Określenie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 20 lutego 2001 r.
w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

Na podstawie art. 5 ust. 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 109, poz. 1157) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Ustala się wzór publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, zwanego dalej "wykazem", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
2.
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, składa się z:
1)
kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów,
2)
spisu kart informacyjnych.
§  2.
1.
Dla dokumentów, których zamieszczenie w wykazie jest obowiązkowe, prowadzona jest karta informacyjna dla każdego dokumentu według wzoru określonego dla danego rodzaju dokumentu ustalonego w załączniku do rozporządzenia - formularze B-F.
2.
Dla informacji w postaci dokumentów, o których dane można umieszczać w wykazie, karty informacyjne prowadzi się według wzoru ustalonego w załączniku do rozporządzenia - formularz G.
§  3.
Spis kart informacyjnych dla wykazów rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza oraz wykazów pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi jest prowadzony według jednostek organizacyjnych składających wykazy i numerów kolejnych dotyczących ich wpisów w kartach informacyjnych.
§  4.
W wykazie można dokonywać poprawek wyłącznie przez skreślenie, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawionej i daty poprawki oraz przez złożenie czytelnego podpisu osoby dokonującej poprawki.
§  5.
Wykaz może być prowadzony w formie komputerowej bazy danych.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O DOKUMENTACH ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE

Formularz A - spis kart informacyjnych
Lp. Rodzaj dokumentu
1 Wniosek o wydanie decyzji
2 Decyzje i postanowienia
3 Polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty
4 Raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, prognozy oddziaływania na środowisko, analizy porealizacyjne, dokumentacja mierniczo-geologiczna zlikwidowanych zakładów górniczych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
5 Wykaz rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza/wykaz pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi
6 Inne informacje o dokumentach

Formularz B - karta informacyjna dla wniosku o wydanie decyzji

Lp. Wniosek o wydanie decyzji
1 Numer wpisu w spisie kart
2 Zakres przedmiotowy wniosku
3 Znak sprawy
4 Data złożenia
5 Dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres lub nazwa, siedziba, adres)
6 Wyszczególnienie załączników do wniosku (nazwy, ilość)
7 Miejsce przechowywania ( nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
8 Informacja o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu wniosku (numer wpisu w wykazie o decyzji)
9 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
10 Numery innych wpisów w wykazie, dotyczących wnioskodawcy
11 Uwagi

Formularz C - karta informacyjna dla decyzji i postanowień

Lp. Decyzje i postanowienia
1 Numer wpisu
2 Zakres przedmiotowy decyzji/postanowienia*
3 Znak sprawy
4 Data wydania
5 Nazwa organu, który wydał decyzję/postanowienie*
6 Nazwa podmiotu, którego decyzja/postanowienie* dotyczy
7 Numer wpisu wniosku, dotyczącego decyzji/postanowienia*
8 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
9 Informacja, czy decyzja/postanowienie* jest ostateczne
10 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
11 Numery innych wpisów dotyczących podmiotu, których dotyczy decyzja/postanowienie*
12 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz D - karta informacyjna dla polityk, strategii, planów lub programów oraz ich projektów

Lp. Polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty
1 Numer wpisu
2 Nazwa i zakres dokumentu
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Organ przedkładający politykę/strategię/plan/program/ich projekt*
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Uwagi

* Organ, który opracował dany dokument.

Formularz E - karta informacyjna dla:

- raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,

- prognozy oddziaływania na środowisko,

- analizy porealizacyjnej,

- dokumentacji mierniczo-geologicznej zlikwidowanych zakładów górniczych,

- wyników prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska,

- dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów

Lp. Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, prognoza oddziaływania na środowisko, analiza porealizacyjna, dokumentacja mierniczo-geologiczna zlikwidowanych zakładów górniczych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
1 Numer wpisu
2 Nazwa dokumentu
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Wykonawca dokumentu/zamawiający wykonanie dokumentu*
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Numery innych wpisów w wykazie dotyczących podmiotu, który wykonał/zamówił* wykonanie dokumentu
8 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz F - karta informacyjna dla:

a) wykazów rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza,

b) wykazów pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi

Lp. Wykaz rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza/wykaz pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi
1 Numer wpisu
2 Wykaz a/b*
3 Jednostka organizacyjna, której wykaz dotyczy (nazwa, adres, numer identyfikacyjny REGON)
4 Okres, którego wykaz dotyczy, i data złożenia wykazu
5 Organ, który przechowuje wykaz (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Informacja o dostępności wykazu w sieci komunikacji elektronicznej
8 Numery innych wpisów w wykazie dotyczących jednostki organizacyjnej, której wykaz dotyczy
9 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz G - karta informacyjna dla innych informacji o dokumentach

Lp. Inne informacje o dokumentach
1 Numer wpisu
2 Dokument (np. jego nazwa)
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Podmiot, który wykonał/zamówił* wykonanie dokumentu
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2001.15.164

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
Data aktu: 20/02/2001
Data ogłoszenia: 02/03/2001
Data wejścia w życie: 17/03/2001