Decyzja wykonawcza 2016/2320 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2016/2320
z dnia 16 grudnia 2016 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2016) 8583)

(Jedynie teksty w języku angielskim, estońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, portugalskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 20 grudnia 2016 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 510/2011 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2015 r. są obliczane zgodnie z akapitem trzecim wymienionego artykułu, z uwzględnieniem 75 % nowych lekkich samochodów dostawczych danego producenta zarejestrowanych w 2015 r.

(3) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, za emisje CO2 skompletowanego pojazdu odpowiada producent pojazdu podstawowego.

(4) Wszystkie państwa członkowskie przekazały Komisji dane za 2015 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(5) Dnia 17 maja 2016 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 60 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2015 r. oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 21 producentów złożyło powiadomienia o błędach.

(6) W odniesieniu do pozostałych 39 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(7) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała odpowiednie zestawy danych.

(8) W przypadku wpisów bez odpowiednich numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z brakującymi bądź błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(11) W dniu 3 listopada 2015 r. Volkswagen Group złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. Kwestia ta była przedmiotem szczegółowego dochodzenia, Komisja jest jednak zdania, że konieczne są dalsze wyjaśnienia ze strony grupy Volkswagena jako całości, jak również potwierdzenie ze strony odpowiednich krajowych organów udzielających homologacji typu, że nieprawidłowości te nie występują. W związku z tym wartości w odniesieniu do grupy Volkswagena i jej członków (Audi AG, Dr Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat SA, Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG) nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione.

(12) Komisja zastrzega sobie prawo do weryfikacji wyników któregokolwiek z producentów, potwierdzonych lub zmienionych niniejszą decyzją, w przypadku gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 wykorzystanych do ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(13) Należy zatem potwierdzić lub odpowiednio zmienić wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2015 r., docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz różnicy pomiędzy tymi dwiema wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2015 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011:

1)
Alfa Romeo S.P.A.

C.so Giovanni Agnelli 200

10135 Torino

Włochy

2)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

3)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

4)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany w Unii przez:

LADA France S.A.S. 13,

Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

5)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

6)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

7)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

8)
FCA US LLC

Reprezentowany w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

9)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

10)
COMARTH ENGINEERING S.L.

Carril Alejandrico 79

30570 Beniajan - Murcia

Hiszpania

11)
Automobile Dacia S.A.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

12)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

13)
DFSK MOTOR CO., LTD.

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria Srl

Sr.l. Pissana Road 11/a 50021

Barberino Val D' Elsa (Florence)

Włochy

14)
Esagono Energia S.r.l.

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

15)
FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

16)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

17)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

18)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

19)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

20)
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

21)
Mitsubishi Fuso Truck Europe SA

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

22)
LLC Automobile Plant Gaz

Poe 2

Lähte Tartumaa

60502

Estonia

23)
General Motors Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

24)
GAC Gonow Auto Co. Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

AUTORIMESSA MONTE MARIO SRL

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

Włochy

25)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

26)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

27)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

28)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

29)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

30)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

31)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

32)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

33)
Jaguar Land Rover Limited

Abbey Road

Whitley

Coventry

CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

34)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

35)
KIA Motors Slovakia s.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

36)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

37)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

38)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera

35 00040 Ariccia (Roma)

Włochy

39)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Ts

Niemcy

40)
M.F.T.B.C.

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

41)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

42)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

43)
Nissan International SA

Reprezentowany w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

44)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

45)
Piaggio & C S.p.A.

Viale Rinaldo Piaggio 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

46)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

47)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

48)
SAIC MAXUS Automotive Co. Ltd. (SAIC Motor Commercial Vehicle Co. Ltd.)

Reprezentowany w Unii przez:

SAIC Luc, S.a.r.l.

President Building

37 A avenue J.F. Kennedy

L-1855 Luxembourg

Luksemburg

49)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

Niemcy

50)
StreetScooter GmbH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

Niemcy

51)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

52)
Tata Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

Internal Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry

CV4 7AL

Zjednoczone Królestwo

53)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

54)
Toyota Caetano Portugal S.A.

Avenida Vasco de Gama 1410

4431-956 Vila Nova de Gaia

Portugalia

55)
Volvo Car Corporation

VAK building Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

Szwecja

56)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr. 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

Niemcy

57)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

58)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

59)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

60)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

61)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

62)
Grupa Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

Francja

Sporządzono w Brukseli dnia 16 grudnia 2016 r.

W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011
A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średni

poziom

emisji CO2

(100 %)

ALFA ROMEO SPA 9 111,833 147,482 - 35,649 - 35,649 1 410,11 128,000
AUTOMOBILES CITROEN 145 739 133,123 164,595 - 31,472 - 31,472 1 594,12 149,771
AUTOMOBILES PEUGEOT 147 199 133,424 165,947 - 32,523 - 32,523 1 608,66 151,046
AVTOVAZ JSC P7 23 209,471 136,757 72,714 72,714 1 294,78 211,957
BLUECAR SAS 236 0,000 137,697 - 137,697 - 137,697 1 304,89 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG 537 125,376 173,786 - 48,410 - 48,410 1 692,95 135,836
BMW M GMBH 348 133,253 185,755 - 52,502 - 52,502 1 821,64 140,974
FCA US LLC P2 943 197,222 207,485 - 10,263 - 10,276 2 055,30 210,082
CNG-TECHNIK GMBH P3 659 118,526 155,176 - 36,650 - 36,650 1 492,84 121,299
COMARTH ENGINEERING SL 3 0,000 92,509 - 92,509 - 92,509 819,00 0,000
AUTOMOBILE DACIA SA P7 23 348 120,846 135,495 - 14,649 - 14,655 1 281,22 132,506
DAIMLER AG P1 132 571 177,569 211,675 - 34,106 - 34,216 2 100,36 189,404
DFSK MOTOR CO LTD DMD 287 162,572 1 150,46 168,010
ESAGONO ENERGIA SRL 14 0,000 133,987 - 133,987 - 133,987 1 265,00 0,000
FCA ITALY SPA P2 130 731 145,481 173,839 - 28,358 - 28,371 1 693,52 157,915
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P3 23 786 224,791 221,618 3,173 3,173 2 207,27 235,541
FORD MOTOR COMPANY P3 48 186,639 215,917 - 29,278 - 29,676 2 145,97 205,583
FORD-WERKE GMBH P3 199 794 157,473 191,136 - 33,663 - 33,664 1 879,51 170,806
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD 62 152,783 169,848 - 17,065 - 17,065 1 650,60 157,065
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION P1 500 235,821 265,154 - 29,333 - 29,494 2 675,40 238,206
MITSUBISHI FUSO TRUCK EUROPE SA P1 3 235,000 276,432 - 41,432 - 41,432 2 796,67 237,667
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ DMD 13 285,000 2 218,08 285,000
GENERAL MOTORS COMPANY P4 10 280,000 256,933 23,067 23,067 2 587,00 302,100
GONOW AUTO CO LTD D 65 157,333 175,000 - 17,667 - 17,667 1 194,15 177,246
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 217 197,179 1 851,72 204,065
HONDA MOTOR CO LTD 4 145,333 161,376 - 16,043 - 16,043 1 559,50 153,750
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD 97 120,722 166,185 - 45,463 - 45,463 1 611,22 133,588
HYUNDAI MOTOR COMPANY 1375 189,669 211,403 - 21,734 - 21,734 2 097,43 198,119
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE 118 109,693 111,275 - 1,582 - 1,582 1 020,78 110,788
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO 232 119,494 160,712 - 41,218 - 41,218 1 552,37 140,629
ISUZU MOTORS LIMITED 12 765 194,373 209,025 - 14,652 - 14,652 2 071,86 201,294
IVECO SPA 31 685 211,664 229,635 - 17,971 - 17,971 2 293,47 219,356
JAGUAR LAND ROVER LIMITED D 18 460 258,906 276,930 - 18,024 - 18,024 2 044,31 267,932
KIA MOTORS CORPORATION P5 460 110,509 141,711 - 31,202 - 31,202 1 348,05 121,196
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P5 327 117,331 151,588 - 34,257 - 34,257 1 454,26 126,994
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 55 216,000 1 232,45 216,164
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD 72 116,370 133,814 - 17,444 - 17,444 1 263,14 119,833
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 215 204,311 2 016,34 208,544
MAZDA MOTOR CORPORATION DMD 323 149,533 1 797,72 167,241
MFTBC P1 33 236,000 264,418 - 28,418 - 28,418 2 667,48 239,364
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P6/D 940 162,221 210,000 - 47,779 - 47,779 1 915,75 179,735
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P6/D 15 226 189,604 210,000 - 20,396 - 20,396 1 948,99 194,682
NISSAN INTERNATIONAL SA 38 535 127,710 187,288 - 59,578 - 59,578 1 838,13 176,384
ADAM OPEL AG P4 91 895 149,226 178,934 - 29,708 - 29,708 1 748,30 160,767
PIAGGIO & C SPA D 2 621 117,812 155,000 - 37,188 - 37,188 1 099,63 146,263
RENAULT SAS P7 214 368 121,899 171,206 - 49,307 - 49,307 1 665,20 148,006
RENAULT TRUCKS 7 334 198,444 226,246 - 27,802 - 27,802 2 257,03 210,868
SAIC MOTOR COMMERCIAL VEHICLE CO LTD DMD 63 250,000 2 181,90 250,000
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 711 196,533 210,000 - 13,467 - 13,467 2 055,36 199,992
STREETSCOOTER GMBH 237 0,000 147,216 - 147,216 - 147,216 1 407,25 0,000
SUZUKI MOTOR CORPORATION DMD 337 136,849 1 201,79 143,650
TATA MOTORS LIMITED 53 196,000 202,176 - 6,176 - 6,176 1 998,21 196,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 32 764 178,014 193,955 - 15,941 - 16,108 1 909,82 188,484
TOYOTA CAETANO PORTUGAL SA DMD 42 245,839 1 870,16 250,762
VOLVO CAR CORPORATION 751 116,297 169,633 - 53,336 - 53,336 1 648,29 127,759

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średni

poziom

emisji CO2

(100 %)

DAIMLER AG P1 133 107 177,711 211,891 -34,180 -34,291 2 102,68 189,600
FCA ITALY SPA P2 131 674 145,707 174,080 -28,373 -28,385 1 696,11 158,288
FORD-WERKE GMBH P3 224 287 161,830 194,269 -32,439 -32,440 1 913,19 177,533
GENERAL MOTORS P4 91 906 149,228 178,942 -29,714 -29,714 1 748,39 160,782
KIA P5 787 113,330 145,815 -32,485 -32,485 1 392,18 123,605
MITSUBISHI MOTORS P6/D 16 167 187,871 210,000 -22,129 -22,129 1 947,06 193,813
POOL RENAULT P7 237 739 121,542 167,696 -46,154 -46,158 1 627,46 146,490

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 ze skutkiem dla roku kalendarzowego 2015.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2015 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2015.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji podana przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 75 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dotyczących superjednostek (art. 5), wykorzystywania mieszanki E85 (art. 6) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dotyczących superjednostek (art. 5), wykorzystywania mieszanki E85 (art. 6) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2016.345.96

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2016/2320 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011
Data aktu: 16/12/2016
Data ogłoszenia: 20/12/2016