Sprostowanie do dyrektywy Komisji 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonującej dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów

Sprostowanie do dyrektywy Komisji 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonującej dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 339 z dnia 24 grudnia 2003 r.)

(Polskie wydanie specjalne, rozdział 6, tom 6, s. 351)

(Dz.U.UE L z dnia 1 lipca 2010 r.)

1. Strona 351, tytuł:

zamiast: "DYREKTYWA KOMISJI 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonująca dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów",

powinno być: "DYREKTYWA KOMISJI 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonująca dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania rekomendacji inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów".

2. W całym tekście, z dostosowaniem form gramatycznych:

zamiast "zalecenie",

powinno być: "rekomendacja".

3. Strona 351, motyw 7 zdanie trzecie:

zamiast: "Jednakże niniejsza dyrektywa nie powinna wymagać od osób sporządzających inwestycyjne naruszania skutecznych barier informacyjnych, ustanowionych w celu zapobiegania i unikania konfliktów interesów.",

powinno być: "Jednakże niniejsza dyrektywa nie powinna wymagać od osób sporządzających rekomendacje inwestycyjne łamania obowiązujących barier informacyjnych, ustanowionych w celu zapobiegania konfliktom interesów i ich unikania.".

4. Strona 351, motyw 10 zdanie pierwsze:

zamiast: "(...) instrumentów finansowych.",

powinno być: "(...) instrumentów finansowych na określony dzień.".

5. Strona 352, art. 2 ust. 2 akapit pierwszy:

zamiast: "(...) aby jawna była tożsamość jej właściwych organów.",

powinno być: "(...) aby jawna była tożsamość właściwego organu w odniesieniu do tej osoby.".

6. Strona 352, art. 2 ust. 2 akapit drugi:

zamiast: "(...) normom do swobodnego stosowania lub (...)",

powinno być: "(...) normom wewnętrznym lub (...)".

7. Strona 352, art. 2 ust. 3 zdanie pierwsze:

zamiast: "(...) w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna.".

8. Strona 353, art. 3 ust. 1 lit. c):

zamiast "wszelkie symulacje, przewidywania oraz (...)",

powinno być: "wszelkie przewidywania, prognozy oraz (...)".

9. Strona 353, art. 3 ust. 2:

zamiast: "(...) w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna.".

10. Strona 353, art. 4 ust. 1 lit. b):

zamiast: "(...) lub wystawcy instrumentu finansowego (...)",

powinno być: "(...) lub emitenta instrumentu finansowego (...)".

11. Strona 353, art. 4 ust. 1 lit. f):

zamiast: "(...) w okresie dwunastu miesięcy poprzedzających jego wydanie (...)",

powinno być: "(...) w okresie dwunastu miesięcy bezpośrednio poprzedzających jego wydanie (...)".

12. Strona 353, art. 4 ust. 3:

zamiast: "(...) aby w przypadku zaleceń ustnych wymagania ust. 1 były dostosowane tak, aby nie były nieproporcjonalne w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) aby w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna wymagania ustanowione w ust. 1 były dostosowane tak, aby nie były nieproporcjonalne.".

13. Strona 353, art. 5 ust. 1 akapit pierwszy:

zamiast: "(...) okoliczności, w przypadku zaistnienia których można w sposób uzasadniony przewidywać osłabienie obiektywizmu danego zalecenia, w szczególności (...)",

powinno być: "(...) okoliczności, które według zasadnej oceny mogą zagrażać obiektywizmowi danej rekomendacji, w szczególności (...)".

14. Strona 354, art. 5 ust. 4:

zamiast: "(...) aby w przypadku zaleceń ustnych wymagania ustanowione w ust. 1 były dostosowane, aby nie były nieproporcjonalne w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) aby w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna, wymagania ustanowione w ust. 1 były dostosowane tak, aby nie były nieproporcjonalne.".

15. Strona 354, art. 6 ust. 6:

zamiast: "(...) w przypadku zaleceń ustnych.",

powinno być: "(...) w przypadku rekomendacji w formie innej niż pisemna.".

16. Strona 355, art. 9 lit. a):

zamiast: "nazwa właściwego organu danego przedsiębiorstwa inwestycyjnego lub instytucji kredytowej",

powinno być: "nazwa właściwego organu w odniesieniu do danego przedsiębiorstwa inwestycyjnego lub instytucji kredytowej (...)".

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2010.166.43

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do dyrektywy Komisji 2003/125/WE z dnia 22 grudnia 2003 r. wykonującej dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie uczciwego przedstawiania zaleceń inwestycyjnych oraz ujawniania konfliktów interesów
Data aktu: 01/07/2010
Data ogłoszenia: 01/07/2010
Data wejścia w życie: 24/12/2003