Ustalenie siedzib i zakresu właściwości terytorialnej okręgowych inspektoratów pracy.

ZARZĄDZENIE Nr 16
MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 3 grudnia 2007 r.
w sprawie ustalenia siedzib i zakresu właściwości terytorialnej okręgowych inspektoratów pracy

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz. U. Nr 89, poz. 589) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się następujące siedziby i zakres właściwości terytorialnej okręgowych inspektoratów pracy:
1)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku dla obszaru województwa podlaskiego;
2)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy dla obszaru województwa kujawsko-pomorskiego;
3)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Gdańsku dla obszaru województwa pomorskiego;
4)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach dla obszaru województwa śląskiego;
5)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Kielcach dla obszaru województwa świętokrzyskiego;
6)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Krakowie dla obszaru województwa małopolskiego;
7)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Lublinie dla obszaru województwa lubelskiego;
8)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi dla obszaru województwa łódzkiego;
9)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Olsztynie dla obszaru województwa warmińsko-mazurskiego;
10)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Opolu dla obszaru województwa opolskiego;
11)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Poznaniu dla obszaru województwa wielkopolskiego;
12)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Rzeszowie dla obszaru województwa podkarpackiego;
13)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Szczecinie dla obszaru województwa zachodniopomorskiego;
14)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Warszawie dla obszaru województwa mazowieckiego;
15)
Okręgowy Inspektorat Pracy we Wrocławiu dla obszaru województwa dolnośląskiego;
16)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Zielonej Górze dla obszaru województwa lubuskiego.
§  2.
Traci moc zarządzenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 18 września 2001 r. w sprawie ustalenia siedzib i zakresu właściwości terytorialnej okręgowych inspektoratów pracy (M. P. Nr 34, poz. 549).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2007.92.1006

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Ustalenie siedzib i zakresu właściwości terytorialnej okręgowych inspektoratów pracy.
Data aktu: 03/12/2007
Data ogłoszenia: 12/12/2007
Data wejścia w życie: 12/12/2007