uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej ("rozporządzenie podstawowe") 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 4,
1. Obowiązujące środki
(1) W październiku 2005 r. rozporządzeniem (WE) nr 1631/2005 2 ("rozporządzenie pierwotne") Rada wprowadziła ostateczne środki antydumpingowe względem przywozu kwasu trichloroizocyjanurowego oraz jego preparatów ("TCCA"), pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"). Stawka cła antydumpingowego wahała się od 7,3 % do 42,6 %.
(2) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 855/2010 3 Rada zmieniła rozporządzenie pierwotne, obniżając stawki cła antydumpingowego względem jednego producenta eksportującego do 3,2 %.
(3) W następstwie przeglądu wygaśnięcia, na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego, rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1389/2011 4 Rada wprowadziła ostateczne środki antydumpingowe względem przywozu TCCA pochodzącego z ChRL, które obejmują indywidualne stawki w wysokości od 3,2 % do 40,5 %, ze stawką cła rezydualnego w wysokości 42,6 %.
(4) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 569/2014 5 Komisja nałożyła indywidualną stawkę celną w wysokości 32,8 % na jednego nowego producenta eksportującego.
2. Obecne dochodzenie
(5) W dniu 4 stycznia 2014 r. Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała wniosek o wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Wniosek został złożony przez Juancheng Kangtai Chemical Co. Ltd ("wnioskodawca"), producenta eksportującego TCCA w ChRL. Wnioskodawca stwierdził, że nie wywoził TCCA do Unii Europejskiej w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem i rozpoczął wywóz dopiero po zakończeniu tego okresu. Wnioskodawca stwierdził też, że nie jest powiązany z żadnym z producentów eksportujących TCCA, którzy podlegają obowiązującym środkom.
(6) Komisja zbadała dowody prima facie dostarczone przez wnioskodawcę i uznała je za wystarczające do uzasadnienia wszczęcia przeglądu zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Po umożliwieniu przedstawienia uwag zainteresowanym producentom unijnym Komisja wszczęła, w drodze rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 727/2014 6 , przegląd rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1389/2011 w odniesieniu do wnioskodawcy.
(7) Zgodnie z art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 727/2014 cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1389/2011 zostało uchylone w odniesieniu do wnioskodawcy. Równocześnie na podstawie art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego Komisja poleciła organom celnym zarejestrowanie przywozu wnioskodawcy.
3. Wycofanie wniosku
(8) W dniu 28 listopada 2014 r. wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera. Na tej podstawie Komisja uznała, że należy zakończyć dochodzenie przeglądowe.
4. Ujawnianie informacji
(9) Komisja poinformowała zainteresowane strony o swoim zamiarze zakończenia dochodzenia przeglądowego, przywrócenia ostatecznego cła antydumpingowego na przywóz TCCA oraz nałożenia tego cła z mocą wsteczną na przywóz objęty wymogiem rejestracji na podstawie rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 727/2014. Zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.
5. Nałożenie cła antydumpingowego z mocą wsteczną
(10) W świetle przedstawionych powyżej ustaleń Komisja stwierdziła, że należy zakończyć przegląd dotyczący przywozu TCCA produkowanego przez Juancheng Kangtai Chemical Co. Ltd i pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej. W związku z tym należy zakończyć rejestrację przywozu wnioskodawcy i należy nałożyć na ten przywóz z mocą wsteczną ogólnokrajowe cło obowiązujące wobec wszystkich innych przedsiębiorstw (42,6 %) nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 1389/2011, licząc od dnia rozpoczęcia przeglądu.
(11) Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 9 marca 2015 r.
| W imieniu Komisji | |
| Jean-Claude JUNCKER | |
| Przewodniczący |
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2015.65.18 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2015/392 kończące przegląd rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 1389/2011 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichloroizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej pod kątem nowego eksportera, ponownie nakładające cło w odniesieniu do przywozu od eksportera i kończące rejestrację tego przywozu |
| Data aktu: | 09/03/2015 |
| Data ogłoszenia: | 10/03/2015 |