Macedonia-Wspólnota Europejska. Porozumienie w formie wymiany listów dotyczące systemu punktów tranzytowych mającego zastosowanie do samochodów ciężarowych przejeżdżających przez Austrię. Bruksela-Skopje.2004.02.26.

POROZUMIENIE W FORMIE WYMIANY LISTÓW
między Wspólnotą Europejską a Byłą Jugosłowiańską Republiką Macedonii dotyczące systemu punktów tranzytowych mającego zastosowanie do samochodów ciężarowych przejeżdżających przez Austrię

A.

List Wspólnoty Europejskiej

Szanowny Panie,

Mam zaszczyt poinformować Pana, że w następstwie negocjacji między delegacją Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Mecedonii a delegacją Wspólnoty Europejskiej, które odbyły się w ramach artykułu 12 ustęp 3 litera b) Porozumienia w sprawie transportu między Wspólnotą Europejską a Byłą Jugosłowiańską Republiką Mecedonii(1), uzgodniono, co następuje:

1. System punktów tranzytowych ma zastosowanie do samochodów ciężarowych zarejestrowanych w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Mecedonii, z maksymalną dopuszczalną masą powyżej 7,5 ton, używających 6, 7 lub 8 punktów, gdy samochody te przejeżdżają przez Austrię, niezależnie czy są załadowane, czy nie.

Samochody ciężarowe wykorzystujące więcej niż 8 punktów nie mają pozwolenia na przejazd przez Austrię.

Samochody ciężarowe, które wymagają 5 punktów lub mniej są wyłączone z niniejszego systemu.

2. Ilość punktów przydzielonych do samochodów ciężarowych, zarejestrowanych w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Mecedonii i przejeżdżających przez Austrię wynosi:

dla 2004 r., 68.780 punktów;

dla 2005 r., 65.160 punktów;

dla 2006 r., 61.540 punktów.

3. Sposoby zastosowania jak również procedury w celu zarządzania i kontrole punktów są takie same jak te ustanowione w Porozumieniu w formie wymiany listów między Wspólnotą Europejską a Byłą Jugosłowiańską Republiką Mecedonii dotyczącym systemu ekopunktowego, który ma być stosowany do ruchu tranzytowego Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii przez Austrię od dnia 1 stycznia 1999 r.(2).

Wspólny Komitet Transportu ustanowiony Porozumieniem w sprawie transportu między Wspólnotą Europejską a byłą Jugosłowiańską Republiką Mecedonii(3) przyjmuje, w razie potrzeby, dalsze środki dotyczące procedur odnoszących się do tranzytowego systemu punktowego, przydzielania punktów i kwestii technicznych dotyczących zastosowania obecnej wymiany listów.

4. Niniejsze Porozumienie wchodzi w życie w dniu następującym po powiadomieniu przez obydwie strony, że procedura wewnętrzna prowadząca do zawarcia niniejszego Porozumienia jest zakończona.

Niniejsze Porozumienie stosuje się tymczasowo od 1 stycznia 2004 r.

Porozumienie to wygasa, gdy rozporządzenie (WE) nr 2327/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 grudnia 2003 r. ustanawiające w ramach stałej polityki transportowej system punktów tranzytowych mający zastosowanie w 2004 r. do samochodów ciężarowych przejeżdżających przez Austrię(4), wygasa.

Byłbym zobowiązany, gdyby potwierdził Pan zgodę Pańskiego Rządu na treść niniejszego listu.

Proszę przyjąć Szanowny Panie, wyrazy mojego najwyższego poważania.

______

(1) Dz.U. L 348 z 18.12.1997, str. 170

(2) Dz.U. L 75 z 21.3.2003, str. 34.

(3) Dz.U. L 348 z 18.12.1997, str. 169.

(4) Dz.U. L 345 z 31.12.2003, str. 30.

B.

List Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii

Szanowny Panie,

W odniesieniu do Pańskiego poprzedniego listu, w którym informuje mnie Pan, co następuje:

"Mam zaszczyt poinformować Pana, że w następstwie negocjacji między delegacją Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Mecedonii a delegacją Wspólnoty Europejskiej, które odbyły się w ramach artykułu 12 ustęp 3 litera b) Porozumienia w sprawie transportu między Wspólnotą Europejską a Byłą Jugosłowiańską Republiką Mecedonii(1), uzgodniono, co następuje:

1. System punktów tranzytowych ma zastosowanie do samochodów ciężarowych zarejestrowanych w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Mecedonii, z maksymalną dopuszczalną masą powyżej 7,5 ton, używających 6, 7 lub 8 punktów, gdy samochody te przejeżdżają przez Austrię, niezależnie czy są załadowane, czy nie.

Samochody ciężarowe wykorzystujące więcej niż 8 punktów nie mają pozwolenia na przejazd przez Austrię.

Samochody ciężarowe, które wymagają 5 punktów lub mniej są wyłączone z niniejszego systemu.

2. Ilość punktów przydzielonych do samochodów ciężarowych, zarejestrowanych w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Mecedonii i przejeżdżających przez Austrię wynosi:

dla 2004 r., 68.780 punktów;

dla 2005 r., 65.160 punktów;

dla 2006 r., 61.540 punktów.

3. Sposoby zastosowania jak również procedury zarządzania i kontrole punktów są takie same jak te ustanowione w Porozumieniu w formie wymiany listów między Wspólnotą Europejską a Byłą Jugosłowiańską Republiką Mecedonii dotyczącym systemu ekopunktowego, który ma być stosowany do ruchu tranzytowego Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii przez Austrię od dnia 1 stycznia 1999 r.(2).

Wspólny Komitet Transportu ustanowiony Porozumieniem w sprawie transportu między Wspólnotą Europejską a Byłą Jugosłowiańską Republiką Mecedonii(3) przyjmuje, w razie potrzeby, dalsze środki dotyczące procedur odnoszących się do tranzytowego systemu punktowego, przydzielania punktów i kwestii technicznych dotyczących zastosowania obecnej wymiany listów.

4. Niniejsze Porozumienie wchodzi w życie w dniu następującym po powiadomieniu przez obydwie strony, że procedura wewnętrzna prowadząca do zawarcia niniejszego Porozumienia jest zakończona.

Niniejsze Porozumienie stosuje się tymczasowo od 1 stycznia 2004 r.

Porozumienie to wygasa, gdy rozporządzenie (WE) nr 2327/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 grudnia 2003 r. ustanawiające w ramach stałej polityki transportowej system punktów tranzytowych mający zastosowanie w 2004 r. do samochodów ciężarowych przejeżdżających przez Austrię(4), wygasa.

Byłbym zobowiązany, gdyby potwierdził Pan zgodę Pańskiego Rządu na treść niniejszego listu.

______

(1) Dz.U. L 348 z 18.12.1997, str. 170

(2) Dz.U. L 75 z 21.3.2003, str. 34.

(3) Dz.U. L 348 z 18.12.1997, str. 169.

(4) Dz.U. L 345 z 31.12.2003, str. 30."

Mam zaszczyt potwierdzić zgodę mojego Rządu na treść niniejszego listu.

Proszę przyjąć Szanowny Panie, wyrazy mojego najwyższego poważania.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.57.23

Rodzaj: Umowa międzynarodowa
Tytuł: Macedonia-Wspólnota Europejska. Porozumienie w formie wymiany listów dotyczące systemu punktów tranzytowych mającego zastosowanie do samochodów ciężarowych przejeżdżających przez Austrię. Bruksela-Skopje.2004.02.26.
Data aktu: 26/02/2004
Data ogłoszenia: 25/02/2004
Data wejścia w życie: 01/01/2004, 01/05/2004