Rozporządzenie 192/2009 w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 177/2008 ustanawiającego wspólne ramy dla rejestrów przedsiębiorstw do celów statystycznych w zakresie wymiany danych poufnych pomiędzy Komisją (Eurostatem) a państwami członkowskimi

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 192/2009
z dnia 11 marca 2009 r.
w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 177/2008 ustanawiającego wspólne ramy dla rejestrów przedsiębiorstw do celów statystycznych w zakresie wymiany danych poufnych pomiędzy Komisją (Eurostatem) a państwami członkowskimi
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 177/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. ustanawiające wspólne ramy dla rejestrów przedsiębiorstw do celów statystycznych i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 2186/93(1), w szczególności jego art. 11 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W rozporządzeniu (WE) nr 177/2008 ustanowiono nowe wspólne ramy dla rejestrów przedsiębiorstw wyłącznie do celów statystycznych w celu zapewnienia zharmonizowanych ram dla rozwoju rejestrów przedsiębiorstw.

(2) Zgodnie z art. 11 rozporządzenia (WE) nr 177/2008 konieczne jest ustalenie formatu, środków bezpieczeństwa i poufności oraz procedury przekazywania danych dotyczących poszczególnych jednostek do Komisji (Eurostatu), a także przekazywania danych dotyczących wielonarodowych grup przedsiębiorstw odpowiednim organom krajowym.

(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Programu Statystycznego ustanowionego decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom(2),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Format

Komisja (Eurostat) i odpowiednie organy krajowe przekazują dane, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (WE) nr 177/2008, w formacie określonym w części A załącznika do niniejszego rozporządzenia.

W odniesieniu do wszelkich dostarczanych danych Komisja (Eurostat) i odpowiednie organy krajowe przekazują konieczne metadane w formie elektronicznej zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Statystycznego oraz zgodnie ze strukturą określoną w najnowszej wersji opracowanego przez Eurostat Podręcznika zaleceń dotyczącego rejestrów przedsiębiorstw, dostępnego w Komisji (Eurostacie).

Artykuł  2

Środki poufności

1.
Dane przekazane Komisji (Eurostatowi) przez odpowiednie organy krajowe bądź otrzymane przez Komisję (Eurostat) z innych źródeł są przechowywane we wspólnotowym rejestrze wielonarodowych grup przedsiębiorstw i ich jednostek składowych (dalej zwanym "rejestrem EuroGroups").
2.
Przy przekazywaniu danych Komisji (Eurostatowi) zgodnie z art. 11 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 177/2008 odpowiednie organy krajowe oznaczają dane, które są poufne zgodnie z ustawodawstwem krajowym.
3.
W celu zapewnienia spójnego zapisu danych Komisja (Eurostat) przekazuje odpowiednim organom krajowym państw członkowskich innych niż kraj przedstawiający dane, wyłącznie w celach statystycznych, cechy określone w części B załącznika, w tym oznaczenia poufności, dotyczące wielonarodowych grup przedsiębiorstw i ich jednostek składowych, w przypadkach gdy przynajmniej jedna jednostka grupy mieści się na terytorium danego państwa członkowskiego.
Artykuł  3

Środki bezpieczeństwa

Komisja (Eurostat) i odpowiednie organy krajowe przechowują dane oznaczone przez organy krajowe jako poufne zgodnie z art. 2 ust. 2 w bezpiecznym miejscu, do którego dostęp jest ograniczony i kontrolowany. Odpowiednie organy krajowe przekazują Komisji (Eurostatowi) na jej wniosek informacje o środkach bezpieczeństwa stosowanych w danym państwie członkowskim. Komisja (Eurostat) przekazuje te informacje pozostałym państwom członkowskim. Analogicznie Komisja (Eurostat) przekazuje organom krajowym informacje o stosowanych przez siebie środkach bezpieczeństwa.

Przekazywanie danych odbywa się w formie zakodowanej za pośrednictwem bezpiecznego nośnika stosowanego przez Komisję (Eurostat) do wymiany danych poufnych.

Artykuł  4

Procedura przekazywania

1.
Wymiana danych i metadanych przekazywanych na mocy niniejszego rozporządzenia odbywa się w formie elektronicznej pomiędzy odpowiednimi organami krajowymi a Komisją (Eurostatem). Format przekazywanych danych odpowiada właściwym standardom wymiany określonym przez Komisję (Eurostat). Dane są przekazywane drogą elektroniczną i przesyłane do

Komisji (Eurostatu) za pośrednictwem prowadzonego przez nią jednego punktu odbioru danych.

2.
Państwa członkowskie wdrażają standardy wymiany i wytyczne przedstawione przez Komisję (Eurostat) zgodnie z wymogami niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  5

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 11 marca 2009 r.

W imieniu Komisji
Joaquín ALMUNIA
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 61 z 5.3.2008, s. 6.

(2) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, s. 47.

ZAŁĄCZNIK

A. STRUKTURA I FORMAT PRZEKAZYWANIA DANYCH

1. Wprowadzenie

Standaryzacja struktury zapisu danych ma zasadnicze znaczenie dla sprawnego przetwarzania danych. Jest to konieczny krok w kierunku dostarczania danych zgodne ze standardami wymiany określonymi przez Komisję (Eurostat).

Dane są przesyłane jako zbiór wpisów (zbiór danych).

Dane poufne należy przesyłać z rzeczywistą wartością zapisaną w polu wartości oraz z oznaczeniem wskazującym, że dane są poufne zgodnie z art. 2 ust. 2.

Dane dotyczące kwot pieniężnych powinny być wyrażone w tysiącach jednostek waluty krajowej (euro dla krajów strefy euro). Kraje przystępujące do strefy euro powinny, począwszy od roku przystąpienia, składać dane dotyczące kwot pieniężnych w euro, a nie w walucie krajowej.

2. Identyfikator zbioru danych

Wszelkie zbiory danych przekazywane przez Komisję (Eurostat) oraz organy krajowe są identyfikowane poprzez zastosowanie konwencji nazewniczej określonej w szczegółowej dokumentacji i wytycznych dotyczących standardów wymiany, udostępnionych przez Komisję (Eurostat).

3. Zbiory danych, struktura i definicje pól

W tej sekcji określono treść zbiorów danych przekazywanych przez Komisję (Eurostat) i władze krajowe. Nazwy techniczne zbiorów danych, ich strukturę, pola, kody i atrybuty, które należy stosować, określa się w najnowszej wersji opracowanego przez Eurostat Podręcznika zaleceń dotyczącego rejestrów przedsiębiorstw, o którym mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 177/2008.

Przetwarzanie danych z rejestru EuroGroups jest procesem cyklicznym, rozpoczynanym centralnie przez Komisję (Eurostat). Na zakończenie każdego cyklu, podmiotom zestawiającym statystyki w państwach członkowskich udostępnia się operat populacji.

Na początku każdego cyklu Komisja (Eurostat) przekazuje odpowiednim krajowym organom statystycznym zbiory danych z metadanymi, np. klasyfikacją NACE, w celu zapewnienia, że we wszystkich krajach dostępne i stosowane są te same metadane.

3.1. Pierwsza wymiana danych

Pierwsza wymiana danych następuje po rozpoczęciu przetwarzania nowych danych dotyczących jednostek prawnych, pozyskanych od prywatnych dostarczycieli podstawowych danych rejestrowych. Jeśli dostarczycieli jest więcej niż jeden, dane dotyczące tej samej jednostki prawnej są wiązane ze sobą. Komisja (Eurostat) przekazuje krajowym organom statystycznym wymienione poniżej zbiory danych wraz z informacją o wyniku procesu takiego wiązania danych oraz o jednostkach prawnych. Krajowe organy statystyczne przekazują z powrotem te same zbiory danych z poprawionymi i uzupełnionymi informacjami, w tym oznaczeniami poufności.

Zbiór danych wraz z wynikami procesu wiązania
Treść Numer identyfikacyjny (1.1)
Nazwa (1.2a)
Numer identyfikacyjny VAT lub, w razie braku, inny administracyjny numer identyfikacyjny (1.3)
Zbiory danych wraz z informacjami o jednostkach prawnych
Treść Numer identyfikacyjny (1.1)
Nazwa (1.2a)
Adres (wraz z kodem pocztowym), maksymalnie szczegółowy (1.2b)
Opcjonalne: Numery telefonu i faksu, adresy poczty elektronicznej oraz informacje pozwalające na elektroniczne zbieranie danych (1.2c)
Numer identyfikacyjny VAT lub, w razie braku, inny administracyjny numer identyfikacyjny (1.3)
Data wpisu osób prawnych do rejestru lub data oficjalnego uznania za podmiot gospodarczy dla osób fizycznych (1.4)
Data, od której jednostka prawna przestała być częścią przedsiębiorstwa (zgodnie z 3.3) (1.5)
Forma prawna (1.6)
Odniesienie do rejestru podmiotów wewnątrzwspólnotowych oraz do akt celnych lub do rejestru podmiotów pozawspólnotowych (1.7a)
Opcjonalne: Odniesienie do danych z bilansu oraz do rejestru bilansu płatniczego lub rejestru bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz do rejestru gospodarstw rolnych (1.7b)
Numer identyfikacyjny okrojonej grupy przedsiębiorstw (4.1), do której dana jednostka należy (1.8)

3.2. Łączenie źródeł danych z różnych państw członkowskich

Kolejnym etapem przetwarzania danych jest łączenie centralnie w Komisji (Eurostacie) informacji pochodzących z różnych państw członkowskich. Informacje te dotyczą kontroli i własności jednostek prawnych oraz jednostki statystycznej przedsiębiorstwa, które jest zdefiniowane przez państwa członkowskie i może składać się z jednej jednostki prawnej lub z większej ich liczby. Komisja (Eurostat) przekazuje wyniki takiego łączenia krajowym organom statystycznym, które przekazują zbiory danych z powrotem z poprawionymi i uzupełnionymi informacjami, w tym z oznaczeniami poufności.

Zbiory danych wraz z informacjami o kontroli i własności jednostek
Treść Numery identyfikacyjne jednostek prawnych mających siedzibę w danym kraju, które podlegają kontroli jednostki prawnej (1.11a)
Numer identyfikacyjny jednostki prawnej mającej siedzibę w danym kraju, która sprawuje kontrolę nad jednostką prawną (1.11b)
Kraje rejestracji jednostek niemających siedziby w danym kraju, które podlegają kontroli jednostki prawnej (1.12a)
Numery identyfikacyjne lub nazwy i adresy jednostek niemających siedziby w danym kraju, które podlegają kontroli jednostki prawnej (1.12a)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Numery identyfikacyjne VAT jednostek niemających siedziby w danym kraju, które podlegają kontroli jednostki prawnej (1.12b)
Kraj rejestracji jednostki niemającej siedziby w danym kraju, która sprawuje kontrolę nad jednostką prawną (1.13a)
Numer identyfikacyjny lub nazwa i adres jednostki niemającej siedziby w danym kraju, która sprawuje kontrolę nad jednostką prawną (1.13a)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Numer identyfikacyjny VAT jednostki niemającej siedziby w danym kraju, która sprawuje kontrolę nad jednostką prawną (1.13b)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Numery identyfikacyjne oraz udział (%) jednostek prawnych mających siedzibę w danym kraju, będących własnością jednostki prawnej (1.14a)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Numery identyfikacyjne oraz udział (%) jednostek prawnych mających siedzibę w danym kraju, będących właścicielem jednostki prawnej (1.14b)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Kraje rejestracji jednostek niemających siedziby w danym kraju, będących własnością jednostki prawnej (1.15)
Numery identyfikacyjne lub nazwy i adresy oraz udział (%) jednostek niemających siedziby w danym kraju, będących własnością jednostki prawnej (1.15)
Numery identyfikacyjne VAT jednostek niemających siedziby w danym kraju, będących własnością jednostki prawnej (1.15)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Kraje rejestracji jednostek niemających siedziby w danym kraju, będących właścicielem jednostki prawnej (1.16)
Numery identyfikacyjne lub nazwy i adresy oraz udział (%) jednostek niemających siedziby w danym kraju, będących właścicielem jednostki prawnej (1.16)
Numery identyfikacyjne VAT jednostek niemających siedziby w danym kraju, będących właścicielem jednostki prawnej (1.16)
Zbiory danych wraz z informacjami o przedsiębiorstwach
Treść Numer identyfikacyjny (3.1)
Nazwa (3.2a)
Opcjonalne: Adres pocztowy, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej (3.2b)
Numer(-y) identyfikacyjny(-e) jednostki(-tek) prawnej(-ych), z której(-ych) składa się przedsiębiorstwo (3.3)
Data rozpoczęcia działalności (3.4)
Data ostatecznego zakończenia działalności (3.5)
Kod podstawowej działalności zgodnie z 4-cyfrowym poziomem NACE (3.6)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Działalność dodatkowa, jeżeli dotyczy, zgodnie z 4-cyfrowym poziomem NACE (3.7)
Liczba zatrudnionych osób (3.8)
Liczba pracowników (3.9a)
Opcjonalne: Liczba pracowników wyrażona w liczbie pełnych etatów (3.9b)
Obrót (3.10a i Opcjonalne: 3.10b)
Sektor i podsektor instytucjonalny zgodnie z Europejskim Systemem Rachunków (3.11)
Numer identyfikacyjny okrojonej grupy przedsiębiorstw (4.1), do której przedsiębiorstwo należy (3.12)

3.3. Zestawianie okrojonych i globalnych grup przedsiębiorstw

Kolejnym etapem jest zestawianie okrojonych grup przedsiębiorstw i globalnych grup przedsiębiorstw. Komisja (Eurostat) przekazuje wyniki takiego zestawienia krajowym organom statystycznym, które przekazują zbiory danych z powrotem z poprawionymi i uzupełnionymi informacjami, w tym oznaczeniami poufności.

Na zakończenie cyklu Komisja (Eurostat) przekazuje krajowym organom statystycznym wyniki ostatecznego zestawienia okrojonych i globalnych grup przedsiębiorstw. Komisja (Eurostat) przekazuje dane krajowym organom statystycznym krajów innych niż kraj przedstawiający dane jedynie dla cech wymienionych w części B niniejszego załącznika.

Zbiory danych wraz z informacjami o globalnych grupach przedsiębiorstw
Treść Numer identyfikacyjny grupy globalnej (4.11)
Nazwa grupy globalnej (4.12a)
Opcjonalne: Kraj rejestracji, adres pocztowy, adres poczty elektronicznej i strony internetowej zarządu grupy globalnej (4.12b)
Numer identyfikacyjny jednostki dominującej grupy globalnej, jeśli jest to jednostka mająca siedzibę w danym kraju (4.13a)
Kraj rejestracji jednostki dominującej grupy globalnej, jeśli jest to jednostka niemająca siedziby w danym kraju (4.13a)
Opcjonalne: Numer identyfikacyjny jednostki dominującej grupy globalnej lub nazwa i adres, jeśli jest to jednostka niemająca siedziby w danym kraju (4.13b)
Opcjonalne: Liczba zatrudnionych osób globalnie (4.14)
Opcjonalne: Skonsolidowany globalny obrót (4.15)
Opcjonalne: Kraj w którym mieści się globalny ośrodek decyzyjny (4.16)
Opcjonalne: Kraje, w których mieszczą się przedsiębiorstwa lub jednostki lokalne (4.17)
Zbiory danych wraz z informacjami o okrojonych grupach przedsiębiorstw
Treść Numer identyfikacyjny grupy okrojonej (4.1)
Nazwa grupy okrojonej (4.2a)
Opcjonalne: Adres pocztowy, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej głównej siedziby grupy okrojonej (4.2b)
Wymagane, o ile dane są dostępne: Numer identyfikacyjny jednostki dominującej grupy okrojonej (4.3)
Rodzaj grupy przedsiębiorstw (4.4)
Data powstania grupy okrojonej (4.5)
Data rozwiązania grupy okrojonej (4.6)
Kod podstawowej działalności grupy okrojonej, zgodnie z 2-cyfrowym poziomem NACE (4.7)
Opcjonalne: Kody działalności dodatkowej grupy okrojonej, zgodnie z 2-cyfrowym poziomem NACE (4.8)
Liczba zatrudnionych osób w grupie okrojonej (4.9)
Opcjonalne: Skonsolidowany obrót (4.10)
Data przyłączenia się (jednostek prawnych) do grupy okrojonej (1.9)
Data odłączenia się (jednostek prawnych) od grupy okrojonej (1.10)

B. CECHY PRZEKAZYWANE ZGODNIE Z ART. 2 UST. 3

Komisja (Eurostat) przekazuje odpowiednim organom krajowym państw członkowskich innych niż kraj przedstawiający dane, wyłącznie w celach statystycznych, wymienione poniżej cechy, w tym oznaczenia poufności, dotyczące wielonarodowych grup przedsiębiorstw i ich jednostek składowych, w przypadkach gdy przynajmniej jedna jednostka grupy jest zlokalizowana na terytorium danego państwa członkowskiego.

1. JEDNOSTKA PRAWNA
CECHY IDENTYFIKUJĄCE 1.1. Numer identyfikacyjny
1.2a. Nazwa
1.2b. Adres (wraz z kodem pocztowym), maksymalnie szczegółowy
1.2c. Opcjonalne Numery telefonu i faksu, adresy poczty elektronicznej oraz informacje pozwalające na elektroniczne zbieranie danych
1.3. Numer identyfikacyjny VAT lub, w razie braku, inny administracyjny numer identyfikacyjny
CECHY DEMOGRAFICZNE 1.4. Data wpisu osób prawnych do rejestru lub data oficjalnego uznania za podmiot gospodarczy dla osób fizycznych
1.5. Data, od której jednostka prawna przestała być częścią przedsiębiorstwa (zgodnie z 3.3)
CECHY

EKONOMICZNE/CECHY WARSTWOWANIA

1.6. Forma prawna
POWIĄZANIA

Z INNYMI REJESTRAMI

1.7a. Odniesienie do rejestru podmiotów wewnątrzwspólnotowych ustanowionego zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 638/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady (*) oraz odniesienie do akt celnych lub do rejestru podmiotów pozawspólnotowych
POWIĄZANIE Z GRUPĄ

PRZEDSIĘBIORSTW

1.8. Numer identyfikacyjny okrojonej grupy przedsiębiorstw (4.1), do której dana jednostka należy
1.9. Data przyłączenia się do grupy okrojonej
1.10. Data odłączenia się od grupy okrojonej
KONTROLA JEDNOSTEK 1.11a. Numer(-y) identyfikacyjny(-e) jednostki(-tek) prawnej(-ych) mającej(-ych) siedzibę w danym kraju, które podlegają kontroli jednostki prawnej
1.11b. Numer identyfikacyjny jednostki prawnej mającej siedzibę w danym kraju, która sprawuje kontrolę nad jednostką prawną
1.12a. Kraj(-e) rejestracji oraz numer(-y) identyfikacyjny(-e) lub nazwa(-y) i adres(-y) jednostek niemających siedziby w danym kraju, które podlegają kontroli jednostki prawnej
1.12b. Wymagane, o ile dane są dostępne Numer(-y) identyfikacyjny(-e) VAT, jednostek niemających siedziby w danym kraju, które podlegają kontroli jednostki prawnej
1.13a. Kraj rejestracji oraz numer identyfikacyjny lub nazwa, adres jednostki niemającej siedziby w danym kraju, która sprawuje kontrolę nad jednostką prawną
1.13b. Wymagane, o ile dane są dostępne Numer identyfikacyjny VAT jednostki niemającej siedziby w danym kraju, która sprawuje kontrolę nad jednostką prawną
WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK 1.14a. Wymagane, o ile dane są dostępne a) Numer(-y) identyfikacyjny(-e); oraz

b) udział (%) jednostki(-tek) prawnej(-ych) mającej(-ych) siedzibę w danym kraju, będących własnością jednostki prawnej

1.14b. Wymagane, o ile dane są dostępne a) Numer(-y) identyfikacyjny(-e); oraz

b) udział (%) jednostki(-tek) prawnej(-ych) mającej(-ych) siedzibę w danym kraju, będącej(-ych) właścicielem jednostki prawnej

1.15. Wymagane, o ile dane są dostępne a) Kraj(-e) rejestracji; oraz

b) numer(-y) identyfikacyjny(-e) lub nazwa(-y), adres(-y) i numer(-y) identyfikacyjny(-e) VAT; oraz

c) udział (%) jednostek niemających siedziby w danym kraju, będących własnością jednostki prawnej

1.16. Wymagane, o ile dane są dostępne a) Kraj(-e) rejestracji; oraz

b) numer(-y) identyfikacyjny(-e) lub nazwa(-y), adres(-y) i numer(-y) identyfikacyjny(-e) VAT; oraz

c) udział (%) jednostki(-tek) niemającej(-ych) siedziby w danym kraju, będącej(-ych) właścicielem jednostki prawnej

3. PRZEDSIĘBIORSTWO
CECHY IDENTYFIKUJĄCE 3.1. Numer identyfikacyjny
3.2a. Nazwa
3.2b. Opcjonalne Adres pocztowy, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej
3.3. Numer(-y) identyfikacyjny(-e) jednostki(-tek) prawnej(-ych), z której(-ych) składa się przedsiębiorstwo
CECHY

DEMOGRAFICZNE

3.4. Data rozpoczęcia działalności
3.5. Data ostatecznego zakończenia działalności
CECHY

EKONOMICZNE/

CECHY WARSTWOWANIA

3.6. Kod podstawowej działalności zgodnie z 4-cyfrowym poziomem NACE
3.8. Liczba zatrudnionych osób
3.11. Sektor i podsektor instytucjonalny zgodnie z Europejskim Systemem Rachunków
POWIĄZANIE Z GRUPĄ PRZEDSIĘBIORSTW 3.12. Numer identyfikacyjny okrojonej grupy przedsiębiorstw (4.1), do której przedsiębiorstwo należy
4. GRUPA PRZEDSIĘBIORSTW
CECHY IDENTYFIKUJĄCE 4.1. Numer identyfikacyjny grupy okrojonej
4.2a. Nazwa grupy okrojonej
4.2b. Opcjonalne Adres pocztowy, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej głównej siedziby grupy okrojonej
4.3. Częściowo wymagane, o ile dane są dostępne Numer identyfikacyjny jednostki dominującej grupy okrojonej (czyli numer identyfikacyjny jednostki prawnej, która stanowi jednostkę dominującą grupy mającej siedzibę w danym kraju).

Wymagane, o ile dane są dostępne, jeśli jednostką kontrolującą jest osoba fizyczna, która nie jest podmiotem gospodarczym, zapis zależy od dostępności tych informacji w źródłach administracyjnych

4.4. Rodzaj grupy przedsiębiorstw:

2) kontrolowana wewnętrznie grupa okrojona;

3) kontrolowana z zagranicy grupa okrojona

CECHY DEMOGRAFICZNE 4.5. Data powstania grupy okrojonej
4.6. Data rozwiązania grupy okrojonej
CECHY

EKONOMICZNE/

WARSTWOWANIA

4.7. Kod podstawowej działalności grupy okrojonej, zgodnie z 2-cyfrowym poziomem NACE
4.9. Liczba zatrudnionych osób w grupie okrojonej
CECHY IDENTYFIKUJĄCE 4.11. Numer identyfikacyjny grupy globalnej
4.12a. Nazwa grupy globalnej
4.12b. Opcjonalne Kraj rejestracji, adres pocztowy, adres poczty elektronicznej i strony internetowej zarządu grupy globalnej
4.13a. Numer identyfikacyjny jednostki dominującej grupy globalnej, jeśli jednostka ta ma siedzibę w danym kraju (czyli numer identyfikacyjny jednostki prawnej, która stanowi jednostkę dominującą grupy).

Jeżeli jednostką dominującą grupy globalnej jest jednostka niema-jąca siedziby w danym kraju, należy podać jej kraj rejestracji

4.13b. Opcjonalne Numer identyfikacyjny jednostki dominującej grupy globalnej lub nazwa i adres, jeśli jest to jednostka niemająca siedziby w danym kraju
CECHY

EKONOMICZNE/

WARSTWOWANIA

4.14. Opcjonalne Liczba zatrudnionych osób globalnie
4.16. Opcjonalne Kraj, w którym mieści się globalny ośrodek decyzyjny
4.17. Opcjonalne Kraje, w których mieszczą się przedsiębiorstwa lub jednostki lokalne

______

(*) Dz.U. L 102 z 7.4.2004, s. 1.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.67.14

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 192/2009 w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 177/2008 ustanawiającego wspólne ramy dla rejestrów przedsiębiorstw do celów statystycznych w zakresie wymiany danych poufnych pomiędzy Komisją (Eurostatem) a państwami członkowskimi
Data aktu: 11/03/2009
Data ogłoszenia: 12/03/2009
Data wejścia w życie: 01/04/2009