Określenie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 20 lutego 2001 r.
w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

Na podstawie art. 5 ust. 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 109, poz. 1157) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Ustala się wzór publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, zwanego dalej "wykazem", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
2.
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, składa się z:
1)
kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów,
2)
spisu kart informacyjnych.
§  2.
1.
Dla dokumentów, których zamieszczenie w wykazie jest obowiązkowe, prowadzona jest karta informacyjna dla każdego dokumentu według wzoru określonego dla danego rodzaju dokumentu ustalonego w załączniku do rozporządzenia - formularze B-F.
2.
Dla informacji w postaci dokumentów, o których dane można umieszczać w wykazie, karty informacyjne prowadzi się według wzoru ustalonego w załączniku do rozporządzenia - formularz G.
§  3.
Spis kart informacyjnych dla wykazów rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza oraz wykazów pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi jest prowadzony według jednostek organizacyjnych składających wykazy i numerów kolejnych dotyczących ich wpisów w kartach informacyjnych.
§  4.
W wykazie można dokonywać poprawek wyłącznie przez skreślenie, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawionej i daty poprawki oraz przez złożenie czytelnego podpisu osoby dokonującej poprawki.
§  5.
Wykaz może być prowadzony w formie komputerowej bazy danych.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O DOKUMENTACH ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE

Formularz A - spis kart informacyjnych
Lp. Rodzaj dokumentu
1 Wniosek o wydanie decyzji
2 Decyzje i postanowienia
3 Polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty
4 Raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, prognozy oddziaływania na środowisko, analizy porealizacyjne, dokumentacja mierniczo-geologiczna zlikwidowanych zakładów górniczych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
5 Wykaz rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza/wykaz pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi
6 Inne informacje o dokumentach

Formularz B - karta informacyjna dla wniosku o wydanie decyzji

Lp. Wniosek o wydanie decyzji
1 Numer wpisu w spisie kart
2 Zakres przedmiotowy wniosku
3 Znak sprawy
4 Data złożenia
5 Dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres lub nazwa, siedziba, adres)
6 Wyszczególnienie załączników do wniosku (nazwy, ilość)
7 Miejsce przechowywania ( nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
8 Informacja o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu wniosku (numer wpisu w wykazie o decyzji)
9 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
10 Numery innych wpisów w wykazie, dotyczących wnioskodawcy
11 Uwagi

Formularz C - karta informacyjna dla decyzji i postanowień

Lp. Decyzje i postanowienia
1 Numer wpisu
2 Zakres przedmiotowy decyzji/postanowienia*
3 Znak sprawy
4 Data wydania
5 Nazwa organu, który wydał decyzję/postanowienie*
6 Nazwa podmiotu, którego decyzja/postanowienie* dotyczy
7 Numer wpisu wniosku, dotyczącego decyzji/postanowienia*
8 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
9 Informacja, czy decyzja/postanowienie* jest ostateczne
10 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
11 Numery innych wpisów dotyczących podmiotu, których dotyczy decyzja/postanowienie*
12 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz D - karta informacyjna dla polityk, strategii, planów lub programów oraz ich projektów

Lp. Polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty
1 Numer wpisu
2 Nazwa i zakres dokumentu
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Organ przedkładający politykę/strategię/plan/program/ich projekt*
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Uwagi

* Organ, który opracował dany dokument.

Formularz E - karta informacyjna dla:

- raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,

- prognozy oddziaływania na środowisko,

- analizy porealizacyjnej,

- dokumentacji mierniczo-geologicznej zlikwidowanych zakładów górniczych,

- wyników prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska,

- dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów

Lp. Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, prognoza oddziaływania na środowisko, analiza porealizacyjna, dokumentacja mierniczo-geologiczna zlikwidowanych zakładów górniczych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
1 Numer wpisu
2 Nazwa dokumentu
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Wykonawca dokumentu/zamawiający wykonanie dokumentu*
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Numery innych wpisów w wykazie dotyczących podmiotu, który wykonał/zamówił* wykonanie dokumentu
8 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz F - karta informacyjna dla:

a) wykazów rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza,

b) wykazów pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi

Lp. Wykaz rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza/wykaz pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi
1 Numer wpisu
2 Wykaz a/b*
3 Jednostka organizacyjna, której wykaz dotyczy (nazwa, adres, numer identyfikacyjny REGON)
4 Okres, którego wykaz dotyczy, i data złożenia wykazu
5 Organ, który przechowuje wykaz (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Informacja o dostępności wykazu w sieci komunikacji elektronicznej
8 Numery innych wpisów w wykazie dotyczących jednostki organizacyjnej, której wykaz dotyczy
9 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz G - karta informacyjna dla innych informacji o dokumentach

Lp. Inne informacje o dokumentach
1 Numer wpisu
2 Dokument (np. jego nazwa)
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Podmiot, który wykonał/zamówił* wykonanie dokumentu
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024