Rozporządzenie 997/2004 zmieniające decyzję Komisji nr 2730/2000/EWWiS w sprawie przywozu koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej oraz kończącego tymczasowy przegląd środków antydumpingowych nałożonych na jego mocy

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 997/2004
z dnia 17 maja 2004 r.
zmieniające decyzję Komisji nr 2730/2000/EWWiS w sprawie przywozu koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej oraz kończącego tymczasowy przegląd środków antydumpingowych nałożonych na jego mocy

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej (1) ("rozporządzenie podstawowe"), a w szczególności jego art. 9 i 11 ust. 3, uwzględniając wniosek Komisji przedłożony po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A.

PROCEDURA

1.

Poprzednia procedura

(1) Komisja, mocą decyzji nr 2730/2000/EWWiS (2) nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm, odpowiadającego pozycji CN ex 2704 00 19 (pozycja TARIC ex 2704 00 19 10), pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej ("państwo o którym mowa" lub "CHRL"). Wysokość cła antydumpingowego jest równa stałej kwocie 32,6 EUR za tonę suchej wagi netto.

(2) Mając na względzie wygaśnięcie Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Węgla i Stali w dniu 23 lipca 2002 r., Rada, mocą rozporządzenia (WE) nr 963/2002 (3) zdecydowała, że środki antydumpingowe, które zostały przyjęte na mocy decyzji nr 2277/96/EWWiS, które w dniu 23 lipca 2002 r. nadal obowiązywały, mają zostać utrzymane i podlegają przepisom rozporządzenia podstawowego obowiązującego od dnia 24 lipca 2002 r.

2.

Obecna procedura

(3) Dnia 11 grudnia 2002 r. Komisja, poprzez publikację zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich (4) ogłosiła rozpoczęcie tymczasowego przeglądu ostatecznych środków antydumpingowych, stosowanych wobec przywozu koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm (dalej "koks 80+" lub "rozpatrywany produkt") pochodzącego z CHRL, zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia podstawowego oraz rozpoczęła dochodzenie.

(4) Postępowanie zostało wszczęte po wpłynięciu wniosku złożonego przez Eucoke-EEIG ("wnioskujący") w imieniu producentów reprezentujących główny odsetek łącznej produkcji wspólnotowej koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm. Wnioskujący stwierdził, że praktyki dumpingowe CHRL trwają, a nawet uległy zwiększeniu oraz, że istniejące środki nie będą już wystarczające, aby przeciwdziałać szkodliwym skutkom dumpingu. Dowody przedstawione we wniosku o przeprowadzenie przeglądu zostały uznane za wystarczające aby uzasadnić wszczęcie dochodzenia.

(5) Komisja oficjalnie poinformowała producentów/eksporterów, importerów i zainteresowanych użytkowników, przedstawicieli zainteresowanego państwa eksportującego, wnioskujący przemysł wspólnotowy i innych, znanych Komisji producentów o rozpoczęciu tymczasowego przeglądu. Zainteresowane strony miały możliwość wyrażenia swoich poglądów na piśmie oraz wnioskowania o przesłuchanie w terminie wyznaczonym w zawiadomieniu o wszczęciu postępowania.

3.

Zawieszenie środków

(6) Przypomniano, że podczas prowadzenia obecnego postępowania niektóre zainteresowane strony dostarczyły informacji w sprawie zmiany warunków rynkowych po upływie okresu dochodzenia (od 1 października 2001 r. do 30 września 2002 r.), spełniając w ten sposób warunki wymagane na podstawie art. 14 ust. 4 rozporządzenia podstawowego, niezbędne do uzasadnienia zawieszenia obecnie obowiązujących środków.

(7) Dochodzenie wykazało, że wszystkie wymagania niezbędne do zawieszenia środków antydumpingowych zostały spełnione. A zatem, na mocy decyzji Komisji nr 264/2004/WE (5), cło antydumpingowe stosowane wobec przywozu koksu węglowego w kawałkach, o średnicy większej niż 80 mm pochodzącego z CHRL zostało zawieszone na okres dziewięciu miesięcy.

4.

Wycofanie wniosku

(8) Pismem z 15 grudnia 2003 r. skierowanym do Komisji, Eucoke-EEIG formalnie wycofało swój wniosek.

(9) Biorąc pod uwagę fakt, że dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że takie zakończenie nie byłoby w interesie Wspólnoty, uznaje się, że obecne postępowanie powinno być zakończone zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.

5.

Forma środków

(10) W czasie dochodzenia ujawniono jednak, że istnieje potrzeba wyjaśnienia zakresu stosowania istniejących środków w świetle trudności, które stoją przed operatorem gospodarczym w związku ze stosowaniem obowiązujących środków. Stwierdzono, że istotnie cła antydumpingowe pobierane są przez władze celne jednego z Państw Członkowskich w przypadku dostaw koksu przeznaczonego do użytku w wielkich piecach, które nie są objęte środkami antydumpingowymi i stanowią jedynie niewielką ilość rozpatrywanego produktu. W celu zapewnienia bardziej efektywnego i jednolitego wprowadzania w życie środków, zwolnienie, przewidziane w decyzji nr 2730/2000/EWWiS, dotyczące wywozu produktu będącego mieszanką koksu węglowego w kawałkach mniejszych niż rozpatrywany produkt oraz koksu węglowego w kawałkach nie przekraczających 100 mm jest zastąpione zwolnieniem obejmującym mieszankę, w której udział koksu przekraczającego 80 mm nie stanowi więcej niż 20 % dostawy mieszanej. Ponadto, metoda obliczania powinna uwzględniać standard ISO.

6.

Wniosek

(11) Tymczasowy przegląd powinien zostać zakończony. Zakres stosowania istniejących środków powinien zostać wyjaśniony.

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Tymczasowy przegląd środków antydumpingowych nałożonych mocą decyzji nr 2730/2000/EWWiS w sprawie przywozu koksu węglowego w kawałkach o średnicy maksymalnej większej niż 80 mm, objętego pozycją CN ex 2704 00 19 (pozycja TARIC 2704 00 19 10) i pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej jest niniejszym zakończony.

Artykuł 2

Artykuł 1 decyzji nr 2730/2000/EWWiS otrzymuje następujące brzmienie:

"Artykuł 1

1.
Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm, odpowiadającego pozycji CN ex 2704 00 19 (pozycja TARIC 2704 00 19 10) i pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej. Średnica kawałków jest ustalona zgodnie z normą ISO 728: 1995.
2.
Wysokość cła antydumpingowego jest równa stałej kwocie 32,6 EUR za tonę suchej wagi netto.
3.
Cło antydumpingowe stosuje się również do koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm, w przypadku kiedy dostawa mieszana zawiera zarówno koks węglowy w kawałkach większych niż 80 mm i koks węglowy w kawałkach o mniejszej średnicy, chyba że zostanie ustalone, że ilość koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm nie przekracza 20 % suchej wagi netto dostawy mieszanej. Ilość koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm zawarta w dostawie mieszanej może zostać ustalona na podstawie próbek zgodnie z art. 68-70 rozporządzenia Rady (WE) nr 2913/92 (*). W przypadkach, w których ilość koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm jest ustalona na podstawie próbek, próbka jest wybierana zgodnie z normą ISO 2309: 1980.
4.
Władze celne Państw Członkowskich, po otrzymaniu należycie uzasadnionego wniosku od importerów, w świetle powyższych objaśnień, mogą ponownie ocenić sytuację przywozu rozpatrywanego produktu, która miała miejsce między 16 grudnia 2000 r. a 21 maja 2004.

______

(*) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str.1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 60/2004 (Dz. U. L 9 z 15.1.2004, str. 8)."

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, 17 maja 2004

W imieniu Rady
B. COWEN
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).

(2) Dz.U. L 316 z 15.12.2000, str. 30.

(3) Dz.U. L 149 z 7.6.2002, str. 3. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1310/2002 (Dz.U. L 192 z 20.7.2002, str. 9).

(4) Dz.U. L 308 z 11.12.2002, str. 2.

(5) Dz.U. L 81 z 19.3.2004, str. 89.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.183.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 997/2004 zmieniające decyzję Komisji nr 2730/2000/EWWiS w sprawie przywozu koksu węglowego w kawałkach o średnicy większej niż 80 mm pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej oraz kończącego tymczasowy przegląd środków antydumpingowych nałożonych na jego mocy
Data aktu: 17/05/2004
Data ogłoszenia: 20/05/2004
Data wejścia w życie: 21/05/2004