(Dz.U.UE L z dnia 16 maja 2017 r.)
Strona 12, załącznik I, pkt 10 lit. b) dodający pkt 1.1.1.1 w załączniku XIX do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 3/2014:
zamiast: "1.1.1.1. Tabela 19-1
Badanie i siły minimalne lub liczba cykli badawczych dla pojazdów kategorii L1e-A i rowerów z pedałami należących do kategorii pojazdów L1e-B
| Przedmiot | Nazwa badania |
Numer referencyjny badania, które należy stosować |
Minimalna wartość wymaganych sił badawczych lub minimalna liczba cyklów badawczych |
| Kierownica typu rowerowego i wspornik | Próba zginania bocznego (badanie statyczne) | ISO 4210-5:2014, metoda badania 4.3 | 800 N (= Siła, F2) |
| Badanie zmęczeniowe (etap 1 - obciążenie poza fazą) | ISO 4210-5:2014, metoda badania 4.9 | 270 N (= Siła, F6) | |
| Badanie zmęczeniowe (etap 2 - obciążenie w fazie) | ISO 4210-5:2014, metoda badania 4.9 |
2014, Metoda badania 4.9 370 N (= Siła, F7) |
|
| Rama | Badanie zmęczeniowe przy użyciu sił pedałowania | ISO 4210-6:2014, metoda badania 4.3 | 1 000 N (= Siła, F1) |
| Badanie zmęczeniowe przy użyciu sił poziomych | ISO 4210-6:2014, metoda badania 4.4 | C1 = 100 000 (= liczba cykli badawczych) | |
| Badanie zmęczeniowe przy użyciu siły pionowej | ISO 4210-6:2014, metoda badania 4.5 | 1 100 N (= Siła, F4) | |
| Widelec przedni | Próba statyczna zginania | ISO 4210-6:2014, metoda badania 5.3 | 1 500 N (= Siła, F5) |
| Wspornik siedzenia | Etap 1 - badanie zmęczeniowe | ISO 4210-9:2014, metoda badania 4.5.2 | 1 100 N (= Siła, F3) |
| Etap 2 - badanie statyczne wytrzymałości | ISO 4210-9:2014, metoda badania 4.5.3 | 2 000 N (= Siła, F4)" |
powinno być: "1.1.1.1. Tabela 19-1
Badanie i siły minimalne lub liczba cykli badawczych dla pojazdów kategorii L1e-A i rowerów z pedałami należących do kategorii pojazdów L1e-B
| Przedmiot | Nazwa badania |
Numer referencyjny badania, które należy stosować |
Minimalna wartość wymaganych sił badawczych lub minimalna liczba cyklów badawczych |
| Kierownica typu rowerowego i wspornik | Próba zginania bocznego (badanie statyczne) | ISO 4210-5:2014, metoda badania 4.3 | 800 N (= Siła, F2) |
| Badanie zmęczeniowe (etap 1 - obciążenie poza fazą) | ISO 4210-5:2014, metoda badania 4.9 | 270 N (= Siła, F6) | |
| Badanie zmęczeniowe (etap 2 - obciążenie w fazie) | ISO 4210-5:2014, metoda badania 4.9 | 370 N (= Siła, F7) | |
| Rama | Badanie zmęczeniowe przy użyciu sił pedałowania | ISO 4210-6:2014, metoda badania 4.3 | 1 000 N (= Siła, F1) |
| Badanie zmęczeniowe przy użyciu sił poziomych | ISO 4210-6:2014, metoda badania 4.4 |
siła skierowana do przodu, F2 = 850 N, siła skierowana do tyłu, F3 = 850 N, C1 = 100 000 (= liczba cykli badawczych) |
|
| Badanie zmęczeniowe przy użyciu siły pionowej | ISO 4210-6:2014, metoda badania 4.5 | 1 100 N (= Siła, F4) | |
| Widelec przedni | Próba statyczna zginania | ISO 4210-6:2014, metoda badania 5.3 | 1 500 N (= Siła, F5) |
| Wspornik siedzenia | Etap 1 - badanie zmęczeniowe | ISO 4210-9:2014, metoda badania 4.5.2 | 1 100 N (= Siła, F3) |
| Etap 2 - badanie statyczne wytrzymałości | ISO 4210-9:2014, metoda badania 4.5.3 | 2 000 N (= Siła, F4)" |
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2017.123.50 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2016/1824 z dnia 14 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 3/2014, rozporządzenie delegowane (UE) nr 44/2014 i rozporządzenie delegowane (UE) nr 134/2014 w odniesieniu do, odpowiednio, wymogów w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego pojazdów, konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych oraz wymogów w zakresie efektywności środowiskowej i osiągów jednostki napędowej |
| Data aktu: | 16/05/2017 |
| Data ogłoszenia: | 16/05/2017 |
| Data wejścia w życie: | 16/10/2016 |