(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/440/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 42,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Jeden z wysokowydajnych zakładów mleczarskich na Słowacji ma trudności w spełnieniu z dniem 1 maja 2004 r. odpowiednich wymagań strukturalnych ustanowionych w załączniku B do dyrektywy 92/46/EWG z dnia 16 czerwca 1992 r. ustanawiającej przepisy zdrowotne dla produkcji i wprowadzania do obrotu surowego mleka, mleka poddanego obróbce cieplnej i produktów na bazie mleka(1).
(2) W związku z powyższym zakład ten potrzebuje czasu na zakończenie procesu modernizacji w celu pełnego spełnienia odpowiednich wymagań strukturalnych ustanowionych w dyrektywie 92/46/EWG.
(3) Przedmiotowy zakład, który znajduje się obecnie na zaawansowanym etapie modernizacji, udzielił wiarygodnych gwarancji, że dysponuje funduszami niezbędnymi do uzupełnienia pozostałych braków w rozsądnym terminie, a także otrzymał pozytywną opinię Słowackiego Urzędu ds. Żywności i Weterynarii w odniesieniu do zakończenia jego procesu modernizacji.
(4) W przypadku Słowacji dostępne są szczegółowe informacje dotyczące braków w każdym zakładzie.
(5) W celu ułatwienia przejścia z systemu obowiązującego na Słowacji do systemu wynikającego ze stosowania wspólnotowego prawodawstwa weterynaryjnego, uzasadnione jest przyznanie, na wniosek Słowacji, okresu przejściowego dla tego zakładu jako środka wyjątkowego.
(6) Ze względu na wyjątkowy charakter tego odstępstwa przejściowego, którego nie przewidziano podczas negocjacji w sprawie rozszerzenia, po przyjęciu niniejszej decyzji nie należy rozpatrywać dalszych wniosków Słowacji o przyznanie środków przejściowych dotyczących wymagań strukturalnych zakładów produkujących mleko i przetwory mleczne.
(7) Mając na uwadze zaawansowany etap modernizacji oraz wyjątkowy charakter środka przejściowego, okres przejściowy należy ograniczyć do maksymalnie 12 miesięcy, a po upływie tego terminu nie należy go przedłużać.
(8) Zakład znajdujący się w okresie przekształceń, objęty zakresem niniejszej decyzji, należy objąć takimi samymi zasadami, jak zasady mające zastosowanie do produktów pochodzących z zakładów, którym przyznano okres przejściowy w odniesieniu do wymagań strukturalnych zgodnie z procedurą ustanowioną w odpowiednich załącznikach do Aktu Przystąpienia.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 268 z 14.9.1992, str. 1. Dyrektywa zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 807/2003.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.154.100 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2004/440/WE przyjmująca środek przejściowy dla niektórych zakładów z sektora mleka na Słowacji |
| Data aktu: | 29/04/2004 |
| Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
| Data wejścia w życie: | 30/04/2004, 01/05/2004 |