(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/427/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 2002/99/WE z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiającą zasady zdrowia zwierząt regulujące produkcję, przetwarzanie, dystrybucję i wprowadzanie do obrotu produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi(1), w szczególności jej art. 8 ust. 5 tiret trzecie i art. 9 ust. 2 lit. b) i ust. 4 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Komisji 97/221//WE ustanawia warunki zdrowotne zwierząt i wzór świadectw weterynaryjnych w odniesieniu do przywozu produktów mięsnych z państw trzecich(2).
(2) Decyzja Komisji 97/222//WE ustanawia wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz produktów mięsnych(3).
(3) Dyrektywa Rady 97/78/WE ustanawia zasady regulujące organizację kontroli weterynaryjnej produktów wprowadzanych do Wspólnoty z państw trzecich(4), a niektóre przepisy dotyczące tranzytu, takie jak powiadamiane za pomocą systemu ANIMO oraz stosowanie wspólnego weterynaryjnego dokumentu wejścia, są przewidziane w art. 11.
(4) Jednakże w związku z koniecznością ochrony przed epidemiami we Wspólnocie, niezbędne jest dalsze zapewnienie, że przesyłki produktów mięsnych przewożone przez Wspólnotę spełniają warunki dotyczące zdrowia zwierząt w przywozie, mające zastosowanie do krajów zatwierdzonych w odniesieniu do danego gatunku zwierząt.
(5) Decyzja Rady 79/542/EWG ustalająca wykaz państw trzecich lub części państw trzecich i ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego oraz świadectwa weterynaryjne stosowane w przywozie do Wspólnoty niektórych żywych zwierząt i świeżego mięsa z tych zwierząt(5), została ostatnio zmieniona w celu uwzględnienia warunków tranzytu oraz odstępstwa odnośnie do przewozu między Rosją w odniesieniu do specjalnych punktów kontroli granicznej wyznaczonych w celu wymienionym w drugiej kolejności.
(6) Z doświadczenia wynika, że przedstawienie w punkcie kontroli granicznej, zgodnie z art. 7 dyrektywy 97/78/WE, oryginałów dokumentów weterynaryjnych ustanowionych w państwie trzecim wywozu, w celu spełnienia wymogu regulacyjnego państwa trzeciego przeznaczenia, nie jest wystarczające do zapewnienia, że warunki zdrowotne zwierząt wymagane do bezpiecznego wprowadzenia na terytorium Wspólnoty danych produktów są skutecznie spełnione. Dlatego należy ustanowić specjalny wzór świadectwa zdrowia zwierząt, do wykorzystywania w tranzycie danych produktów.
(7) Ponadto właściwe jest również wyjaśnienie wdrożenia warunku ustanowionego w art. 11 dyrektywy 97/78/WE, przewidującego, że tranzyt jest dozwolony jedynie z państw trzecich, z których nie zostało zakazane wprowadzanie produktów na terytorium Wspólnoty, poprzez odpowiednie odniesienie do wykazu państw trzecich, załączonego do decyzji 97/222/WE.
(8) Jednakże należy przewidzieć specjalne warunki dla przewozu przesyłek przez Wspólnotę do i z Rosji, z uwagi na usytuowanie geograficzne Kaliningradu i biorąc pod uwagę warunki klimatyczne uniemożliwiające wykorzystanie niektórych portów w pewnych porach roku.
(9)Decyzja Komisji 2001/881/WE(6) ustala wykaz punktów kontroli granicznej zatwierdzonych do celów przeprowadzania kontroli weterynaryjnych zwierząt i produktów odzwierzęcych sprowadzanych z państw trzecich, i właściwym jest określenie punktów kontroli granicznej wyznaczonych do kontroli takiego tranzytu, biorąc pod uwagę niniejszą decyzję.
(10) Decyzja Komisji 2000/584/WE powinna zostać odpowiednio zmieniona.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 18 z 23.1.2002, str. 11.
(2) Dz.U. L 89 z 4.4.1997, str. 26. Decyzja zmieniona ostatnio decyzją 2004/212/WE (Dz.U. L 73 z 11.3.2004, str. 11.
(3) Dz.U. L 98 z 4.4.1997, str. 39. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją Komisji 2004/245/WE (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 62).
(4) Dz.U. L 24 z 30.1.1998, str. 9. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 381).
(5) Dz.U. L 146 z 14.6.1979, str. 15. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2004/212/WE (Dz.U. L 73 z 11.3.2004, str. 11).
(6) Dz.U. L 326 z 11.12.2001, str. 44. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2003/831/WE (Dz.U. L 313, z 28.11.2003, str. 61).
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
.................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.154.8 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2004/427/WE zmieniająca decyzję Komisji 97/221/WE w odniesieniu do warunków zdrowotnych zwierząt i świadectw weterynaryjnych dla produktów mięsnych przewożonych lub czasowo składowanych we Wspólnocie |
| Data aktu: | 29/04/2004 |
| Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
| Data wejścia w życie: | 01/01/2005, 01/05/2004, 30/04/2004 |