Rozporządzenie wykonawcze 1252/2009 kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej, stanowiące o pobraniu z mocą wsteczną cła antydumpingowego i nakładające takie cło w odniesieniu do przywozu od jednego eksportera w tym kraju oraz kończące rejestrację tego przywozu

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE RADY (UE) nr 1252/2009
z dnia 18 grudnia 2009 r.
kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej, stanowiące o pobraniu z mocą wsteczną cła antydumpingowego i nakładające takie cło w odniesieniu do przywozu od jednego eksportera w tym kraju oraz kończące rejestrację tego przywozu

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 4,

uwzględniając wniosek przedstawiony przez Komisję Europejską po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI

(1) W wyniku dochodzenia ("dochodzenie pierwotne") Rada nałożyła, rozporządzeniem (WE) nr 1338/2006(2), ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"). Obowiązujące środki mają formę ostatecznego cła ogólnokrajowego ad valorem w wysokości 58,9 %.

2. OBECNE DOCHODZENIE

a) Wniosek o dokonanie przeglądu

(2) Po wprowadzeniu ostatecznych środków antydumpingowych Komisja otrzymała wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Podstawą wniosku było twierdzenie, że producent eksportujący Henan Prosper Skins and Leather Enterprise Co. Ltd. ("wnioskodawca"):

(i) nie prowadził wywozu skóry zamszowej przed lub podczas okresu objętego pierwotnym dochodzeniem;

(ii) nie był powiązany z żadnym producentem eksportującym podlegającym środkom wprowadzonym w drodze rozporządzenia (WE) nr 1338/2006;

(iii) rozpoczął wywóz skóry zamszowej do Unii po zakończeniu okresu objętego pierwotnym dochodzeniem;

(iv) prowadzi działalność w warunkach gospodarki rynkowej, jak określono w art. 2 ust. 7 lit. c) rozporządzenia podstawowego, lub wnioskuje o indywidualne traktowanie zgodnie z art. 9 ust. 5 rozporządzenia podstawowego.

b) Wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera

(3) Komisja zbadała dowody prima facie dostarczone przez wnioskodawcę i uznała je za wystarczające do uzasadnienia wszczęcia przeglądu zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Po konsultacji z Komitetem Doradczym oraz po umożliwieniu przedstawienia uwag zainteresowanemu przemysłowi unijnemu Komisja wszczęła, w drodze rozporządzenia (WE) nr 573/2009(3), przegląd rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 w odniesieniu do wnioskodawcy.

(4) Zgodnie z art. 2 rozporządzenia (WE) nr 573/2009 zniesiono cło antydumpingowe nałożone w drodze rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 na przywóz skóry zamszowej wyprodukowanej przez wnioskodawcę. Równocześnie, zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, polecono władzom celnym powzięcie odpowiednich kroków celem rejestracji przywozu skóry zamszowej produkowanej przez wnioskodawcę.

c) Produkt objęty postępowaniem

(5) Produktem objętym przeglądem jest skóra zamszowa określona w dochodzeniu pierwotnym, tj. skóra zamszowa i zamsz kombinowany, nawet cięte do kształtu, włączając skórę zamszową "crust" i zamsz kombinowany "crust" ("skóra zamszowa"), pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej oraz objęte obecnie kodami CN 4114 10 10 i 4114 10 90.

d) Zainteresowane strony

(6) Komisja oficjalnie powiadomiła o wszczęciu przeglądu przemysł unijny, wnioskodawcę oraz przedstawicieli kraju wywozu. Zainteresowanym stronom umożliwiono wyrażenie opinii na piśmie i ustnie.

e) Okres objęty dochodzeniem przeglądowym

(7) Dochodzenie dotyczące dumpingu objęło okres od dnia 1 lipca 2008 r. do dnia 30 czerwca 2009 r. ("okres objęty dochodzeniem przeglądowym" lub "ODP").

3. ZAKOŃCZENIE WSPÓŁPRACY ORAZ WYCOFANIE WNIOSKU O PRZEGLĄD POD KĄTEM NOWEGO EKSPORTERA

(8) Komisja przesłała wnioskodawcy kwestionariusz i otrzymała odpowiedź w ustalonym terminie. Podczas przeprowadzonej na terenie przedsiębiorstwa weryfikacji odpowiedzi udzielonych na pytania z kwestionariusza, wnioskodawca dostarczył nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje w rozumieniu art. 18 ust. 1 rozporządzenia podstawowego. Ponadto wnioskodawca podjął decyzję o całkowitym zakończeniu współpracy i weryfikacja musiała zostać przerwana. W dniu 21 września 2009 r. wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera.

(9) Wnioskodawcę poinformowano, że informacje dostarczone przez niego nie mogły być uznane za wiarygodne i zostaną pominięte, oraz wezwano go do przedłożenia dodatkowych wyjaśnień w ustalonym terminie zgodnie z art. 18 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Wnioskodawca nie przedstawił żadnych dodatkowych wyjaśnień.

(10) W wyżej opisanych okolicznościach, pomimo wycofania wniosku, uznano za właściwe kontynuowanie dochodzenia z urzędu i dokonanie ustaleń dotyczących wnioskodawcy na podstawie dostępnych faktów w rozumieniu art. 18 rozporządzenia podstawowego.

(11) Z uwagi na brak innych informacji stawkę cła mającą zastosowanie do wnioskodawcy ustala się na poziomie cła ogólnokrajowego.

4. WNIOSKI Z DOCHODZENIA ORAZ POBRANIE CŁA ANTYDUMPINGOWEGO Z MOCĄ WSTECZNĄ

(12) W świetle powyższych ustaleń stwierdzono, że przywóz do Unii skóry zamszowej i zamszu kombinowanego, nawet ciętych do kształtu, włączając skórę zamszową "crust" i zamsz kombinowany "crust", objętych obecnie kodami CN 4114 10 10 i 4114 10 90, pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz wyprodukowanych i sprzedawanych na wywóz do Unii przez Henan Prosper Skins & Leather Enterprise Co., Ltd (dodatkowy kod TARIC A957), powinien podlegać cłu antydumpingowemu na poziomie cła nałożonego rozporządzeniem (WE) nr 1338/2006 na wszystkie przedsiębiorstwa w Chińskiej Republice Ludowej, oraz że cło antydumpingowe na tym poziomie powinno zostać ponownie nałożone i pobrane z mocą wsteczną na produkt objęty postępowaniem, który podlegał rejestracji zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 573/2009.

5. UJAWNIENIE INFORMACJI I OKRES OBOWIĄZYWANIA ŚRODKÓW

(13) Wnioskodawcę, przemysł unijny i przedstawicieli kraju wywozu poinformowano o zasadniczych faktach i okolicznościach, na podstawie których sformułowano powyższe wnioski, oraz umożliwiono tym stronom zgłoszenie uwag. Nie otrzymano żadnych uwag, które uzasadniałyby zmianę powyższych wniosków.

(14) Niniejszy przegląd nie wpływa na datę wygaśnięcia środków wprowadzonych rozporządzeniem (WE) nr 1338/2006 zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia podstawowego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Niniejszym kończy się przegląd pod kątem nowego eksportera, wszczęty rozporządzeniem (WE) nr 573/2009, oraz nakłada się na przywóz określony w art. 1 rozporządzenia (WE) nr 573/2009 cło antydumpingowe na poziomie cła mającego zastosowanie zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 do wszystkich przedsiębiorstw w Chińskiej Republice Ludowej.
2.
Niniejszym pobiera się ze skutkiem od dnia 3 lipca 2009 r. cło ustalone na poziomie cła antydumpingowego mającego zastosowanie zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 do wszystkich przedsiębiorstw w Chińskiej Republice Ludowej, nałożone na przywóz skóry zamszowej zarejestrowany zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 573/2009.
3.
Niniejszym poleca się organom celnym zaprzestanie rejestracji prowadzonej zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 573/2009.
4.
O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie w dniu następującym po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 18 grudnia 2009 r.
W imieniu Rady
Å. TORSTENSSON
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, s. 1.

(2) Dz.U. L 251 z 14.9.2006, s. 1.

(3)Rozporządzenie Komisji (WE) nr 573/2009 z dnia 29 czerwca 2009 r. w sprawie wszczęcia przeglądu pod kątem nowego eksportera w świetle rozporządzenia Rady (WE) nr 1338/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej, uchylenia cła w odniesieniu do przywozu od jednego producenta eksportującego w tym kraju i poddania tego przywozu wymogowi rejestracji (Dz.U. L 172 z 2.7.2009, s. 3).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.338.12

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 1252/2009 kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia (WE) nr 1338/2006 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz skóry zamszowej pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej, stanowiące o pobraniu z mocą wsteczną cła antydumpingowego i nakładające takie cło w odniesieniu do przywozu od jednego eksportera w tym kraju oraz kończące rejestrację tego przywozu
Data aktu: 18/12/2009
Data ogłoszenia: 19/12/2009