Decyzja 2015/1860 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu, ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Armenii o ułatwieniach w wydawaniu wiz, odnośnie do przyjęcia jego regulaminu wewnętrznego

DECYZJA RADY (UE) 2015/1860
z dnia 13 października 2015 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu, ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Armenii o ułatwieniach w wydawaniu wiz, odnośnie do przyjęcia jego regulaminu wewnętrznego

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 77 ust. 2 lit. a), w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając decyzję Rady 2013/628/UE z dnia 22 października 2013 r. dotyczącą zawarcia Umowy między Unią Europejską a Republiką Armenii o ułatwieniach w wydawaniu wiz 1 ,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Umowa między Unią Europejską a Republiką Armenii o ułatwieniach w wydawaniu wiz 2 (zwana dalej "Umową") weszła w życie dnia 1 stycznia 2014 r.

(2) Art. 12 Umowy przewiduje ustanowienie przez Strony Wspólnego Komitetu ekspertów (zwanego dalej "Komitetem").

(3) Art. 12 ust. 4 Umowy przewiduje, że Komitet uchwala regulamin wewnętrzny.

(4) Należy zatem ustalić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Komitetu odnośnie do przyjęcia jego regulaminu wewnętrznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu, ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Armenii o ułatwieniach w wydawaniu wiz, odnośnie do przyjęcia jego regulaminu wewnętrznego, oparte jest na projekcie decyzji Wspólnego Komitetu dołączonym do niniejszej decyzji.
2.
Przedstawiciele Unii we Wspólnym Komitecie mogą, bez konieczności przyjmowania przez Radę kolejnej decyzji, uzgodnić niewielkie techniczne zmiany w projekcie decyzji.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Luksemburgu dnia 13 października 2015 r.

W imieniu Rady

J. ASSELBORN

Przewodniczący

PROJEKT

DECYZJA NR .../2015 WSPÓLNEGO KOMITETU USTANOWIONEGO NA MOCY UMOWY MIĘDZY UNIĄ EUROPEJSKĄ A REPUBLIKĄ ARMENII O UŁATWIENIACH W WYDAWANIU WIZ

z dnia ...

w sprawie przyjęcia jego regulaminu wewnętrznego

WSPÓLNY KOMITET,

uwzględniając Umowę między Unią Europejską a Republiką Armenii o ułatwieniach w wydawaniu wiz (zwaną dalej "Umową"), w szczególności jej art. 12 ust. 4,

a także mając na uwadze, że Umowa weszła w życie dnia 1 stycznia 2014 r.,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przewodnictwo

Wspólnemu Komitetowi (zwanemu dalej "Komitetm") przewodniczą wspólnie przedstawiciel Unii Europejskiej i przedstawiciel Republiki Armenii.

Artykuł  2

Zadania Komitetu

1.
Zgodnie z art. 12 ust. 2 Umowy Komitet realizuje w szczególności następujące zadania:
a)
monitoruje wykonanie Umowy;
b)
proponuje zmiany lub uzupełnienia do Umowy;
c)
rozstrzyga spory dotyczące interpretacji bądź stosowania postanowień Umowy.
2.
Aby wspierać wykonanie Umowy, Komitet może przyjąć zalecenia zawierające wskazówki lub "najlepsze praktyki".
Artykuł  3

Posiedzenia

1.
Posiedzenia Komitetu odbywają się w miarę potrzeby, na wniosek jednej ze Stron, przynajmniej raz w roku.
2.
Strony są gospodarzami posiedzeń na zmianę, chyba że uzgodniono inaczej.
3.
Posiedzenia Komitetu zwoływane są przez współprzewodniczących.
4.
Współprzewodniczący wyznaczają datę posiedzenia i wymieniają na czas dokumenty niezbędne do zapewnienia jego właściwego przygotowania, w miarę możliwości na 14 dni przed danym posiedzeniem.
5.
Strona będąca gospodarzem posiedzenia zajmuje się kwestiami logistyki.
Artykuł  4

Delegacje

1.
Strony przekazują sobie informacje o planowanym składzie swoich delegacji co najmniej na siedem dni przed każdym posiedzeniem.
2.
Unię Europejską reprezentuje Komisja, którą wspomagają eksperci z państw członkowskich.
Artykuł  5

Porządek obrad

1.
Nie później niż 14 dni przed posiedzeniem współprzewodniczący sporządzają wstępny porządek obrad posiedzenia. Wstępny porządek obrad obejmuje punkty, w odniesieniu do których jeden ze współprzewodniczących otrzymał, nie później niż 14 dni przed posiedzeniem, wniosek o włączenie do porządku obrad.
2.
Każda ze Stron może dodawać punkty do wstępnego porządku obrad w dowolnym czasie przed posiedzeniem, jeżeli druga ze Stron wyrazi na to zgodę. Wnioski o dodanie punktów do wstępnego porządku obrad są przesyłane na piśmie i uwzględniane w miarę możliwości.
3.
Współprzewodniczący przyjmują ostateczny porządek obrad na początku każdego posiedzenia. Punkt niezamieszczony we wstępnym porządku obrad może zostać umieszczony w porządku obrad za zgodą Stron i uwzględniony w miarę możliwości.
Artykuł  6

Protokół z posiedzenia

1.
Współprzewodniczący Strony będącej gospodarzem posiedzenia sporządza możliwie jak najszybciej projekt protokołu.
2.
W protokole określa się, zgodnie z ogólną zasadą, w odniesieniu do każdego punktu porządku obrad:
a)
dokumenty przedstawione Komitetowi;
b)
oświadczenia, o których zamieszczenie wystąpiła Strona; oraz
c)
podjęte decyzje, poczynione zalecenia oraz przyjęte wnioski w sprawie poszczególnych punktów.
3.
W protokole określa się również osoby wchodzące w skład poszczególnych delegacji, uczestniczące w posiedzeniu, a także wskazuje ministerstwa, agencje lub organy przez nie reprezentowane.
4.
Komitet przyjmuje protokół podczas kolejnego posiedzenia.
Artykuł  7

Decyzje i zalecenia Komitetu

1.
Komitet podejmuje decyzje za zgodą obu Stron.
2.
Decyzje Komitetu noszą nazwę "decyzje", po której następuje numer seryjny oraz opis ich przedmiotu. Należy również określić datę, z którą decyzja staje się skuteczna. Decyzje są podpisywane przez przedstawicieli Komitetu, którzy są upoważnieni do działania w imieniu Stron. Decyzje są sporządzane w dwóch egzemplarzach, przy czym każda wersja jest na równi autentyczna.
3.
Do zaleceń Komitetu stosuje się odpowiednio ust. 1 i 2.
Artykuł  8

Wydatki

1.
Każda Strona jest odpowiedzialna za wydatki przez nią poniesione z tytułu swego udziału w posiedzeniach Komitetu, w tym wydatki na personel, podróż oraz pobyt, jak również wydatki pocztowo-telekomunikacyjne.
2.
Pozostałe wydatki związane z organizacją posiedzeń ponosi zasadniczo Strona, która pełni rolę gospodarza posiedzenia.
Artykuł  9

Procedury administracyjne

1.
Posiedzenia Komitetu nie są otwarte dla publiczności, chyba że Komitet postanowi inaczej.
2.
Protokoły i inne dokumenty Komitetu są traktowane jako poufne.
3.
Za zgodą obu współprzewodniczących zaproszeni mogą być uczestnicy inni niż urzędnicy Stron i państw członkowskich; podlegają oni wówczas tym samym wymogom dotyczącym poufności.
4.
Strony mogą organizować publiczne konferencje lub w inny sposób informować opinię publiczną o rezultatach posiedzeń Komitetu.
Artykuł  10

Wejście w życie

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

W imieniu Unii Europejskiej

W imieniu Republiki Armenii

WSPÓLNA DEKLARACJA ZAŁĄCZONA DO REGULAMINU WEWNĘTRZNEGO

W celu zapewnienia nieprzerwanego, zharmonizowanego oraz poprawnego wykonania Umowy Republika Armenii, państwa członkowskie oraz Komisja Europejska podejmują, pomiędzy formalnymi posiedzeniami Wspólnego Komitetu, kontakty nieformalne służące rozwiązywaniu pilnych kwestii. Poinformują one, podczas kolejnego posiedzenia Wspólnego Komitetu, o tych kwestiach i kontaktach nieformalnych.

1 Dz.U. L 289 z 31.10.2013, s. 1.
2 Dz.U. L 289 z 31.10.2013, s. 2.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.273.9

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2015/1860 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu, ustanowionego na mocy Umowy między Unią Europejską a Republiką Armenii o ułatwieniach w wydawaniu wiz, odnośnie do przyjęcia jego regulaminu wewnętrznego
Data aktu: 13/10/2015
Data ogłoszenia: 17/10/2015