(Dz.U.UE L z dnia 16 listopada 2013 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
| Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
| Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
z dnia 17 kwietnia 2013 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Priorytetowe działania Komisji
Komunikat Komisji w sprawie ochrony budżetu Unii
Poziom błędu w zarządzaniu dzielonym
wzywa Komisję, aby:
DG AGRI
DG REGIO
Poziom błędu w zarządzaniu scentralizowanym
DG ds. Badań Naukowych
Sprawozdanie z oceny (art. 318 TFUE) i wzmożone wykorzystywanie kontroli wykonania zadań
Dochody i tradycyjne środki własne
Aby zapewnić prawidłową ochronę interesów finansowych Unii oraz z myślą o wyposażeniu Unii w wystarczające środki własne umożliwiające wzrost, Komisja powinna:
Działania w następstwie rezolucji dotyczącej udzielenia absolutorium za rok 2010 19
Monitorowanie instrumentów inżynierii finansowej
Łańcuch/kaskada odpowiedzialności
Wykorzystywanie płatności zaliczkowych
Nakładanie skutecznych sankcji w obszarach dużych wydatków
Prace w zakresie audytu prowadzone przez Trybunał Obrachunkowy
Poświadczenie wiarygodności przez Trybunał Obrachunkowy
Sprawozdania finansowe - opinia pozytywna
Legalność i prawidłowość dochodów - opinia pozytywna
Legalność i prawidłowość zobowiązań - opinia pozytywna
Legalność i prawidłowość płatności - opinia negatywna
Zalecenie Rady
Kwestie horyzontalne
Obowiązki Komisji i państw członkowskich w ramach zarządzania dzielonego
Wykaz
| Krajowe deklaracje w sprawie zarządzania |
"Ogólne poświadczenie wiarygodności" w rocznych podsumowaniach działań strukturalnych |
|
| Austria | Nie | Nie |
| Belgia | Nie | Nie |
| Bułgaria | Nie | Tak |
| Cypr | Nie | Tak |
| Republika Czeska | Nie | Tak |
| Dania | Tak | Tak |
| Estonia | Nie | Tak |
| Finlandia | Nie | Tak |
| Francja | Nie | Tak |
| Niemcy | Nie | Nie |
| Grecja | Nie | Tak |
| Węgry | Nie | Tak |
| Irlandia | Nie | Nie |
| Włochy | Nie | Nie |
| Łotwa | Nie | Nie |
| Litwa | Nie | Nie |
| Luksemburg | Nie | Nie |
| Malta | Nie | Nie |
| Niderlandy | Tak | Nie |
| Polska | Nie | Nie |
| Portugalia | Nie | Tak |
| Rumunia | Nie | Tak |
| Słowacja | Nie | Tak |
| Słowenia | Nie | Tak |
| Hiszpania | Nie | Nie |
| Szwecja | Tak | Tak |
| Zjednoczone Królestwo | Tak | Tak |
Wiarygodność oświadczeń kierownictwa Komisji
Odpowiedzialność państw członkowskich
Zamówienia publiczne, kryteria kwalifikowalności
Europejski mechanizm stabilności
Strategia w zakresie zwalczania nadużyć finansowych
Przemysł tytoniowy
Zarządzanie budżetem
Poziom wykonania, nadwyżka budżetowa, zobowiązania budżetowe pozostające do spłaty
Dochody
Tradycyjne zasoby własne i VAT
Dochody oparte na DNB - zakres oszustw podatkowych i uchylania się od opodatkowania oraz ich skutki dla budżetów i gospodarek państw członkowskich
Rolnictwo
Wsparcie rynku i pomoc bezpośrednia
Rozwój obszarów wiejskich
Ochrona środowiska naturalnego, zdrowie publiczne i bezpieczeństwo żywności
Rybołówstwo
Polityka regionalna, energia i transport
Poziom błędu a skuteczność
Źródła błędów
Sprawozdawczość i korekty finansowe
Zalecenia
Transport i turystyka
Zatrudnienie i sprawy społeczne
Poziom błędu w porównaniu ze skutecznością
Źródła błędów
Sprawozdawczość i korekty finansowe
Postępy w zamknięciu programów z okresu programowania 2000-2006
Zapobieganie nadużyciom
Zalecenia
Bułgaria i Rumunia
Kontrola funduszy strukturalnych w Republice Czeskiej
Równouprawnienie płci
Stosunki zewnętrzne, pomoc i rozszerzenie
Pomoc dla Haiti
Badania naukowe i inne polityki wewnętrzne
Poziom błędu w porównaniu ze skutecznością
Źródła błędów
Sprawozdawczość i korekty finansowe
Zalecenia
Edukacja i kultura
Wydatki administracyjne i inne
OLAF
Eurobarometr
Budżet UE a uzyskiwane rezultaty
Sprawozdanie dotyczące oceny finansów Unii opartej na uzyskanych wynikach
Sprawozdania kierownictwa Komisji dotyczące osiągnięć w danym roku
Strategia "Europa 2020"
Sprawozdania specjalne Trybunału Obrachunkowego za 2011 r.
z dnia 17 kwietnia 2013 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Część I Sprawozdanie specjalne nr 12/2.011 Europejskiego Trybunału Obrachunkowego zatytułowane "Czy działania podjęte przez UE przyczyniły się do dostosowania zdolności połowowej flot rybackich do dostępnych możliwości połowowych?"
Część II Sprawozdanie specjalne nr 13/2011 Trybunału Obrachunkowego zatytułowane "Czy mechanizmy kontrolne stosowane w procedurze celnej 42 zapobiegają uchylaniu się od podatku VAT i umożliwiają wykrycie takich przypadków?"
wzywa Komisję do składania sprawozdania co 6 miesięcy na temat sposobu i terminu wdrożenia tych zaleceń;
Część III Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 14/2011 pt. "Czy pomoc UE wpłynęła na zwiększenie zdolności Chorwacji do gospodarowania środkami poakcesyjnymi?"
Część IV Sprawozdanie specjalne nr 16/2011 Trybunału Obrachunkowego zatytułowane: "Pomoc finansowa Unii Europejskiej na rzecz likwidacji obiektów jądrowych w Bułgarii, na Litwie i Słowacji: osiągnięcia i przyszłe wyzwania"
Ustalenia Trybunału Obrachunkowego
"
Wnioski Parlamentu
Część V Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 1/2012 zatytułowane "Skuteczność pomocy rozwojowej Unii Europejskiej na rzecz bezpieczeństwa żywnościowego w Afryce Subsaharyjskiej"
Część VI Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 2/2012 zatytułowane "Instrumenty inżynierii finansowej dla MŚP współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego"
Część VII Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 3/2012 zatytułowane: "Fundusze strukturalne: Czy Komisja skutecznie rozwiązała problem braków, jakie wykryto w systemach zarządzania i kontroli w państwach członkowskich?"
Część VIII Sprawozdanie specjalne nr 4/2012 Trybunału Obrachunkowego pt. "Wykorzystanie funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności do współfinansowania infrastruktury transportowej portów morskich: czy środki są inwestowane skutecznie?"
Wstęp
Ustalenia
Zalecenia Trybunału Obrachunkowego
Dalsze zalecenia
Część IX Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 5/2012 zatytułowane "CRIS - Wspólny system informacyjny RELEX (Common RELEX Information System)"
Część X Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 6/2012 zatytułowane "Pomoc Unii Europejskiej dla tureckiej wspólnoty cypryjskiej"
Część XI Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 7/2012 zatytułowane "Reforma wspólnej organizacji rynku wina - dotychczasowe postępy"
Część XII Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 9/2012 pt.: "Kontrola systemu kontroli produkcji, przetwarzania, dystrybucji i przywozu produktów ekologicznych"
Część XIII Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 12/2012 zatytułowane "Czy Komisja i Eurostat usprawniły proces tworzenia rzetelnych i wiarygodnych statystyk europejskich?"
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
Monika Pogroszewska 10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
Grażyna J. Leśniak 05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
Grażyna J. Leśniak 05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
Grażyna J. Leśniak 04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
Krzysztof Koślicki 02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2013.308.25 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2013/537/UE,Euratom w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2011, sekcja III - Komisja i agencje wykonawcze |
| Data aktu: | 17/04/2013 |
| Data ogłoszenia: | 16/11/2013 |








