Wykaz osób fizycznych, od których pozyskano darowizny niepieniężne

(imię i nazwisko, miejsce zamieszkania):**

1) ..............................................................
2) ..............................................................

..............................................................

..............................................................

5. Wykaz osób fizycznych, które świadczyły nieodpłatnie usługi na

rzecz komitetu wyborczego (imię i nazwisko, miejsce

zamieszkania):**

1) ..............................................................
2) ..............................................................

..............................................................

..............................................................

6. Kredyty bankowe:
1) kredyty otrzymane
2) wykaz kredytodawców i warunki uzyskania kredytu:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

3) wykaz podmiotów udzielających gwarancji kredytowych:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

4) kredyty spłacone wraz z odsetkami
5) kredyty do spłacenia wraz z odsetkami
7. Wykaz wierzycieli (nazwa lub imię i nazwisko oraz siedziba lub

miejsce zamieszkania):

1) ..............................................................
2) ..............................................................

..............................................................

8. Wykaz funduszy wyborczych, z których pochodzą środki finansowe:
1) ..............................................................
2) ..............................................................

..............................................................

..............................................................

9. Pozostałe zobowiązania na ostatni dzień okresu sprawozdawczego

(nazwa lub imię i nazwisko oraz siedziba lub miejsce zamieszkania):

1) ..............................................................
2) ..............................................................

..............................................................

10. Wysokość nadwyżki, o której mowa w art. 116 ustawy*
* Dotyczy ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74, poz. 786).

** W przypadku wykazu zawierającego większą ilość osób należy sporządzić go na oddzielnym arkuszu, który będzie stanowił załącznik odpowiednich punktów do sprawozdania.

*** Wykaz osób fizycznych, o których mowa w pkt II.2, Państwowa Komisja Wyborcza udostępnia do wglądu na wniosek, w trybie i na zasadach określonych przepisami ustawy.

................... .........................

(miejscowość, data) (imię i nazwisko

oraz podpis

pełnomocnika finansowego)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WYKAZ RODZAJÓW DOKUMENTÓW ZAŁĄCZANYCH DO SPRAWOZDANIA WYBORCZEGO

1. Dokumenty bankowe każdego wydatku i wpływu na rachunek (komitetu wyborczego, koalicyjnego komitetu wyborczego, komitetu wyborców).

2. Pokwitowania lub komisyjne protokoły przyjęcia i wyceny darowizn niepieniężnych.

3. Protokoły komisyjnej wyceny usług.

4. Umowy, faktury, rachunki i inne dokumenty dotyczące kosztów i wydatków.

5. Pokwitowania odbioru gotówki przez osoby fizyczne (dowody KW).

6. Pokwitowania odbioru materiałów wyborczych (np. plakatów, ulotek).

7. Dokumenty sprzedaży oraz świadczące o wykorzystaniu w inny sposób przedmiotów pochodzących z darowizn rzeczowych.

8. Wykaz wpłat od osób fizycznych na rzecz koalicyjnego komitetu wyborczego i komitetu wyborczego wyborców obejmujący imię, nazwisko i adres.

9. Wykaz osób fizycznych, od których pozyskano darowizny niepieniężne, obejmujący imię, nazwisko i adres.

10. Wykaz osób fizycznych, które świadczyły nieodpłatnie usługi na rzecz komitetu wyborczego, obejmujący imię, nazwisko i adres.

11. Inne dokumenty umożliwiające weryfikację podanych w sprawozdaniu informacji.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024