Decyzja 2009/810/WE ustalająca znormalizowany formularz sprawozdawczy przewidziany w art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady

DECYZJA KOMISJI
z dnia 22 września 2008 r.
ustalająca znormalizowany formularz sprawozdawczy przewidziany w art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady

(notyfikowana jako dokument nr C(2008) 5123)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2009/810/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 5 listopada 2009 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85(1), w szczególności jego art. 25 ust. 2,

uwzględniając opinię Komitetu ustanowionego na mocy art. 18 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Znormalizowany formularz przewidziany w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 powinien być stosowany jako środek służący przekazywaniu Komisji przez państwa członkowskie, co dwa lata, niezbędnych informacji dla sporządzenia sprawozdania o wprowadzeniu w życie tego rozporządzenia, rozporządzenia (EWG) nr 381/85 oraz postępów w omawianych dziedzinach.

(2) Znormalizowany formularz wcześniej ustanowiony w decyzji Komisji 93/173/EWG(3) należy obecnie uaktualnić w celu uwzględnienia między innymi zmian we wspólnotowych przepisach dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i okresów odpoczynku.

(3) Nowe wymagania dotyczące sprawozdawczości ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 oraz dyrektywie 2006/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(4) ustanawiającej minimalne warunki wykonania tego rozporządzenia, obejmują w szczególności informacje o krajowych wyjątkach przyznanych przez państwa członkowskie na mocy art. 13 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 oraz bardziej szczegółowe informacje z kontroli, którym poddawane są pojazdy.

(4) Dyrektywa 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego(5) uzupełnia przepisy dotyczące czasu kierowania pojazdem, przerw i okresów odpoczynku określone w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006.

(5) Zgodnie z art. 13 ust. 1 dyrektywy 2002/15/WE państwa członkowskie powinny sporządzać co dwa lata sprawozdanie w sprawie wdrażania tej dyrektywy. Ten dwuletni okres jest zbieżny z okresem wskazanym w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006.

(6) W związku z tym należy przewidzieć, z myślą o udogodnieniach administracyjnych oraz skutecznym monitorowaniu wpływu przepisów Wspólnoty w tej dziedzinie, przepisy, za pośrednictwem których informacje te zostaną ujęte w znormalizowanym formularzu,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Znormalizowany formularz przewidziany w art. 17 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 jest sporządzany zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Decyzja 93/173/EWG traci moc.

Odniesienia do uchylonej decyzji uważa się za odniesienia do niniejszej decyzji.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 22 września 2008 r.
W imieniu Komisji
Antonio TAJANI
Wiceprzewodniczący
______

(1) Dz.U. L 102 z 11.4.2006, s. 1

(2) Dz.U. L 370 z 31.12.1985, s. 8.

(3) Dz.U. L 72 z 25.3.1993, s. 33.

(4) Dz.U. L 102 z 11.4.2006, s. 35.

(5) Dz.U. L 80 z 23.2.2002, s. 35.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1  

Znormalizowany formularz sprawozdawczy dotyczący wprowadzania w życie przez państwa członkowskie rozporządzenia (WE) nr 561/2006, rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 i dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i art. 13 dyrektywy 2002/15/WE

1 Załącznik zmieniony przez sprostowanie z dnia 6 grudnia 2011 r. (Dz.U.UE.L.11.322.23/2). Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.289.9

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2009/810/WE ustalająca znormalizowany formularz sprawozdawczy przewidziany w art. 17 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady
Data aktu: 22/09/2008
Data ogłoszenia: 05/11/2009
Data wejścia w życie: 05/11/2009