Sprostowanie błędów.

OBWIESZCZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 6 stycznia 1994 r.
o sprostowaniu błędów.

Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 30 grudnia 1950 r. o wydawaniu Dziennika Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej i Dziennika Urzędowego Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" (Dz. U. Nr 58, poz. 524, z 1991 r. Nr 94, poz. 420 i z 1993 r. Nr 7, poz. 34) prostuje się błędy w obwieszczeniu Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 września 1993 r. o wynikach wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 19 września 1993 r. (Monitor Polski Nr 50, poz. 470) oraz w obwieszczeniu Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 września 1993 r. o wynikach wyborów do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 19 września 1993 r. (Monitor Polski Nr 50, poz. 471), zgodnie z uchwałą Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 13 grudnia 1993 r. o sprostowaniu błędów, stanowiącą załącznik do niniejszego obwieszczenia.

ZAŁĄCZNIK

UCHWAŁA PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ

z dnia 13 grudnia 1993 r.

o sprostowaniu błędów.

Na podstawie art. 121 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 45, poz. 205) i art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 maja 1991 r. - Ordynacja wyborcza do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 72, poz. 319), w związku z uchwałami: Okręgowej Komisji Wyborczej w Krakowie z dnia 5 listopada 1993 r., Okręgowej Komisji Wyborczej w Pile z dnia 5 listopada 1993 r., Wojewódzkiej Komisji Wyborczej w Krakowie z dnia 5 listopada 1993 r. i Wojewódzkiej Komisji Wyborczej w Pile z dnia 5 listopada 1993 r. w sprawie sprostowania odpowiednio protokołów wyników głosowania i z wyborów posłów do Sejmu w okręgach wyborczych oraz protokołów wyników głosowania i wyników wyborów senatorów, Państwowa Komisja Wyborcza prostuje następujące błędy:

1. W obwieszczeniu Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 września 1993 r. o wynikach wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 19 września 1993 r. (Monitor Polski Nr 50, poz. 470):

1) w tekście wstępu:

a) zdanie siódme zamiast "Liczba uprawnionych do głosowania wynosiła 27.677.302 osoby" powinno brzmieć "Liczba uprawnionych do głosowania wynosiła 27.655.495 osób",

b) w zdaniu ósmym zamiast "frekwencja wyborcza wyniosła 52,08%" powinno być "frekwencja wyborcza wyniosła 52,13%";

2) w części I B "Informacja o wynikach wyborów według okręgów wyborczych":

a) okręg wyborczy nr 21 - Kraków w pkt 1:

- zamiast "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 909.774 osób" powinno być "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 900.774 osoby",

- zamiast "Frekwencja wyborcza wyniosła 52,41%" powinno być "Frekwencja wyborcza wyniosła 52,93%",

b) okręg wyborczy nr 32 - Piła w pkt 1:

- zamiast "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 350.304 osób" powinno być "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 337.497 osób",

- zamiast "Frekwencja wyborcza wyniosła 56,74%" powinno być "Frekwencja wyborcza wyniosła 58,90%".

2. W obwieszczeniu Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 września 1993 r. o wynikach wyborów do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 19 września 1993 r. (Monitor Polski Nr 50, poz. 471):

1) w części I:

a) zdanie piąte zamiast "Liczba uprawnionych do głosowania wynosiła 27.677.302 osoby" powinno brzmieć "Liczba uprawnionych do głosowania wynosiła 27.655.495 osób",

b) w zdaniu szóstym zamiast "frekwencja wyborcza wyniosła 52,06%" powinno być "frekwencja wyborcza wyniosła 52,10%";

2) w części II "Wyniki głosowania na senatorów":

a) województwo krakowskie:

- zdanie drugie "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 909.774 osoby" powinno brzmieć "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 900.774 osoby",

- w zdaniu trzecim zamiast "frekwencja wyborcza wyniosła 52,38%" powinno być "frekwencja wyborcza wyniosła 52,91%",

b) województwo pilskie:

- zdanie drugie "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 350.304 osoby" powinno brzmieć "Liczba uprawnionych do głosowania wyniosła 337.497 osób",

- w zdaniu trzecim zamiast "frekwencja wyborcza wyniosła 56,72%" powinno być "frekwencja wyborcza wyniosła 58,87%".

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1994.2.8

Rodzaj: Obwieszczenie
Tytuł: Sprostowanie błędów.
Data aktu: 06/01/1994
Data ogłoszenia: 13/01/1994