(Dz.U.UE L z dnia 15 lipca 2008 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
- uwzględniając końcowe roczne sprawozdanie finansowe Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2005(1),
- uwzględniając sprawozdanie Trybunału Obrachunkowego dotyczące końcowego rocznego sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2005, wraz z odpowiedziami Agencji(2),
- uwzględniając zalecenie Rady z dnia 27 lutego 2007 r. (5711/2007 - C6-0080/2007),
- uwzględniając Traktat WE, w szczególności jego art. 276,
- uwzględniając rozporządzenie (WE, Euratom) nr 1605/2002 Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich(3), w szczególności jego art. 185,
- uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2062/94 z dnia 18 lipca 1994 r. ustanawiające Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy(4), w szczególności jego art. 14,
- uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2343/2002 z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów określonych w art. 185 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002(5), w szczególności jego art. 94,
- uwzględniając art. 71 i załącznik V Regulaminu,
- uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej oraz opinię Komisji Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (A6-0105/2007),
1. zatwierdza zamknięcie księgi dochodów i wydatków w związku z wykonaniem budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2004 i 2005, w następujący sposób:
Rachunek dochodów i wydatków za lata budżetowe 2004 i 2005
| (w tys. EUR) | ||
| 2005 | 2004 | |
| Dochody | ||
| Dotacje wspólnotowe | 12.209 | 9.542 |
| Inne dotacje | 150 | 66 |
| Inne dochody | 66 | 111 |
| Dochody z PHARE | 340 | 121 |
| Dochody ogółem (a) | 12.765 | 9.840 |
| 2005 | 2004 | |
| Wydatki | ||
| Personel - Tytuł I budżetu | ||
| Płatności | 3.435 | 3.379 |
| Środki przeniesione | 75 | 60 |
| Administracja - Tytuł II budżetu | ||
| Płatności | 1.052 | 966 |
| Środki przeniesione | 331 | 248 |
| Działania operacyjne - Tytuł III budżetu | ||
| Płatności(1) | 4.589 | 2.426 |
| Środki przeniesione | 2.213 | 2.549 |
| Wydatki z PHARE | ||
| Płatności | 133 | 0 |
| Środki przeniesione | 206 | 0 |
| Wydatki ogółem (b) | 12.035 | 9.628 |
| Wynik w danym roku budżetowym (c = a - b)(2) | 730 | 212 |
| Środki przeniesione i anulowane | 404 | 887 |
| Kwoty do ponownego wykorzystania z poprzedniego roku budżetowego i niewykorzystane | 0 | 0 |
| RO (PHARE II) środki niewykorzystane | 0 | 144 |
| Płatności w ramach zobowiązań anulowanych w 2002 r. | 0 | 0 |
| Różnice kursowe | 0 | 0 |
| Kwota z PHARE do zwrotu przez Komisję | 0 | - 39 |
| Zapisy korygujące | 24 | 3 |
| Wynik w danym roku budżetowym przed korektami ekonomicznymi (d) | 1.158 | 1.208 |
| Saldo przeniesione z poprzedniego roku budżetowego | - 779 | - 1.987 |
| Skumulowany wynik przed korektami ekonomicznymi (e) | 379 | - 779 |
| Dochody budżetowe pozostałe do odzyskania | 0 | |
| Inne dochody pozostałe do odzyskania | 0 | |
| Nabycie środków trwałych | 171 | 57 |
| Amortyzacja | - 161 | - 174 |
| Zapasy | 0 | -6 |
| Zbycie środków trwałych | 0 | - 91 |
| Amortyzacja | 0 | 88 |
| Wydatki różne | - 34 | |
| Skumulowany wynik za rok 2005 do zwrotu na rzecz WE | - 379 | |
| PHARE III - uzyskane prefinansowanie | - 206 | |
| Udzielone prefinansowanie | - 314 | |
| Należności długoterminowe | 4 | |
| Korekta wydatków budżetowych | 1.990 | |
| 2005 | 2004 | |
| Korekta dochodów | - 806 | |
| Zmiana stanu zobowiązań przyszłych okresów | 1.585 | |
| Wypłacone kwoty przeniesione w 2004-2005 | - 2.453 | |
| Korekty ekonomiczne (f) | - 571 | - 161 |
| Saldo roku budżetowego (e + f) | 587 | - 940 |
| Źródło: dane agencji; powyższa tabela przedstawia skróconą wersję danych dostarczonych przez agencję w jej rocznym sprawozdaniu finansowym. | ||
2. zatwierdza zamknięcie księgi dochodów i wydatków w związku z wykonaniem budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy na rok budżetowy 2005;
3. zobowiązuje swojego Przewodniczącego do przekazania niniejszej decyzji dyrektorowi Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy, Radzie, Komisji, Trybunałowi Obrachunkowemu oraz do zarządzenia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (seria L).
| Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
| Hans-Gert PÖTTERING | Harald RØMER |
______
(1) Dz.U. C 266 z 31.10.2006, str. 19.
(2) Dz.U. C 312 z 19.12.2006, str. 24.
(3) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1 Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 1995/2006 (Dz.U. L 390 z 30.12.2006, str. 1).
(4) Dz.U. L 216 z 20.8.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1112/2005 (Dz.U. L 184 z 15.7.2005, str. 5).
(5) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, str. 72.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2008.187.119 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2008/518/WE w sprawie zamknięcia księgi dochodów i wydatków w związku z wykonaniem budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2005 |
| Data aktu: | 24/04/2007 |
| Data ogłoszenia: | 15/07/2008 |