Rozporządzenie delegowane 2022/1858 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających procedury uzgadniania danych między repozytoriami transakcji i procedury, które repozytorium transakcji ma stosować w celu weryfikacji spełnienia przez kontrahenta dokonującego zgłoszenia lub podmiot przekazujący zgłoszenie wymogów dotyczących zgłaszania oraz w celu weryfikacji kompletności i poprawności zgłaszanych danych

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2022/1858
z dnia 10 czerwca 2022 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających procedury uzgadniania danych między repozytoriami transakcji i procedury, które repozytorium transakcji ma stosować w celu weryfikacji spełnienia przez kontrahenta dokonującego zgłoszenia lub podmiot przekazujący zgłoszenie wymogów dotyczących zgłaszania oraz w celu weryfikacji kompletności i poprawności zgłaszanych danych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym, kontrahentów centralnych i repozytoriów transakcji 1 , w szczególności jego art. 78 ust. 10,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Aby zapewnić wysoką jakość szczegółowych informacji dotyczących instrumentów pochodnych zgłaszanych do repozytoriów transakcji, repozytoria transakcji powinny weryfikować tożsamość podmiotów przekazujących zgłoszenia, logiczną integralność kolejności, w jakiej zgłaszane są szczegółowe informacje dotyczące instrumentu pochodnego, oraz kompletność i prawidłowość tych szczegółowych informacji.

(2) Z tego samego powodu repozytoria transakcji powinny uzgadniać szczegółowe informacje zawarte w każdym otrzymanym zgłoszeniu instrumentu pochodnego, w przypadku gdy obaj kontrahenci podlegają obowiązkowi zgłaszania. Należy określić standardowy proces umożliwiający repozytoriom transakcji prowadzenie uzgodnień w spójny sposób i ograniczenie ryzyka braku uzgodnienia szczegółowych informacji dotyczących instrumentów pochodnych. Niektóre szczegółowe informacje dotyczące instrumentów pochodnych mogą się jednak różnić ze względu na specyfikę systemów technicznych wykorzystywanych przez podmioty przekazujące zgłoszenia. Należy zatem przyjąć pewną tolerancję, aby niewielkie różnice w zgłoszonych szczegółowych informacjach dotyczących instrumentów pochodnych nie uniemożliwiały organom analizowania danych przy zachowaniu odpowiedniego poziomu zaufania.

(3) Ponadto, niezależnie od innych obowiązków względem szczegółowych informacji na temat instrumentów pochodnych gromadzonych i rejestrowanych podczas procesu uzgadniania, repozytoria transakcji powinny zapewnić poufność danych wymienianych między sobą i udostępnianych kontrahentom dokonującym zgłoszeń, podmiotom odpowiedzialnym za zgłaszanie oraz podmiotom przekazującym zgłoszenia.

(4) W przypadku zaistnienia zdarzenia korporacyjnego związanego z restrukturyzacją skutkującego zmianą identyfikatora podmiotu prawnego ("LEI") kontrahenta szczegółowe informacje dotyczące podmiotów wskazanych w zgłoszeniu instrumentu pochodnego powinny podlegać aktualizacji. Aby zapewnić integralność tych informacji, co ma zasadnicze znaczenie z punktu widzenia monitorowania ryzyka systemowego dla stabilności finansowej, aktualizację tę powinny przeprowadzać centralnie repozytoria transakcji. Z tego względu należy ustanowić procedurę w celu zapewnienia, aby repozytoria transakcji mogły aktualizować identyfikator podmiotu w sposób scentralizowany, zapewniając tym samym efektywny, solidny i terminowy proces.

(5) Podmiotom przekazującym zgłoszenia należy zapewnić wystarczającą ilość czasu na dostosowanie się do wymogów dotyczących zgłaszania, w szczególności aby zapobiec nagromadzeniu nieuzgodnionych transakcji bezpośrednio po wejściu w życie obowiązku zgłaszania. W związku z tym właściwe jest, aby na pierwszym etapie uzgadnianie dotyczyło tylko ograniczonego zbioru pól.

(6) Podmioty przekazujące zgłoszenia i podmioty odpowiedzialne za zgłaszanie, stosownie do przypadku, powinny mieć możliwość monitorowania przestrzegania przez nie obowiązku zgłaszania, któremu podlegają, a który wynika z rozporządzenia (UE) nr 648/2012. Powinny zatem mieć codzienny dostęp do niektórych informacji dotyczących tych zgłoszeń, w tym do wyników ich weryfikacji, również w przypadku wygenerowania zastrzeżenia, a także do informacji o postępie procesu uzgadniania zgłoszonych danych. W związku z tym konieczne jest określenie informacji, które repozytorium transakcji powinno udostępniać tym podmiotom na koniec każdego dnia roboczego.

(7) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.

(8) Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych skonsultował się z członkami Europejskiego Systemu Banków Centralnych i przeprowadził otwarte konsultacje publiczne w zakresie projektu regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o poradę do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 2 .

(9) Aby umożliwić kontrahentom i repozytoriom transakcji podjęcie wszelkich niezbędnych działań w celu dostosowania się do nowych wymogów, datę rozpoczęcia stosowania niniejszego rozporządzenia należy odroczyć o osiemnaście miesięcy,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Weryfikacja instrumentów pochodnych przez repozytoria transakcji

1. 
W otrzymanym zgłoszeniu instrumentu pochodnego repozytorium transakcji weryfikuje wszystkie następujące elementy:
a)
tożsamość podmiotu przekazującego zgłoszenie, o którym mowa w polu 2 tabeli 1 i w polu 2 tabeli 3 w załączniku do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/1860 3 ;
b)
czy formularz w formacie XML użyty do zgłoszenia instrumentu pochodnego jest zgodny z metodyką określoną w normie ISO 20022, zgodnie z art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860;
c)
czy podmiot przekazujący zgłoszenie, jeżeli jest to inny podmiot niż podmiot odpowiedzialny za zgłaszanie, o którym mowa w polu 3 tabeli 1 oraz w polu 3 tabeli 3 załącznika do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860, jest należycie upoważniony do dokonywania zgłoszeń w imieniu kontrahenta 1 lub podmiotu odpowiedzialnego za zgłaszanie, jeżeli jest to inny podmiot niż kontrahent 1, o którym mowa w polu 4 tabeli 1 oraz w polu 4 tabeli 3 załącznika do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860;
d)
czy tego samego instrumentu pochodnego nie zgłoszono już wcześniej;
e)
czy zgłoszenie instrumentu pochodnego z oznaczeniem rodzaju operacji "zmiana", "aktualizacja depozytu zabezpieczającego", "wycena", "korekta", "błąd" lub "rozwiązanie" odnosi się do instrumentu pochodnego, który uprzednio zgłoszono;
f)
czy zgłoszenie instrumentu pochodnego z oznaczeniem rodzaju operacji "zmiana" nie odnosi się do instrumentu pochodnego zgłoszonego jako anulowany z oznaczeniem rodzaju operacji "błąd", który nie został następnie zgłoszony z oznaczeniem rodzaju operacji "wznowienie";
g)
czy zgłoszenia instrumentu pochodnego nie opatrzono rodzajem operacji "nowy" w odniesieniu do instrumentu pochodnego, który uprzednio zgłoszono;
h)
czy zgłoszenia instrumentu pochodnego nie opatrzono rodzajem operacji "składnik pozycji" w odniesieniu do instrumentu pochodnego, który uprzednio zgłoszono;
i)
czy zgłoszenie instrumentu pochodnego nie ma na celu zmiany szczegółowych informacji w polach "kontrahent 1" lub "kontrahent 2" w odniesieniu do uprzednio zgłoszonego instrumentu pochodnego;
j)
czy zgłoszenie instrumentu pochodnego nie ma na celu zmiany istniejącego zgłoszenia instrumentu pochodnego poprzez określenie daty rozpoczęcia obowiązywania, która przypada później niż zgłoszony termin zapadalności instrumentu pochodnego;
k)
czy zgłoszenie instrumentu pochodnego z oznaczeniem rodzaju operacji "wznowienie" odnosi się do uprzednio przekazanego zgłoszenia instrumentu pochodnego opatrzonego rodzajem operacji "błąd" lub "rozwiązanie", lub do instrumentu pochodnego, którego termin zapadalności upłynął;
l)
prawidłowość i kompletność zgłoszenia instrumentu pochodnego.
2. 
Repozytorium transakcji odrzuca zgłoszenie instrumentu pochodnego, które nie spełnia jednego z wymogów określonych w ust. 1, i przypisuje mu jedną z kategorii odrzucenia zgłoszenia określonych w tabeli 1 w załączniku.
3. 
Repozytorium transakcji dostarcza podmiotom przekazującym zgłoszenia szczegółowe informacje na temat wyników weryfikacji danych, o której mowa w ust. 1, w ciągu sześćdziesięciu minut od otrzymania zgłoszenia instrumentu pochodnego. Repozytorium transakcji przekazuje wspomniane informacje na temat wyników weryfikacji w formacie XML na formularzu opracowanym zgodnie z metodyką określoną w normie ISO 20022. W informacjach tych wskazuje się powody odrzucenia zgłoszenia instrumentu pochodnego zgodnie z tabelą 1 w załączniku.
Artykuł  2

Procedura aktualizacji identyfikatorów podmiotów prawnych

1. 
Repozytorium transakcji, do którego skierowano wniosek na podstawie art. 8 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860, identyfikuje instrumenty pochodne, o których mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860, nierozliczone w chwili zajścia zdarzenia korporacyjnego związanego z restrukturyzacją, jeżeli podmiot zgłoszono w polu "kontrahent 1" lub "kontrahent 2" przy użyciu identyfikatora używanego przed wystąpieniem zdarzenia korporacyjnego związanego z restrukturyzacją, zgodnie z informacją zawartą w odpowiednim wniosku. Zastępuje ono stary identyfikator nowym identyfikatorem podmiotu prawnego ("LEI") w zgłoszeniach odnoszących się do wszystkich odnośnych instrumentów pochodnych w chwili zajścia zdarzenia, o którym mowa w art. 8 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860, dotyczącego tego kontrahenta. Repozytorium transakcji przeprowadza procedurę aktualizacji identyfikatora najpóźniej w dniu restrukturyzacji albo w terminie 30 dni kalendarzowych od otrzymania wniosku o aktualizację, w przypadku gdy wniosek złożono mniej niż 30 dni kalendarzowych przed datą zdarzenia korporacyjnego związanego z restrukturyzacją.
2. 
Repozytorium transakcji identyfikuje odpowiednie instrumenty pochodne, o których mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860, w chwili zajścia zdarzenia korporacyjnego związanego z restrukturyzacją, gdy podmiot jest identyfikowany za pomocą starego identyfikatora w którymkolwiek z pól, i zastępuje ten identyfikator nowym LEI. W przypadku gdy zdarzenie korporacyjne związane z restrukturyzacją wiąże się z aktualizacją LEI w polach innych niż "kontrahent 1" lub "kontrahent 2", repozytorium transakcji dokonuje takiej aktualizacji odpowiednich instrumentów pochodnych wyłącznie po terminowym potwierdzeniu dokonanym przez kontrahenta 1 lub podmiot odpowiedzialny za zgłaszanie.
3. 
Repozytorium transakcji wykonuje następujące czynności:
a)
po otrzymaniu odpowiedniego potwierdzenia zgodnie z ust. 2 wprowadza aktualizację LEI od daty, o której mowa w ust. 1;
b)
jak najszybciej i nie później niż 5 dni roboczych po otrzymaniu kompletnego powiadomienia przesyła następujące informacje wszystkim pozostałym repozytoriom transakcji i, stosownie do przypadku, kontrahentom dokonującym zgłoszenia, podmiotom przekazującym zgłoszenia, podmiotom odpowiedzialnym za zgłaszanie zaangażowanym w kontrakty pochodne, których dotyczy aktualizacja LEI, oraz osobom trzecim, którym przyznano dostęp do informacji na podstawie art. 78 ust. 7 rozporządzenia (UE) nr 648/2012:
(i)
stary identyfikator lub stare identyfikatory;
(ii)
nowy identyfikator;
(iii)
datę, od której dokonana zostanie aktualizacja;
(iv)
w przypadku zdarzeń korporacyjnych mających wpływ na podzbiór instrumentów pochodnych nierozliczonych na dzień zdarzenia - wykaz unikatowych identyfikatorów transakcji (UTI) dla instrumentów pochodnych, których dotyczy aktualizacja LEI;
c)
najpóźniej na dzień roboczy przed datą zastosowania aktualizacji przekazuje podmiotom wymienionym w art. 81 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 648/2012, które mają dostęp do danych dotyczących instrumentów pochodnych poddanych aktualizacji, za pomocą specjalnego pliku w formacie nadającym się do odczytu maszynowego:
(i)
stary identyfikator lub stare identyfikatory;
(ii)
nowy identyfikator;
(iii)
datę, od której dokonana zostanie aktualizacja;
(iv)
w przypadku zdarzeń korporacyjnych mających wpływ na podzbiór instrumentów pochodnych nierozliczonych na dzień zdarzenia - wykaz UTI dla instrumentów pochodnych, których dotyczy aktualizacja LEI;
d)
rejestruje aktualizację LEI w rejestrze zgłoszeń.
4. 
Repozytorium transakcji nie przeprowadza aktualizacji LEI zgłoszonych w odniesieniu do instrumentów pochodnych innych niż te, o których mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1860, w chwili zajścia zdarzenia korporacyjnego.
Artykuł  3

Uzgadnianie danych przez repozytoria transakcji

1. 
Repozytorium transakcji dąży do uzgodnienia zgłoszonego instrumentu pochodnego, podejmując działania określone w ust. 3, jeżeli spełnione są wszystkie następujące warunki:
a)
repozytorium transakcji zakończyło czynności weryfikacyjne określone w art. 1 ust. 1 i 2;
b)
obydwaj kontrahenci zgłoszonego instrumentu pochodnego podlegają obowiązkowi zgłaszania na podstawie art. 9 rozporządzenia (UE) nr 648/2012;
c)
repozytorium transakcji nie otrzymało zgłoszenia z oznaczeniem rodzaju operacji "błąd" odnoszącego się do zgłoszonego instrumentu pochodnego, chyba że po takim zgłoszeniu otrzymało zgłoszenie z oznaczeniem rodzaju operacji "wznowienie".
2. 
Repozytorium transakcji posiada rozwiązania zapewniające poufność danych podczas wymiany informacji z innymi repozytoriami transakcji oraz przy przekazywaniu kontrahentom dokonującym zgłoszeń, podmiotom przekazującym zgłoszenia, podmiotom odpowiedzialnym za zgłaszanie oraz osobom trzecim, którym przyznano dostęp do informacji na podstawie art. 78 ust. 7 rozporządzenia (UE) nr 648/2012, informacji na temat wartości we wszystkich polach podlegających uzgodnieniu.
3. 
Jeżeli spełnione są wszystkie warunki określone w ust. 1, repozytorium transakcji podejmuje następujące działania, korzystając z ostatniej zgłoszonej na poprzedni dzień roboczy wartości dla każdego z pól w tabeli 2 w załączniku:
a)
po otrzymaniu zgłoszenia instrumentu pochodnego repozytorium transakcji weryfikuje, czy otrzymało analogiczne zgłoszenie od drugiego kontrahenta lub w jego imieniu;
b)
repozytorium transakcji, które nie otrzymało analogicznego zgłoszenia instrumentu pochodnego, o którym to zgłoszeniu mowa w lit. a), podejmuje próbę zidentyfikowania repozytorium transakcji, które otrzymało analogiczne zgłoszenie instrumentu pochodnego, przekazując wszystkim zarejestrowanym repozytoriom transakcji wartości następujących pól zgłoszenia instrumentu pochodnego: "unikatowy identyfikator transakcji", "kontrahent 1" i "kontrahent 2";
c)
repozytorium transakcji, które ustali, że inne repozytorium transakcji otrzymało analogiczne zgłoszenie instrumentu pochodnego, o którym to zgłoszeniu mowa w lit. a), wymienia z tym repozytorium transakcji szczegółowe informacje dotyczące zgłoszonego instrumentu pochodnego w formacie XML na formularzu opracowanym zgodnie z metodyką określoną w normie ISO 20022;
d)
repozytorium transakcji uznaje zgłoszony instrument pochodny za uzgodniony, jeżeli szczegółowe informacje dotyczące tego instrumentu pochodnego będącego przedmiotem uzgodnienia pokrywają się ze szczegółowymi informacjami zawartymi w analogicznym zgłoszeniu instrumentu pochodnego, o którym to zgłoszeniu mowa w lit. a), oraz zgodnie z mającymi zastosowanie granicami tolerancji i odpowiednimi datami rozpoczęcia uzgadniania określonymi w tabeli 2 w załączniku;
e)
repozytorium transakcji przypisuje następnie wartości kategoriom uzgodnienia w odniesieniu do każdego zgłoszonego instrumentu pochodnego, jak określono w tabeli 3 w załączniku;
f)
repozytorium transakcji kończy działania określone w lit. a)-e) w najwcześniejszym możliwym terminie i nie podejmuje żadnych takich działań po północy uniwersalnego czasu koordynowanego w danym dniu roboczym;
g)
repozytorium transakcji, które nie może dokonać uzgodnienia zgłoszonego instrumentu pochodnego, podejmuje starania, aby dopasować szczegółowe informacje dotyczące przedmiotowego zgłoszonego instrumentu pochodnego następnego dnia roboczego. Repozytorium transakcji nie musi już podejmować starań w celu uzgodnienia zgłoszonego instrumentu pochodnego po upływie trzydziestu dni kalendarzowych od momentu, gdy instrument pochodny nie ma już statusu instrumentu nierozliczonego.
4. 
Na koniec każdego dnia roboczego repozytorium transakcji potwierdza z każdym repozytorium transakcji, z którym uzgadniało zgłoszone instrumenty pochodne, łączną liczbę dopasowanych instrumentów pochodnych oraz liczbę uzgodnionych instrumentów pochodnych. Repozytorium transakcji dysponuje pisemnymi procedurami zapewniającymi usunięcie wszelkich rozbieżności stwierdzonych w tym procesie.
5. 
Najpóźniej sześćdziesiąt minut po zakończeniu procesu uzgadniania określonego w ust. 3 lit. f) repozytorium transakcji dostarcza podmiotom przekazującym zgłoszenia wyniki przeprowadzonego przez repozytorium transakcji procesu uzgadniania zgłoszonych instrumentów pochodnych. Repozytorium transakcji przekazuje te wyniki w formacie XML na formularzu opracowanym zgodnie z metodyką określoną w normie ISO 20022, w tym informacje dotyczące pól, które nie zostały uzgodnione.
Artykuł  4

Mechanizmy reagowania na koniec dnia

1. 
W odniesieniu do każdego dnia roboczego repozytorium transakcji udostępnia, stosownie do przypadku, kontrahentom dokonującym zgłoszeń, podmiotom przekazującym zgłoszenia, podmiotom odpowiedzialnym za zgłaszanie oraz osobom trzecim, którym przyznano dostęp do informacji na podstawie art. 78 ust. 7 rozporządzenia (UE) nr 648/2012, następujące informacje dotyczące odpowiednich instrumentów pochodnych w formacie XML na formularzu opracowanym zgodnie z metodyką określoną w normie ISO 20022:
a)
instrumenty pochodne zgłoszone w danym dniu;
b)
najnowsze stany transakcji dla nierozliczonych instrumentów pochodnych;
c)
zgłoszenia instrumentów pochodnych, które danego dnia odrzucono;
d)
status uzgodnienia dla wszystkich zgłoszonych instrumentów pochodnych podlegających uzgodnieniu zgodnie z art. 3 ust. 1;
e)
nierozliczone instrumenty pochodne, w odniesieniu do których nie zgłoszono wyceny lub w odniesieniu do których zgłoszonej wyceny dokonano wcześniej niż czternaście dni kalendarzowych przed dniem, w odniesieniu do którego wygenerowano zgłoszenie;
f)
nierozliczone instrumenty pochodne, w odniesieniu do których nie zgłoszono informacji o depozycie zabezpieczającym lub w odniesieniu do których zgłoszone informacje o depozycie zabezpieczającym pochodzą z dnia wcześniejszego niż czternaście dni kalendarzowych przed dniem, w odniesieniu do którego wygenerowano zgłoszenie;
g)
instrumenty pochodne otrzymane tego dnia z oznaczeniem rodzaju operacji "nowy", "składnik pozycji", "zmiana" lub "korekta", których kwota nominalna jest nietypowa dla tej klasy instrumentów pochodnych.
2. 
Repozytorium transakcji przekazuje takie informacje nie później niż o godz. 06.00 uniwersalnego czasu koordynowanego w dniu roboczym następującym po dniu, do którego odnoszą się informacje przewidziane w ust. 1.
Artykuł  5

Wejście w życie i rozpoczęcie stosowania

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 29 kwietnia 2024 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich pań stwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 10 czerwca 2022 r.

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Powody odrzucenia zgłoszenia instrumentu pochodnego

Kategorie odrzucenia zgłoszenia Powód
Schemat - zgłoszenie instrumentu pochodnego odrzucono ze względu na brak zgodności schematu.
Upoważnienie - zgłoszenie instrumentu pochodnego odrzucono, ponieważ podmiot przekazujący zgłoszenie nie jest upoważniony do dokonywania zgłoszeń w imieniu kontrahenta dokonującego zgłoszenia lub podmiotu odpowiedzialnego za zgłaszanie.
Logika - zgłoszenie instrumentu pochodnego odrzucono, ponieważ rodzaj operacji dla instrumentu pochodnego nie jest prawidłowy z logicznego punktu widzenia.
Treść - zgłoszenie instrumentu pochodnego odrzucono, ponieważ zgłoszenie nie przeszło co najmniej jednej walidacji treści.

Tabela 2

Sekcja Pole Tolerancja uzgadniania Data rozpoczęcia uzgadniania
1 Strony kontraktu na instrument pochodny Znacznik czasu zgłoszenia Nie dotyczy Nie dotyczy
2 Strony kontraktu na instrument pochodny Identyfikator podmiotu przekazującego zgłoszenie Nie dotyczy Nie dotyczy
3 Strony kontraktu na instrument pochodny Podmiot odpowiedzialny za zgłaszanie Nie dotyczy Nie dotyczy
4 Strony kontraktu na instrument pochodny Kontrahent 1 (kontrahent dokonujący zgłoszenia) Tak samo jak w polu 9 w niniejszej tabeli Data powstania obowiązku zgłaszania
5 Strony kontraktu na instrument pochodny Charakter kontrahenta 1 Nie dotyczy Nie dotyczy
6 Strony kontraktu na instrument pochodny Sektor przedsiębiorstw, w którym działa kontrahent 1 Nie dotyczy Nie dotyczy
7 Strony kontraktu na instrument pochodny Próg wiążący się z obowiązkiem rozliczania dla kontrahenta 1 Nie dotyczy Nie dotyczy
8 Strony kontraktu na instrument pochodny Rodzaj identyfikatora kontrahenta 2 Nie dotyczy Nie dotyczy
9 Strony kontraktu na instrument pochodny Kontrahent 2 Tak samo jak w polu 4 w niniejszej tabeli Data powstania obowiązku zgłaszania
10 Strony kontraktu na instrument pochodny Kraj kontrahenta 2 Nie dotyczy Nie dotyczy
11 Strony kontraktu na instrument pochodny Charakter kontrahenta 2 Nie dotyczy Nie dotyczy
12 Strony kontraktu na instrument pochodny Sektor przedsiębiorstw, w którym działa kontrahent 2 Nie dotyczy Nie dotyczy
13 Strony kontraktu na instrument pochodny Próg wiążący się z obowiązkiem rozliczania dla kontrahenta 2 Nie dotyczy Nie dotyczy
14 Strony kontraktu na instrument pochodny Obowiązek zgłaszania spoczywający na kontrahencie 2 Nie dotyczy Nie dotyczy
15 Strony kontraktu na instrument pochodny Identyfikator brokera Nie dotyczy Nie dotyczy
16 Strony kontraktu na instrument pochodny Członek rozliczający Nie dotyczy Nie dotyczy
17 Strony kontraktu na instrument pochodny Kierunek Przeciwna strona Data powstania obowiązku zgłaszania
18 Strony kontraktu na instrument pochodny Kierunek "nogi" 1 Przeciwna strona Data powstania obowiązku zgłaszania
19 Strony kontraktu na instrument pochodny Kierunek "nogi" 2 Przeciwna strona Data powstania obowiązku zgłaszania
20 Strony kontraktu na instrument pochodny Bezpośredni związek z działalnością handlową lub działalnością samofinansującą Nie dotyczy Nie dotyczy
1 Sekcja 2a - Identyfikatory i odnośniki Unikatowy identyfikator transakcji (UTI) Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
2 Sekcja 2a - Identyfikatory i odnośniki Numer referencyjny zgłoszenia Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
3 Sekcja 2a - Identyfikatory i odnośniki UTI poprzedniej transakcji (dla transakcji, między którymi występuje relacja typu "jeden za jeden" i "jeden za wiele") Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
4 Sekcja 2a - Identyfikatory i odnośniki UTI późniejszej pozycji Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
5 Sekcja 2a - Identyfikatory i odnośniki Identyfikator na potrzeby posttransakcyjnej redukcji ryzyka (PTRR) Nie dotyczy Nie dotyczy
6 Sekcja 2a - Identyfikatory i odnośniki Identyfikator pakietu Nie dotyczy Nie dotyczy
7 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Międzynarodowy kod identyfikujący papier wartościowy (ISIN) Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
8 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Unikatowy identyfikator produktu (UPI) Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
9 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Klasyfikacja produktu Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
10 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Rodzaj kontraktu Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
11 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Klasa aktywów Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
12 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Instrument pochodny oparty na kryptoaktywach Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
13 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Rodzaj identyfikatora instrumentu bazowego Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
14 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Identyfikator instrumentu bazowego Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
15 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Wskazanie indeksu bazowego Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
16 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Nazwa indeksu bazowego Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
17 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Kod koszyka niestandardowego Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
18 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Identyfikator składników koszyka Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
19 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Waluta rozliczeniowa 1 Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
20 Sekcja 2b - Informacje dotyczące kontraktu Waluta rozliczeniowa 2 Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
21 Sekcja 2c - Wycena Kwota wyceny Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
22 Sekcja 2c - Wycena Waluta wyceny Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
23 Sekcja 2c - Wycena Znacznik czasu wyceny Nie dotyczy Nie dotyczy
24 Sekcja 2c - Wycena Metoda wyceny Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
25 Sekcja 2c - Wycena Współczynnik delta Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
26 Sekcja 2d - Zabezpieczenie Wskazanie, czy zabezpieczenie wniesiono na poziomie portfela Nie dotyczy Nie dotyczy
27 Sekcja 2d - Zabezpieczenie Kod portfela, dla którego wniesiono zabezpieczenie Nie dotyczy Nie dotyczy
28 Sekcja 2e - Ograniczanie ryzyka / zgłaszanie Znacznik czasu potwierdzenia Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
29 Sekcja 2e - Ograniczanie ryzyka / zgłaszanie Potwierdzono Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
30 Sekcja 2f - Rozliczanie Obowiązek rozliczania Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
31 Sekcja 2f - Rozliczanie Rozliczono Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
32 Sekcja 2f - Rozliczanie Znacznik czasu rozliczenia Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
33 Sekcja 2f - Rozliczanie Kontrahent centralny Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
34 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Rodzaj umowy ramowej Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
35 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Rodzaj innej umowy ramowej Nie dotyczy Nie dotyczy
36 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Wersja umowy ramowej Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
37 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Transakcja wewnątrzgrupowa Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
38 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Posttransakcyjna redukcja ryzyka (PTRR) Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
39 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Rodzaj techniki PTRR Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
40 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Dostawca usług w zakresie PTRR Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
41 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Miejsce realizacji transakcji Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
42 Sekcja 2c - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Znacznik czasu realizacji transakcji Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
43 Sekcja 2c - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data rozpoczęcia obowiązywania Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
44 Sekcja 2c - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data wygaśnięcia Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
45 Sekcja 2c - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data przedterminowego zakończenia transakcji Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
46 Sekcja 2c - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data ostatecznego rozrachunku określona w umowie Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
47 Sekcja 2c - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Rodzaj dostawy Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
48 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Cena Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
49 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Waluta, w jakiej wyrażono cenę Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
50 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Nieskorygowana data rozpoczęcia obowiązywania ceny Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
51 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Nieskorygowana data zakończenia obowiązywania ceny Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
52 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Cena obowiązująca w okresie między nieskorygowaną datą rozpoczęcia obowiązywania a datą zakończenia obowiązywania Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
53 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Cena transakcji pakietowej Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
54 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Waluta, w jakiej wyrażono cenę transakcji pakietowej Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
55 sekcja 2g Szczegóowe informacje dotyczące transakcji Kwota nominalna "nogi i Data powstania obowiązku zgłaszania
56 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Waluta, w jakiej wyrażono kwotę nominalną "nogi" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
57 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data rozpoczęcia obowiązywania kwoty nominalnej "nogi" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
58 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data zakończenia obowiązywania kwoty nominalnej "nogi" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
59 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Kwota nominalna "nogi" 1 obowiązująca w powiązanej dacie rozpoczęcia obowiązywania Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
60 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Całkowita ilość nominalna "nogi" 1 Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
61 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data rozpoczęcia obowiązywania ilości nominalnej "nogi" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
62 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data zakończenia obowiązywania ilości nominalnej "nogi" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
63 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Ilość nominalna "nogi" 1 obowiązująca w powiązanej dacie rozpoczęcia obowiązywania Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
64 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Kwota nominalna "nogi" 2 Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
65 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Waluta, w jakiej wyrażono kwotę nominalną "nogi" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
66 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data rozpoczęcia obowiązywania kwoty nominalnej "nogi" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
67 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data zakończenia obowiązywania kwoty nominalnej "nogi" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
68 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Kwota nominalna "nogi" 2 obowiązująca w powiązanej dacie rozpoczęcia obowiązywania Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
69 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Całkowita ilość nominalna "nogi" 2 Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
70 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data rozpoczęcia obowiązywania ilości nominalnej "nogi" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
71 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data zakończenia obowiązywania ilości nominalnej "nogi" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
72 Sekcja 2g Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Ilość nominalna "nogi 2 obowiązująca w powiązanej dacie rozpoczęcia obowiązywania Data powstania obowiązku zgłaszania
73 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Rodzaj innej płatności Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
74 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Kwota innej płatności Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
75 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Waluta innej płatności Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
76 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Data innej płatności Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
77 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Płatnik dokonujący innej płatności Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
78 Sekcja 2g - Szczegółowe informacje dotyczące transakcji Odbiorca innej płatności Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
79 Sekcja 2h - Stopy procentowe Stała stopa procentowa "nogi" 1 lub kupon Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
80 Sekcja 2h - Stopy procentowe Konwencja liczenia dni dla płatności według stałej stopy procentowej lub kuponu - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
81 Sekcja 2h - Stopy procentowe Częstotliwość płatności według stałej stopy procentowej lub kuponu - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
82 Sekcja 2h - Stopy procentowe Mnożnik częstotliwości płatności według stałej stopy procentowej lub kuponu - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
83 Sekcja 2h - Stopy procentowe Identyfikator zmiennej stopy procentowej "nogi" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
84 Sekcja 2h - Stopy procentowe Wskazanie zmiennej stopy procentowej "nogi" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
85 Sekcja 2h - Stopy procentowe Nazwa zmiennej stopy procentowej "nogi" 1 Nie dotyczy Nie dotyczy
86 Sekcja 2h - Stopy procentowe Konwencja liczenia dni dla płatności według zmiennej stopy procentowej - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
87 seKcja 2H stopy procentowe częstotliwość płatności weuiug zmiennej stopy procentowej - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
88 Sekcja 2h - Stopy procentowe Mnożnik częstotliwości płatności według zmiennej stopy procentowej - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
89 Sekcja 2h - Stopy procentowe Okres odniesienia dla zmiennej stopy procentowej w ramach "nogi" 1 - okres czasu Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
90 Sekcja 2h - Stopy procentowe Okres odniesienia dla zmiennej stopy procentowej w ramach "nogi" 1 - mnożnik Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
91 Sekcja 2h - Stopy procentowe Częstotliwość aktualizacji zmiennej stopy procentowej - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
92 Sekcja 2h - Stopy procentowe Mnożnik częstotliwości aktualizacji zmiennej stopy procentowej - "noga" 1 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
93 Sekcja 2h - Stopy procentowe Spread "nogi" 1 Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
94 Sekcja 2h - Stopy procentowe Waluta, w jakiej wyrażono spread "nogi" 1 Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
95 Sekcja 2h - Stopy procentowe Stała stopa procentowa "nogi" 2 Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
96 Sekcja 2h - Stopy procentowe Konwencja liczenia dni dla płatności według stałej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
97 Sekcja 2h - Stopy procentowe Częstotliwość płatności według stałej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
98 Sekcja 2h - Stopy procentowe Mnożnik częstotliwości płatności według stałej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
99 Sekcja 2h - Stopy procentowe Identyfikator zmiennej stopy procentowej "nogi" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
100 Sekcja 2h - Stopy procentowe Wskazanie zmiennej stopy procentowej "nogi" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
101 Sekcja 2h - Stopy procentowe Nazwa zmiennej stopy procentowej "nogi" 2 Nie dotyczy Nie dotyczy
102 Sekcja 2h - Stopy procentowe Konwencja liczenia dni dla płatności według zmiennej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
103 Sekcja 2h - Stopy procentowe Częstotliwość płatności według zmiennej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
104 sekcja ził stopy procentowe MnożniK częstotliwości płatności według zmiennej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
105 Sekcja 2h - Stopy procentowe Okres odniesienia dla zmiennej stopy procentowej w ramach "nogi" 2 - okres czasu Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
106 Sekcja 2h - Stopy procentowe Okres odniesienia dla zmiennej stopy procentowej w ramach "nogi" 2 - mnożnik Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
107 Sekcja 2h - Stopy procentowe Częstotliwość aktualizacji zmiennej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
108 Sekcja 2h - Stopy procentowe Mnożnik częstotliwości aktualizacji zmiennej stopy procentowej - "noga" 2 Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
109 Sekcja 2h - Stopy procentowe Spread "nogi" 2 Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
110 Sekcja 2h - Stopy procentowe Waluta, w jakiej wyrażono spread "nogi" 2 Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
111 Sekcja 2h - Stopy procentowe Spread transakcji pakietowej Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
112 Sekcja 2h - Stopy procentowe Waluta, w jakiej wyrażono spread transakcji pakietowej Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
113 Sekcja 2i - Transakcje walutowe Kurs walutowy 1 Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
114 Sekcja 2i - Transakcje walutowe Terminowy kurs walutowy Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
115 Sekcja 2i - Transakcje walutowe Podstawa kursu walutowego Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
116 Sekcja 2j - Towary i uprawnienia do emisji (ogólne) Produkt bazowy Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
117 Sekcja 2j - Towary i uprawnienia do emisji (ogólne) Podrodzaj produktu Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
118 sekcja 2j Towary i uprawnienia do emisji (ogólne) Dalszy pourouzaj prouuKtu Nie Dwa lata po nacie powstania obowiązku zgłaszania
119 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Miejsce lub strefa dostawy Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
120 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Punkt połączenia międzysystemowego Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
121 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Rodzaj obciążenia Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
122 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Czas rozpoczęcia przedziału czasowego dostawy Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
123 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Czas zakończenia przedziału czasowego dostawy Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
124 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Data rozpoczęcia dostawy Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
125 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Data zakończenia dostawy Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
126 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Czas trwania Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
127 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Dni tygodnia Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
128 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Wielkość dostawy Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
129 sekcja 2K Towary i uprawnienia do emisji (energia) jennostKa ilości Nie Dwa lata po nacie powstania obowiązku zgłaszania
130 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Cena/ilość w przedziale czasowym Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
131 Sekcja 2k - Towary i uprawnienia do emisji (energia) Waluta, w jakiej wyrażono cenę/ilość w przedziale czasowym Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
132 Sekcja 2l - Opcje Rodzaj opcji Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
133 Sekcja 2l - Opcje Model opcji Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
134 Sekcja 2l - Opcje Kurs wykonania Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
135 Sekcja 2l - Opcje Data rozpoczęcia obowiązywania kursu wykonania Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
136 Sekcja 2l - Opcje Data zakończenia obowiązywania kursu wykonania Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
137 Sekcja 2l - Opcje Kurs wykonania obowiązujący w powiązanej dacie rozpoczęcia obowiązywania Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
138 Sekcja 2l - Opcje Waluta/para walutowa, w jakiej wyrażono cenę wykonania Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
139 Sekcja 2l - Opcje Kwota premii opcyjnej Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
140 Sekcja 2l - Opcje Waluta, w jakiej wyrażono premię opcyjną Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
141 Sekcja 2l - Opcje Data płatności premii opcyjnej Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
142 Sekcja 2i opcje Termin zapanamości instr umentu bazowego Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
143 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Uprzywilejowanie Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
144 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Podmiot referencyjny Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
145 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Seria Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
146 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Wersja Nie Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
147 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Współczynnik indeksu Tak Data powstania obowiązku zgłaszania
148 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Transza Nie Data powstania obowiązku zgłaszania
149 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Punkt inicjujący indeksu swapów ryzyka kredytowego (CDS) Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
150 Sekcja 2m - Kredytowe instrumenty pochodne Punkt kończący indeksu CDS Tak Dwa lata po dacie powstania obowiązku zgłaszania
151 Sekcja 2n - Zmiany kontraktu na instrument pochodny Rodzaj operacji Nie dotyczy Nie dotyczy
152 Sekcja 2n - Zmiany kontraktu na instrument pochodny Rodzaj zdarzenia Nie dotyczy Nie dotyczy
153 Sekcja 2n - Zmiany kontraktu na instrument pochodny Data zdarzenia Nie dotyczy Nie dotyczy
154 Sekcja 2n - Zmiany kontraktu na instrument pochodny Poziom Nie Data powstania obowiązku zgłaszania

Tabela 3

Kategorie uzgodnienia Dopuszczalne wartości
Wymóg zgłaszania dotyczący obu kontrahentów Tak/Nie
Rodzaj zgłoszenia Jednostronne/dwustronne
Parowanie Z parą/bez pary
Uzgadnianie Uzgodniono/nie uzgodniono
Uzgodnienie wyceny Uzgodniono/nie uzgodniono
Wznowiono Tak/Nie
Dalsze zmiany Tak/Nie
1 Dz.U. L 201 z 27.7.2012, s. 1.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/1860 z dnia 10 czerwca 2022 r. ustanawiające, na potrzeby stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012, wykonawcze standardy techniczne w odniesieniu do standardów, formatów, częstotliwości i metod oraz zasad dokonywania zgłoszeń (zob. s. 68 niniejszego Dziennika Urzędowego).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2022.262.46

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie delegowane 2022/1858 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających procedury uzgadniania danych między repozytoriami transakcji i procedury, które repozytorium transakcji ma stosować w celu weryfikacji spełnienia przez kontrahenta dokonującego zgłoszenia lub podmiot przekazujący zgłoszenie wymogów dotyczących zgłaszania oraz w celu weryfikacji kompletności i poprawności zgłaszanych danych
Data aktu: 10/06/2022
Data ogłoszenia: 07/10/2022
Data wejścia w życie: 29/04/2024, 27/10/2022