Tryb przesyłania do Państwowej Komisji Wyborczej danych i protokołów głosowania w referendum ogólnokrajowym obejmujących wyniki głosowania z obszaru właściwości komisarza wyborczego.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 26 maja 2003 r.
w sprawie trybu przesyłania do Państwowej Komisji Wyborczej danych i protokołów głosowania w referendum ogólnokrajowym obejmujących wyniki głosowania z obszaru właściwości komisarza wyborczego

Na podstawie art. 11 ust. 3 i art. 28 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz. U. Nr 57, poz. 507 i Nr 85, poz. 782) Państwowa Komisja Wyborcza uchwala, co następuje:
§  1. 
Ustala się tryb przesyłania do Państwowej Komisji Wyborczej danych i protokołów głosowania w referendum ogólnokrajowym obejmujących wyniki głosowania z obszaru właściwości komisarza wyborczego, stanowiący załącznik do uchwały.
§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

TRYB PRZESYŁANIA DO PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ DANYCH I PROTOKOŁÓW GŁOSOWANIA W REFERENDUM OGÓLNOKRAJOWYM OBEJMUJĄCYCH WYNIKI GŁOSOWANIA Z OBSZARU WŁAŚCIWOŚCI KOMISARZA WYBORCZEGO

1. Komisarz wyborczy przesyła do Państwowej Komisji Wyborczej dane z protokołów głosowania w obwodach otrzymanych z obwodowych komisji do spraw referendum na obszarze jego właściwości, przy wykorzystaniu sieci elektronicznego przekazywania danych.

2. Transmisji danych, o których mowa w pkt 1, komisarz wyborczy dokonuje po wprowadzeniu do systemu informatycznego, wspomagającego komisarza wyborczego, danych z 10% protokołów głosowania w obwodach z obszaru właściwości komisarza.

Kolejne transmisje danych dokonywane są nie rzadziej niż:

1) po wprowadzeniu do systemu informatycznego - po zakończeniu poprzedniej transmisji - danych z kolejnych 10% protokołów głosowania w obwodach;

2) co 60 minut.

3. Niezwłocznie po sporządzeniu protokołu głosowania na obszarze właściwości komisarza wyborczego dane z protokołu przekazywane są do Państwowej Komisji Wyborczej w sposób określony w pkt 1.

4. Przy transmisji danych do Państwowej Komisji Wyborczej mogą być obecni mężowie zaufania.

5. Po wykonaniu czynności, o których mowa w pkt 1 i 3, komisarz wyborczy przekazuje do Państwowej Komisji Wyborczej telefaksem pod wskazany numer jeden egzemplarz protokołu głosowania na obszarze jego właściwości. Każda strona protokołu powinna być oznaczona pieczęcią komisarza wyborczego.

6. Jeżeli protokół zawiera dodatkowe załączniki z uwagami mężów zaufania, a także stanowisko komisarza wyborczego odnośnie do wniesionych uwag, dokumenty te należy również przekazać Państwowej Komisji Wyborczej w trybie określonym w pkt 5.

7. Po dokonaniu czynności, o których mowa w pkt 5 i 6, komisarz wyborczy lub upoważniony przez niego pracownik delegatury Krajowego Biura Wyborczego dostarcza do Państwowej Komisji Wyborczej następujące dokumenty, zwane dalej "dokumentacją":

1) protokół głosowania na obszarze właściwości komisarza wyborczego;

2) załączniki do protokołu;

3) sporządzone przez komisarza wyborczego zbiorcze zestawienie zarzutów zgłoszonych do obwodowych komisji do spraw referendum zarówno przez mężów zaufania, jak i przez członków komisji obwodowych wraz ze stanowiskiem komisji obwodowych oraz własnym;

4) dyskietki bądź inne nośniki informatyczne zawierające dane z protokołów głosowania w obwodach oraz protokołu głosowania na obszarze właściwości komisarza wyborczego, zarejestrowane w systemie informatycznym wspomagającym komisarza wyborczego.

8. Dokumentację przekazuje się w kopertach zaklejonych i opieczętowanych na wszystkich złączach.

9. Dokumentacja dostarczana jest najdogodniejszym (umożliwiającym najszybsze dostarczenie) środkiem transportu.

10. Sposób zabezpieczenia dokumentacji podczas transportu komisarz wyborczy ustala z właściwym komendantem jednostki Policji.

11. Przyjęcie dokumentacji od komisarza wyborczego następuje w siedzibie Państwowej Komisji Wyborczej.

12. Pozostałe dokumenty z przeprowadzonego referendum przekazuje się na przechowanie dyrektorowi właściwej delegatury Krajowego Biura Wyborczego.

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2003.28.393

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tryb przesyłania do Państwowej Komisji Wyborczej danych i protokołów głosowania w referendum ogólnokrajowym obejmujących wyniki głosowania z obszaru właściwości komisarza wyborczego.
Data aktu: 26/05/2003
Data ogłoszenia: 30/05/2003
Data wejścia w życie: 26/05/2003