Rozporządzenie 141/2007 w sprawie wymogu zatwierdzenia zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 183/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady zakładów działających na rynku pasz lub przedsiębiorstw wprowadzających do obrotu dodatki paszowe z kategorii „kokcydiostatyków i histomonostatyków”

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 141/2007
z dnia 14 lutego 2007 r.
w sprawie wymogu zatwierdzenia zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 183/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady zakładów działających na rynku pasz lub przedsiębiorstw wprowadzających do obrotu dodatki paszowe z kategorii "kokcydiostatyków i histomonostatyków"
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 183/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 stycznia 2005 r. ustanawiające wymagania dotyczące higieny pasz(1), w szczególności jego art. 10 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 183/2005 przewiduje wymóg zatwierdzania niektórych zakładów działających na rynku pasz. Głównym celem systemu zatwierdzania przewidzianego w rozporządzeniu (WE) nr 183/2005 jest objęcie wymogiem zatwierdzania zakładów działających na rynku pasz lub przedsiębiorstw wprowadzających na rynek produkty objęte odpowiednimi wymaganiami dotyczącymi higieny ustanowionymi tym rozporządzeniem. Rozporządzenie zakłada możliwość rozszerzenia zakresu wymogu zatwierdzania.

(2) "Kokcydiostatyki i histomonostatyki" należą do kategorii dodatków paszowych, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt(2). Ta kategoria dodatków paszowych uznana została za równoważną kategoriom, dla których obowiązuje wymóg zatwierdzania zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 183/2005.

(3) Zatem zakłady działające na rynku pasz lub przedsiębiorstwa wprowadzające do obrotu dodatki paszowe z kategorii "kokcydiostatyków i histomonostatyków" powinny również zostać objęte tym samym wymogiem zatwierdzania.

(4) Należy zezwolić na wprowadzenie środków przejściowych w odniesieniu do zakładów działających na rynku pasz lub przedsiębiorstw wprowadzających do obrotu dodatki paszowe z kategorii "kokcydiostatyków i histomonostatyków", na których uprzednio zgodnie z przepisami krajowym nie spoczywał wymóg zatwierdzania. Podmioty zatwierdzone zgodnie z dyrektywą Rady 95/69/WE(3) zostały już objęte art. 18 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 183/2005.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Podmioty działające na rynku pasz zapewniają, że wszystkie kontrolowane przez nie oraz objęte rozporządzeniem (WE) nr 183/2005 zakłady lub przedsiębiorstwa wprowadzające do obrotu dodatki paszowe z kategorii "kokcydiostatyków i histomonostatyków" są zatwierdzone przez właściwe organy. Podmioty te są zatwierdzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 183/2005.

Artykuł  2

Zakłady działające na rynku pasz lub przedsiębiorstwa wprowadzające do obrotu dodatki paszowe z kategorii "kokcydiostatyków i histomonostatyków", które w dniu wejścia w życie tego rozporządzenia nie były objęte wymogiem zatwierdzania przez przepisy krajowe w zakresie tej kategorii dodatków paszowych mogą kontynuować swoją działalność, aż do momentu podjęcia decyzji w sprawie ich wniosku o zatwierdzenie, pod warunkiem że przedłożą wniosek organom właściwym miejscowo dla ich siedziby najpóźniej w dniu 7 czerwca 2007 r.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 7 kwietnia 2007 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 14 lutego 2007 r.

W imieniu Komisji
Markos KYPRIANOU
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 35 z 8.2.2005, str. 1.

(2) Dz.U. L 268 z 18.10.2003, str. 29. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 378/2005 (Dz.U. L 59 z 5.3.2005, str. 8).

(3) Dz.U. L 332 z 30.12.1995, str. 15. Dyrektywa uchylona rozporządzeniem (WE) nr 183/2005.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.43.9

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 141/2007 w sprawie wymogu zatwierdzenia zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 183/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady zakładów działających na rynku pasz lub przedsiębiorstw wprowadzających do obrotu dodatki paszowe z kategorii „kokcydiostatyków i histomonostatyków”
Data aktu: 14/02/2007
Data ogłoszenia: 15/02/2007
Data wejścia w życie: 07/03/2007, 07/04/2007